motosman Vloženo 14. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2018 Taky je možná rozdíl 3hrnek na skákání kolem města a na cesty delší. Je to o tom, co člověk preferuje a jakou životnost od toho očekává. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 14. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2018 Ale houbeles. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 14. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2018 Nevím. Ale na lítání 'kolem komína" jsem měl vždy japonce. Swift , Daihatsu apod. S motorem nikdy problém. Vždy odešla karoserie. Toho se u Škody asi nikdy nedočkám. Dnešní výkonné 3hrnky ve mě budí nedůvěru. Viz. Motor roku od Fordu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maxim-cz Vloženo 14. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2018 myslím, že 5let\100 ticíc to vydrží určitě, a pak pujde do světa jako voňavka A já si koupím zase nějakou českou klasiku (předpokládám, že to už bude ten dvouválec na vodík- typ frau Merkel) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobanHTP Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 Dle mého prostě spojka musí vydržet 50tis.km i s horším zacházením, velikost spojky není vše, důležítá je i kvalita materiálu. Prokluz spojky je u malých turbomotorů normální, znám to z Fiesty 1.0 Ecoboost. Proto jsem navrhl redakci SM, aby udělal stejný test s např. Focusem 1.0 Ecoboost, ale navrhl jsem jim také ať porovnají spojky pro Rapid a pro Polo 1.0 TSI :-) Jenom namátkou - donedávna jsem měl Focus II 1.6 Duratec, najeto 150tis.km na původní spojku, vůz byl velmi často používán s vozíkem na odvoz sutě 750kg. Bydlím v Beskydech, takže rovinky se moc nepěstují tady :-D Spojka při prodeji byla ok. Podobné to bude i s tou Octávií co odvezla karavan, dle mého tam bude ""fortelnější" materiál... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Včera jsem si sjel s tímto motorem (Rapid 1,0 TSi 81kW, manuál). Ten motor má svůj charakter na který se dá ale zvyknout a mimo město docela živý projev a příjemnou spotřebu, ale to jsou všechno subjektivní věci k hspodské tlachanici... Malinko mě zarazil ale jeden fakt - teplota oleje. Na čtyřválcích TSI (EA 111 i 112) se vpodstatě pořád držela do nějakých 95°C i pod zátěží. Zde při celkém běžném courání to bylo již okolo 100°C a na dálnici (žádný bejkoviny - rychlost do 140km/h) s prázným autem to vylezlo i přes 120°C. Takže se mi zdá, že tříválec olej do cela pekelně teplotně namáhá (jako kdysi HTP) a nechat jej tam 30.000km mi připadá pro motor docela krutý... Proč se ptám, když je to služební auto na 3 letý operák - uvažuji, že bych ho pak odkoupil pro sebe... Jaké máte Vy postřehy s teplotou oleje u tohoto motoru? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Tak takových hodnot teda nedosahuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mesith Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Když jedu 160 po dalnici, je to do 95 stupnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paslik Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Něco tam bude špatně, nad 100 jsem se dostal pouze na chvilku, když jsem ho na dálnici trochu víc prohnal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Na dálnici se při 140 km/h na tempomat dostanu tak max. na těch 99°- 100°. Ve městě 85° - 95° a to i když teď byla ta vedra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 7. Září 2018 Sdílet Vloženo 7. Září 2018 Potvrzuji, v extrému jsem tam měl snad 110 st. (vedro, čtyři jízdní kola na střeše a táhlý kopec na dálnici), jinak se to drží do stovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Z Vloženo 8. Září 2018 Sdílet Vloženo 8. Září 2018 Taktéž okolo 95-100st.C. Víc jsem nepozoroval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Ok. Díky za postřehy. Nevěděl jsem jestli je to vlastnost těchto motorů nabo není. Zastavím se s tím servise, uvidíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-tony Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Taky mi to hřeje na dálnici na 99 stupnů. A tenot udaj sleduju, než vypnu motor. Když je tam více jak 94 tak motor nevypínám. Počkám až to trochu dochladí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Ono hodně záleží na venkovní teplotě, ale těch max 100°C při 140 je nějakých divných, stejně tak 160 a 95°C, jezdil jsem s 1.0 TSI 81kW v Rapidu a na dálnici (tempomat 133) tam bývalo běžně kolem 100-105°C (venku 28-38°C) po pár desítkách km. Ale jak už jsem psal, hodně záleží na okolní teplotě a taky na tom, jak dlouho se tím tempem jede. Každopádně teploty nad 120°C už jsou docela extrémní, v manuálu dříve bývalo bohužel už to z manuálu zmizelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel_cz Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 (editace) V 6. 