Jump to content
Johanku69

DPF - vypalování

Recommended Posts

Jasný, novej je novej, ale opravdu to pomůže? Nebo ho vyměním a odejde znovu? Není pak lepší ho prve za desetinovou cenu vyčistit a zkuzit, jestli vše funguje? Další věc, dá se diagnostikou zjistit software? Aby tam neblbnul ten dieselgate a zatím by nestačil jen downgrade. Protože měřená hodnota je v pohodě, ale regeneraci furt spouští vypočitaná hodnota. Což mě vrací k otázce, k čemu je tam to čidlo diferenčního tlaku, když je připojené jen před fitlrem, viz foto v privním příspěvku, a jak to tedy tu měřenou hodnotu zjistí. Když to neporovnává tlak před i za. Je zas víc variant a téhle nerozumím. Logicky chápu, že pokud je tlak za filtrem nižší o určitou hodnotu, tak to podle toho posoudí množství zaplnění a podle toho zpouští regeneraci dle reálné potřeby. Ale tohle se pro mě chová trochu nelogicky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyčištění ti nepomůže dlouhodobě. V tom filtru prostě už nefunguje oxidační katalyzátor jak by měl, protože jestli se to dobře vypálí jen na dálnici, tak to značí že už tam není dost drahýh kovů. aby to dokázali dobře vypálit i s malou zátěží motoru. Když koupíš filtr nový vyletí ti teplota na 700 i při lehkém provozu.

Můžeš ještě nechat zkontrolovat tlaky ve válcích a stav vstřikovačů, ale jestli ti reálné množství sazí výrazně nepředbíhá kalkul, tak motor jede dobře. Čištění ti pomůže tak možná do další výměny oleje.

Ostatně samotný filtr verze economy je naprosto stejný u 1.6 i 2.0 odlišuje se to jen v čidlech a economy má záslepky nechá se použít na oboje, ted si nejsem jistý jestli je jiný vlnovec u 4x4 ale nic ti nebrání objednat economy DPF filtr z jiných zdrojů formou výměny a nechat to vyměnit před vlnovcem... trošku bastlíček, ale nic hrozného, stejně economy verze není z nerezu takže sváření ok....

 

Vůbec bych to neřešil a koupil rovnou nový ničím jiným to podle mě nebude, protože jestli ti to kouří při regeneraci, tak už je filtr stejně popraskaný... 

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254708bx-filtr-pevnych-castic-katalyzator-skoda-34445.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak jsem to zamýšlel prve taky, ale podle fotek se liší i na vrchu. Celkově je jinak tvarovaný. Pak už mě napadlo to jedině rozřezat celé a převařit jen vložku s katem, ale to by si taky nešlo a hlavně by hrozilo prasknutí vložky z tepla při vaření. Každopádně si to ještě jednou ověřím. Uřínout vlnovce a převařit to je maličkost. Nejlepší by bylo je někde porovnat vedle sebe. Origo číslo pro 4X4 je 3C0254702MX a pro dvojkolo 3C0254702HX. Jinak mám také podezření, že odešel ten kat, nafta pak prochází až do vložky filtru, nebo přímo do výfuku a vyhoří tam. Proto to také při regeneraci kouří. Každopádně moc dik za info.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254707mx-vyfukova-trubka-s-dpf-a-katalyzatorem-skoda-32548.html

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254708bx-filtr-pevnych-castic-katalyzator-skoda-34445.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pro oživení, stále řeším co a jak dál. Co mám informace. DPF je asi měněno z neznámého důvodu. Dle autorizovaného servisu je vše v pořádku, zanesení 18g ze 60g mozných, poslední regenerace proběhla v pořádku, výměna DPF není nutná.

Zatím mám doporučený postup:

1, kontrola softwaru zda není čiptuning nebo uzamžené hodnoty na DPF (autorizovaný servis neumí... 🤣 nepochopím), zkusím xtuning...

2, kontrola vstřiků

3, kontrola egru

4, výměna DPF (udajně jde použít ten z 2x4 a převařit od spodní příruby). Nemá cenu ho měnit první. Pokud by to bylo něčím jiným, tak bych ho znovu odepsal. 😉

 

Kdyby s tím měl někdo zkušenost, rád si nechám poradit...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to bude něčím jiným tak ho neodepíšeš v momentě kdy problém vyřešíš tak se zdraví filtr dokáže vyčistit. ve 320K km ten filtr ale dost pravděpodobně už nebude ok. Pokud mi ti EGR dělal co popisuješ tak by musel házet chyby...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zas jsem se o něco posunul, tak předám poznatky. Po návševě X-tuningu mi bylo zděleno, že upgare softwaru po dieselgatu je zas prušvich škodovky a odepisuje to DPF. Proto prý Škoda udělala i eko řadu DPF. V servisní knížce má přehrátí softwáru popis "provedena dílenská akce 23R6 (NOx)". Takže mi software přehráli zpět na původní se ktérým to vyjedo ze Škodovky. Docela s tím asi bojovali, proteže z původní předpokládané hodky a půl to byly hodiny čtyři. Pravděpodobně museli i vyndat řídící jednotku. Bohužel jsem u toho nebyl, takže přesný postup nevím. Filtr poté prý prohnali servisní regenerací a dostali se na 8g, níž to prý už nešlo, takže už v nejlepší kondici asi není. Jen je mi divné, že po zapnutí appky Vag DPF se v zaplnění hodnoty nezměnili (zustali na cca 19g), filtr se zapnil a začal zas regenerovat.

