Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jsem zde nováček, ale se zájmen jsem přečetl všech 150 příspěvků tohoto vlákna. Nejen že mě to zajímá, ale se mne i týká. Mám Karoqa 6/2018 (bez GPF), a čeká ho servis po 2 letech. Můj názor na optimální specifikaci mot. oleje. Motorová verze 1,5 TSI bez filtru pev. částic (GPF) může používat olej SAE 0W-20, VW 508.00 i olej SAE 0W-30 nebo 5W-30, VW504.00. Bezin motory TSI s filtrem pev. částic výhradně olej SAE 0W-20, VW 508.00! Tento úsudek opírám i o článek v SM 47/2017 s. 6 „Zelené, řídké a těžko dostupné“ autora Martina Vaculíka. Vše je dáno emisními limity, které jsou rozdílné pro motory s GPF a bez něho. 

Člověk to nesmí moc prožívat :-) Mám embéčko s filtrem a podle palubní literatury tam je předepsán VW508.00, ale přípustný je i VW504.00, servis tam bude za rok dávat na servisce, resp. v současné době dává, VW504.00 (pokud se do té doby něco nezmění). Osobně k té zelené řídké srágoře nemám důvěru a pokud budu mít možnost volby, půjdu raději do té VW504.00 5W-30. Respektive to nechám na servisu kvůli prodloužené záruce, protože jak tak motor toho svého klokana pozoruji, je to do budoucna pytel plný problémů, které bych nerad cáloval ... asi ne nadarmo byla v novém ceníku prodloužená záruka všech embéček náležitě přeceněna ...

  • 2 týdny později...

Přidávám zkušenost z výměny oleje na 15 000 km, v autorizovaném servisu. Za litr oleje se na faktuře objevilo 660 Kč bez DPH. Napsal jsem tedy servisu dotaz, který přikládám včetně rychlé odpovědi.

1387656452_Vstiek01.thumb.JPG.6557d87b1764ec6e606ac4bc5a3c74bc.JPG2129188349_Vstiek02.thumb.JPG.d7db326546c1b002e7f4238937814794.JPG2134235467_Vstiek03.thumb.JPG.acb9ca03e7df2cce4eb53c2732e859e5.JPG

Zdá se tedy, že moc šancí na normální cenu oleje mít nebudeme, Škoda si to ohlídá.

 

 

To je naprosto "normalni" a je o tom zde jiz dlouha diskuze, stejne tak diskuze o servisech kde vlastni olej akceptuji.

Jen pridam moji zkusenost. V Karoqu 1.5 TSI bez filtru jsem mel z vyroby 0W-20, VW 508.00. Pri prvni vymene po 30t (v 15t jsem si ji delal sam) mi tam dali 5W-30, VW504.00. Nyni po 60t mi tam dle vyjadreni technika dali 0W-30, ale na stitku u motoru mam napsano 5W-30.

Upraveno od pvagi

Jaky ceník za olej Škody Auto,co to placaji za nesmysly,každy servis si cenu za olej určuje sám.A nakupku maji u sudového oleje okolo 100 kč litr,dělaji z lidi akorát blbce.

Upraveno od bitttpower

[emoji1787][emoji1787][emoji1787] ma neprestava udivovat co ti prijmaci dokazu...

nenapísal nič zlé ako to čo chcú majitelia firiem ... cena je doporučená škodovkou predsa aj v ETKE tak si to pozrite ... dnes už aspoň u nás sa teda také ceny nepoužívajú , leasingovky majú vyhádané nižšie ceny a aj súkromne sa to tak draho nedáva 

Je to tak. Princip DMOC (doporučená maloobchodní cena) je v principu zakázaný, ale všeobecně používaný. Škoda opravdu svým servisům předepisuje, za kolik mají prodávat (když chtějí mít logo škodovky na autosalonu, musí se řídit jejich pravidly). Servis by zřejmě mohl dát svým zákazníkům slevu, ale proč by to dělal, že. Přikládám výcuc ze zmíněného ceníku.1910029728_Cenkoleje.thumb.PNG.63924dfa333f8ad07a3af71ee8ee2028.PNG

A fakt si myslím, že aby zákazníkům "ušetřili", používají litrovky. Nakoukl jsem dovnitř a litrovky tam viděl. Jestli byly nalévané z většího balení, fakt nevím.

Dnesni výměna oleje po roce, najeto 12000 km, cena 2700, olej 5W- 30, krouzek těsnící, filtr, 

Vlastní olej či nikoliv..? Pokud ne, tak cena velmi slušná?

před 3 hodinami, davi72 napsal:

Vlastní olej či nikoliv..? Pokud ne, tak cena velmi slušná?

Olej jejich 

 

  • 1 měsíc později...

Ahoj,

 

dneska mi při jízdě vyskočila hláška nizký stav oleje. Hned po jízdě jsem kontroloval stav oleje a olej byl na spodní části. Auto mám 12 měsícu +/- na den a najeto cca 14500 Km. 
Je to normální že by to takhle žralo olej? Jaké máte zkušenosti?

 

díky.

Ani velmi nie, otazka je ci si mal na zaciatku na max. 

Napln by mala vydrzat do servisnej prehliadky.... 

Ale kedze emisie su na prvom mieste, tak motory olej zrat musia. 

před 10 minutami, DaroshCZ napsal:

Ahoj,

 

dneska mi při jízdě vyskočila hláška nizký stav oleje. Hned po jízdě jsem kontroloval stav oleje a olej byl na spodní části. Auto mám 12 měsícu +/- na den a najeto cca 14500 Km. 
Je to normální že by to takhle žralo olej? Jaké máte zkušenosti?

