Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Mám takový problém. Asi rok a půl zpět, mi začalo auto padat do nouzáku čím dál tím častějí. Vždy se mi objevilo - emise do dílny.

Po restartu za jízdy zprvu ok, ale pak postupně sice turbo začalo znovu makat, ale už to tolik netahalo (nekopalo).

Teď mám asi dva měsíce po výměně turba a turbo tlačí jak má, nouzáky jsou pryč, ale ten zátah prostě není jako dřív.

Prostě to neumí kopnout, zatlačit do sedačky a rozletět se. Nikde žádná chyba, nikde nic nesvítí.

Přijde mi už trošku taková měkčí spojka, ale to bych snad viděl na táčkoměru a cítil, že vyloženě klouže. Nevím, jestli jsem spojku nepodělal, jak jsem to musel často protahovat do kopců, ale taky to může být něčím jiným. Nemáte někde nápad, co zkusit?

Nechci na slepo kupovat váhu a podobný věci zbytečně.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 31. 10. 2006 at 19:28, octavka19tdi napsal:

Ja jsem taky amater ;)

Lopatky roztocit nejdou aspon rucne myslim ne, kdyz je turbo nasazeny na motoru.Jinak se turbo nachazi dole na leve strane ze zadu na motoru ,kdyz je svetlo jde videt..Prve bych si prohlidnul hadicky,staci jen mala dirka a uz to blbne.Proc rovnou nechavat opravovat turbo za tisice a nebude to ono,kdyz to muze byt jen hadickou za par stovek.Pak bych zkusil jestli se hejba ta tycinka od turba.

jinak takle vypada to turbo :

http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...nt15-turbo.html

Ja mam ten samy problem akorat stim ze mi to auto kolikrat skube ale jakmile prekrocim nakou mez tak taky ztratim vykon a uz to neskube a jeste z motoru slysim kdyz pustim plyn takovy divny zvuk jakoby neco prokluzovalo nebo jak bych to nazval.tak ze to muze byt to samy nebo je v haji turbo? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 9. 11. 2015 at 19:44, sparco gti napsal:

CHCE TO LOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3.10.11

kazdopadne skontroluj vsetky podtlaky ale ako vravim log napovie viac :kol-47:a ten repas moze byt tiez bohvie aky

Ahoj, měl by prosím někdo čas kouknout na můj log, jestli je vše o.k. přijde mi, že méně tahá http://leteckaposta.cz/803256844 (log je v druhé zálošce) série ASV. Děkuju!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, mám podobný problém ako kolegovia, tri mesiace dozadu som menil turbo za repas od známeho servisáka ktorý ich berie od overeného dodávateľa. Auto ťahá ako blázon nedymí ale pri 110km/h alebo vyššej padne do núdzového režimu. Skúšal som meniť váhu vzduchu z funkčnej octavie a taktiež aj ventil n75. Kamarát mi tvrdil že jeho octavia nepadá do nudzaku. Taktiež servisák čo mi robí auto tak mi pozeral turbo či nemá vôľu alebo či neni od oleja všetko čisté. Problém ale pretrváva stále,vedeli by ste mi prosím vás poradiť kde môže byť problém? Ďakujem.

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logem nic nezkazíš, třeba na to tady chlapi mrknou, já do toho nevidím..  Jen jsem reagoval na to, že když turbo nemá vůle a nepouští olej, neznamená že se nedrhne regulace, nebo opačně. Jsou to 2 nezávislé věci.

Z vlastní zkušenosti vím, že turbo reguluje, vše se zdá ok, při pomalé akceleraci se nic nestane, při prudké akceleraci nouzák. Vše se zdánlivě hýbe jak má. Nové turbo, od té doby klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a k tomu, že tahá pěkně, než spadne do nouzáku..

 

Ovládání je řešeno tak, že podtlak drží natočené lopatky pro nízké otáčky motoru. Když ŘJ vyhodnotí, že už turbo tlačí moc, tak povoluje podtlak, a lopatky SE VRACÍ do polohy při vyplém motoru.  Čím je akcelerace prudší, tím rychleji je potřeba aby se regulace stáhla.  

Když není odezva dostatečná, ŘJ usoudí že už je toho tlaku fakt hodně, a z obavy o destrukci motoru a turba raději spustí nouzový režim, v kterém destrukce nehrozí.

