janci47 Vloženo 11. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2018 Zo stránky http://www.skoda-auto.sk/modely/superb/superb/technicke-detaily Citovat Aktívne vzduchové lamely redukujú aerodynamický odpor, a tak znižujú spotrebu a emisie nového modelu SUPERB. Ak motor alebo klimatizácia nepracuje naplno, prieduchy sa zatvoria a prúd vzduchu obteká karosériu, čím sa znižujú straty. Aktívne vzduchové lamely tiež pomáhajú rýchlejšie zohriať motor pri studenom štarte. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 Dal jsem nyní na zimu zimní clony na čumák auta jednak jako ochranu chladiče, který je po roce opravdu slušně ostřílený od kamínků a jednak jako pomocníka při rychlejším zahřátí motoru, protože ráno jedu kus cesty z kopce. No ale dneska při pohodové cestě po dálnici mi ukazovala teplota oleje 121°C. Není to moc? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 (editace) To uz je docela dost. A koukam, ze i rucicku teploty vody mas pres 90. Tipuji, ze to "zatepleni" tomu nedela uplne dobre.... A ted vidim, podle fotky, tak jsi to zabednil fakt slusne. Pryc s tim. Dyt ten motor nemuze 'dychat'. Editováno: 14. Prosinec 2018, autor: Martin Bednář Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarelM Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 To byl teda nápad...ty otvory jsou tam přece proto, by proud vzduchu procházel přes chladiče. Žaluzie jsou jen v té spodní části a i tak se někdy plně otevírají (např. při regeneraci) i když je venku -15. Ty jsi to "zabednil" skutečně celé? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eiben Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 ja jsem mel teplotu oleje maximalne na 105 stupnu a teplota vody by mela byt asi kolem 90 a ty ji mas o mnoho vice. Hned to odstran Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrKV Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 Teplota oleje může být i vyšší,tam problém není,ale osobně jsem nikdy neviděl v zimě(ani v létě;) teplotu vody přes 90 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 Takze to dat pekne do serie?Taketo dekle v dnesnych autach nemaju co robit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 U nafty už skutečně dost (a pokud implikuju "pravidla" chování ručičky teploměru kapaliny z jinýho modelu, znamená to, že voda má > 110°C (nebo 120?)). Určitě odbednit aspoň tu horní část, když to je ochrana chladiče. @KarelM Hlavně klid. Nebo ty si nepamatuješ, co se dělalo od embéček, přes 120ky, všechny Karosy, Avie, Tatry,...?? Dečka a hotovo. A to jsem shrnul snad většinu myslitelnejch konstrukcí chladičů, motorů a umístění. Btw maj ji dodnes třeba některý Sory. Ano, dečka má svoje pravidla, že se má po čase odklopit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 (editace) Hm, je to pravda.Tu horní sundám a uvidím jak se to bude chovat. Žaluzie 140kW motor se 4x4 nemají, což je můj případ. Editováno: 14. Prosinec 2018, autor: Martin_TDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 14. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2018 Podekuje ti to :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 JJ, když jsem horní clonu sundal, tak mi Supík poděkoval ?. Dneska stejná trasa a stejné podmínky a teplota oleje na dálnici vylezla na 106°C. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 I těch 106 mi přijde docela dost - nicméně to je v normě ;o) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 No jsem zvědavý kolik to pak bude v létě při 30 ti slupních.....Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 V létě tam nebudeš mít tu spodní clonu,ne? Zajímavé by bylo, kolik by byla teplota oleje bez té spodní clony v aktuálním počasí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 Tak to je jasné že tam spodní clona v létě nebude. Můžu udělat další teplotní test bez spodní clony. Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 (editace) Vela ludi nevie. ze nove auta maju trosku inak vymyslene kurenie (topeni) a ziju z minulosti, kedy sa zakryvali chladice hlavne preto, ze auto pomaly kurilo. Motor sa sice ohrieval, ale vacsina aut, (napriklad Skodovky) mali kurenie zapojene az na velky okruh a tym padom tepla voda isla do kurenia az ked otvoril termostat, ktory bol pri motore a navyse. Cize ked napriklad termostat zatvoril, tak si mal v aute zimu. V novych autach sa kuri (topi) cez maly okruh, cize je jedno, ako moc je otvoreny termostat do chladica, voda vobec nejde cez chladic a auto ti kuri zaroven s ohrievanim motora. 