Přejít na obsah

Motor 1.5 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dakujem za postrehy. Ja som sa s tym motorom presiel a ako som uz pisal davnejsie vyssie mne sa pozdaval. Ale moze to byt tym ze prechadzam z 1.2tsi 63kw. Tak isto som vychadzal aj moznosti financii. 1.5tsi mi prisiel ako zlata stredna cesta (snad je to o trochu zivsie ako 1.0 :D). 1.8 respektive 2.0 by ma pri mojej nakonfgurovnej vybave (style+) vysiel o dost viac ako povoloval moj rozpocet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som mal moznost vyskusat 1.5 bez filtra v manuali a ta cakacia doba kym motor zaberie po plnom zoslapnuti plynu je ozaj niekde medzi 1-2 sekundami, je to ako nejaky softwarovy delay, potom uz motor taha. Novinari v recenziach to vacsinou pripisuju DSGcku ale ja som skusal manual a tam sa motor spraval rovnako.. Nakoniec som sa rozhodol pre 1.4, ktora reaguje podstatne lepsie. 

Co sa mi na 1.5 pacilo oproti 1.4 bola nieco ako funkcia autoplynu. Pri pusteni spojkoveho pedala si motor sam pridal otacky na 1250.
Zvukovo sa mi zdal testovany 1.5  tichsi ako moja 1.4, ktora znie skor ako sijaci stroj :).

Mimochodom, toto oneskorenie plynoveho pedalu na plne zoslapnutie sa objavuje  aj pri diesloch 2.0 a 3.0. V podstate v kazdej novej YT recenzii na vw,skoda, audi sa na to niekto stazuje..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zhruba 2 měsíce novou O3, MR2019 s tímto motorem v manuálu a musím říct, že jsem byl docela zklamaný právě z vlažné reakce na sešlápnutí plynu. I samotná akcelerace mě přijde tak nějak přidušená, ikdyž mám pocit, že by motor zvládl mnohem víc. Chápu, že je to způsobeno emisními normami a filtrem pevných částic, ale čekal jsem víc. Možná za to může to, že jsem přesedl z 03 1.6 TDI 77Kw a tam ten průběh výkonu je hodně odlišný, když to zatáhne kolem 2000 ot. mnohem razantněji...

Říkal jsem si, že po zajetí se to třeba trochu vylepší, ale mám teď najeto cca 4500 km a žádnou velkou změnu nepociťuju.

 

Jinak nevím jak to přesně popsat, ale občas při plném sešlápnutí plynu motor jakoby zacuká. Připadá mi to, jakoby motor chtěl jet, ale software ho brzdil a je z toho taková kostrbatá akcelerace. Máte to někdo stejně?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, \Petr\ napsal:

Jinak nevím jak to přesně popsat, ale občas při plném sešlápnutí plynu motor jakoby zacuká. Připadá mi to, jakoby motor chtěl jet, ale software ho brzdil a je z toho taková kostrbatá akcelerace. Máte to někdo stejně?

 

Koukni sem, stejný motor, stejný problém ...

https://forum.skodahome.cz/topic/145119-15-tsi-opf-dsg-škubání-při-rozjezdu/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročetl jsem teď celé vlákno o škubání a pochopil z toho, že je problém pouze při rozjezdech. Já mám problém s tím, že to cukání pociťuju hlavně při požadavku na prudkou akceleraci. Například když najíždím na dálnici a rozjíždím na plný plyn trojku nebo čtverku, tak to cuká. Jakoby na čtvtinu každé sekundy byl motor bez výkonu, nebo nevím jak to líp popsat :D

S rozjezdy jsem zatím žádný problém nezaznamenal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teraz neviem po precitani karoq sekcie a problemov so skubanim 1.5ky pri rozbehu mam zmiesane pocity. Vela ludi s tym ma problemy ci s filtrom alebo bez ale su aj taki co nemaju (v karoqu). Tak isto mi pride ako by to bol hlavne problem u karoqu. Ten motor sice bez filtra je na slovensku v O3fl uz rok a pol a nejak som nezaznamenal ze by sa ludia na to stazovali. A pred tym uz bol vo vw. Tu v sekcii vase o3 je asi len jedna o3 s 1.5tsi a dotycny problem s tym nema (aspon sa na to nestazoval). Niekto tu zase pisal ze motor si automaticky pri rozbehu nahodi 1200 otacok aby sa auto normalne rozbehlo. Tak ja uz neviem. Kazdopadne som zvedavy na piatok ked si idem preberat moju krasotinku :D urcite dam vediet skusenosti ci uz tu alebo v mojom vlakne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To přidávání otáček mě hlavně na začátku dost rušilo, přijel jsem na křižovatku, prošlápl spojku, vyřadil a otáčky vylítly na těch cca 1200. Postupem času už to asi nevnímám a nemůžu si ani uvědomit, jestli to dělá jen se studeným motorem nebo pořád. Zkusím dát případně info...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Kodiaqa 1,5Tsi MR2019 s OPF a nastartuji, nechám otáčky spadnout na cca.600-700ot/min. Trvá to cca.do 45s než otáčky spadnou. Ty vyšší otáčky při zastavení bych řekl že jsou způsobené dobíjením baterie, jede alternátor. Mi to dělá u služebního golfu a je to prej nabíjení-alternátor. Pokud jezdíš kratší trasy tak se baterka nestačí dobíjet a fičí alternátor aby to dohnal.....