 

Dá se to ověřit tak, že odpojíš hadičku od baňky na turbu. Motor bude odspodu líný (protože nebudou natočeny lopatky), ve vyšších otáčkách (cca 2500+) už pojede motor jak za mlada a do nouzáku nespadne. 

 

Pokud nahodí nouzák i tak, tak jsou už lopatky totálně ztuhlé ( to asi ne)  nebo je problém někde jinde než v regulaci (můžeš vyloučit N75, hadičky, baňku).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, log som neurobil ale skúšal som odpojit hadičku od turba. Na výstup vzduchu z ventilu N75 som dal zalomenú hadičku aby neťahal falošný vzduch a hadičku z banky som nechal na voľno. Auto neťahalo vôbec zdalo sa mi že ťahá stále rovnako ako bez turba. Vedeli by ste mi poradiť prosím vás kde môže byť problém?

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, mohl by reagovat na tento log ? Škoda octavia 1.9. TDI 81 Kw AHF. padá do nouzáku, vysokej tlak, regulace jde pěkně, co jsme našli byla ošoupaná hadička u ventilu který je u Egra a samotný ventil u egru byl nějaký seškvařený. tuším (N239) ? Díky za odpověď

15776141_10202720301803919_1858635556_o.jpg

Editováno: , autor: Ogín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
V 4. 4. 2015 na 11:46, zajic-patrik napsal:

zdravím, potřeboval bych poradit. Mám octu 1,9tdi 81kw rv 2003 a ztrácí výkon. při sešlápnutí plynu na třetí, čtvrtý nebo páty rychlostní stupeň auto tahne max. do 2500 ot ale do nouzáku nespadne... max rychlost je 150.diagnostika ukazovala něco s regulací tak jsem zkusil vyměnit vahu. ventil n75 hadičky už jsem dal i druhé turbo. chyba na diagnostice sice zmizela  ale jinak změna na výkonu žádná..zkusil jsem udělat i díru před katem jestli není ucpaný výfuk ale marně... už nevím co bych zkusil. poradí mi někdo??   

 

 děkuji

uz si nato prisiel ?  mam presne taky isty problem a neviem si dat rady.dik za odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Ahoj prosim moc o radu mam 2002 rv octavia 1 najeto 360000  do 350000 jela jako drak nevím co se stalo začalo to padáním do nouzáku pomáhalo vyp zap klícek mimo nouzaku jela fakt jako drak potupně pak prestávala strácet výkon ted uz jede jako bez života mam turbo po repasu se zarukou take vymenen palivový filtr auto jede furd naprd i když vypnu zapnu kilíček myslel jsem ze repas pomůže jsem bezradnej nevim co dal mohu skusit vymenit tu N75 ale nevim skousel jsem na vahu vzduchu dat sponu na konektor aby si motor vzal více vzduchu normale by mel motor delat bordel nebo naznak neceho ale jede stejně i se sponou na tom konektoru tak myslím ze váha je dobrá pak bych mohl ještě zkusit ty podtlakové hadice fakt jinak uz nevim a není tu nekdo slusny kolem ceskych budejovic kdo by pomohl prosim   pritom pc ukazoval ze maximalni hodnota nedosazena na tomto posudku byla vymena turba uz nevím kde bych se mel odpíchnout Děkuji za jakoukoliv pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, po výměně turba za repasované a egr ventilu auto vůbec netahne. Podle diagnostiky turbo v pohodě, jen trochu piska. Takže si myslím že to může být egrem ale nejsem odborník a proto se ptám tady jestli nevíte cim by to mohlo být. Kontroloval jsem hadičky a v pohodě, sani vycisteno, řídící jednotka resetovana.. Akorát jsem si všiml u palivový hadičky že jsou tam vzduchový bubliny, může to být tím? Před výměnou to táhlo pěkně i když byl egr plný oleje a turbo mělo vůle. Předem děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdar už asi 14 dní brouzdám zde na fóru mám asi zcela běžnou poruchu pokud motor dostanu do zátěže 2800-3000 otáček na rovině, o něco dříve pokud se drápu do kopce tak spadnou do nouzáku no zde se asi odliším od ostatních není to jediná závada nejspíše špatný termostat když jedu tak motor nezahřeju na víc než 70° pokud dlouho nestojím na místě to se zahřeje až na 90° a do toho mi svítí kontrolky ESP ABS a bliká mi do toho ruční brzda doprovázena třemi pípnutímy může to mít něco společného? no jelikož je toho dost můj dotaz zní jste tu někdo z okolí Litoměřic nebo z Ústeckýho kraje chtěl bych to nechat projet diagnostikou jediné co jsme z toho s kamarádem dostali je že turbo tlačí šíleně moc a pak umře. Přikládám to co nám vypsala diagnostika ale chtěl bych najít někoho kdo tomu opravdu rozumí dík. 

