Maverick Vloženo 20. Únor 2018 Sdílet Vloženo 20. Únor 2018 V 19. 2. 2018 na 17:11, Robert Fazekaš napsal: A proč ? Protože soudruzi v MB machrovali, že dokáží udělat Combi s příplatkem "pouze" 10k - což ano ale za jakou cenu ? Rozšířit Kolego, neplacej. Od koho mas tuhle "zarucenou" informaci? Rozhodne od nikoho, kdo by o tom neco vic vedel. Je to nesmysl. Kryty maji uplne jinou primarni funkci nez neco krýt. Proto ten rozdil mezi HB a Combi. BTW, vypln 5. dveri je principialne stejna u HB i Combi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Fazekaš Vloženo 20. Únor 2018 Sdílet Vloženo 20. Únor 2018 @Maverick A proto se dal při konfiguraci připlatit "paket pro špatné cesty", který mimo jiné obsahoval i krycí plasty spodku, které jsou u HB standartem ? A jestli kryty mají jinou funkci, než něco krýt, potažmo chránit, tak já jsem marťan. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 20. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 20. Únor 2018 Pletes dve veci dohromady. Paket pro spatne cesty obsahuje jeste dalsi prvky, napr. zvyseny podvozek. Nehlede na to, ze kryty, ktere jsou jeho soucasti, jsou jine, pevnejsi. Kdyz si das praci, najdes jina cisla dilu. A klidne si dej vytisknout nove vizitky se jmenem Marťan, protoze ty zakladni kryty maji jinou primarni funkci nez neco kryt... Opakovat podruhe uz to ale nebudu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 22. Únor 2018 Sdílet Vloženo 22. Únor 2018 Jaká je tedy ta primární funkce krytu? Proč ji HB má a kombi ve stejné motorizaci nemá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 23. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 23. Únor 2018 Schvalne, kdo na to prijde... A neni to nic tak slozityho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tonda.cep@seznam.cz Vloženo 23. Únor 2018 Sdílet Vloženo 23. Únor 2018 (editace) @Maverick K čemu slouží kryty motorového prostoru? 1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí. Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd). 2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva. Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat). 3) Snižují hluk motoru. 4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.). Editováno: 23. Únor 2018, autor: tonda.cep@seznam.cz 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Únor 2018 Sdílet Vloženo 23. Únor 2018 Mají vliv na aerodynamiku. A tímto končím debatu o krytech motoru v tématu o výměně oleje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 23. Únor 2018 Sdílet Vloženo 23. Únor 2018 Navazuji na "zařízlou" debatu v jiné sekci. Proč má HB ve stejném setupu jiný kryt, než Combi? Kdo by si myslel, že je to z důvodu šetření nákladů, tak se prý mýlí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 24. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Pawouk: zkušeně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 24. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Spravna odpoved se uz objevila v "zařízlé" debate. Jak je videt, Pawouk je nejen prisny moderator, ale i se vyzna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Takže Combi má tak dokonalou aerodinamiku že kryty nepotřebuje hm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Stačí se podívat do katalogu a tam uvidíte, že combi se stejným motorem má vždy o pár kilometrů vyšší maximální rychlost. Čím to asi bude? Kryty motoru usnadňují proudění vzduchu pod vozidlem. Tady je příklad vnějších aerodynamických opatření pro Yeti: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Tak mě je třeba jasný, že to má vliv na earodinamiku, ale pořát to nijak nevylučuje že to kombi nemá z důvodu šetření aby byl nárůst ceny pouze 10 000. To si inženýři řekli že když má Combi takovou dobrou aerodinamiku tak můžou ušetřit pár tisíc na oplastování. Automobilka samotná teda ušetří spíš stovky, ale globálně to je potom velká úspora. To je přece i v zájmu automobilky mít auto s nízkým odporem a ještě lepšími vlastnostmi než má prodloužená záď verze Combi oproti HB. Nebo to musí takto dorovnat absencí plastů aby aerodinamika HB a C byla vyrovnanější? 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 24. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Jak že se to rika? Chytrému napověz... Protoze combi ma principialne lepsi aerodynamiku, nepotrebuje kryty. Jenze to neni o uspore na kombi, ale spise o nutnosti vicenakladu u HB. A proc? Protoze hodnota Cx (ano, spise jen v laboratornich podminkach, ale o to se tu hraje) ma primy vliv na spotrebu a potazmo emise CO2. Jde tedy o to, jak dosahnut stanovene cilove hodnoty za jeste prijatelnych nakladu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 U FII to bylo Fabia II (hatchback) - Cx=0,33 Fabia II (combi) - Cx=0,32 a obě měli kryt. FIII combi má Cx=0,31, HB jsme bohužel nenašel... Docela pěkné je toto: http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/03/odpor-vzduchu-roznych-kategorii-aut/ A pak i teplota má vliv: http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/04/odpor-vzduchu-a-teplota/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Tak jsme nakonec našel FIII HB 1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW - 0.316/0.325 1.0 MPI - 0.320 1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.317/0.326 1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.316/0.321 FIII Combi: 1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW - 0.307/0.309 1.0 MPI - 0.304 1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.308/0.310 1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.302/0.306 ZDROJE:https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/05/FABIA-en.pdf http://forum.skodaforum.rs/fabia-2014/skoda-fabija-cenovnik/?action=dlattach;attach=5866 https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/12/TD_FABIA_COMBI_en.pdfhttps://cdn.skoda-storyboard.com/2016/04/FABIA-COMBI-en.pdf 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Edit: Martab ma predbehol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Jo, už jsme to tam doplnil pro všechny kombinace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 takze ked dam na kombika spodny kryt na motor, tak sa zlepsi aerodynamika, ze mi bude pribudat benzin v nadrzi? @MilanHos musia sa vojst do urcitych noriem ci uz CO alebo inych a ked ich dosiahnu bez krytu, tak na co by ho tam davali? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 No přece na to aby dosáhli ještě lepších hodnot CO Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 24. Únor 2018 Sdílet Vloženo 24. Únor 2018 Ale oni nesuperia kto vyroby auto s najnizsim odporom, ale potrebuju dosiahnut stanovene hodnoty, ktore dosiahli aj bez krytu. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 25. Únor 2018 Sdílet Vloženo 25. Únor 2018 No, nějakou logiku to má. S tou aerodynamikou. Nikdo to stejně nemá šanci změřit, tak tomu teda věřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.