Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

nemožné ono číslo najít, hledal jsem všude kam se dalo dostat a nic, nechám to tak, možná lepší nevědět...

Mám stejný číslo jako MOstruszka, auto 2/2011

Ale jak bylo napsáno, číslo turba to není, to vypadá jinak, číslo turba jsem nenašel a snažení vzdávám, pokud budu někdy v servisu, zeptám se přímo technika.

  • Autor

Pekne pofoteny regulator :), Mostruszka mne sa podarilo cislo odfotit telefonom, zapol som si led blesk aby mi to tam prisvietil, plocha kde je cislo vytlacene bola zaspinena takze najprv ho vobec nebolo vidno, stacilo par krat pretriet prstom a hotovo 

To je ono, kde přesně je ta plocha, zas tolik místa tam sice není, nadruhou stranu prostor pro mobil a zamíření na nějaké určitě místo taky ne, už opravdu nevím kde to fotit.

nemožné ono číslo najít, hledal jsem všude kam se dalo dostat a nic, nechám to tak, možná lepší nevědět...

sa ani nedivím,aktuálne problémy nastali len nedávno ...

  • 2 týdny později...
  • Autor

Dnes som sa odhodlal a rozobral som ten regulator, odfotil som suciastku ktora pravdepodobne urcuje polohu vysunutia tycky, dostala sa dovnutra voda a koroziou sa to cele zdeformovalo a napucnelo... to zapricinilo ze sa cidlo velmi tazko pohybovalo a drhlo.... cele som to obrusil odtranil som koroziu niektore trecie plochy som  uplne jemne premazal... poskladal som to a cuduj sa svete prestalo to padat do nudzaku.... uvidim ako dlho to takto vydrzi ale vzdy lepsie ako zaplatit za opravu cez 1000eur.... 

post-59322-0-50529400-1449182756_thumb.j

post-59322-0-73585000-1449182762_thumb.j

  • 3 roky později...

Zdar,
Na palubovce mi svítí EPC a auto bez výkonu. Taková ta tyčinka z regulace turba se vůbec nehýbe. 
Nevěděl by někdo zda se na turbu č. 03F145701RX dá výměnit pouze ta regulace ? 
Jedná se o Fabia 1.2 tsi 63kw 11/2011.

  • 3 týdny později...

Nevíte někdo čím to je? 

IMG_20190130_095752.jpg

Zanesený (vadný ) snímač plnícího tlaku turbodmychadla, vadná kabeláž ke snímači, zaoxidovaný konektor snímače?  To  mě jen tak teď  napadlo ! 

  • 2 týdny později...

Dobrý den, objevuje se mi stejný problém s EPC a nouzový režim. Diagnostika ukázala na právě zde zmiňovanou regulaci turba. Auto bohužel po záruce a přijde mi jako nesmysl kupovat do nového auta novou regulaci. Chci se vás tedy zeptat a poprosit, zda by mi někdo nevysvětlil, jak pneumatickou regulaci z auta demontovat. Chtěl bych ji vyčistit jako uživatel nademnou. Je zapotřebí rozebrat půlku auta? Nebo se to dá nějak jednoduše? Jak je přidělané právě to táhlo co vede k motoru? Je to pod plechovou krytkou, tak tam nevidím. Děkuji moc za rady a odpovědi. 

Tento motor nemá pneumatickou regulaci turba. Navíc žádné táhlo tam nevede k motoru. Raději se do ničeho nepouštěj, když o tom nemáš sebemenší ponětí a svěř to někomu, kdo se v tom vyzná. Co tam vlastně chceš čistit?

Mám na mysli tento spoj. Tam je to chyceno segrovkou? A pak jen uvolnit ty dva šrouby, jak je servo a mělo by to jít vyndat ne? A dále omluva za špatné pojmenování. Elektronicky ovládaná obtoková klapka.

 

image.thumb.png.60b424e002e0d0ba892910244538acda.png

Upraveno od Radek Machů

  • 9 měsíců později...

