Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

naše Fabie začla dělat následující: při jízdě kolem 100km/h vibruje volant. To by se dalo přisuzovat vyvážení kol, ty jsou ale vyvážená. To co mě ale štve víc je, že při brzdění z rychlostí nad 100km/h, pokud šlápnu na pedál jen lehoučce, tak se roztřepe volant a i celé auto, pokud pedál sešlápnu víc důrazněji, brzdí to relativně hladce. Opět mi to nesedí na klasický problém, tedy křivé kotouče, to by mělo vibrovat při intezivnějším brzdění taky. Byl jsem dlouho pryč a s autem jezdila moje přítelkyně, kterej nepřijde nic divnýho :D. Na jaře ještě na zimních pneu jsem nic takového nepozoroval. Jinak přední brzdy jsou měněné před 10000km, zadní bubny a obložení nyní fungl nové. Teď s těma problémama to jezdí na 205/45 R16 origo Atria, zimu 185/60 R14 plecháče.. nemáte  někdo podobnou zkušenost? Napadlo mě, že by tom mohly dělat křivý ráfky? Maj křivý ráfky vliv při brzdění?

mi to dela neco podobneho. ale netrepe se cele auto jen volant pripadne citim ze brzdy drhnou vic a min.

vsichni tvrdi ze to jsou obecne brzdy. Kotouce i desticky maji za sebou uz cca 53000. ale jeste cca 3tydny musi vydrzet. Menit si to bude uz "novy" majitel. bud AS v protiuctu nebo komu to proda:). bubny mam jeste puvodni tj. maj uz 193000.

obecne mi rikali. bud kotouce nebo rez nebo "ulozeni kotoucu" - to treti jsem presne neposlouchal. Popisoval to kamos, ze nejaky jeho kamos taky menil kotouce a nespravilo se to a mel nakonec krive neco jineho a pokud si to pamatuji tak to na co se kotouce nasazuji. ale ber to s rezervou rikal mi to tyden zpatky a ja jsem v tomto auto analfabet:)

A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos všechny problémy zmizely.

To jsou predni silentbloky prednich ramen. Vymen je a bude klid.

  • Autor

To jsem zapomněl taky napsat - čepy, silentbloky, přední tlumiče, tyčky i gumy stabilizátoru - všechno měněný před 7000km :) jinak auto má najeto 131 tisíc..

Upraveno od xriderx

před 14 hodinami, Pivo napsal:

A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos všechny problémy zmizely.

Tohle mě dělala předešlá Felda. Vnitřní kloub poloosy. A poznal jsem to tak, že jsem zvednul nápravu za spodní ramena, aby se neprověsila a poloosa byla v normálním stavu jako za jízdy. A chytnul jsem poloosu za vnitřní kloub a s kolem jsem točivě kvedlal dopředu-dozadu a u jednoho jsem cítil zvětšenou vůli. Vyměnil jsem ji a byl klid. Ale dělalo to jen mezi 80 - 100 km/h. V nižších rychlostech ne a ve vyšších se to zase uklidnilo. Že by se to při brždění projevovalo jinak, si nevzpomínám. Ale za tu kontrolu to stojí.

před 23 hodinami, xriderx napsal:

Ahoj,

naše Fabie začla dělat následující: při jízdě kolem 100km/h vibruje volant. To by se dalo přisuzovat vyvážení kol, ty jsou ale vyvážená. To co mě ale štve víc je, že při brzdění z rychlostí nad 100km/h, pokud šlápnu na pedál jen lehoučce, tak se roztřepe volant a i celé auto, pokud pedál sešlápnu víc důrazněji, brzdí to relativně hladce.

Kdy jsi kola vyvažoval? Na jaře? Nebo teď?

Pokud se ti nechce vyvažovat, tak jen prohoď přední kola se zadními a uvidíš.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak kolama to není. Budem holt hledat dál.

Ahoj. :) Sice fábie I, ale je to stejnej podvozek. Měl jsem podobné projevy, vibrace volantu i celého auta kolem 100 km/h, ale co dělaly brzdy si nepamatuju. Když člověk rychle projel táhlou zatáčku, zadek znatelně odskakoval. Byly vyteklé ZADNÍ tlumiče - po jejich výměně ty vibrace zmizely, už se to nevrátilo.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Vyřešeno - hází náboje předních kol - vůle v ložisku.

Jak velkou házivost, resp. vůli jste naměřili?

  • Autor

Náboje maj házivost asi 0,03mm, kotouče 0,07mm, chvilku na tom ještě budu jezdit a musim to udělat, do toho mi ale začlo téct řízení, takže to mělo prioritu.. jojo, desetiletý auto je radost :D

Těch 0,03 mm je na hraně tolerance. Nepamatuješ si náhodou co za značku byly ty brzdy?

Ahoj u F1 jsem pri asi 175 tkm spozoroval vybrace volantu pri brzdeni pri ceste na dovolenou.

Projevovalo se to az pri nalozenem aute, tak sem to nemel jak zjisti. Leda snad nastavajici STK ? Vada byla v pocatku.

Mechos tvrdil zvlene kotouce.

Poblemem byly zrezle kotoce, z venku vypadaly ok ale z vnitrku byla poradne vrstva rzy.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.