Přejít na obsah

Ochrana prahů


Rados_

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

máte někdo zkušenosti s nějakou ochranou hmotou, která by se dala použít na ochranu prahů? Aby to mělo podobné vlastnosti jako ten origoš nástřik. Jde mi spíš o lokální obnovení origoš gumového nástřiku na prazích, který se mi začíná trochu odlupovat, tak ať to potom nezačně hnít. Následně by se to stříklo origoš odstínem barvy, který se dá použít na plechařinu. Na internetu jsem našel nějaké přípravky ve spreji viz např. odkaz a odkaz. Co vy na to? Bylo by to aspoň lokálně použitelné? Případně nějaké vaše další tipy. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se musí leštit?. Mám za to, že se to stříkne tou hmotou, pak barvou a tím to hasne. Stejně je to de facto na podvozku a tudíž hrubší to bude asi vždycky. Mno uvidíme jak to půjde. Jo a dělali jste při aplikaci nějaký maskování okolí páskou? Nejspíš asi jo... aby to nebylo tam, kde to nemá být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záleží jaké místo opravuješ, určitě musí být ostrý přechod (tedy maskovací páska) mezi tou krupicí a vrchem prahu. V místě napojení "krupice na krupici" a "barva na barvu" však ostrý přechod pomocí pásky nedělej - zůstane tam hrana a bude vidět odlišná barva. Rozhraní musí být difusní - použij nějakou šablonu, která bude cca 1 cm nad povrchem a nesmíš jí podstříknout. Jsou na to takové samolepící nudle  - tou se obkrouží dané místo a na ní se pak nalepí maskovací páska, zbytek okolí se zakryje igelitem. Právě ten difusní okraj se pak musí doleštit, protože matovatí - pak laik přechod nepozná ani s lupou.

 

Nejlepší bude, když sem dáš fotku, ono totiž není úplně normální - pokud to někde neodrbeš - aby se ten nástřik odlupoval. Možná je ten problém trochu složitější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann já osobně bych to tak do detailu u prahu neřešil,pokud nemá nedávno celé auto v novém laku. A člověk znalý to pozná vždy. Můžeš se snažit udělat přechodové hrany jak chceš. Ono totíž už i to bodýčko má malinko jemnější strukturu než originál. Nesměl by použít sprey,ale pak  body v plechovce a pak samozřejmě stříkací pistoli z odpovídajicí tryskou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno naposled jsem na to koukal, když jsem měnil kola a nepřišlo mi, že by to hnilo. Spíš, ten nástřik gumovej je jen narušený... nejspíš od zvedáku (auto mám rok). A jak píše Mirek 835, zas tak prožívat to nehodlám... je to stará fábka :) Spíš, aby ta kastle ještě trochu vydržela pokud se to dá nějeký defekt podchytit než se to dostane přímo na plech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to nějak vydět,nebo tam jsou rýhy na plech,tak to musíš určitě stříknout-opravit. Sůl udělá své. Jo od zvedáku to může být poškozené. má to každá druhá fabka. Pokud nějaké místo té gumové ochrany se má snahu odlupovat,tak to odstran.Použij nůž,špachtle. Pak znovu stříkni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to jen malého rozsahu a není otřískaná nebo odřená velká část prahu, vůbec bych na to sprejem nesahal - ale raději štětečkem - i jím se dá při troše šikovnosti a pár pokusech (když se to nepovede, jde to uřít - za čerstva nebo hadříkem namočeným v ředidle C6000 - ale "nemáchat" to tím ředidlem dlouho) - klidně tím Body 950 (pokud to není v pixle, dá se trocha odstříknout - nejlépe do ozavíratelné nádobky, třeba do co nejmenší zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem - co zbyde, můžeš použít jindy). A přesto pak eventuálně lakovou tužkou. Samozřejmě pokud je to větší, tak může být lepší sprej. Celej práh bych nestříkal - jestli je většina v pořádku a hlevně ne tu hladkou pohledovou část - pokud není odrbaná (úplně nejhorší je, když někdo začne drobné vady laku od kaménků nebo od dveří na parkovišti obcházet se sprejem - to pak "bučí" na 100metrů, lakové tužky si naopak nikdo bez zkoumání nevšimne).

 

U Fabie navíc ta hrana původního nástřiku plastizolu (té "krupičky", je to vlastně nastříkaná umělá hmota, opravé spreje na spodek a prahy jsou naopak většinou bitumenové - "asfaltové") je na hraně kde se lomí plech prahu směrem dospodu, takže plastizol vlastně ani není vidět. Takže já osobně bych to opravoval jako spodek - jak už bylo výše řečeno - opatrně odstranit co se odlupuje, očistit, odmastit a natřít/stříknout - snažil bych se udělat přibližně stejně tlustou vrstvu jako okolí - třeba i několikrát, bude-li potřeba.

 

Poškození od heveru jsem taky opravoval, neměl jsem to na prahu zvenku, ale až za tím lemem z druhé strany - stojí zato to také prohlédnout. Plastizol se poškodil i přesto, že jsem hever vkládal velice opatrně tam, kam dle výrobce patří a ještě místo před tím očistil (abych tam neskřípl kamínek apod.)**. Opravil jsem to dvojím nátěrem - vodovkovým štětečkem z papírnictví (hodí se mít různé velikosti) - starým známým TLUMEXEM SPECIÁL (stříbrný - nezaměňovat s černým Tlumexem PLAST). Ten má schopnost proniknout pod kousky narušeného plastizolu (nejde-li o velký kus) a znovu je "přilepit" a "zelejt" - u téhle barvy bývá lepší více vrstev (většinou stačí 2), než se snažit "napatlat" velkou.

 

Nevýhoda téhle barvy je, že nejde přelakovat (nebo to dělá strašnej bordel), výhoda že na ní špatně drží i bláto a neni vidět špína - mít poškozený plastizol zespodu na prahu - tak s ní klidně natřu celý spodek prahu. Krom toho jde nátěr kdykoli tou samou barvou snadno obnovit - "oživit" bez předchozího smirkování, protože sama na sebe chytá dobře i po několika letech a to přesto, že vytváří hladký povrch. Prodává se ve velké pixle (asi 2,5kg?) a vzhledem k velikosti je relativně levná. Já jsem s tím na naší Fábce natřel zespodu i ta místa, kde z výroby "zapomněli" (šetřili) nastříkat plastizol - hlavně tu bouli na rezervu a také plochy pod podlahovými plasty - tam je také jen základovka - v místě středového tunelu se už v bodových svárech objevovala povrchová koroze. Vzal jsem to nakonec i přes plastizol - by na tom co nejmíň drželo bláto, nejhorší bylo to před nátěrem očistit.

 

** od té doby originál hever nepoužívám (leda bych na cestách píchnul), ale vkládám pojízdný hever s vloženým gumovým špalíkem (do té misky) pod ramena náprav, ve předu co nejblíž kolům.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...