Ahoj potřebuju radu,

rapid 1,2 tsi 77 kW (druhé turbo) - najeto na něj 100tisíc:

auto hlásí EPC (občas i spaliny=emise):

 

 

 

                Addresa 01: Motor       Labely: SVO\03F-906-070-CBZ.clb

 

Objednací číslo řídící jednoky: 03F 906 070 FP    HW: 03F 907 309 AK

 

           Systém a/nebo verze: SIMOS10.22AH10 5463

 

                      Kódování: 001900D6202400080000

 

                   Číslo dílny: WSC 61169 123 54321

 

              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070FP 004005 (SE25)

 

                       ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FP.rod

 

                      VCID: 75E0D948D4C137E9CA-8020

 

1 nalezena chyba:

 

 

 

10478 - Ovladač plnicího tlaku

 

          P334A 00 [167] - elektrická závada

 

          Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti

 

             info o závadě:

 

                    Stav závad: 00000001

 

                    Priorita závad: 2

 

                    Frekvence závad: 5

 

                    Kilometry: 224297 km

 

                    Datum: 2068.14.14

 

                    Čas: 12:44:37

 

 

 

                    Otáčky motoru: 0.00 /min

 

                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %

 

                    Rychlost vozidla: 0 km/h

 

                    Teplota chladicí kapaliny: 5 °C

 

                    Teplota nasávaného vzduchu: 4 °C

 

                    Okolní tlak vzduchu: 940 mbar

 

                    Napětí svorky 30: 11.406 V

 

                    Čítač zapomenutí po OBD: 40

 

                    Ovladač plnicího tlaku: požadovaná hodnota-PWM_BPA[0]: 0.000 %

 

                    POSN_DIF_BPA[0]: -0.00 %

 

                    Ovladač plnicího tlaku: zpětné hlášení-VP_BPA[0]: 3.1152 V

 

                    TQI_TCHA_PROT: 1023.96875 Nm

 

 

 

 

 

 

 

Po restartu (zapnutí, vypnutí motoru) občas naběhne. Nejspíš elektrický problém, ale kde hledat?

V regulátoru je jeden konektor - ten jsem kontaktolem ošetřil.. Dá se ještě něco dělat?

 

Děkuju

před 13 hodinami, martin700 napsal:
No nakonec jsem zkusil opravu - promazani timto navodem (zatim je to OK) - treba to nekomu taky píchne.
 
1. Purchase a 5 lobe security star drive set from Screwfix for about £20 to enable you to undo the 3 anti-tamper screws on the actuator. You'll also need some plastic grease (brake calliper grease will be fine) and spray on lube (must be high temperature & plastic compatible such as silicone or PTFE based - metal lubes may kill the plastics!!).

2. Undo the electrical connector on the actuator by pushing down on the jack whilst gently lifting the tab on the right (fingernails work best if you have them long enough but be careful as these connectors are notorious for becoming brittle and snapping. If this happens you’ll need a small zip tie to hold the connector together when you’re finished). When you see the clip release you can then lift off the jack.

3. Undo the 3 anti-tamper screws (receiving holes circled in picture in picture - two at the top and one slightly hidden at the bottom towards the front of the car) being careful not to drop them.

Actuator 1.jpg

4. Separate the two main halves of the actuator by sliding the black plastic housing to the right. It has runners to keep everything aligned so you'll need to slide it a good distance before it's fully separated but there should be room in the engine bay to do so.

5. Using a small flathead screwdriver, lift the retaining tab up from the top of the position sensor (circled in image) and the moving part of the sensor should now spring away from the housing but still be retained by the spring.

Actuator 2.jpg

6. Use your plastic compatible grease to lubricate the slides on either side of both the moving parts and housing of the sensor being very careful not to stress & deform the spring. Also grease the boss the spring sits on and then re-clip the moving part back into the housing.

7. Use your plastic compatible grease to lubricate the teeth on all the gears on the other half of the actuator (i.e. the sub-assembly remaining mounted on the car). Ask a friend to hold a small mirror and a torch and spray your plastic compatible lube around the metal slide and spring parts to the left of the gears as you won’t be able to get grease on there with it still being mounted in the car due to access.

8. Ensure the motor connector o-rings are clean and use your plastic compatible grease to lube them.

9. For good measure you can use some battery terminal grease on the motor connector prongs to ensure good conductivity.

10. Reassemble the actuator and reconnect the electrical jack.

11. Turn you ignition on full (no need to start engine) and check whether the actuator is making a high pitched tone. If it is, disconnect and reconnect the jack a few times until this stops to reset the motor.

12. Clear your fault codes as the car should now be fixed.

13. Enjoy not having to pay for a new turbo to be fitted which is the default procedure for this fault at a main dealer.

It should be noted this error is different to the closely related P334B error code which reflects a mechanical problem with the turbo bypass valve becoming obstructed.

 

  • 4 měsíce později...

