Publikováno Září 28, 20186 r Ahoj, naše Fabie začla dělat následující: při jízdě kolem 100km/h vibruje volant. To by se dalo přisuzovat vyvážení kol, ty jsou ale vyvážená. To co mě ale štve víc je, že při brzdění z rychlostí nad 100km/h, pokud šlápnu na pedál jen lehoučce, tak se roztřepe volant a i celé auto, pokud pedál sešlápnu víc důrazněji, brzdí to relativně hladce. Opět mi to nesedí na klasický problém, tedy křivé kotouče, to by mělo vibrovat při intezivnějším brzdění taky. Byl jsem dlouho pryč a s autem jezdila moje přítelkyně, kterej nepřijde nic divnýho :D. Na jaře ještě na zimních pneu jsem nic takového nepozoroval. Jinak přední brzdy jsou měněné před 10000km, zadní bubny a obložení nyní fungl nové. Teď s těma problémama to jezdí na 205/45 R16 origo Atria, zimu 185/60 R14 plecháče.. nemáte někdo podobnou zkušenost? Napadlo mě, že by tom mohly dělat křivý ráfky? Maj křivý ráfky vliv při brzdění?
Září 28, 20186 r mi to dela neco podobneho. ale netrepe se cele auto jen volant pripadne citim ze brzdy drhnou vic a min. vsichni tvrdi ze to jsou obecne brzdy. Kotouce i desticky maji za sebou uz cca 53000. ale jeste cca 3tydny musi vydrzet. Menit si to bude uz "novy" majitel. bud AS v protiuctu nebo komu to proda:). bubny mam jeste puvodni tj. maj uz 193000. obecne mi rikali. bud kotouce nebo rez nebo "ulozeni kotoucu" - to treti jsem presne neposlouchal. Popisoval to kamos, ze nejaky jeho kamos taky menil kotouce a nespravilo se to a mel nakonec krive neco jineho a pokud si to pamatuji tak to na co se kotouce nasazuji. ale ber to s rezervou rikal mi to tyden zpatky a ja jsem v tomto auto analfabet:)
Září 28, 20186 r A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos všechny problémy zmizely.
Září 28, 20186 r Autor To jsem zapomněl taky napsat - čepy, silentbloky, přední tlumiče, tyčky i gumy stabilizátoru - všechno měněný před 7000km :) jinak auto má najeto 131 tisíc.. Upraveno Září 28, 20186 r od xriderx
Září 29, 20186 r před 14 hodinami, Pivo napsal: A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos všechny problémy zmizely. Tohle mě dělala předešlá Felda. Vnitřní kloub poloosy. A poznal jsem to tak, že jsem zvednul nápravu za spodní ramena, aby se neprověsila a poloosa byla v normálním stavu jako za jízdy. A chytnul jsem poloosu za vnitřní kloub a s kolem jsem točivě kvedlal dopředu-dozadu a u jednoho jsem cítil zvětšenou vůli. Vyměnil jsem ji a byl klid. Ale dělalo to jen mezi 80 - 100 km/h. V nižších rychlostech ne a ve vyšších se to zase uklidnilo. Že by se to při brždění projevovalo jinak, si nevzpomínám. Ale za tu kontrolu to stojí.
Září 29, 20186 r před 23 hodinami, xriderx napsal: Ahoj, naše Fabie začla dělat následující: při jízdě kolem 100km/h vibruje volant. To by se dalo přisuzovat vyvážení kol, ty jsou ale vyvážená. To co mě ale štve víc je, že při brzdění z rychlostí nad 100km/h, pokud šlápnu na pedál jen lehoučce, tak se roztřepe volant a i celé auto, pokud pedál sešlápnu víc důrazněji, brzdí to relativně hladce. Kdy jsi kola vyvažoval? Na jaře? Nebo teď? Pokud se ti nechce vyvažovat, tak jen prohoď přední kola se zadními a uvidíš.
Říjen 8, 20186 r Ahoj. :) Sice fábie I, ale je to stejnej podvozek. Měl jsem podobné projevy, vibrace volantu i celého auta kolem 100 km/h, ale co dělaly brzdy si nepamatuju. Když člověk rychle projel táhlou zatáčku, zadek znatelně odskakoval. Byly vyteklé ZADNÍ tlumiče - po jejich výměně ty vibrace zmizely, už se to nevrátilo.
Říjen 21, 20186 r Autor Náboje maj házivost asi 0,03mm, kotouče 0,07mm, chvilku na tom ještě budu jezdit a musim to udělat, do toho mi ale začlo téct řízení, takže to mělo prioritu.. jojo, desetiletý auto je radost :D
Říjen 22, 20186 r Těch 0,03 mm je na hraně tolerance. Nepamatuješ si náhodou co za značku byly ty brzdy?
Říjen 24, 20186 r Ahoj u F1 jsem pri asi 175 tkm spozoroval vybrace volantu pri brzdeni pri ceste na dovolenou. Projevovalo se to az pri nalozenem aute, tak sem to nemel jak zjisti. Leda snad nastavajici STK ? Vada byla v pocatku. Mechos tvrdil zvlene kotouce. Poblemem byly zrezle kotoce, z venku vypadaly ok ale z vnitrku byla poradne vrstva rzy.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.