Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Podstoupily jste již někdo úpravu softwaru řídící jednotky motoru? Zajímá mne verze YETI 4X4.

Mam takovej dojem že ještě nebyla vydaná upravená verze softu pro žádnou verzi s 4x4. Aspoň všude se pořád píše že se uvolňuje pro přední náhony. 

 

Mě by spíš zajímalo něco o mém motoru. Mám motor CBDB a o tom v minulém čisle Světa Motorů píšou, že splňuje pouze EURO 4 a akce se ho netýká páč je prý OK...buď si dělá srandu SM, nebo internet kterej tvrdí že CBDB plní EURO5...vidím to na ten Svět Motorů že píše nesmysly :-D

Splést se samozřejmě mohli a může to být i jen tisková chyba. Nicméně ZDE si to můžeš ověřit.

JJ, tam jsem si to ověřoval už kdysi a taky jsem "postiženej". Pak jsem si to kontroloval podle velkýho TP a internetu a plní EU5. S největší pravděpodobností chyba v SM. Ale je fakt že jak jsem si to přečetl tak jsem znejistěl...nejde mi o aféru, ale spíš to EU5, když EU4 plnila už moje bývalá jedničková Fabie. 

Když byli benzín fabči euro 4 tak nafty tak euro 1 nebo nic. Prostě benzín je v tom lepší. Abys měl naftu euro 5-6 dáváš močovinu a benzíny nic. Tak se nediv. 

To je jasný že benzin je na emise lepší, o tom žádná...každopádně můj Yeti s motorem CBDB (z 2009) má v TP uvedené emise  692/2008A, takže podle netu EURO5...a bez močoviny, ale s DPF. V SM je to buď tisková chyba, nebo chyba pisatele článku. 

  • 1 měsíc později...

Tak máte už někdo přehraný sw v rámci dieselgate? Já od minulého týdne (2.0 TDi, 4x2 81 kW, vyrobeno 11/2011) , zatím žádné změny nepozoruji. Spotřeba se mi špatně posuzuje, hlavně když jsem teď přezul na "malé" zimáky.

 

Pokud by byl problém, tak není nic těžkého naflashovat zpět, a případně i jednu nebo druhou verzi upravit.

Motor po prehrani se mi zda hlasitejsi nez se  zahreje, a regenerace filtru je castejsi 

  • Autor

Nedávno jsem četl že projevy budou právě takové jak píšeš(časté reg.filtru a např.přidání vstřiku).Časem se musí projevit nějaké negativní vlastnosti!

13 hours ago, Jirka67 said:

Tak máte už někdo přehraný sw v rámci dieselgate? Já od minulého týdne (2.0 TDi, 4x2 81 kW, vyrobeno 11/2011) , zatím žádné změny nepozoruji. Spotřeba se mi špatně posuzuje, hlavně když jsem teď přezul na "malé" zimáky.

 

Pozvali si Vás a informovali? Souhlasil jste nebo to udělali automaticky např. při nějaké periodické prohlídce?

11 hours ago, motorpower said:

Pokud by byl problém, tak není nic těžkého naflashovat zpět, a případně i jednu nebo druhou verzi upravit.

A ŠA, resp. VW nám to proplatí? :t

Neproplatí, a když jste tam jeli, dostali jste odměnu?? Nebo lízátko?

Tak si to neberte tak osobně... Já jen, že až Ťokťoka napadne udělat svolávačku povinnou jako v rajchu, budou mít zajištěný příjem různé tuningové firmy a firmičky a naopak, přijdou o kšeft autorizáky. Nicméně čekám odpověď Jirky67, co ho k tomu vedlo, dát si to přehrát.

A když už o tom mluvíme, je častější regenerace DPF sama o sobě nějak na závadu, nepočítám-li tedy vyšší spotřebu?

Pepa304

Rozhodně, regenerace rapidně snižuje životnost a kvalitu oleje. Navíc DPF má omezený počet regenerací než rozpraská vlivem vysokých teplot. Ten počet je sice velmi vysoký, ale i tak...

Podle všeho i mnohem víc pracuje EGR, takže ze životnosti 80-160 tisíc v závislosti na typu jízdy, to bude ted cca 20-80 tisíc km. Vstřícný krok od automobilky by byl kdyby namáhané díly (DPF a EGR) jednorázově slevily o polovinu, jinak diesel gate časem rozúčtujou mezi lidi co budou dál tím autem jezdit, právě cenou náhradních dílu.

Tuším že tam byl i změněn negativně chod vstřiku. Ono místo předělání SW a sacího systému by např. u 1.6 TDI úplně stačilo kdyby všem dali nové vstřiky a dohráli SW z 2 litrové verze, který kontroluje skutečné množství paliva vstříknutého do válce a dělalo to korekce. 1.6 TDi motorům neuvěřitelná po 120 tisících roste hlučnost motoru, právě kvůli jetým vstřikům bez korekce. Nepochybně i extrémně rostou emise. Mě už jeden vstřik pouští tak rozdílné množství paliva že jsem si myslel že mi špatně dosedá ventil a blbne hydrostyl. Ne moc nafty v komoře ...

