Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
V 16. 12. 2018 na 16:17, Lukitos napsal:

Dnes jsem v časopise Svět motorů našel zajímavý odstavec o couvání a rozjezdu s 1.0 TSI 81 kW. Bylo tam hodně napsáno o prokluzující spojce při couvání a nakonec i menší rada. Není potřeba vždy mačkat plyn, auto si samo přidá na 1300 otáček. Hned jsem to zkusil a opravdu je to tak. Funguje, jak na zpátečku, tak na 1. Na rovině, tedy není potřeba mačkat plyn například při parkování, nebo popojíždění. Auto si samo přidá, aby motor nezdechl. 

Všimol som si to aj na 2. prevodovom, ked vojdem napr. na parkovisko na dvojke a motor je podtočeny sám trochu roho plynu pridá 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mám s 1.0 81 kW najeto cca 7 tis. Kdo s motorem jezdí v nízkých otáčkách, 2 tis a pod, tak dělá podle mě opravdu chybu. Motor mě překvapil tím, že vliv na spotřebu má víc lehká noha než výše otáček. Nyní jezdím nejčastěji k 3 tis. a světe div se, na spotřebu to nemá velký vliv. Na dálnici použiji 6 jen z kopce nebo když  bych chtěl jet nad 130. Pokud člověk auto podtáčí, tak má tendenci víc přišlápnout plyn. Už dřív jsem si všiml, že spotřeba je kolikrát menší na nižší stupeň než na vyšší stupeň a méně otáček. V případě jízdy k 3 tis. se motor netrápí, je větší rezerva výkonu, takže není potřeba tak často řadit, motor nevydává dunivé zvuky. Při řazení jdu na 3500 (kromě 1,2). S Rapidem jsme jezdili na dovolené na Šumavě 4 lidi, auto naložené a spotřeba pak byla 5,5l. 

Vloženo

Mám sice jen 70kw, nejezdím pod 2 tis. a jinak se otáčkama zbytečně nebavím a to při spotřebě kolem 5,5 , kterou až tak moc neřeším. Do práce jezdím 130km tam i zpět ve dvou obden. Najeto 6 tis. km a dnes jsem to rovnou nechal na výměnu oleje při reklamaci Sandenu a palivového čerpadla. Olej na měrce je už celkem černý a jinak jsem ho chtěl měnit až po cca 10tis. km.

  • o 3 týdny později...
Vloženo
V ‎25‎.‎6‎.‎2019 na 23:04, vendalehy napsal:

Tak Jardo už jsi zkusil projet jine rapidy a jak to dopadlo

Tak už jsem projel 3 další rapidy 81kW  (2 bez filtru a jednoho letošního s filtrem, tedy stejného, co mám) a nějaké to "chvění" ve volantu je u všech. Sice ne striktně v tom rosahu otáček, co u mě (cca2000-2500), ale je tam. Ještě jsem poprosil kolegu, co má firemní flotilu na starosti, aby se s tím mým zkusil projet a (cituji)  "...nic mimořádného tam necítím...". Přičítám to tedy mé rozmazlenosti z doposud provozovaného atmosférického čtyřválcového téměř dvoulitru sice prémiové značky, ale věku patnáctiletého a pomalu si zvykám na typický projev tříválce. Nejspíš si zkusím ještě koupit potah na volant, ten to taky drobet utlumí.

Vloženo
V ‎12‎.‎8‎.‎2019 na 10:40, Ondraj73 napsal:

Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis. 

Mám na jeto přes 5.000, nedokážu říct, jestli se to zklidnilo nebo jsem si zvykl, nicméně už mi vadí míň.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Myslím, že to je klasický příznak přechodu ze 4 válcového motoru na 3 válcový :-) Já už mám na 3 válcových RAPIDECH najeto cca 180 tis. km a teď mi přijde nějak divné a nepřirozené, když jedu 4 válcovým motorem :-)    

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Z malých tříválců nevibruje snad jedině Opel Astra 1.0Turbo, ale také v Peugeotu 308 1.2 Puretech jsem necítil nic ve volantu :-) Ale to jsou poctivé kompakty, tam se už musí trochu zapracovat na "odvibrování" :-)

  • o 2 týdny později...
Návštěvník
Vloženo (editace)

Kluci poradte.

Kamarad ma Rapida 1,0 TSI 81 kW a ja v Octe ten skoro stejny 1,0 TSI 85kW.

Jizda jen o 4 kW slabsim motoru byla strasne divna, proste jako by vuz netahal, jako bych za sebou mel prives, proste slapl jsem ,ale ze by se to dopredu hnalo to teda slabe.

Cim to muze bejt, najeto jen 17 000 km a rok a pul stary vuz, ale z leasing operaku, muze bejt spatne zajety?

Myslel jsem, ze to pojede splasene jako motor v Octavii.

diky

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Neporovnavaj kw ale Nm, a aj to v otackach v ktorych zrychlujes. 

A oktavia ma myslim iny prevod diferencialu. Tj toci viac otacok. Pozri si pomery v prevodovkach. 

  • o 6 měsíců později...
Vloženo (editace)

Děkuji mnohokrát.. Můj motor má 8.5 , 7 , 8.5 po 45000 km. Díky servisu a jízdy cca 500 km bez vzduchoveho filtru. Uvidím, jak se k tomu postaví. Ještě jednou děkuji. 

IMG_20201219_135341.jpg

Editováno: , autor: TESLA N.
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, chci se zeptat na Váš názor ohledně paliva.

 

Kupuji si první nové auto, Rapid 1.0 81kW a vždy jsem měl jen naftu. Jaký benzin tankujete vy? 100ok, N95, Verva? 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...