Badura Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci: 1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode 2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem Citovat
Shaarky Vloženo 17. Srpen 2018 Vloženo 17. Srpen 2018 Ochrana pouze + pólu je samozřejmě v pořádku, kryt / obal já mám z výroby tento https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0915411h-obal-baterie-skoda-30344.html Citovat
Badura Vloženo 17. Srpen 2018 Autor Vloženo 17. Srpen 2018 Shaarky ďakujem, ten odkaz čo si mi tu nahodil je na superba III? Pri výmene toho krytu by som sa zrejme nevyhol odpojeniu baterky :-/ Citovat
Badura Vloženo 22. Srpen 2018 Autor Vloženo 22. Srpen 2018 Viem, že to sem nepatrí, ale dnes na mojom druhom aute som pozrel na autobatériu a zbadal som nejaký skorodovaný kontakt, auto ide v pohode, všetko svieti, štartuje bez problémov, len mi niekedy vyresetuje hodiny na aute, môže to mať niečo spoločné s tým kontaktom? Inak chcem dať batériu aj premerať. Citovat
Martin Bednář Vloženo 23. Srpen 2018 Vloženo 23. Srpen 2018 Teoreticky muze. Urcite vycistit a tu matku vymenit... 1 Citovat
Badura Vloženo 24. Srpen 2018 Autor Vloženo 24. Srpen 2018 Ja by som to aj vyčistil, len neviem, keď ten kontakt odpojím, či sa nezresetuju nejaké údaje (nemyslím tým čas, predvoľby rádia, ale imobilizér, alarm apodobné dôležité veci). Ešte by ma veľmi zaujímalo čo to spôsobilo, ostatné kontakty v celom aute sú bez známky korózie. Na Superbe ste niekto odpájali baterku? Citovat
Patrik1971 Vloženo 24. Srpen 2018 Vloženo 24. Srpen 2018 Odpojil som bateriu a zresetovalo sa kopec asistentov.Vstko svietilo ako stromcek.Postupne vsak pocas jazdy ponabiehali,akurat start stop a adaptivny tempomat potreboval aj po jazde vypnut motor a znovu nastartovat a vsetko bolo ok Citovat
Plzeňáček Vloženo 13. Listopad 2018 Vloženo 13. Listopad 2018 V návodu k Superbu je psáno, že u vozidla se Start -Stop systémem se smí startovací kabely připojit pouze na kostřící bod motoru a ne přímo na mínusový pól. Ví někdo, jestli to platí jenom pro startované vozidlo, nebo i pomocné? A jestli je to jenom proto, že se tím oblbne ta věcička co sleduje úroveň nabití baterie nebo se tím např. může něco poničit? Vím, že by se tak měla startovat i vybitá auta bez Start - Stop kvůli omezení jisker při připojování a startování, ale u vozidel se SS je to více zdůrazněno, tak jestli to má ještě jiný důvod. Citovat
eiben Vloženo 13. Listopad 2018 Vloženo 13. Listopad 2018 Uz jsem to tady nekde videl, ale chtel bych si to jeste overit . Jestlize pripojim nabijecku CTEK na baterku (start-stop) zapinate I kyz neni zima normalni rezim na nabijecce nebo ten zimni kde je ta vlocka? Dekuji za odpoved Citovat
Plzeňáček Vloženo 13. Listopad 2018 Vloženo 13. Listopad 2018 před 21 minutami, Aleš_BX napsal: u start stopu vždy na kostřící bod vozidla, je to i přímo na baterce uvedeno, platí pro všechna auta se systémem start/stop vozidla bez systému stsrt/stop (jako třeba manželčino Citigo MR 2018) kostřící bod nemají platí to pro jakékoliv připojování čehokoliv u vozidel se systémem start/stop, tedy i pro startující vozidlo, tak i pro startované, tedy i pokud bude v motorovém prostoru instalována plašička kun, + na kladný pól baterie, - na kostřící bod, Já to tak mám, mám tam trvale připojený měřák i svorku od CTEK nbíječky a mám oboje na kostřícím bodu. Ale členka rodiny někoho startovala přes kabely aniž bych to předem věděl a dali kleště přímo na oba póly baterky, tak mě zajímá, co tím mohli způsobit nebo způsobili a nikde jsem to nenašel... Pouze je v návodu k autu psáno: "U vozidel vybavených systémem START-STOP nesmí být pomocný startovací kabel připojen přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na kostřicí bod motoru." - to chápu tak, že když já startuji vybité auto, pravidlo neplatí, ale když mě někdo bude startovat, je potřeba jeho kabel připojit na moji kostru. Citovat
eiben Vloženo 13. Listopad 2018 Vloženo 13. Listopad 2018 Alesi diky. Mam starsi typ nabijecky CTEK, ale v tech obrazcich ktere jsi tam vlozil je napsano u programu auto, ze je taky pro nabijeni baterie AGM Citovat