To cukání a škubání je nemilé - viz.vlákno Karoq.

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Kodiaqa lze konfigurovat motor 1.5TSi? Opravdu? To jsem netušil, myslel jsem, že se největší Škoda SUV dodává s odpovídajícími motorizace, to už mě zní i jako Superb 1.5TSi... Nic ve zlém.
A je to opravdu i 4x4?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 2 měsíce později...
V 11. 1. 2019 na 13:30, Michal B. napsal:

Já mám Kodiaqa 1,5Tsi MR2019 s OPF a nastartuji, nechám otáčky spadnout na cca.600-700ot/min. Trvá to cca.do 45s než otáčky spadnou. Ty vyšší otáčky při zastavení bych řekl že jsou způsobené dobíjením baterie, jede alternátor. Mi to dělá u služebního golfu a je to prej nabíjení-alternátor. Pokud jezdíš kratší trasy tak se baterka nestačí dobíjet a fičí alternátor aby to dohnal.....

To cukání a škubání je nemilé - viz.vlákno Karoq

Je to automaticky sitic. Kdyz je auto studene,tak potrebuje vyssi otacky a palivo. Drive u skodovek byl manualni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Od začátku škodovka věděla, že ty motory cukají a prodejci o tom mlčeli jen aby byl zisk. A navíc nebrala ohled na zákazníky co si na to stěžovali. Až se o tom začalo psát na internetu, že auta osazená tímto motorem cukají a uvedl to autosalón tak to škoda přiznala. Ale už je nezajímá, jak vlastně trpěl motor, spojka a další . Navíc škodovce nevadilo, že majitelům prodává předražená auto s vadou, bezva. Ale co taky od škody čekat, hlavně, že se za každou blbost připlácí. Jsem zvědav kdy dojde na to, že motoru škodí vypínání válců.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych, že to přiznala Škoda, spíš to přiznal (konečně) koncern VW. Týká se to všech značek, tj. kromě Škody také Audi, VW a Seatu.
Dle mého motoru samotnému nic není, za tím nepříjemným projevem bych hledal emisní maniaky.

Jenom nechápu, proč jim to tak dlouho trvalo, s tím něco udělat...?
A vypínaní válců je technologie provozovaná v koncernu od roku 2012/2013, kdyby to zlobilo, už by se o tom něco vědělo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, že to byl celý koncern VW a psal jsem to takto, že se tu píše o škodě. A pokud mi auto cuká apod. tak bych neřekl, že motor a spojka netrpí. Ale to je každého názor!! A, že to to trvalo tak dlouho, že to prodávali tak dlouho a věděli, že to blbne to je už drzost ze strany koncernu. A není to jediný problém, Já si užil s infotainmentem svoje se škodovkou a nedokázali to vyřešit za 4 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Martin Bednář napsal:

A vypínaní válců je technologie provozovaná v koncernu od roku 2012/2013, kdyby to zlobilo, už by se o tom něco vědělo. 

Však on o tom koncern moc dobře ví. Jsem zvědav na první vlašťovky na fóru. 

U 1.4 TSI s tím problémy nejsou. Problémy jsou až s rolnama vaček u 1.5 TSI. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně škubání - je možné, že se to projevuje jen v zimě? Já musím zatím zaklepat, že moje čerstvě převzatá O3 MR2020 s tím problémy zatím nemá. Ještě jsem to teda moc neprojel, ale po prvních 50 km po Praze si nemám na co stěžovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je přece jasné. V zájmu co nejmenších emisí a spotřeby je motor naladěn tak na hranu, že při určité teplotě, vlhkosti a pod. může mít problém.

Takže by stačilo jen trochu povytáhnout knot. No a to je ten kámen úrazu. Celé je to naměřeno podle WLTP, což je mimochodem nejen finančně ale i časově náročná procedura a jakékoliv překročení homologovaných hodnot je nyní nepřijatelné! To si dnes, zvláště po dieselgate nikdo nelajzne. Proto ty tanečky okolo a skutek utek.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...