Přejít na obsah

Kola z O1 na Rapida


abusklibi

Doporučené příspěvky

Je to tak, plechová kola daleko lépe kryjí brzdy a prostor kolem nich. Hliníková kola jsou daleko více otevřená takže bordel jde okamžitě dovnitř, což v případě soli není úplně to pravé. To je důvod proč hromada lidí u plecháčů zůstává. Auto s plecháčema po zimě vypadá lépe než na hlíně... zkoušel jsem to na Golfu, Octavii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si, něco si o tom nastuduj.

 

Pro zajímavost jeden článek v cs, v zahraničí toho najdeš více.

 

"Svým zákazníkům pouze doporučí, aby za "extrémních zimních podmínek" nejezdili s aluminiovými, ale s železnými disky kol. Právě v nich totiž problém zřejmě spočívá.

Podle švédského mluvčího firmy Henrika Svenssona totiž větší díry v aluminiových discích snadno umožňují nečistotám, aby se dostávaly dovnitř a snižovaly účinek brzd.
 
"Na toto upozorňujeme v návodu k obsluze. Taková situace může nastat například při dlouhodobé jízdě po prosolené dálnici, kde se na kotouče mohou dostat nečistoty, které mohou krátkodobě snížit brzdný účinek. Podobný jev se může projevit při jízdě ve ve vodě či sněhu, který může při nízkých teplotách na kotoučích namrzat, v takových situacích doporučujeme kotouče vysušit krátkým přibrzděním," uzavírá Krauskopf."
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nemyslím si, něco si o tom nastuduj.

 

Pro zajímavost jeden článek v cs, v zahraničí toho najdeš více.

 

"Svým zákazníkům pouze doporučí, aby za "extrémních zimních podmínek" nejezdili s aluminiovými, ale s železnými disky kol. Právě v nich totiž problém zřejmě spočívá.

Podle švédského mluvčího firmy Henrika Svenssona totiž větší díry v aluminiových discích snadno umožňují nečistotám, aby se dostávaly dovnitř a snižovaly účinek brzd.
 
"Na toto upozorňujeme v návodu k obsluze. Taková situace může nastat například při dlouhodobé jízdě po prosolené dálnici, kde se na kotouče mohou dostat nečistoty, které mohou krátkodobě snížit brzdný účinek. Podobný jev se může projevit při jízdě ve ve vodě či sněhu, který může při nízkých teplotách na kotoučích namrzat, v takových situacích doporučujeme kotouče vysušit krátkým přibrzděním," uzavírá Krauskopf."
 

 

A jaké plecháče mám dát na auto, když se ani nevyrábí v mém rozměru?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, na nějaké řádění ve sněhu by to krytí kol bylo dobré - vyzkoušel jsem si, že sníh se rád lepí na vnitřní stranu těch otevřených litých kol, odstředivkou se pěkně vytvrdí a pak to neskutečně mlátí na silnici (je to extrémně nevyvážené). Jenže do těch plechových to předpokládám naleze stejně (z vnitřní strany to není o nic uzavřenější) a navíc to pak nepůjde jednoduše vyndat rukou.

 

A jestli někomu selhaly brzdy kvůli bordelu na brzdách, tak to asi ty brzdy dost dlouho nepoužil, ne? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všiml sis, jaké jsou u nás zimy?

 

Upřímně je mi jedno kdo na čem jezdí... pokud vám to za to stojí tak si jezděte na čem chcete. Je mi jasný že machr index ty plecháče mají menší. Ale pro mne ty plecháče mají na zimu víc výhod než nevýhod. 

 

Ať je zima jaká chce tak se nasoleným silnicím/dálnicím nevyhneš. Navíc já jsem z hor takže o tom jaká bude zima nepřemýšlím... u nás je zima pořád. Není 1,5m sněhu to je pravda, ale sníh se odklízí a solí i při 0,5m. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dušan reagoval na "extrémní zimní podmínky" - ty se u nás nevyskytujou ani na těch horách. V takových podmínkách pravděpodobně člověk bude počítat s nutností používat tu a tam řetězy, tím hlína prakticky padá. A do takových podmínek většina Rapida nekoupí, možná Octavii Scout a nejspíš ani to ne.

 

Machr index bych do toho netahal. S patnáctkami toho jednak moc nenamachruješ a jednak tě slušné patnáctky (nové) stojí skoro tolik, co plecháče (nové) se slušnými poklicemi. Takže to je jen volba mezi větším a menším zlem (v libovolném pořadí).

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

musím se Effective trochu zastat a to sám mám sadu zimáků na 16" Alu kolech.

 

levný Alu kolo rozhodně není stejně kvalitní jako originální...

originální Alu kolo z bazaru - do toho bych také nešel, člověk neví v jakém je stavu... To by ho musel dát pod rentgen a ještě hned zkusit házení :)

plecháč s poklicemi je lépe chráněn před bordelem - sám už jsem vidět zamrzlý brzdič obalený sněhem....

plecháč lépe vytlumí rány a nerovnosti...

Je větší riziko, že v zimě se Alu ojebe - díry, obrubníky apod. Sám to vidím, že letní sada je bez škrábance, zímní jsou sem tam jeblý...

Alu má pouze tu výhodu, že lépe vypadá...

 

Ale to co jsem vypsal, jsou jenom prkotiny, které rozhodně jedno nebo druhé nezvýhoďnuje...

Tím bych tu debatu zavřel, protože sem nepatří :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vy nad tím příliš teoretizujete.

 

Starých kol z O1 je v bazarech spousta a dává to smysl, protože spousta O1 dosluhuje. Možná někdy nějaký číňan tato kola kopíroval, ale moc tomu nevěřím. A už vůbec nevěřím, že na ně někdo v tom množství pravých kol narazíte.

 

A že by bylo kolo naražené a nebylo by to poznat? Taky spíš nevěřím. Navíc by muselo být hodně dobře opravené a muselo by už dlouho poctivě sloužit na autě, protože by muselo být opravené už dávno. Teď jako staré to už nikdo určitě nespravuje, když jich je tolik a tak levných. No a kdyby nějaké fakt špatné bylo, tak se dá dokoupit - nové i staré - to se risknout dá...

 

Jedinou rozumnou alternativu vidím v nových originálních kolech, ale ta jsou o hodně dražší. Nebo slušná neoriginální litá kola, ale i ta, pokud nejsou z nejlevnějších, jsou už zase 2x drazší.

 

Nejlevnější neznačkové elektrony, co jsem kdysi měl, se mi neosvědčily - loupe se z nich lak a jsou hnusné už od výroby. A jsou podezřele lehké - předpokládám, že opravdu málo vydrží. A plecháče? Ty prostě nemám rád, protože bez poklic se mi nelíbí a poklice jsou tak drahé a tak málo vydrží, že tím člověk neušetří, a jinou výhodu v nich nevidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kdybyste měli více fotek rapidů s koly 15 "Triton" a jejich alternativní podoby, rád bych se podíval ;) Sám nad nimi uvažuji jako o přechodném řešení.

 

 

900094ea08fa55cb6cd9035fb9eda42c--mmf250

 

Podobné (původní) provedení

 

47f9e65b4e8b2-d.640.jpg

 

EDIT: Přidávám vlastní foto pro inspiraci :D

 

post-73659-0-97320700-1453543361_thumb.j

 

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...