Přejít na obsah

600 km - 1l oleje


vartex77

Doporučené příspěvky

Zdravím, ztrácí se mi olej v autě. Zkoušel jsem auto odstavit na čistou plochu cca 12 hodin a po kontrole nebyla na zemi pod motorem ani kapka oleje. V diskusi jsem se dočetl že tyhle motory rády papají olejíček, ale jeden litr na 600km mi příjde docela hodně. Ročně najedu cca 35.000km což by při takové spotřebě oleje dělalo 58 litru ! Hlavně mám auto přestavené na LPG kde používám trochu draží olej. Nějaký tip, rady kde by mohl být problém ?

 

kód motoru : AZJ

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a byl tam vubec?jak vis ze ho tam litr nechybel?

 

 

dolil jsem to už po 4x = 2400 km

 

ráno po nastartování trochu kouří ale nic extra

 

 

jeste me napadlo jesli je možný aby při nejaký situaci unikal olej z auta ( nevím třeba nejakej vysokej tlak ) a potom to bylo zase v normalu, vychazim z toho pokusu kdy jsem zaparkoval na cistým povrchu a po 12ti hodinách nebyla pod autem ani kapka...treba dochazí k uniku za jizdy...jestli je tohle treba mozny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co takhle nastartovat, nechat to chvilku bafat, pak to trosku protocit  a podivat se, jestli nebude pod autem mokro.. co spodni kryci plech, je od oleje? a zbytek motoru? jestli je vse OK tak to papa olej jak svina a musi to jit citit i za autem, jako sezrat litr oleje na 600km to je velky maso.. docela by me zajimalo, jestli to projde legalne emisema.. kde jsi to kupoval? Jak mas auto dlouho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Udělal jsem test. Po opětovném rozsvícení kontrolky jsem dolil presně 1l oleje, zapsal kilometry. Dnes po 1682 km se mi rozsvítila kontrolka znovu. Zhruba pred týdnem mi na palubce zacala pulsovat kontrolka diagnostiky motoru a auto ztratilo výkon ( jelo na 3 válce ) . V servise jsem vyměnil svíčky. Jedna svíčka byla od oleje. Což má prý na svědomí netěsnost pístních kroužků.

 

 

1. jak je finančně náročná výměna pístních kroužků u tohoto typu motoru ( octa1, 85kw, 2.0 mpi ) a zda-li se to vyplatí. Někde jsem četl názory cloveka s podobným problémem, kterej po cca 3000 km vymontuje svíčky otře je a vesele jezdí dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Materiál drahý není, tipuji to u nezávislého servisu do 10 tis Kč. Horší by bylo, kdybys měl prasklý pístní kroužek a drážku ve válci jako jsem měl já na 1.6. To jsem musel hledat jiný motor.

Od tý doby přes všechna prokletí ťuk ťuk ťuk 120 tis km jezdíme a jezdíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

material se da sehnat za dobre penize, je toho plnej internet.. pokud budes kupovat jetej motor, je otazka, v jakym bude stavu... mozna je lepsi dat do kupy stavajici motor,pokud funguje a je zapotrebi jen vymenit krouzky, nejaky gufera, kdyz uz to bude rozhozeny mrknout na rozvody atd atd,.. takze ono se to na ,,nejakou,, sumu vysplha.. hlavne najit dobreho mechanika, kterej ti to da do kupy, tech blbejch sou plny servisy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše kolega - začal bych reklamací - ten motor byl očividně v háji už při koupi a pravděpodobně to také byl důvod prodeje. Těch konkrétních příčin může být povíceto (pístní kroužky, gufera ne ventilech, někde něco prasklého...může to být i kombinace všeho) - dokud se to nerozebere, tak to budou jen dohady - jak o příčině, tak i ceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejjednoduší shodit hlavu a vytahat písty nahoru a zkontrolovat vložky dát nové kruhy a simerinky na ventily material tak drahý není a na tutom motoru to jde dobře .

s tou reklamací to není tak jednoduché , divil bych se kdyby prodávající dal písemnou záruku na takhle starý a jetý auto... osobně já když prodávám je auto bez záruky a když sem kupoval supa za 300 tak sem žádnou nepožadoval, bez tak si na nikom dneska nic nevemeš ..akorát je blbí když se ti rozlítne motor po cestě domů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemusí dát žádnou záruku, je ze zákona. A v tomto případě je zjevné, že se jedná o skrytou vadu. Maximálně, že by bylo ve smlouvě výslovně napsáno, že to žere olej, případně dovětek, že pístní kroužky jsou v hajzlu. Samozřejmě chápu, že domoci se nějaké kompenzace je těžké - prodávající (bazar?) to věděl a přesto prodal - nicméně beznadějné to zdaleka není. Pokud to tedy není nějaké "rychlé" zboží. Tam se záruka nedává :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já bych to tak hrozně zatím neviděl a počkal bych co se bude dít. Jestli si to auto teď někdy koupil, udělej postupně pár výměn oleje max po těch 15 tisících km a uvidíš. Já měl něco podobného. Já dolíval po koupi auta každé 2 tisíce km 1 litr oleje, to jsem tam mohl lít podle tachometru a ani jsem nemusel vyndavat měrku, pak se to najednou snížilo na půlku a teď jsem někde na litru na 5 tisíc km a takových případů znám více. A už vůbec bych neměnil motorizaci, s tím nájezdem co máš si myslím zvolil dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když podepíšeš že auto kupuješ bez záruky jak leží a stojí a souhlasíš se stavem tak ti zákon nepomůže.

to není pravda, jsou práva (a vlastně jich je většina), kterých se nelze smluvně zříct. Nákup věci "tak jak je" je podmíněn tím, že máš možnost si stav věci ověřit - což vždy nelze, proto existuje institut tzv. skryté vady. Že z toho kape olej na zem se poznat dá, že se ale spaluje ve válci už ne. A také to není typ vady, u které by se dalo říct, že je pro daný stupeň opotřebení věci typická, tedy očekávatelná. Jedině, že by to koupil jako nepojízdné.

Ovšem vzhledem k tomu, kolik s tím už najel, bude mít problém dokázat, že se to nestalo až po koupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

udělej postupně pár výměn oleje max po těch 15 tisících km a uvidíš.

vzhledem k uvedené spotřebě má komplet nový olej ani ne za 3000 km. A protože všechen bordel spaluje ve válcích, může naopak prodloužit inerval na výměnu olejového filtru :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

uff desítku, no hezky pěkne :0

 

 

otazka jestli to pretesnit nebo vzit motor

 

attachicon.gif2.jpg

Když máš AZJ, tak tam (pravděpodobně) nemůžeš dát AQY. Navíc by sis pohoršil, přišel by si o proměnnou délku sacího potrubí a další věci. Jako nejlepší řešení mi připadá oprava, tzn. překroužkovat. I pokud by byla ve válci rýha, jak někdo varoval, tak to není konečná. Při konstrukci těchto starých litinových motorů se počítalo s možností výbrusu válců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...