IMG_20200306_213911.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to toho máš dost.

1) termostat - proč ho nevyměnit?

2) přístrojovka - možná ji někdo dokáže opravit

3) přefukuje se asi ten 2,5 barový MAP senzor a motor, aby se nepoškodil, to shodí do nouze

Pokud můžeš jezdit třeba půl dne po městě a nic ale když vjedeš na otevřenou silnici, opřeš se o plyn a jakmile se všechno roztočí a nafoukne, tak nouze, nefunguje správně regulace plnícího tlaku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A je tu někdo z okolí Litoměřic co má zkušenosti s tímto vozem potřeboval bych to projet pořádnou diagnostikou co jsem tak kde vyčetl tak mám docela dost problémů termostat by mi měl v blízké době dorazit to bych měl zvládnout s tím výkonem jsem usoudil že to budou zapečené lopatky na turbu nebo zatuhlé  a co se týče těch kontrolek brzd tak jsem vyčetl že to bude buď senzor otáček nebo ten magnetický kroužek pod čidlem jen nevím který přední ložiska už budou asi také zralé na výměnu ale bez pořádně diagnostiky jsem úplně slepý a v mém okolí +-30km nikoho neznám a servisu kam jsem auta dával do teď už nevěřím řeknou si o neskutečné peníze a nic neudělají nebo to udělají hůř než bych to udělal doma na koleni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

mám jeden z mnoha problémů který se probírá v tomto vlákně. Chtěl bych Vás poprosit, kdo by se dokázal k mému problému vyjádřit. A zároveň poskytnout co nejvíce informací k posouzení.

 

motor 1.9 TDi 81 kw ASV.

 

Hlavně po ránu za studena jede motor naprosto v pohodě bez sebe menšího zaváhání. Odpoledne když je teplejší počasí, svítí slunce a je horší vzduch, dochází ke ztrátě výkonu. Mám pocit jako když se motor dusí. Do otáček jde, ale netáhne a nemá výkon. Do nouzáku to za celou dobu naštěstí nepadá. Od včerejška se začal problém zhoršovat, kdy při zahřátém motoru začíná motor za nízkých otáček cukat - hlavně na 1. a 2. převodový stupeň, při otáčkách mezi 1200 až 1500 cca. Dnes bohužel došlo k tomu, že jsem dojížděl k parkovacímu místu a auto cuklo stylem, jako když se nastartuje auto, je tam rychlost a okamžitě se pustí spojka. Auto poposkočilo, až jsem se nestačil divit.

 

Jen pro info: turbo bylo před nějakým časem čištěno, od té doby ho vždy pravidelně čistím za jízdy aby se vyprášily saze. Motor nepodtáčím, tankuju jen aditivovanou naftu. EGR ventil jsem kupoval nový před cca 60 000 km. 2x do  roka ho kontroluji při výměně oleje a zanesený není, jen jsou obarvené stěny, jinak ani mm nános sazí. Před měsícem měněný vzduchový filtr, palivový filtr. Minulý rok dělané rozvody, spojka se setrvačníkem. Váhu vzduchu jsem čistil sprejem přímo na ní určeným. Avšak bez odezvy. Zkusil jsem proto udělat diagnostiku, ale žádné závady se nenašly. Zkoušel jsem udělat log ale bohužel mi to nešlo. Zkusil jsem proto aspoň VAG scope. Zadal jsem měřící hodnoty 03 a 11. Může se někdo k tomuto grafu vyjádřit ?

 

Jen připomenu, že problém se také projevuje před cca 3000 ot, když to sešlápnu a jedu do kopce, v tomto rozmezí se zpomalí výkon a více méně nějakou dobu trvá, než se přes tuto mez dostanu a malinko se to zlepší, ale né o moc. Průběh tohoto jevu je zvýrazněn v modrém poli.

 

Díky  

Bez názvu2.bmp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...