Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

22 hours ago, Jaro87 said:

Veď zmeraj napätie voltmetrom a podľa tabulky vieš ako je nabita. 

IMG_9247.jpeg

Toto bude skôr tabuľka pre klasickú baterku. Pre AGM je posunutá jemne nahor, tam má plne nabitá a už odstáta baterka 12,8 V a napätie krátko po nabití je okolo 12,85 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 12. 2023 na 15:30, Petr Svetr napsal:

Zeptám se zdejších odborníků, mám baterii 68 Ah / 380 A AGM, v klidovém stvu má baterka 11,9 - 12,0 V, je tedy nejspíš po smrti co?, auto je 08/2019 a najeto má jen necelých 60 tis. km

Tak jsem na CTEC nabíječe spustil regeneraci a po odstátí má baterka 12,6 V, asi nic moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Za "mladších" let jsem chtěl mít tohle:

6415) Zkoušečka olovněných baterií typ ZB2 | Aukro

 

Pěkné retro, ale jak je vidět na stupnici, měří se tím po článkách, což je s dnešními autobateriemi úplně nemožné (nejsou dostupné špunty, natož propojky). Ten svinutý plíšek uprostřed je právě odpor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JSvoboda voltmeter za 3 eura do 12 zásuvky :) Nechám ho tam cez noc a rano predtym nez odomknem auto cez okno vidím stav.

Odber to nemá žiadny.

@Petr SvetrPetr inak písali sme obidvaja do mojej témy kde mi niekedy nenabehol po naštartovaní klakson a tempomat.

Minulý týždeň som vymenil novú baterku - dal som AGM Exide EK700

So starou Vartou som mával kludove napätie 12.5 resp 12.6V, čo je vraj pre AGM nie už optimálne.

Teraz mám 12.9V resp. 13.0V

A ako bonus, problém sa ovtedy neprejavil. Je to síce ešte len týždeň ako vravím, ale zato boli teploty -14 C.

Po cca mesiaci uvidím reálnu vzorku a potom uzavriem príslušnú tému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 2 auta octavii 3 a S3 a u obou mam exide ek700. U obou mam klodove napeti i po dlouhe jizde se stalym dobijenim ( pod 5 stupnu nabiji stale) mam u o3   12.6V a S3 12.5V.  O3 je skoro zebrak a s3 LaK. Nechapu kde ty mas 13V  :)

 

Jinak voltmetr do zapalovace mam taky uz 2 roky v aute. Proto jsem se ptal kolegy jak zjistuje stav napeti. Protoze je jine po jizde, je jine po par hodinach zamceneho auta a je jine po odemceni dveri :)

Editováno: , autor: JSvoboda
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JSvoboda:

Moje auto tedy rozhodně když je pod 5° nenabijí stále (myslím nabíjecí napětí 14,4 - 14,8V)

Záleží na verzi jednotky Gateway.

Já mám index AA HW: 512 SW: 5366

Většinou když svitim denim svicenim tak nabíjí 14,8V ale jakmile je baterie zhruba na 60% nabita napětí začne klesat. Můžu to ovlivnit když zapnu vyhrev sedadel ale i to přestane pomáhat když je baterie nabita na zhruba 80%

Když rozsvitim hlavní svetla tak se nabíjecí napětí drží na 13,3V. Když svítí hlavní svetla tak nepomáhá ani výhřev sedadel. Jakmile je kapacita baterie někde okolo 60 - 70% klesne nabíjecí napětí na 12,9V.

Nabil jsem baterii nabíječkou Ctek a zhruba 4h po nabíjení byla baterie na 92%. Po první jízdě od nabití nabíječkou auto nenabijelo (napětí 12,5V) a až když klesla kapacita baterie někam k 70% zaclo trochu nabíjet.

Auto nikdy nenabije baterii na 100% (tedy alespoň to moje)

Jak už tady někdo psal je to hrozný algoritmus kdy a jak to nabíjí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Batériu som do auta vložil úplne nabitú.

