Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

No jo, ale u Challenge plus budeš mít černé koncovky výfuku.  :-D

 

Teď vážně... popravdě, úplně nevidím význam téhle výbavy. V tématu Octavia RS jsem dával recenzi RS 120 let Motorsport, což je v podstatě to stejné jako Challenge plus, akorát se nabízela v roce 2021, a ani ten zvuk výfuku nechválili. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rapid1.0 Já měl možnost si ten výfuk poslechnout (u stojícího auta) a když jsem věděl, že tam je, tak zněl hezky, i ty černé koncovky vypadaly super k Mambě... Ten výfuk nebyl něco, kvuli řemu bych to auto musel mít, ani něco, co by znělo třeba jako Rkový golf, ale zvuk byl příjemný. Pořád beru je že to rychlé rodinné auto s pěkným vzhledem, ne hothatch a k tomu ten výfuk seděl. Myslím, že pán v recenzi byl až moc kritický místy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, buďme rádi, že máme z čeho vybírat. Já když jsem si v červnu naklikal RS, tak jsem taky skončil malinko výš než tehdejší edice 120 let Motorsport. Jenže s jinou skladbou výbavy, která byla podle mých představ, tak jsem nemusel platit za něco, co jsem nechtěl. Každopádně věřím, že dost lidem se tahle edice zamlouvat bude.

 

@Tragedie_v_JZD Už máš v hlavě nějakou konfiguraci? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, omicron napsal:

Toto bude spíše již nějaká cesta Octavie jako takové někam jinam.

Chlazená byla ještě u O2 i ta v tunelové schránce. O3 o to přišla, a nyní O4 přijde o komplet chlazené schránky. To je hodně stupidní rozhodnutí.
To již naznačilo jak Octavia s O4 přišla o modelové provedení L&K, a nastoupila cestu lowendových flotilových vozů bez zbytečně "luxusní" výbavy. To by se dal vyjmenovat celý seznam, o co vše přišla již O3, a také O4 😟

Vypadá to spíše na trend diktovaný nejen Covid problémy, ale využívá toho evidentně mateřská automobilka, která takové věci mnohokrát avizovala, naposledy po nástupu Schäfera do vedení ve Škodě.

Jo za chvíli seberou další ramínko na volantu měl snad Olcit 😀.

Neosvětlenou schránku v autě skoro střední třídy je žalostné, má snad i Sandero.

Ta chlazená schránka funguje. Za Prahou koupím na pumpě chlazené pití a i po 500km byla vlažná. Půllitrová lahev je do O4 jako dělaná - v držáku na pití jsou výstupky na otevření jednou rukou. Lepší než nějaká poskakovací plechovka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 1. 2022 na 21:45, Rapid1.0 napsal:

V době, kdy jsem objednaval auto ta roletka nápojů vůbec nebyla ve výbavě rozlišena. Takže RS ji v mě konfiguraci měla standardně. Po poslední velké změně vybav už je součástí paketu za příplatek. Proto ta moje otázka. Upřímně bych bych hodně znechucen, kdybych ji v autě neměl. Stejně tak ta chlazená prihradka. Samozřejmě to nejsou prvky bez kterých si nedovedu auto představit, ale z principu by tam proste být měli. Předpokládám, ze si tohle ŠA hlídá a vyrábí vozy podle standardních vybav v době objednávky a ne podle výbavy v době výroby. 

Není to jen nějaká chybka v konfigurátoru, že se u toho paketu ve výčtu věcí objeví i ta roletka? 
Na všech fotkách je roletka i bez vybraného paketu. Navíc v ceníku ta položka samostatně vůbec není a není ani napsaná v tom konkrétním paketu. 
 

Teď na to koukám a řekl bych že je tam chyba :-). V ceníku je totiž napsaná položka - el. odjistitelné rolo zavazadlového prostoru. Tato položka ale v konfigurátoru jako jediná chybí a místo ní je tam právě ta roletka na středové konzoli. Tedy řekl bych jen chyba v položkách. Rolo jako rolo :-D Programátor nepřemýšlel. 
 


 

 

FC405729-2D21-402A-851B-FE88211DB814.jpeg

BF59A2F5-C66A-4BEC-AF38-D85CE057F0E4.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se dalo celkem čekat. Škodovka v oblíbenosti mezi soukromými vlastníky pravděpodobně klesá dlouhodobě. A to není jen problém O4, o kterou už podle čísel evidentě skoro nikdo nemá zájem. Co asi tak udělá typický zájemce o Fabii Combi, kterou zrušili? :-)

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já odhadoval pod 5%
Škodovka má za 2021 celkově 14,36% soukromých prodejů, ale to dělá Fabia Tour a Kamiq.

Ono to auto je fakt drahé, když se člověk podívá na prům.platy a náklady na bydlení. Vykešovat min. 600t si člověk x krát rozmyslí. Rodina raději vezme jiné, kde jsou min.o 100tis méně a více užitku. Toto koupí komu se to fakt líbí desing a interiér, ocení moderní ovládání, má předchozí dobré zkušenosti s ŠA a má vyšší příjmy ( všechny čtyři u mě). Do toho ta pověst se SW u lepších variat plný net toho je.