Zeptám se k tomuto - včera manželce 2x přestala fábka do kopce táhnout - popisovala to stejně jako když jí padala do nouze kdysi octávka, auto nejde přes 3tis ot., stačí vypnout a zapnout klíček a jede zase. Oboje se stalo kdyz chtěla na 5ku přidat do kopce, ale je možné, že u 1,2TSI 77kW rok 2011 se při nouzovém režimu nerozsvítí nic - ani kontrolka motoru, ani EPC, nic ? ... 

  • 1 měsíc později...

může se to stat. Bez diagnostiky však závadu nezjistíte.

  • 7 měsíců později...

Zdravim, taky meho rapida trapi chyba P334A. Byl jsem v servisu a tam potvrdili ze blbne Elektricky regulacnu ventil pro turbo.

Bohuzel opravnou sadu nemaji skladem, tak jsem dostal ukol si dil zajistit sam, ze me ho potom vymeni.

Narazil jsem ale ze se delaji 2 varianty. S delkou tahla 40mm a 57mm. Nevite jak to poznat kterou z variant potrebuji?

https://www.autodily-na-skodu.cz/Ventil-Mahle-1-2-TSI-Original-03F-145-725-G-40mm-d7117.htm

https://www.autodily-na-skodu.cz/Ventil-Mahle-1-2-TSI-Original-03F-145-725-G-57mm-d12417.htm

Diky moc.

 

před 3 hodinami, blackdot napsal:

jedná se o elektronickou závadu - tady ve foru je postup jak to opravit a ty to chces "opravovat" výměnou?!

OK no - taky možnost..  Ja bych nejprve zkusil mou radu - v nejhoršim to vyměníš za novou 40 - 57mm - nejideálnější je změřit si tu packu přímo v autě a podle toho objednat tu správnou - je to ten zploštělej plíšek co zajíždí do turba.

 

V 14. 1. 2021 na 21:24, martin700 napsal:

 

Blackdoto mi psal sz ale ať z toho něco mají i ostatní:

 

čau, to mazivo co chceš použít má vydržet 80°C - u turba je poměrně teplo - nevím zda to bude stačit. Já použil mazivo od bosche na brzdy:

https://olejeobchod.cz/univerzalni-mazivo-bosch-5000000150

(to vydrzí až 140°C),

 

Jinak jsem to povoloval nakou sadou (koupil v kamennym obchode). zkus třeba:

http://www.dovavanik.cz/TORX-E-TORX.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=1679975

 

a 40 vs 57mm je pouze ta páčka - dá se to odhadnout - pokud naměříš víc jak 4cm bude to prostě ta 5,7cm:

ventil_mahle_rozmer.jpg

  • 1 rok později...

Zdravím, mám takový menší dotaz. Neporadí někdo jak sundat tepelný štít u turba? Nemůžu povolit ty šrouby ☹ Jeden už nemám jak povolit protože je stržený a tři drží, tak se bojím zabrat abych je taky nestrhnul ☹ Potřebuji vyměnit regulaci turba a ten štít mě prostě nejde dolů abych mohl zjistit jaký typ mám objednat. Díky za rady a tipy

  • 2 roky později...

Přeji dobrý den, potýkám se s problémem u svého Roomstra 1.2 tsi (cbza). Motor mi při razantní akceleraci a otáčkami přes 4tis/min pada do nouzáku a diagnostika píše chybu p0922 low boost. Motor ztratí cca 30% výkonu. Dle diagnostiky turbo tlačí maximálně nějakých 1.1baru. Vše napovídalo že je vadná elektronická regulace obtoku ale po výměně za zcela novou byla situace stejná. Prohlédl jsem rotor a plášť turba jak z teplé tak studené strany, vůle má turbo zanedbatelné a viditelné poškození není. Dále mě napadlo jestli jen blbě neměří čidla tlaku v sacím potrubí ale po jejich výměně je situace stejná. Ze zvědavosti jsem provedl zkoušku kolik tlačí turbo na manželky Fabii která je naprosto v pořádku a u ní jsem zjistil plnící tlak maximálně nějakých 0.8baru. Už si s tím nevím rady a budu rád za každý nápad nebo zkušenost. Děkuji. 

Screenshot_2024-04-12-16-30-23-790_com.ovz.carscanner.jpg

U 1,2 tsi byly problémy s el. ovládáním na turbu. Resp s celým turbem. Teď nevím ale jaký chyby to házelo. 

EDIT : opraveno na popud pana Pavouka.

Upraveno od lucky.jack

No, u tohoto motoru určitě žádná podtlaková nádoba regulace turba není. Je tam elektrický servopohon.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.