A tým že teplota vonku je stále pod 0 a denne jazdim 30 km do práce a 30 späť, tak mi to prakticky drží 100%.

Vidím to na voltmetri kedy sa napätie pohybuje od 14.7 do 15.0 V

 

Pripojil som aj jednoduchú diagnostiku OBD II MS310 FOXIGY a tam mi pri teste batérie ukazovalo hodnoty zhodné s voltmetrom do zásuvky na 12V, takže chybu merania vylučujem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je opravdu divné, že tam je 13V po x hodinovém stání venku v mrazu.

Baterie stale krmi vsechny jednotky v aute (neberou moc ale něco preci).

Mel jsem tady spousty baterek (nových) které když jsem nabil a nechal 8h odstat tak ani jedna nikdy neměla 13V.

Nemůže trošku svindlovat ten voltmetr kterým to meříš?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Mino - TATRY napsal:

@Petr SvetrPetr inak písali sme obidvaja do mojej témy kde mi niekedy nenabehol po naštartovaní klakson a tempomat.

Minulý týždeň som vymenil novú baterku - dal som AGM Exide EK700

So starou Vartou som mával kludove napätie 12.5 resp 12.6V, čo je vraj pre AGM nie už optimálne.

Teraz mám 12.9V resp. 13.0V

A ako bonus, problém sa ovtedy neprejavil. Je to síce ešte len týždeň ako vravím, ale zato boli teploty -14 C.

 

ano, jak jsem zregeneroval baterku nabíječkou CTEK, tak mi to už také nedělá, uvidíme 12.12 v servisu, co na to řeknou, dám vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, bouchy01 napsal:

Já bych u zařízení s výrobní cenou 1€ nejásal...

písal som vyššie že správnosť merania voltmetra v 12V zásuvke som overil cez diagnostiku.

Pri vypnutom motore aj pri zapnutom diagnostika aj voltmeter ukazovali rovnake hodnoty, teda preto sa smelo spolieham na "zařízení s výrobní cenou 1€" 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 12. 2023 na 14:00, tom01 napsal:

Na doporučení @VeteranChild používám skoro rok tento Bluetooth monitoring baterie:

https://www.autoprofi.cz/35953-bluetooth-monitoring-baterie-carclever-testery-baterii-5030.html

Jsem s ním spokojený. Appka je v češtině, ukazuje aktuální napětí baterie i jeho historii. V ní je mj. krásně vidět, že když auto stojí tak je čára napětí v čase úplně vodorovná a auto ani tento BT logger nebere vůbec žádný klidový proud. A to občas auto stojí i několik týdnů a i po této dlouhé má baterie vpodst. stejné napětí (s úbytkem v řádu setin voltů).

 

Moc díky za tip, dnes namontované, raději zpakuji, že mám AGM baterku, proto je 12,53 V nízké napětí.

 

Screenshot_20231207-213602_BatteryMonitor.thumb.jpg.449ad525f16946cba3aba006d62c5058.jpg  Screenshot_20231207-213530_BatteryMonitor.thumb.jpg.fabf3480a73102a57562351210ca3290.jpg   Screenshot_20231207-213543_BatteryMonitor.thumb.jpg.cc96e3c2c30d38e1d3aea0ba9e617d83.jpg

Editováno: , autor: Petr Svetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ti sem dam moje hodnoty po 70km jazde po uzamknuti a ukludneni auta.Dnes rano -7 st.

Auto bude mat febr/unor 3 roky,ale najazd iba 15000km,bateria je EFB+ fabricku 70Ah / 420A

Inak povedzte mi,kam ste zapojili - svorku k tomu monitorovaciemu zariadeniu.Na moje baterii je tolko kadejakych cidiel,ze ju bol problem niekde pichnut.

Screenshot_20231208-080035_Battery Monitor.jpg

Screenshot_20231208-080048_Battery Monitor.jpg

Screenshot_20231208-080101_Battery Monitor.jpg

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...