Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jak Vám zabírá spojka? U mne v Rapidu zabírá spojka až v horní úvrati. V servisu mi bylo zděleno že to je normální.Rapid 1,2 TSI 63 kw najeto 28 000tis.

Zabírá ti před koncem úplného uvolnění spojkového pedálu nebo kdy! Horní úvrať je výraz - poloha pístu motoru. :kol-32: 

  • Autor

Ano přesně jak píšeš, před  koncem úplného uvolnění.

že by zavzdušněný spojkový válec? Alee nový, málo najeto. :kol-32:

Takhle nahoře spojka zabírá, když už je opotřebovaná (slabá) lamela. Zavzdušněná ne, to by špatně vypínala. Ale pokud by měla bejt lamela slabá, to bys musel jezdit a hlavně rozjíždět se jako prase.

Ale i to je možné. Můj děda měnil na F1 častěji spojku než žárovky.

no tak to byl borec, protože spotřeba žárovek je konkrétně v F1 enormní.

Mně se nezdá moc normální, aby spojka po 28 tisících byla opotřebená. Když to bylo nové, tak to zabíralo kde?

  • Autor

Rapida mám týden, vyměnil jsem ho za Oct. tam bylo nalítané přes 100 tis spojka OK. Teď  mi  spojka zabírá až tak ve 3/4. Jak jsem psal výše autoriz. servis tvrdí že to tak u Rapidů a nových aut je běžné. 

Ja myslim, ze kolega Skoda se na zacatku blbe vyjadril. On to podle mne mysli tak, ze seslapne spojku a zabere az ve 3/4 a ne driv. Coz me taky zabira cca ve 3/4. S tim ze pri 4/4 mam nohu uplne na podlaze a 0/4 nemam na spojce nohu vubec.

Já pochopil terminus technicus horní úvrať v rámci toho tématu jako že zabírá nahoře. A jestli opravdu, tak je něco špatně. Stejně jako tankové eso M.W. si myslím že to úplně normální není. Na rapidu mi zabírá spojka dole.

  • Autor

Ano , zabírá nahoře. 

Tos to koupil jako ojetinu? Ta opotřebovaná spojka by mohla být důvodem předchozího majitele k prodeji. To co ti tvrdí v servisu je blbost.

Tak jsem to napsal blbe. Ja mackam spojku vzdycky az na podlahu, takze jsem vlastne poradne ani nevedel kdy zabira. Kdyz si zaradim jednicku nebo zpatecku, a pomalu poustim spojku bez pridani plynu, tak spojka zabira (a auto se samovolne rozjizdi) az kdyz je skoro uplne povolena. Takze jestli tomu dobre rozumim, tak stejne jako kolegovi Škoda.

Upraveno od SkodaRapid

  • 2 týdny později...

 Mi taky spojka zabira asi v polovině zhupu pedálu , mám najeto 36451 Km , a od novoty nepozoruji žadný rozdil v pozici zaběru spojky

Jojo zabírá nahoře oproti jiným autům ;) Je to vlastnost, jak se dnes s oblibou říká  :kol-32:

  • 5 měsíců později...

Presne tak, spojka na Leone 1,2 TSI zebera hore od novoty, teraz som mal Rapid 1,6 TDI a zaber bol tiez hore. Dnes je to simulator, to nie ako kedysi, ze kladla odpor.

  • 2 roky později...

Rapid 2016 najeto 29tkm spojka zabírá nahoře a prokluzuje. Počítám s tim, ze na zaruku to asi nepůjde. Najezdil jsem predtim 120 000km na Fabii a žádnou spojku jsem neřešil. 

Pokud máš auto v zaruce, tak bych spojku urcite reklamoval. Mam Rapid 1.2 81kw vyrobeny 10/2016, najeto 45000 a menili mi tento mesic spojku v zaruce prave z duvodu, ze prokluzovala. Jde o vyrobni vadu, kdy na spojku prolina kolem setrvacniku olej z motoru. Ta potom prokluzuje. Me se to projevovalo temer od novoty, ale mel jsem cas to resit az ted. 

Děkuji za velmi cennou informaci a vse tomu nasvědčuje. Posledních 300km se prokluz neobjevil a vse funguje jak ma, to znamena ze olej se z lamely nejspíše dostal pryc ale je otázka času kdy se tam dostane znovu. Bylo mi divne ze by odešla spojkami takhle brzy. V duchu jsem si rikal jestli olej nahodou nejde pres gufero klikove hřídele na spojku a ted jsem o tom skoro přesvědčen.

Me to taky nedelalo stale. Vzdy v urcitych intervalech. Byl treba mesic klid a potom par jizd klouzala a takhle se to opakovalo nepravidelne. Do servisu na reklamaci jsem mel pripraveny video s otackomerem, kde to bylo jasne videt. 

To myslíte vážne s tým zavzdušneným spojkovým valcom? :lol: Však to nie je Škoda 120:) Rapid má predsa spojku ovládanú mechanicky, lankom, ktoré sa ale ovšem nedá nastaviť, čiže pri zodranom kotúči, len výmena za nový. Či ? :)

Rapid má spojku hydraulicky ovládnou. Při výměně brzdovky se dokonce spojkový válec odvzdušňuje jako první.

Ale jestli jde nastavit krok, to asi ne, resp. nemám to z DP nastudováné.

 

Ja video natočené mam taky a všiml jsem si toho prokluzu az po výměně oleje kdy ho dali celkem dost max az mírně nad max takze tam byl i větší tlak a mohl se olej provalit. Jak dlouho jsi to mel v servisu kdyz měnili tu spojku ? Ja jsem objednány do Autostylu v Praze a jediný čeho se bojim aby neřekli ze je spatna lamela a neplatil bych zbytečně 15tisic za spojku kdyz vlastně ted funguje dobre takze je to dilema.

Tuareg3 se do toho trochu zamotal ne ? To spis ta 120 mela lanko, ale rapid ma hak uz tu psal vejs Miklisek hydrauliku stejne tak jako to ma octavie a fabie i starsich generaci. Co vim tak lanko sme stelovali naposled na facku, nebo felde :-D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.