Ještě kdyby uvedli skladbu výbav u těch 6%. Activů/125let bude určitě přes polovinu, zbytek Ambition a Style, RS, Scout po kusech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Totéž udělá i průměrný zájemce o O4. Hyundai i30 je už velmi solidní auto a konfiguraci typu přední a zadní parkovací senzory, 2 zónová klimatizace, LED světla a vyhřívané sedačky nabízí o nějakých 200tis. levněji a ve výsledku dostane lepší výbavu a 5 letou záruku v ceně. Nehledě na to, že ho lze stále koupit i v jednoduché verzi s atmo 1.5L motorem s nepřímým vstřikem nebo třeba halogeny.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, stanmar napsal:

Jen pro zajímavost :

V roce 2021 se celkově na českém trhu prodalo 14 007 kusů Octávií IV - z tohoto počtu si 6 % což je pouze 791 vozů zakoupila soukromá osoba.

A ve které skupině jsou započítány Škofiny a jiné leasingovky, od kterých si to berou soukromé osoby. Domnívám se, že těch 791 aut bylo za hotové, nebo placené jinými úvěry. Prostě 1. záznam v TP je FO. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to už vážně drahé auto, tak to je. Stačí zavzpomínat kolik stala například druhá nebo třetí generace RS a kolik stojí dnes. 
 

Nedávno stojím na wapce a čekám, přede mnou chlapík s m3 alpinou sedan. Jdu za nim a kecáme. Říká, hele, já to bral dvakrát. To same pro manželku v kombi a dostal jsem na dvě slevu. Jedno vyšlo cca 1,75. Pak kouká na tu moji chrochtu, ze se mu to líbí, kolik to stojí, když jsem mu řekl  1,25, šel do vrtule. Povídá mi, to už ale není Skodovka přece. A tak to přesně je. Nemluvě o tom, kam se dalo vyšplhat s RS výbavou Kodiaqa. 

Editováno: , autor: iMe1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně tak no...

RSko/Scout v plné palbě 1,3 míče je fakt hodně peněz.

Nicméně když se říká A je třeba taky říct B a uznat a srovnat třeba 2 a 3 generaci vs 4. Když pominu infotainment, který je nedotažený (i když už snad vypadá, že by mohl být), tak asistenční systémy, bezpečnost, podvozek, odhlučnění a celkově vyspělost toho auta je taky úplně na jiné úrovni. Navíc když RS stálo 700, tak průměrný plat v ČR byl kolik, 30 000? 

Editováno: , autor: JirikHL
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

10 hours ago, iMe1980 said:

Je to už vážně drahé auto, tak to je. Stačí zavzpomínat kolik stala například druhá nebo třetí generace RS a kolik stojí dnes. 
 

Nedávno stojím na wapce a čekám, přede mnou chlapík s m3 alpinou sedan. Jdu za nim a kecáme. Říká, hele, já to bral dvakrát. To same pro manželku v kombi a dostal jsem na dvě slevu. Jedno vyšlo cca 1,75. Pak kouká na tu moji chrochtu, ze se mu to líbí, kolik to stojí, když jsem mu řekl  1,25, šel do vrtule. Povídá mi, to už ale není Skodovka přece. A tak to přesně je. Nemluvě o tom, kam se dalo vyšplhat s RS výbavou Kodiaqa. 

Za 1,75m Kč by, pokud se nepletu, měla být M3 Alpina v základu. Jasně, to svezení oproti O4 RS bude na úplně jiné úrovni, ale pořád se tady bavíme o rozdílu 500t Kč, což mi fakt nepřijde málo (celkově o 40% vyšší cena, pokud počítám správně). 

A souhlasím s JirikHL, to zpracování interiéru včetně odhlučnění mi subjektivně přijde mnohem lepší, než v O3. A o výši platů v době, kdy RSo stálo 700t Kč, ani nemluvě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JirikHL napsal:

Je to přesně tak no...

RSko/Scout v plné palbě 1,3 míče je fakt hodně peněz.

Nicméně když se říká A je třeba taky říct B a uznat a srovnat třeba 2 a 3 generaci vs 4. Když pominu infotainment, který je nedotažený (i když už snad vypadá, že by mohl být), tak asistenční systémy, bezpečnost, podvozek, odhlučnění a celkově vyspělost toho auta je taky úplně na jiné úrovni. Navíc když RS stálo 700, tak průměrný plat v ČR byl kolik, 30 000? 

 

zas bych to tak nedramatizoval ... na to, abych se dostal na 1,25 .. tak tam musím dát 180 TSI a v konfigurátoru naklikat blbosti jako tažný a nezávislý topení. 

pokud se člověk jen malinko uskromní a dá si tam 147 naftu, a nenakliká tam zbytečnosti jako alarm a nezávislý topení ... tak je na 1,1 mega.. což není málo .. ale zase ani moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, stanmar napsal:

Jen pro zajímavost :

V roce 2021 se celkově na českém trhu prodalo 14 007 kusů Octávií IV - z tohoto počtu si 6 % což je pouze 791 vozů zakoupila soukromá osoba.

... a vůbec není špatné být jeden 791 ;-)

 

 

Liftback Octavia Style PLUS, Webasto, 2,0 TDI 110 kW DSG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...