První regenerace proběhla trochu zvláštně. Vůbec se tomu nechtělo vypalovat a na jedničku pod plným plynem to i černě zakouřilo... Regeneroval jsem asi 20 min, ale pak se to zdařilo a vyčistil sem zas na klasických cca 5g. Vše tedy pozorováno v appce. Jinak při zátěži to stále celkem dost bíle kouřilo.

Každopádně jsem už od té doby regeneroval asi 3x a změny jsou viditelné. Kouřivost při regeneraci mi přijde nižší a zakouří to jen při plném plynu. Ale hlavně do zaplnění filtru ujedu tak cca 800km, oproti předešlím cca 300km. Což je asi nejdůležitější a regenerace se spouští sama dřív, pokud je auto v optimálních podmínkách = najedu na dálnici a jedu cca 2000 otáček. Už po 60% zaplnění se spustí a je do 5ti min zregenerovaný. Předtím to furt čekalo na zaplnění na 100%. Takže zatím to vypadá rozhodně lépe.

Ještě se uvidí co v zimě a až s tím najedu víc km a třeba i nějáké delší cesty na dovolonou.

 

Spoiler

 

 

Edited by Pulkos

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli ti to před tím regenerovalo 300 km a ted z defakto z ničeho nic regeneruje po 750 km a šel ti černý dým z výfuku, tak ti gratuluji k prasklému DPFku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Změna nájezdu do zaplnění je po přehřátí softwaru na původní verzi, takže ne z ničeho nic. A černý dým samozřejmě v pořádku není, ale vzhledem k tomu, že to bylo jen jednou při první regeneraci po přehrátí a na stk to prošlo s kouřivostí 0.04, tak bych to na prasklou vložku neviděl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl jsem na STK minulý měsíc. U těch to aut ani nedávají sondu k výfuku a kouřivost měří přes OBD.. Jak ? To nevím třeba se k tomu někdo znalý vyjádří. Takže měření emisí skoro za litr není dnes vůbec o ničem vypovídající a projdeš to i bez DPF filtru, když automatická diagnostika auta vyhodnotí že je emisní systém OK tak to emisemi projde.

 

DPF filtr v autě mám a nikoho jsem neuplácel, sám jsem se tomu divil. Technik řikal, že takový je postup, že to stačí přes počítač...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud to projde stk a teď mi to regeneruje už rozuměji, tak není důvod k výměně. Motoru by to snad nic udělat nemělo. Leda pak už otázka ekologie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drtivá většina filtrů co má přes 180K km už nebude zcela těsnit.

Prvních 100 K km s DPF u OII s CR nebyl ve výfuku vůbec žádné saze pak se začal dělat silnější film a ve 240K tj asi 40K km před výměnou už tam byly normálně saze. Počítám, že bude horší těsnost už kolem vložky a možná popraská i samotná vložka má to svojí životnost jako vše, nicméně černý dým viditelný by z  výfuku neměl vyjít nikdy, pokud filtr funguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by asi neměl. V autorizovaném servisu tvrdili, že DPF dá i 400 tisíc bez problémů, ale to se mi taky moc nezdá. Každopádně ve výfuku je černo a splodiny celkem smrdí i když to neregeneruje. Takže to DPF asi už špatné bude... Ale jede to bez problémů, do nouzáku to nepadá a na diagnostice je vše bez závad. Tak otázkou zda ho měnit, nebo to nechat do té doby, než to neprojde STK, bo to začne padat do nouzáku... Protože podle autorizovaného servisu je vše ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, mam octaviu 3 rs, motor CUPA 135KW 2.0TDi CR, najazdenych 210tis. Dpf mi vypaluje dosť často (menej ako 100km) normálne sa vypaluje každých cca 500km. Hmotnosť popolu mam 58g,kapacita je 80g.

Kontrolka mi este nezasvietila ale rozmýšľam nad vyčistením filtra v Poľsku (filter výberu, vycistia, založia s novými tesneniami, nakoduju) pripadne by bolo možné spustiť aspoň nútený regeneráciu počas jazdy? Alebo to zatiaľ nemám riešiť? Co vy na to? 

IMG_20191222_192600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eskeip Není 2.0 TDI CR jako 2.0 TDI CR. Tvůj motor je z jiné konstrukční řady, navíc v jiném modelu, který má svá specifika.

 

Respektujte členění fora podle modelů!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mám nějaké moduly ke zjištění aktuálního stavu zaplnění a informování o vypalování DPF během jízdy. Používám na motoru 2.0 103kW CFFB. Pokud se začne vypalovat, modul toto oznámí. Stejně tak je vidět aktuální stav. Více info případně v bazaru nebo do zprávy.


Výhodou je, že při vypnutém motoru nic nespotřebovává (nevyhoříte jako s čínskýmy Bluetooth moduly, případně si nevymlátíte baterku při dlouhém stání).

DPF.JPG

Edited by bobik007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

V případě, že je to opravdu užitečná věc a pomůže všem TDičkářum s DPF zde na foru, tak vloz do sekce návody pro ostatní uživatele.

Jistě se bude hodit.

Edited by Radas1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...