Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Může někdo fundovaný blíže specifikovat v čem se liší poslední "tsíčka" montované do trojkové fabie? Někdy v roce 2020, než z výroby vypadla silnější verze 81 kW, se začala objevovat jiná verze. Jestli se nepletu, s filtrem pevných částic to nemá zřejmě nic společného, ten přišel už v 2018. Přikládám dvě fotky, kde je rozdíl na první pohled patrný. 

tsi_a.jpg

tsi_b.jpg

To je nějaká hra? Jako najdi 10 rozdílů? Jeden motor je čistý, druhý špinavý. Já vidím na obou fotkách stejný motor. Do F3 se dávaly 4 druhy 1.0TSI 70 a 81kW bez filtru a po fl 70 a 81kW s filtrem. Drobné rozdíly můžou být ještě u verzí s tažným, nebo automatem, ale na první pohled jiný motor to opravdu nebude.

@MilousdkrcNa druhom je väčšia baterka a inak vedené hadice v ľavej časti... 😉

Menší baterka nijak nesouvisí s motorem, pouze s šetřením automobilky. Motor 1.0 tsi má zatím 2 generace, na obou fotkách se podle me jedná o první generaci. Druhá generace (Evo) má vzduchový filtr mimo hlavu motoru. Zítra přidám fotku pro porovnání, pokud nebude někdo rychlejší. 

Upraveno od Rapid1.0

Jojo, evo je už jiný motor, jiný blok, filtr, separátor oleje... Ale dává se až do FIV.

A vzduchový filtr má už zase "normálně" přístupný pár šrouby shora bez odpojování hadic, bez demontáže celého airboxu, , otáčení vzhůru naohama atd. Minulý týden jsem na starém 1,0TSI měnil mj. vzduchový filtr a nestačil se chechtat tomu, že složitějc už ten airbox snad ani rozebírat nejde :-D

Tak zase člověk to dělá jednou za 90tis. km, to se nějak dá přežít :)

 

Na té fotce nahoře jde vidět u jednoho z těch TSI. Nějaké příslušenství na levé straně motoru (z pohledu fotky), ale co to je…

Vždyť píšu, že jsem se tomu jen chechtal (a hlavu jsem si mohl ukroutit nad tím, kdo tohle takhle mohl vymyslet) :-D

Já to dělal až po 60.000 km spolu se svíčkama a ten vzduchový filtr byl na ujetou vzdálenost tak čistý, až mě to překvapilo. A to byl vyndaný z auta úplně poprvé, nikdo jej dosud nekontroloval. Je tam asi výrazný podíl EGR okruhu a čerstvého vzduchu to evidentně tolik nesaje. Věřím, že i těch 90.000km je pohoda.

Dřív než vzduchový filtr se většinou mění zapalovací svíčky a ty jsou (v té původní verzi) pod filtrem vzduchu.  Já spíš nechápu, proč zase přesunuli jednotku ABS zpátky na stranu spolujezdce.  Zbytečně tam pak musí být několik metrů brzdových trubiček navíc.

to Martab: Přesně tak. Na horní fotce jinak vedou hadice s chlazením plus jsou tam nějaké fičury navíc. 

V tomto případě o žádnou verzi Evo nejde. Když jsem tak projížděl fotky motorů, změna nastala někdy v roce 2020, protože některé to mají, některé ne. Všechny další ročníky to mají bez výjimky.

Asi nejlepší by bylo se podívat do ETKY, kdo tedy má z nás přístup ne?  Tam snad budou rozkresy a pojmenování  částí a dílů v motoru. Pro snažší hledání by to chtělo mít přesné VIN z nějakých aut, co mají to samé uspořádání motorového prostoru podle  horní i té dolní fotky, aby se to snáze rozlišilo. Já tedy nikdy do ETKY možnost nahlédnout neměl, ale aspoň tak to chápu, že to funguje, nebo je to nějak jinak?  Takhle to asi jinak nedáme dohromady, pokud někdo z nás současně nevlastní, nebo nevlastnil obě varianty a má o tom páru.

