Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Co vše jste museli měnit na svém rapidu

po ujetých cca stotisících

V mojom prípade je reč o Fabii II, ale motor je ten istý. Konkrétne EA111, CBZB. Auto bolo vyrobené 12/2011, modelový rok 2012. Reťaze aj turbo mám pôvodné, odometer ukazuje nejakých 111 tisíc km. Doteraz menili iba:
- v záruke: zapaľovacie káble (asi ich načala nejaká potvora)
- v záruke: kvôli pískaniu vodnú pumpu

- mimo záruky: po prekročení 100 tisíc km spojková sada a dvojhmotný zotrvačník u DSG (to bolelo :( )

 

Upraveno od e1.

  • 1 měsíc později...

Pokud by te to hodne zajimalo, tak by se dalo (teoreticky) vyhledat na netu auto co ma nad 100tkm, nechat si zaslat VIN a proverit v AS (na mobile.de je asi 8 kousku na prodej s najezdem nad 100). Mozna budou mit problem v AS ti to rict, ale ja si takhle nechal "proverit" par aut a vzdy mi vysli vstric.

  • 2 týdny později...

i tady v čr byl na prodej rapid  1.2tsi se 130tis na prodej... servis v autorizáku a prodával to v pardubicích autorizák :)

  • 1 měsíc později...

S rapidem r.v. 2013  1.2 TSI 77Kw najeto 120000km. Žádná závada, výměna oleje, svíček, filtrů a pneumatik. Nic víc.

Upraveno od Lukas1.2

100 000 km - co je na tom k nepochopení? Cokoli pod tuto hranici bylo odstraněno a nebude tady ani v budoucnu. A podotýkám, že jsme v motorové sekci, takže závady týkající se jen a pouze MOTORU.

  • 4 měsíce později...

Tak v červnu na garančce (102tis. km) doporučena výměna rozvodů a přetěsnění vany (drobný únik oleje). Následně v červenci úkony provedeny. Vše v rámci záruky.

ty máš záruku na 5 let/ 120tis ?

Ne, na 4roky/120tis. Teď v srpnu mi záruka končí.

  • 3 měsíce později...

IMG_20171112_130053.thumb.jpg.90b013723712766c7a4b75a8f17bd214.jpg

 

Tak je to tam, přišel čas na menší sumarizaci. Omlouvám se, že to nebude jen k motoru, ale ať to je na jednom místě.

Auto máme od února 2014 od nového, motor 1.2 TSI 77 kW.

 

S motorem jako takovým jsem velmi spokojený. Udála se na něm jediná závada a to ulomený ventilek odvětrávání hlavy. Zde navíc podezírám servis, že to utrhli, když měnili vzduchový filtr a nevšimli si toho, jelikož problém se objevil po této prohlídce. Kryt filtru je na hadičce s tímto ventilem a hadička nemá moc vůli, stačí více potáhnout ... S blížící se najetou stovkou jsem raději nechal vyměnit rozvody. Je pravda, že od nějakých 40k km to už po startech, kdy se při předchozí jízdě neprohřál olej alespoň na nějakých 70°C, začínalo šrotovat se zhoršující se tendencí. Od nějakých 80k km už to mlátilo dost (dost na můj práh citlivosti). Olej se mění v půlce standardního intervalu, dávám 5W-40, neubývá ani nepřibývá. Vzduchový filtr a svíčky po 40k km. Vždy nechávám pořádně zahřát a nebojím se to pravidelně provětrat i několikrát za sebou do červených, standardně jezdím tak o převodový stupeň pod rádcem řazení. Používám od novoty VIF aditivum. K výroční stovce bych teď rád nechal vyměnit palivový filtr, olej v převodovce a změřit kompresní tlaky.

 

Auto mě nikdy nikde nenechalo a podle mě řetězové 1.2 TSI je to poslední, co na něm bude člověka trápit (kromě za určitých podmínek hlučného startu, jenž lze zase na pár desítek tisíc kilometrů vyřešit výměnou rozvodů). Ze "zbytku auta" už mám ale podprůměrný dojem, co se spolehlivosti týká. Takže berte co nejdelší záruku to jde. V plánu je ho mít ještě tak 2 roky / do 150k km. Navzdory celkově spíše podprůměrnému dojmu (kromě motoru) bych se mu asi znova vyloženě nebránil s pětiletou zárukou a rozumnou akční cenou, ale ne s 1.0 tříválcem, takže se bude dost pravděpodobně hledat jinde.

 

Upraveno od Pawouk
Odstraněno vše, kromě odstavců o motoru.

  • 4 týdny později...

Takže ještě jednou - toto je MOTOROVÁ sekce, kdo tomu nerozumí, nebo nechce rozumět, bude mít smůlu. Téma vyčištěno a otevřeno.

  • 2 roky později...

Tak včera cestou z práce zdolána meta 100 000 km. Motor šlape jak má, téměř bez závad. Jedinou závadou na motoru, bylo ulomení odvzdušňovacího ventilku hlavy válců cca na 90.000km. Motor funguje stále jak má, olej měním po 15 tisících km, VIF přidávám do benzínu od prvního tankování, tedy od novoty. Řetěz je velmi vyjímečně při nastartování slyšet, je to opravdu pár sekund a děje se to, když autem najedu jen pár kilometrů, nebo jen popojedu a pak auto den či dva stojí. Potom další start prostě chrastí.  Nepozoruji ani ředění oleje benzínem, krátké tratě pod 15 km moc nejezdím a rádcem řazení se netrápím. Prostě žádná eko-rally, motor pěkně vytáčím a myslím, že mu to svědčí. Na motoru dělám zatím jen pravidelné servisní výměny filtrů, svíček a oleje, nic navíc, prostě jezdím a jsem zatím spokojen.

20200407_173539.jpg

Uplne presne jsem to mel ja, az v 118 tis. padl motor do nouzaku a ovladac turba KO.

  • Autor
před 2 hodinami, vpv napsal:

Tak včera cestou z práce zdolána meta 100 000 km. Motor šlape jak má, téměř bez závad. Jedinou závadou na motoru, bylo ulomení odvzdušňovacího ventilku hlavy válců cca na 90.000km. Motor funguje stále jak má, olej měním po 15 tisících km, VIF přidávám do benzínu od prvního tankování, tedy od novoty. Řetěz je velmi vyjímečně při nastartování slyšet, je to opravdu pár sekund a děje se to, když autem najedu jen pár kilometrů, nebo jen popojedu a pak auto den či dva stojí. Potom další start prostě chrastí.  Nepozoruji ani ředění oleje benzínem, krátké tratě pod 15 km moc nejezdím a rádcem řazení se netrápím. Prostě žádná eko-rally, motor pěkně vytáčím a myslím, že mu to svědčí. Na motoru dělám zatím jen pravidelné servisní výměny filtrů, svíček a oleje, nic navíc, prostě jezdím a jsem zatím spokojen.

20200407_173539.jpg

To je super, já mám teď 85tis a motor, spojka, převodovka ok. Více mě trápí vrzání přední nápravy v chladných dnech. Nemáš s tím taky zkušenosti. 

 

OT: za vrzani napravy muze stabilizator a meni se to na zaruku, akorat to chce se nenechat odbyt. od urcite doby je tam inonovany s jinyma luzkama a je ticho.

  • 2 týdny později...

.... konkrétně od listopadu 2017.

Mam EA211 81kw v F3 od 04/2015 a zatim najeto 195tis. bez problemu... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.