98% ludi tam supne nejaku masku, pretoze si mysli, ze sa motor zahreje rychlejsie, pretoze sa nebude ochladzovat naporom na chladic a tym padom aj kurit (topit) bude rychlejsie, co nieje pravda. Motor sa zahrieva malym okruhom a az ked sa ohreje, ide voda do chladica. Priznavam ale, ze clona je urcite doba vec na kamienky, na SII bol aj original diel, taka mriezka na spodonu cast. Co sa tyka ohrievania motora, som toho nazoru, ze ked nejde jazdu typu 20km dole kopcom, tak sa ten motor zahrieva tak ako ma a netreba mu pomahat clonami. Ma vobec niekto overene, kolko ta clona tomu motoru pomoze, ak sa bavime cisto o obmedzeni naporu vzduchu na samotny motor, nie chladic? Editováno: 17. Prosinec 2018, autor: Martttin 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro_sk Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 @Martttin - ak niekto jazdi po rovine, okresne cesty a len kratke trasy, tak podla mna ma pre neho vyznam zakryvat chladic. Tym ze je predna maska nezakryta, tak pri mrazoch je motor ochladzovany aj studenym vzduchom a nemusi sa pri kratsej trase dostatocne zahriat. Moja skusenost je, ze ked so svojimi TDi (O2, O3, S3) idem do 100 km/hod (rovina), tak uchladim motor len kurenim. Ak by kurenie nestacilo, tak prehriatiu motora zabrani spustenie ventilatora na chladici. Ak niekto jazdi dlhe trasy, kopce, dialnica, tak by som masku nezakryval PS: SKoda 105l kurila ak ked bol termostat zavrety.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 před 1 hodinou, Martin_TDi napsal: Tak to je jasné že tam spodní clona v létě nebude. Můžu udělat další teplotní test bez spodní clony. Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk Zkus oddělat i ten spodní na zkoušku a podej zítra hlášení :-) Kdyžtak není problém vytvořit pár děr i v tom spodním krytu a to by bylo, aby zrovna tou dírkou prolítl kamínek na chladič. Já to u svého auta v zimě řeším tak, že ho před zimou odstavím a mám pokoj Nech si na zimu babku O1 a na jaře vytáhni Superba a máš to vyřešené. Stejně ta suma, co za O1 dostaneš bude k pláči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 2 hours ago, miro_sk said: @Martttin - ak niekto jazdi po rovine, okresne cesty a len kratke trasy, tak podla mna ma pre neho vyznam zakryvat chladic. Tym ze je predna maska nezakryta, tak pri mrazoch je motor ochladzovany aj studenym vzduchom a nemusi sa pri kratsej trase dostatocne zahriat. Moja skusenost je, ze ked so svojimi TDi (O2, O3, S3) idem do 100 km/hod (rovina), tak uchladim motor len kurenim. Ak by kurenie nestacilo, tak prehriatiu motora zabrani spustenie ventilatora na chladici. Ak niekto jazdi dlhe trasy, kopce, dialnica, tak by som masku nezakryval PS: SKoda 105l kurila ak ked bol termostat zavrety.. No len by to mohl niekto skusit, ze aky teda ta clona robi realny rozdiel tym, ze nejde chladny vzduch na motor (nie chladic), nejake realne hodnoty, lebo zatial mi to pride iba dobry marketingovy tah (ak neberiem ochranu pred kamenmi). Ja netvrdim, ze to musi byt hlupost, ale nikde som zatial nenasiel ziadne realne zhodnotenie a naopak X ludi to tam ma prave preto, ze si myslia, ze auto skor kuri. Mohol by to niekto zmerat s a bez :) Co sa tyka kamenov, tak po 300t km na SII niesu na vrchnej casti chladica ziadne jamky od kamenov, co sa ale zial neda povedat od spodnej casti, tam je to fakt masaker a ta ochranna mriezka tam urcite vyznam ma... Ako vies realne povedat, ze chladis iba kurenim? To by znamenalo, ze termostat je stale zavrety. AD Skoda 105: tak to som hodne mimo, je pravda, ze v casoch, ked sme mali doma stopatku som mal tak 10, ale vzdy som bol v tom, ze to kuri na velky okruh a preto tam bola zima a zakryval sa chladic... ale nehadam sa, nemam u seba teraz schemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 Aj Octa I kúri a termostat zatvorený. Síce to nie je Afrika, ale kúri .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro_sk Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 ako viem ze uchladim motor kurenim? uz som mal zaseknuty termostat na o2, na o3 som mal zaseknutu vodnu pumpu. obe poruchy som mal zhodou okolnosti v zime, tak ked som dal naplno kurenie a aj ventilator, v pohode som isiel po dialnici 110 (ak sa dobre pamatam) a navyse som zozal uspech od bab v aute, ze ako dobre kurim... :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wlady1980 Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 Mam iba tu hornu clonu a problem s vyssou teplotou nemam. Zaluzie v spodej casti mam....Spodny odvor od horneho je ale oddeleny od vyroby polystyrenom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Tak dneska test bez zimních clon a maximální teplota oleje na dálnici vylezla na 101°C. Jen se spodní clonou to bylo 106°C a s celým zakrytým předkem 121°C. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Takze uz vies,ako sa mas zariadit a motoru urobit dobre? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin_TDi Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Jasně, už jsem zase chytřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.