Pepa:

Co mi k tomu vedlo? V rámci záruky na korozi dveří (viz vlákno jinde) mě informovali, že už tam mají u mého vozu nahlášenou změnu sw v rámci dieselgate (mezitím mi pak přišel i ten dopis). Přejímacího technika znám už léta, říkal mi, že už sw přehrávají a žádné negativní zkušenosti s tím nemají. Navíc jsem dostal slevu asi 700 kč na přezutí kol... Prostě jsem na to kývnul, nejsem vůbec odborník na motory. Jiný známý dělá zas v servisu VW a také říkal, že to už přehrávají, jeho kolega to má přehrané v Audi 2.0 TDi a také žádný problém. Uvidíme, co bude dál. Zase mám klid, že někde v registru už to mám OK. Navíc stejně, když jezdím do autorizovaného servisu na prohlídky, mohli by mi v budoucnu kvůli něčemu jinému přehrát sw a tam by už tato změna také byla.

Jak by řekl jeden pán, necháme to přehrát ať jsou spokojený a pak si s tím udělám co budu chtít....co kdyby pak za to chtěli ještě nakonec platit , když teď nedojedu....

Jirka67: OK, díky za odpovědi. Já osobně se přehrání budu bránit, dokud to půjde, jsem spokojený s tím motorem přesně takovým, jak je.

15degren: To myslíte vážně, tu (současnou) životnost EGR max 160000km? Naše služebáky OII 1,6TDi mají nalítáno hodně přes 150000km a nic se nikdy neměnilo. Na žádné svolávačce zatím, pokud vím, také ještě nebyly.

Tak ve služebáku se asi nejezdí ecorun.

Egr ventil motor používá asi do 2200 otáček, když je motor provozován převážně nad 2000 otáček, tak k jeho zanešení prakticky nedochází, takže jízda po dálnici nebo non eco po silnici může egr ušetřit  opravdu hodně. Nicméně já po silnici kolem stovky jezdím s 5 stupněm aby se dostal na spotřebu kolem 5l a při této rychlosti a otáčkách je egr většinou pootevřený. Pak samozřejmě po dálnici mám většinu cest a tam jezdím kolem 140 kde je egr uzavřený. Při jízdě po městě se otevřenému egru nevyhneme. Uzavírá se jen při regeneraci, proto s vadným egrem nejde regenerace.

Měnil jsem egr ve 165 000 km s tím že se snažím jezdí eko, ale většinou po dálnici. V okolí to odcházelo většinou kolem 120, ale vím o případu převážně okresky a městský provoz a egr byl vyměněn v 60 tisících ještě na záurku. Mluvím o modelech 2009-2010, pak dělali revize které byly spolehlivější, ale stejně je to slabina toho auta.

EGR ten nový sw asi nepotěší , na dvoulitrech tak neodcházely a vím už o dvou lidech kde asi po 5tis. po přehrání odešel.

Fakt je , že jeden měl 120 a druhý cca 140tis. nájezd.

Co se týká DPF tak si myslím, že mu vyšší teplota a častější regenerace prospěje , ale to ukáže až čas.

Osobně bych si to do auta nahrát nenechal. Už jen kvůli drnčivému zvuku, ala 1,6 TDI. Za další z principu, že nechci být ovce.

Tak to se mam na co tesit, uz najeto 4000km s novym SW a 150000km na tachaku  

  • 3 týdny později...
  • Autor

A kromě EGR ventilu jak to vypadá se spotřebou,-výkonem. Moc se mi na to přehrátí SW nechce,logika mi říká: jak je to tak dobré,tak proč to neudělali dřív?

Spotřeba tak o litr nahoru, aspoň dle posledních referencí, zřejmě díky častější regeneraci a pomocnému vstřikování na udržení teploty DPF pro pasivní regeneraci.

Hmm, 1l/100km je docela dost. Mně 81/4x4 regeneruje tak jednou na vyjetí celé nádrže, tzn. tak jednou za 700km. Litr navíc na 100km by znamenal 7l navíc na jednu regeneraci. I kdyby četnost regenerací s novým SW byla dvojnásobná, tj. 1x na nějakých 350km, pořád by to dělalo 3,5l navíc na jedno vypálení. To snad za tu čtvrthodinu není ani možné vstřiky procpat (berte s nadsázkou, samozřejmě, asi to možné je). PP by pak při stání během regenerace ukazoval docela fantastické hodnoty, 12-14l/hod :blink:

Mám pocit, že ta zvýšená spotřeba je důsledkem něčeho jiného, pokud to ovšem není klasický doomsaying.

jestli najedes na nadrz 700km tak ten litr navic te nemuze uz tak stvat :)

Upraveno od foxdivemaster

Jestli najede na nádrž 700km tak to je 7 litrů a to už by mě tedy štvalo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.