 

díky.

 

Ach jo, že se pojem motorista zcela vytrácí ze silnic. Je snad normální olej kontrolovat pravidelně co kdyby ti náhodou nefungoal třeba baroskop, tak zvedneš kapotu, až to přidřeš...

To už máš mít olej vyměněný. A sám sobě si.

Před hodinou, DaroshCZ napsal:

Ahoj,

 

dneska mi při jízdě vyskočila hláška nizký stav oleje. Hned po jízdě jsem kontroloval stav oleje a olej byl na spodní části. Auto mám 12 měsícu +/- na den a najeto cca 14500 Km. 
Je to normální že by to takhle žralo olej? Jaké máte zkušenosti?

 

díky.

 

Manuál mladého karoqmana strana 265: "Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřeba vyšší"... Takže jsi ujel docela hodně :-)

 

Ale teď vážně ... normální to je ... auto jde z výroby s minimálními provozními náplněmi ... bo šetřit se musí. Některé autorizované servisy při předprodejním servisu dolijí půl litru oleje, aby byl na horní rysce a vydržel do servisní prohlídky (aby měli klid od prudících zákazníků ... auta sice mají prodloužený servisní interval, ale oleje z výroby je tam na 15000 km. Jak je na tom můj klokan nevím, zatím je klid, asi 19000 km, Předchozí yeti si o dolití řekl v 25000 km, každopádně lahev oleje preventivně k kufru vozím a s dolitím počítám ... i když nyní mám jiného prodejce, tak třeba dolil oleje více a do servisky vydržím :-)

 
Manuál mladého karoqmana strana 265: "Motor má v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách určitou spotřebu oleje (až 0,5 l/1 000 km). Během prvních 5 000 km může být spotřeba vyšší"... Takže jsi ujel docela hodně :-)
 
Ale teď vážně ... normální to je ... auto jde z výroby s minimálními provozními náplněmi ... bo šetřit se musí. Některé autorizované servisy při předprodejním servisu dolijí půl litru oleje, aby byl na horní rysce a vydržel do servisní prohlídky (aby měli klid od prudících zákazníků ... auta sice mají prodloužený servisní interval, ale oleje z výroby je tam na 15000 km. Jak je na tom můj klokan nevím, zatím je klid, asi 19000 km, Předchozí yeti si o dolití řekl v 25000 km, každopádně lahev oleje preventivně k kufru vozím a s dolitím počítám ... i když nyní mám jiného prodejce, tak třeba dolil oleje více a do servisky vydržím :-)
Díky, manuál jsem četl. Zítra se otočím do servisu a koupím si olej na do lití.

Díky za reakci [emoji106]

Odesláno z mého Pixel 2 XL pomocí Tapatalk

Když mě s olejem vypekl yeti ... stála mě lahev v autorizáku 700 Kč. Teď už jsem byl  chytřejší a koupil jsem si lahev na případné dolití v autodílech za 300 Kč :-)

Když mě s olejem vypekl yeti ... stála mě lahev v autorizáku 700 Kč. Teď už jsem byl  chytřejší a koupil jsem si lahev na případné dolití v autodílech za 300 Kč :-)
Jenže já nevím jaký. Jestli VW 502, VW 504 nebo VW 508. Četl jsem tady na fóru že dávají asi VW 508.

Odesláno z mého Pixel 2 XL pomocí Tapatalk

před 7 hodinami, DaroshCZ napsal:

Jenže já nevím jaký. Jestli VW 502, VW 504 nebo VW 508. Četl jsem tady na fóru že dávají asi VW 508.

Odesláno z mého Pixel 2 XL pomocí Tapatalk
 

zajeď do servisu a zeptej se. Pak zajeď do patřičného obchodu s oleji a kup 5l oleje, filtr, výpustný šroub a vyměň si celou náplň. Jestli máš teda servis 30000 km./2roky. 

Když jsem byl přehrát soft ŘJ, tak jsem se rovnou zeptal, co mě tam nalijí při servisce ... a hned mě byla nabídnuta origo embasolahev cca za 700 Kč, nebo výhodná nabídka sudový do vlastní nádoby za cca 650 Kč ... tož jsem poděkoval a oil jsem si koupil ze necelých 300 Kč v autodílech. Pokud to bude jen na dolití, je v podstatě jedno, co ... jen aby to splňovalo normu VW. I pokud by člověk chtěl pro pocit sucha a bezpečí origolahev embasooilu, tak jej také sežene mimo embaso prodejní síť za cca 300 Kč ... mě stačilo, že jen nějaký oil budu pro jistotu mít, tak litr castrolu byl ještě o něco levnější (ve specifikaci, co mě bude nalito při servisce ... můj servis používá castrol, u některých předchozích embéček některé servisy použily shell).

  • 3 týdny později...

Ahoj, jaký olej 0w20 doporučujete použít?

https://www.autokelly.cz/Catalog/osobni-automobil-naplne-oleje-a-maziva-motorove-0w-20/39849642;38979037;38908563;40117984;40117976

Ja pro muj motor 1,5TSI bral CASTROL EDGE 0W-20 LongLife IV, norma VW 508.00.

Cena se mi zda dost vysoka. Ja to kupoval tady: www.mlparts.cz

 

Upraveno od Pytlák

  • Autor

vymena oleja 59500km a sviecky. 273€

a to mi dali zlavu 10percent :)

 

V teme mazivarskych mytov mate kompletny zoznam schvalenych olejov. Staci si vybrat podla sympatii ku znacke / ceny v eshopoch.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.