Přejít na obsah

Zahřátí motoru TDI


janstavela

Doporučené příspěvky

Zo stránky http://www.skoda-auto.sk/modely/superb/superb/technicke-detaily

 

Citovat

Aktívne vzduchové lamely redukujú aerodynamický odpor, a tak znižujú spotrebu a emisie nového modelu SUPERB. Ak motor alebo klimatizácia nepracuje naplno, prieduchy sa zatvoria a prúd vzduchu obteká karosériu, čím sa znižujú straty. Aktívne vzduchové lamely tiež pomáhajú rýchlejšie zohriať motor pri studenom štarte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal jsem nyní na zimu zimní clony na čumák auta jednak jako ochranu chladiče, který je po roce opravdu slušně ostřílený od kamínků a jednak jako pomocníka při rychlejším zahřátí motoru, protože ráno jedu kus cesty z kopce. No ale dneska při pohodové cestě po dálnici mi ukazovala teplota oleje 121°C. Není to moc? 

20181213_155636.jpg

20181214_054030.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nafty už skutečně dost (a pokud implikuju "pravidla" chování ručičky teploměru kapaliny z jinýho modelu, znamená to, že voda má > 110°C (nebo 120?)). Určitě odbednit aspoň tu horní část, když to je ochrana chladiče.

@KarelM Hlavně klid. Nebo ty si nepamatuješ, co se dělalo od embéček, přes 120ky, všechny Karosy, Avie, Tatry,...?? Dečka a hotovo. A to jsem shrnul snad většinu myslitelnejch konstrukcí chladičů, motorů a umístění. Btw maj ji dodnes třeba některý Sory. Ano, dečka má svoje pravidla, že se má po čase odklopit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vela ludi nevie. ze nove auta maju trosku inak vymyslene kurenie (topeni) a ziju z minulosti, kedy sa zakryvali chladice hlavne preto, ze auto pomaly kurilo. Motor sa sice ohrieval, ale vacsina aut, (napriklad Skodovky) mali kurenie zapojene az na velky okruh a tym padom tepla voda isla do kurenia az ked otvoril termostat, ktory bol pri motore a navyse. Cize ked napriklad termostat zatvoril, tak si mal v aute zimu. V novych autach sa kuri (topi) cez maly okruh, cize je jedno, ako moc je otvoreny termostat do chladica, voda vobec nejde cez chladic a auto ti kuri zaroven s ohrievanim motora. 98% ludi tam supne nejaku masku, pretoze si mysli, ze sa motor zahreje rychlejsie, pretoze sa nebude ochladzovat naporom na chladic a tym padom aj kurit (topit) bude rychlejsie, co nieje pravda. Motor sa zahrieva malym okruhom a az ked sa ohreje, ide voda do chladica.

 

Priznavam ale, ze clona je urcite doba vec na kamienky, na SII bol aj original diel, taka mriezka na spodonu cast. Co sa tyka ohrievania motora, som toho nazoru, ze ked nejde jazdu typu 20km dole kopcom, tak sa ten motor zahrieva tak ako ma a netreba mu pomahat clonami.  Ma vobec niekto overene, kolko ta clona tomu motoru pomoze, ak sa bavime cisto o obmedzeni naporu vzduchu na samotny motor, nie chladic?

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martttin

- ak niekto jazdi po rovine, okresne cesty a len kratke trasy, tak podla mna ma pre neho vyznam zakryvat chladic. Tym ze je predna maska nezakryta, tak pri mrazoch je motor ochladzovany aj studenym vzduchom a nemusi sa pri kratsej trase dostatocne zahriat. Moja skusenost je, ze ked so svojimi TDi  (O2, O3, S3) idem do 100 km/hod (rovina), tak uchladim motor len kurenim. Ak by kurenie nestacilo, tak prehriatiu motora zabrani spustenie ventilatora na chladici.

Ak niekto jazdi dlhe trasy, kopce, dialnica, tak by som masku nezakryval

 

PS: SKoda 105l kurila ak ked bol termostat zavrety..          

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Martin_TDi napsal:

Tak to je jasné že tam spodní clona v létě nebude. Můžu udělat další teplotní test bez spodní clony.

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk
 

Zkus oddělat i ten spodní na zkoušku a podej zítra hlášení :-) Kdyžtak není problém vytvořit pár děr i v tom spodním krytu a to by bylo, aby zrovna tou dírkou prolítl kamínek na chladič.

Já to u svého auta v zimě řeším tak, že ho před zimou odstavím a mám pokoj :_icon_smich2:Nech si na zimu babku O1 a na jaře vytáhni Superba a máš to vyřešené. Stejně ta suma, co za O1 dostaneš bude k pláči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, miro_sk said:

@Martttin

- ak niekto jazdi po rovine, okresne cesty a len kratke trasy, tak podla mna ma pre neho vyznam zakryvat chladic. Tym ze je predna maska nezakryta, tak pri mrazoch je motor ochladzovany aj studenym vzduchom a nemusi sa pri kratsej trase dostatocne zahriat. Moja skusenost je, ze ked so svojimi TDi  (O2, O3, S3) idem do 100 km/hod (rovina), tak uchladim motor len kurenim. Ak by kurenie nestacilo, tak prehriatiu motora zabrani spustenie ventilatora na chladici.

Ak niekto jazdi dlhe trasy, kopce, dialnica, tak by som masku nezakryval

 

PS: SKoda 105l kurila ak ked bol termostat zavrety..          

 

No len by to mohl niekto skusit, ze aky teda ta clona robi realny rozdiel tym, ze nejde chladny vzduch na motor (nie chladic), nejake realne hodnoty, lebo zatial mi to pride iba dobry marketingovy tah (ak neberiem ochranu pred kamenmi). Ja netvrdim, ze to musi byt hlupost, ale nikde som zatial nenasiel ziadne realne zhodnotenie a naopak X ludi to tam ma prave preto, ze si myslia, ze auto skor kuri. Mohol by to niekto zmerat s a bez :)

 

Co sa tyka kamenov, tak po 300t km na SII niesu na vrchnej casti chladica ziadne jamky od kamenov, co sa ale zial neda povedat od spodnej casti, tam je to fakt masaker a ta ochranna mriezka tam urcite vyznam ma...

 

Ako vies realne povedat, ze chladis iba kurenim? To by znamenalo, ze termostat je stale zavrety.

 

AD Skoda 105: tak to som hodne mimo, je pravda, ze v casoch, ked sme mali doma stopatku som mal tak 10, ale vzdy som bol v tom, ze to kuri na velky okruh a preto tam bola zima a zakryval sa chladic... ale nehadam sa, nemam u seba teraz schemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako viem ze uchladim motor kurenim? uz som mal zaseknuty termostat na o2, na o3 som mal zaseknutu vodnu pumpu. obe poruchy som mal zhodou okolnosti v zime, tak ked som dal naplno kurenie a aj ventilator, v pohode som isiel po dialnici 110 (ak sa dobre pamatam) a navyse som zozal uspech od bab v aute, ze ako dobre kurim... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...