Přejít na obsah

Nekvlitní nafta + nouzový režim


Miroslav Hruška

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

stala se mi teď v předchozích dnech celkem zajímavá věc. Taknoval jsem naftu na pobočce Benziny v Bystřici u Benešova. Když mi zbývalo v nádrži asi tak 6l (dojezd 80km) tak mi bliknul na maxidotu porpvé za celou dobu DPF filter (najto 160k). Byl jsem zrovna v Holešovicích, tak jsem počkal ma menší provoz a protáhnul auto na trojku po ulici v Holešovičkách. DPF zmizel, ale prakticky ihned mi začala blikat ikona žhavení a motor se přepnul do nouzového režimu. Zajel jsem v Holešovicích do HAVEX, kde mi to šoupli na VAG a prý jim to ukázalo poruchu ventilu zpětného vedení výfukových plynů, tedy EGR ventil. Oprava prý ccá 18-20k, práce na dva dny. Auto bych tam i nechal, ale měli zrovna plno na servisu a prý by to trvalo tak tři týdny. To je samozřejmě na prd, tak jsem sednul do auta a jel pryč. Ujel jsem jen pár set metrů k Benzíně na Argentínský, auto pořád v nouzáku. Dotankoval jsem plnou, rozjel se a od té doby je klid, auto se už do nouzáku nepřeplo, najel jsem dnes cca 150km a vše v pohodě. Chci se tedy zeptat:

 - mám to nějak řešit?

 - byl bych velice nerad aby mě pak auto nechalo někde na delší trase a nebo bych musel ventil řešit třeba v zahraničí

 - setkal se ještě nékdo s tím stejným?

 

Mám za 4000 km jet do servisu tak přemýšlím zda ten ventil nechat vyměnit / vyčistit. Nerad bych si tím zničil DPF.

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že sa ti za niesol DPF nekvalitnou  naftou ako píšeš, ale zrejme sa vypálil. Aj keď by som sa na to veľmi nespoliehal  a urobil dlhšiu cestu s vypálením filtra. Návody ako nájdeš na fóre. 

EGR ventil som menil a je to makacka. Dávali sme dole poloos a aj nasávanie vzduchu, aby sme sa k nemu dostali. Z dolnej časti popri náprave! 

Dúfam, že ho už nebudem meniť!

No a je možné, že tak ako v mojom prípade máš zanesenú sadzami tu klapku, ktorá mení smer spalín. Púšťa splodiny buď cez potrubie, alebo cez filter.

Odporúčam kúpiť nový ako repasovať. Nebudeš to potom musieť znova robiť. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj problém se bude opakovat čím dál častěji. Rozhodně ti skočí chyba v momentě kdy bude chtít auto regenerovat, protože se EGR nejspíš nedokáže úplně uzavřít. 

Sundavat náprava se musí jen u 4x4 ale to tě nemusí zajímat určtiě si to dělat sám nebudeš.

Ten to typ poruchy egr ventilu tě nikde na z čista jasna pravděpodobně nenechá, ale nedokáže se nastartovat regenerace filtru, takže se dřív nebo později ucpe. Najel jsem tebou popisovaný problém cca 6K km. Závad egr ventilů je mnoho, ten to co popisuješ je jeden z těch lehčí kdy se s autem dá jezdit. Pravděpodobně se ti už skoro ucpal samotný chladič a nebo prostě nedovírá, nicméně trochu funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme, nalítal jsem dalších 1000km teď za 3 dny a zatím se problém neobjevil, do té doby musel DPF alespoň jednou regenerovat, většina tras byla po dálnici. Za 3000km mám další servis tak pokud se problém objeví znovu tak nechám ventil rovnou vyměnit. Mám 4x4, i v HAVEXu mi říkali že je to voser jako prase když se to mění u čtyřkolky.

Editováno: , autor: Miroslav Hruška
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...