8. 2018 na 9:50, Martab napsal: Asi to byla jejich chyba, většinu ostatních to nepotká (ikdyž u služebního se to stát může). Na druhou stranu je pravda, že ta 1q a R jsou u 1.0 TSI u Fábie/rapidu "extrémně" dlouhé a spolu s malým objemem a nutností vyšších otáček pro rozjezd tím jde výrobce mírně naproti, pokud chce auto někdo více využívat (zatěžovat). Známí teď byli v Chorvatsku na dovolené, mají tam k ubytování docela prudký kopec, v němž je třeba se rozjet, minulý rok byli s Fábií 1.2 TSI 66kW a v pohodě, letos Rapid 1.0 TSI 81kW a když to vyjížděli tak byla cítit spojka. Přesně tak to je, osobně jsem nikdy na ničem spojku necítil... (a to jsem jezdil vším možným, dokonce ani, pro porovnání ideální, 1.2 TSI 81kW to nedělala). Na 1.0 TSI 81kW se mi to stalo několikrát, buď rozjezd do kopce, u kterého auto neví, zda se sotva rozjet s vysokými otáčkami a smradem ze spojky a nebo chcípnout a pak couvání do kopce. Takže se vlastně nedivím, že spojka umřela. Linkuju zmiňovaný článek: < Editováno: 20. Srpen 2019, autor: Pavel_cz 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Z Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Super článek, dík za post. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
s-tony Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Couvání do kopce v rapidu. Tuto chybu jsem udělal jen jednou. Vyvalil se z pod auta modrý dým a spojka taky smrděla. Od té doby jedím do kopce předem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobanHTP Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Uvažuji, co by správně mělo být v uživatelském manuálu Rapidu 1.0 TSI - necouvat do kopce, nedělat časté rozjezdy, nejezdit naložený... no prostě nechat raději v garáži :-D Dle mého je tam prostě dána aušusová spojka, typuji made in asia nebo pl. Bydlím v Beskydech, Rapid 1.2 TSI 66kw jezdí kopce, couvá do kopce atd, ale spojka nesmrdí ani náhodou. Motor 1.0 TSI je natolik podobný výkonem jednadvojce, že to jasně ukazuje na jinou spojku, ne moc podařenou :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 A četl jsi ten článek? Podle nich není problém ve spojce, ale v převodech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel_cz Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 Přesně jak píše Twisted...přečti si to. Asi nikdo to nedokáže technicky rozebrat léle než M. Vaculík. A jak jsem psal, 1.2 TSI mi tohle nedělala (měl jsem jí 2x ve Fabii)... 1.0 TSI to v Rapidu dělá, protože má kvalty dlouhý jak Lovosice, což je fajn na dálnici, ale jinak úplně k ničemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 V 7. 9. 2018 na 15:41, rkonf napsal: Potvrzuji, v extrému jsem tam měl snad 110 st. (vedro, čtyři jízdní kola na střeše a táhlý kopec na dálnici), jinak se to drží do stovky. Tak teplotu průběžně pozoruji a již si to spolu s postupujícím záběhem sedá (ujeto cca 400km). Po městě už to bývá tak do 90°C a na dálku do cca 100°C. Jinak potvrzuji předlouhé převody, ale na to si člověk prostě musí zvyknout a při rozjezdech v kopcích s náloží apod. se víc soustředit nato, aby člověk nechal spojku co možná nejmíň klouzat. Dlouhé kvalty na dálnici super (nízka spotřeba, otáčky, hlučnost), při poskakování někde v kopcích naopak za trest... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel_cz Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 No a to je ono, nenchat klouznout...:) Ale jak? Dáš málo plynu a umře ti to, dáš hodně plynu a pálíš jí. Prostě to nemá dostatek síly k rozjedu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 Dá se to vychytat, ale je to umění a nic moc do situací honem rychle jednej. Něco jako nutnost často podřazovat až na jedničku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 13. Září 2018 Sdílet Vloženo 13. Září 2018 Ono dlouhé kvalty nejsou problém sami o sobě, ale musí se to udělat rozumně, viz ta 1.2 TSI kde ve 130 točí jen o 100ot. více, spotřeba je cca stejná, ale problémy se spojkou a převody co jsou popisovány u 1.0 TSI se u něj nevyskytují. (toto nemá být kritika 1.0 TSI, ale spíš toho kdo schválil tu kombinaci s převodovkou :) ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.