Martin Bednář Vloženo 28. Listopad 2018 Vloženo 28. Listopad 2018 Opakování matka moudrosti :-) https://auto.idnes.cz/autobaterie-baterie-akumulator-nabijecka-f1w-/autoservis.aspx?c=A181121_183851_autoservis_fdv Citovat
janci47 Vloženo 16. Únor 2019 Vloženo 16. Únor 2019 (editace) Asi 3x sa mi stalo, že po cca týždňovom státí auta štartovanie trvalo cca 3sekundy, kým štartér natočil motor. Teraz 5 dní stálo auto vonku, nočné teploty okolo -4°C, denné okolo +5°C. Zapojil som OBD2 a cez Car Scanner sledoval, ako je na tom napätie. Auto štartovalo znova dlhšie než obyčajne, Aplikácia ukazuje pokles na 8,4V. Nechal som auto trocha pobežať, vypol ho, zablikal diaľkovými, počkal....zopakoval som to, pokles pri štarte bol na 8,7V. Neviem, nakoľko je ten OBD2 adaptér presný, ale mám pocit že táto autobatéria v aute nemá dlhú životnosť. Editováno: 16. Únor 2019, autor: janci47 použitie aplikácie Car Scanner, nie Carista Citovat
Caster Vloženo 16. Únor 2019 Vloženo 16. Únor 2019 (editace) V 17. 8. 2018 na 1:20, Badura napsal: Ahojte, dnes som pozeral autobatériu na mojom aute a nepozdávajú sa mi na nej dve veci: 1) mám tam ten plastový kryt iba na jednom vývode 2) niekde som videl fotky Superb III batérie a ona je zakrytá kompletne v takom akoby kryte (taške, alebo čo je to), no a mne tam chýba tá vrchná časť, ktorá by tu baterku celú zhora zakryla Dostal som to takto od nova, dajú sa prípadne tieto veci niekde dokúpiť? Ďakujem Na kabelu máš u "-" pólu sondu proudu (napětí a teploty), která posílá data do řídí jednotky. Ta "inteligentně" nabíjí baterii jen na 80%, což ji ničí (sulftatace), snižuje její kapacitu a baterie pak neudrží napětí. 100% nabíjení zajistí rozpojení konektoru u sondy, současně se vypne Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno.Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? Editováno: 16. Únor 2019, autor: Caster 2 Citovat
Martin Bednář Vloženo 18. Březen 2019 Vloženo 18. Březen 2019 Uz jste nekdo doleval EFB baterii? Schvalne jsem se dival a po trech letech desky vycuhuji asi pul centimetru nad hladinu... Citovat
Patrik1971 Vloženo 22. Březen 2019 Vloženo 22. Březen 2019 Ty mas ozaj EFB?Lebo ja som mal aj v dizly a aj teraz v aute AGM.EFB mame vo Fabii a Rapide.Kazdopadne...ako si to skontroloval?Niesu nahodou uzatvorene a bezudrzbove? Citovat
Martin Bednář Vloženo 22. Březen 2019 Vloženo 22. Březen 2019 (editace) Naozaj EFB. Od výroby.... A vím, že nás takových bylo víc. MR2016. No je to rádoby "bezúdržbová" baterie. Ale když jsem odlepil nahoře samolepky, tak tam jsou klasické šroubovací zátky, po jejichž odšroubování jsem to zjistil... Tak jsem to doplnil destilkou. Jak za starých časů :-) Ono vůbec pojem bezúdržbová baterie je mnohdy jenom marketingový fígl - čas od času není od věci na baterku mrknout. viz. údržba bezúdržbové baterie:-) http://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii a přesně jak píší v tom článku, hladinu elektrolytu jsem měl pod těmi zobáčky - tak jsem to doplnil tak, aby ten zobáček byl zároveň s hladinou Editováno: 22. Březen 2019, autor: Martin Bednář 1 1 2 Citovat
xtrack Vloženo 24. Březen 2019 Vloženo 24. Březen 2019 To jsou skvělé zprávy, nechci vidět baterku za rok při používání webasta, PTC a spousty dalších elektronických udělátek. AGM má co dělat vydržet 3 roky, aspoň teda u mě. V Arteonu je AGM... Citovat
kapitan9 Vloženo 24. Březen 2019 Vloženo 24. Březen 2019 v 1,8TSi mám AGM baterii,webasto každou zimu,klima trvale a zatím OK. Citovat
osobne Vloženo 8. Červenec 2019 Vloženo 8. Červenec 2019 (editace) před 13 minutami, marsiano napsal: Co znamená znamená to potlačení rekuperace? Jak se to projevuje? Potlačí se nedobíjení a přebíjení autobaterie. Projeví se to prodloužením životnosti autobaterie. Lepší ale rekuperaci úplně vypnout, než ji jen potlačovat. Pro autobaterii je nejlepší ji dobíjet stálým konstantním napětím a ne střídat vysoké a nízké napětí, jak to dělá auto při rekuperaci energie. Editováno: 8. Červenec 2019, autor: osobne 3 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.