Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Kompresory klimatizace si řešte v odpovídající sekci a tématu, tady to nemá co pohledávat. Příspěvky mimo téma odstraněny.

V 16. 12. 2018 na 16:17, Lukitos napsal:

Dnes jsem v časopise Svět motorů našel zajímavý odstavec o couvání a rozjezdu s 1.0 TSI 81 kW. Bylo tam hodně napsáno o prokluzující spojce při couvání a nakonec i menší rada. Není potřeba vždy mačkat plyn, auto si samo přidá na 1300 otáček. Hned jsem to zkusil a opravdu je to tak. Funguje, jak na zpátečku, tak na 1. Na rovině, tedy není potřeba mačkat plyn například při parkování, nebo popojíždění. Auto si samo přidá, aby motor nezdechl. 

Všimol som si to aj na 2. prevodovom, ked vojdem napr. na parkovisko na dvojke a motor je podtočeny sám trochu roho plynu pridá 

Taky to tak praktikuji, buď bez plynu nebo lehounce plyn a při ideálním rozjezdu tam je 1500 otáček. 

  • 2 týdny později...

Mám s 1.0 81 kW najeto cca 7 tis. Kdo s motorem jezdí v nízkých otáčkách, 2 tis a pod, tak dělá podle mě opravdu chybu. Motor mě překvapil tím, že vliv na spotřebu má víc lehká noha než výše otáček. Nyní jezdím nejčastěji k 3 tis. a světe div se, na spotřebu to nemá velký vliv. Na dálnici použiji 6 jen z kopce nebo když  bych chtěl jet nad 130. Pokud člověk auto podtáčí, tak má tendenci víc přišlápnout plyn. Už dřív jsem si všiml, že spotřeba je kolikrát menší na nižší stupeň než na vyšší stupeň a méně otáček. V případě jízdy k 3 tis. se motor netrápí, je větší rezerva výkonu, takže není potřeba tak často řadit, motor nevydává dunivé zvuky. Při řazení jdu na 3500 (kromě 1,2). S Rapidem jsme jezdili na dovolené na Šumavě 4 lidi, auto naložené a spotřeba pak byla 5,5l. 

Mám sice jen 70kw, nejezdím pod 2 tis. a jinak se otáčkama zbytečně nebavím a to při spotřebě kolem 5,5 , kterou až tak moc neřeším. Do práce jezdím 130km tam i zpět ve dvou obden. Najeto 6 tis. km a dnes jsem to rovnou nechal na výměnu oleje při reklamaci Sandenu a palivového čerpadla. Olej na měrce je už celkem černý a jinak jsem ho chtěl měnit až po cca 10tis. km.

  • 3 týdny později...
V ‎25‎.‎6‎.‎2019 na 23:04, vendalehy napsal:

Tak Jardo už jsi zkusil projet jine rapidy a jak to dopadlo

Tak už jsem projel 3 další rapidy 81kW  (2 bez filtru a jednoho letošního s filtrem, tedy stejného, co mám) a nějaké to "chvění" ve volantu je u všech. Sice ne striktně v tom rosahu otáček, co u mě (cca2000-2500), ale je tam. Ještě jsem poprosil kolegu, co má firemní flotilu na starosti, aby se s tím mým zkusil projet a (cituji)  "...nic mimořádného tam necítím...". Přičítám to tedy mé rozmazlenosti z doposud provozovaného atmosférického čtyřválcového téměř dvoulitru sice prémiové značky, ale věku patnáctiletého a pomalu si zvykám na typický projev tříválce. Nejspíš si zkusím ještě koupit potah na volant, ten to taky drobet utlumí.

Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis. 

Ja mam take rapida rok 2019 a nic nepocituji zadne chveni. Ale je pravda, ze ho moc nesetrim takze nemam cas se venovat chveni volantu :). 

V ‎12‎.‎8‎.‎2019 na 10:40, Ondraj73 napsal:

Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis. 

Mám na jeto přes 5.000, nedokážu říct, jestli se to zklidnilo nebo jsem si zvykl, nicméně už mi vadí míň.

  • 8 měsíců později...

Myslím, že to je klasický příznak přechodu ze 4 válcového motoru na 3 válcový :-) Já už mám na 3 válcových RAPIDECH najeto cca 180 tis. km a teď mi přijde nějak divné a nepřirozené, když jedu 4 válcovým motorem :-)    

  • 1 měsíc později...

Z malých tříválců nevibruje snad jedině Opel Astra 1.0Turbo, ale také v Peugeotu 308 1.2 Puretech jsem necítil nic ve volantu :-) Ale to jsou poctivé kompakty, tam se už musí trochu zapracovat na "odvibrování" :-)

  • 2 týdny později...

Kluci poradte.

Kamarad ma Rapida 1,0 TSI 81 kW a ja v Octe ten skoro stejny 1,0 TSI 85kW.

Jizda jen o 4 kW slabsim motoru byla strasne divna, proste jako by vuz netahal, jako bych za sebou mel prives, proste slapl jsem ,ale ze by se to dopredu hnalo to teda slabe.

Cim to muze bejt, najeto jen 17 000 km a rok a pul stary vuz, ale z leasing operaku, muze bejt spatne zajety?

Myslel jsem, ze to pojede splasene jako motor v Octavii.

diky

Upraveno od Host

  • Autor

Aby bylo jasno, budeš to řešit jen v jednom tématu. Duplicita odstraněna.

Neporovnavaj kw ale Nm, a aj to v otackach v ktorych zrychlujes. 

A oktavia ma myslim iny prevod diferencialu. Tj toci viac otacok. Pozri si pomery v prevodovkach. 

  • 6 měsíců později...

Dobrý den, mám skromný dotaz. Měřili někomu z Vás tlaky ve válcích tohoto motoru? Respektive jaké tlaky by měl motor vykazovat v cca 50 000 km. Děkuji. 

Děkuji mnohokrát.. Můj motor má 8.5 , 7 , 8.5 po 45000 km. Díky servisu a jízdy cca 500 km bez vzduchoveho filtru. Uvidím, jak se k tomu postaví. Ještě jednou děkuji. 

IMG_20201219_135341.jpg

Upraveno od TESLA N.

Máte niekto chip na 70kw?

před 7 minutami, Bikes napsal:

@fugas20 napiš/zavolej  @motorpower

Cz?  Niečo bližšie mna😉

pošlu ti SZ, ať se to tady nezapleveluje.

  • 1 měsíc později...

Ahoj, chci se zeptat na Váš názor ohledně paliva.

 

Kupuji si první nové auto, Rapid 1.0 81kW a vždy jsem měl jen naftu. Jaký benzin tankujete vy? 100ok, N95, Verva? 

kupuješ staré suto, ne nové,Tenhle motor mám ve fabii s leju tam normální 95 a k tomu vif, není to žádný supersport.

Leju obyčejný N95, jednou za půl roku 2 nádrže nějaký ten dražší od mušle nebo OMV. Raději motor zbytečně nedus a dej mu občas co proto. 

N95 a VIF. To je povinnost.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.