Upraveno od DušanV

  • 2 měsíce později...
V 5. 4. 2022 na 7:53, Martab napsal:

Tak zase člověk to dělá jednou za 90tis. km, to se nějak dá přežít :)

 

Na té fotce nahoře jde vidět u jednoho z těch TSI. Nějaké příslušenství na levé straně motoru (z pohledu fotky), ale co to je…

No to úplně nedoporučuji, já měnil vzduchový filtr po 30k km (na radu mechanika) a teď, když mi odešla ve 42k km škrtící klapka (při cestě z Chorvatska, bezva zážitek), jsem ho, po výměně klapky, měnil znova, pro sichr. V obou případech byl filtr zasr.ný jak jetel. Jak ten původní z výroby, tak teď MANN, který jsem tam dával před rokem. A to normálně jezdím jen po Praze a okolí plus občas někam dál. Když jsme u toho filtru, myslíte, že by byla chyba vyměnit ty pružinové "svorky", co drží hadice na filtrboxu, za obyč. pásky na šroub ? S těmi pružinovými se strašně blbě zachází. A podle fotky od Rapid 1.0 takové pásky na EVO používá i výrobce.

Je to turbo motor, to že máš zaprasený vzduchový filtr není takový problém jako u atmosféry. Proto je interval výměny po 90K km, hůř průchozí vzduchoví filtr u turbo motoru nemá prakticky žádný vliv na výkon.

Při závadě zapalovací cívky na záruku v cca 30.000 jsem si nechal vyměnit i vzducháč, nějaký binec tam byl a 90.000 je nesmysl a hlavně záleží na podmínkách provozu, služebák na stavbách na tom bude asi jinak jak auto co jen jezdí do superhyper.

  • 3 měsíce později...

A pak že to nevydrží :)
image.thumb.png.1d19d19125159376641f8be212227d1d.png

Jen ten údaj o spotřebě oleje není úplně lichotivý. 

Ale je pěkný průměr, žádný coural 😀

Upraveno od ben06

Zajímal by mě důvod té spotřeby oleje.

vím o 1.2 TSi EA211 z roku 2016 s nájezdem 380K km. Výměna oleje probíhala vždy mezi 15 a 20K km a do dnes se nemusí dolívat mezi výměnou.

Sice to má o píst víc ale technicky i metalurgicky to má k sobě velmi blízko.

Upraveno od 15degren

  • 4 měsíce později...

Zdravím všechny,

 

uvažuji o koupi Fabie 3 s motorem 1.0 TSI (70kW), ale zajímaly by mě zkušenosti s tímto autem po nájezdu přes 100k km nebo i více. Je tento motor spolehlivý? Někde jsem se dočetl, že tam jsou pístní čepy bez ložisek, jsem laik tak nevím jestli je to dobré nebo ne, ale mechanik (10 let už v důchodu) o tom pochyboval.

Jsou spolehlivé.Jezdí jich mraky i s nájezdama přes dvěstětisíc a na nic se ještě nešahalo.

Diky za info :-) zajima me jeste jakdlouho  se nechava pri startu a po jizde nahrat/vychladnout turbo? A jeste posledni vec. DPF se davali az do verze po faceliftu?

Upraveno od Ondra91

GPF je od FL u FIII. Ohledně turba, při běžné jízdě netřeba se o něj starat, než člověk zajede do parkovacího místa, stačí to. V podstatě jediné kde je třeba na něj reálně brát zřetel je jízda po dálnici a rychlý sjezd na odpočívadlo. Ale i zde, než člověk zaparkuje a odepne se může vypínat motor. Jinak nahřát není třeba, jen stejně jako u atmosféry člověk počká než má olej 80+, než na to začne více šlapat.

Tyhle motory mají dochlazovaní turba a ani dpf se není třeba bát.O něm v podstatě nevíš.

 mam fabiu 3 1,0 tsi 70kw facelift uz z filtrom . a za 4roky ziaden problem len bezna vymena oleja a na zaciatku na zaruku Sanden klimakompresor inak nic. A o filtry castic ani neviem ze tam je . 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.