Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte, jsem tu nový. Pročetl jsem myslím celkem poctivě většinu temat, ale odpověď jsem nenašel. Čekám v řádu dní nového Superba (2.0 TDI 140kw). Někde jsem se dočetl že alternátor dobíjí jenom při deceleraci nebo při jízdě z kopce. Je nějaký způsob jak toto vypnout? Děkuji

Je důvod to vypínat? Toto řešení je úsporné pro provoz, kdy ve standardním režimu nezatěžuje motor. Samozřejmě při větším zatížení aku si alternátor začne dobíjet tak jako tak (proto např. na O3, S3 při stání auta jen tak nedobíjí a řada lidí si myslí že je v háji dobíjení a mění pak kde co, ale ono to začne dobíjet až když se pustí všechny spotřebiče).

 

Tedy není to nic, co by bylo ke škodě, naopak je to docela chytře vymyšleno,.

Zase tak chytře to vymyslěno není, více v patřičném tématu zde na fóru.

  • Autor

Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel.

  • Autor

A ještě jeden dotaz - dá se to teda nastavit tak, aby alternátor stabilně dobíjel cca. 14,6 tak jak bývalo zvykem u starších aut? 

před 13 minutami, bojler napsal:

Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel.

Tiez o tom neviem...a mal by som obavu,co vsetko to v aute ovplyvni.Dnes je vsetko v aute navzajom previazane,tak aby to potom dobijalo vobec,alebo nesposobovalo ine problemy.Elektroinstalacia v modernych a starsicha autach,to je pekny rozdiel.

Pro docasne vypnuti rekuperace staci zapnout jeden spotrebic s vyssim příkonem. Přes zimu staci zapnou vyhrivani sedacky ridice a dobijeni prepne na konstani napeti cca 14.8V.

Pokud je rekuperace zapnuta (bez svetel) tak pri jizde v zatezi to nedobiji vůbec a při brzdeni vyleti napeti klidne přes 15V.

Se zapnutymi svetly pak nabiji v zatezi na 13.6V, při brzdeni zase přes 15V.

 

Proto je pouzita AGM baterie, protože normalni zaplavena baterie by to proste nedala. Pokud se rekuperace vypne, klidne se pak muze pouzit obycejna.

 

Jak vypnout rekuperaci by mne taky zajímalo. Zatím jsem to nikde nevidel v adaptacích.

 

OnMi

  • Autor

O té AGM baterce taky vím. A i když je na to určená tak ji to rozhodně neprospívá. Považuji to za zbytečný zdroj problémů, potažmo nákladů na pořízení nové baterie. Nic mi to nepřinese, tudíž ať to nefunguje. Třeba se ještě někdo ozve s řešením. O zapnutí vyhřívání sedaček jsem slyšel, nicméně je to takové polovičaté řešení a navíc jenom zimní...

Jak jsem psal. Rekuperaci vypínal již na několika OIII FL ferda25 ze Strakonic. Někde je zde na fóru přímo i téma, kde je vysvětleno, že to baterce neprospívá.

Jak se to pak tedy po vypnuti chova? Kdyz s rekuperaci nekdy nedobiji vubec a nekdy pres 15V, jak se to chova s vypnutou? Dobiji to standardne 13,6 nebo 14,8 nebo kolik je normal u aut ktera nemaji rekuperaci?

 

Mam presne problem jako @Jiří Smetánka, auto se proste nenabije do plna, protoze se mu zrovna nechce a pak nefunguje NT.

A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

 

IMG_20180920_121556.jpg

IMG_20180920_121649.jpg

 

Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

Nenašel jsem konkrétní téma, kde by se řešilo, že rekuperace je pro baterku, potažmo celé auto špatná. Nalezl jsem jen spoustu dílčích domněnek jednotlivých uživatelů, ale žádná prokazatelná fakta. Víte k tomu někdo více?

Případně @ferda25 můžeš tu problematiku tady nějak v krátkosti shrnout včetně toho jak se potom chová po kódování dobíjení, které by tedy mělo být prospěšné? Musím se dnes podívat co mám vůbec za baterku v autě od nového zda EFB nebo AGM a mrknout co ta potvora bude jednou stát nová.

 

Díky

A tohle dobíjení ( rekuperace ) je součástí každého trojkového superba??

před 23 hodinami, Jiří Smetánka napsal:

Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

 

Sám mám auto vyjma střešního okna a masážní sedačky v plné výbavě, včetně nezávislého topení, které celkem dost používám a nestalo se mě ani jednou, že by topení předčasně vypnulo. Dříve, když jsem měl SII bez start stopu, takže s klasickým dobíjením se mě stávalo celkem pravidelně, že nezávislé topení jelo max 15 minut a potom se vypnulo, kvůli slabé baterce. Nyní u SIII žádný problém. Nechceš to raději nejdříve vyzkoušet, než si necháš vrtat do elektroniky??

  • Autor

No je pravda že u mě je trošku problém i s tím že se mi příčí představa mít baterku nabitou na půl jenom proto, že nějakej ekoterorista tlačí emise nesmyslně dolů. Nicméně teď se snažím hlavně nabrat informace, ty pak porovnám na autě a podle toho se pustím do úprav. 

Pokud se nepletu, tak rekuperace funguje jen pokud je baterie nabitá nad nějakou hodnotu (třeba nad 90 %) a rozhodně nefunguje, pokud je baterie na 50 %.

  • Autor

Dobře, nebudeme slovíčkařit na kolika procentech nabití se rekuperace sepne. Myslím že rekuperace baterce rozhodně nepřidá. Uvidím v praxi, ale nepředpokládám že by úspora paliva byla nějak zásadní. Bylo by zajímavé vypočítat kolik rekuperace za životnost baterky ušetří. A porovnat to s cenou nové baterky. Pokud by to vyšlo do plusu tak se o tom v případě že nebude omezená funkčnost auta dalo uvažovat. V opačném případě to považuji za další honbu za nesmyslnou legislativou EU.

Tak lidi tady konkrétně s S3 vesele rekuperují cca. tři a půl roku, co je auto na trhu a žádné problémy s tím zatím nejsou.

No nejsou... Já mám na baterce trvale připojený měřák a nabití za poslední měsíce je mezi 50 a 80% a to bylo teplo... V zimě to bývá i o dost míň.

A v zimě se držela na kolika % ?
Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ?

 

před 10 hodinami, osobne napsal:

A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

Chces rict, ze si vypojil konektor od baterky a mas vypnuty SSS?? To je nejake moc jednoduche ne. Nevim jak u Yetiho a jak je stary, ale proc tedy pak kazdy dnes resi software? Uz to tedy nejde nebo jak?(konkretne to myslim na Rapida 2018) Dik za odpoved.

To si prave taky myslim. Mozna to SSS deaktivuje, ale pravdepodobne to bude mit i "vedlejsi ucinky".

před 3 hodinami, Martin Bednář napsal:

A v zimě se držela na kolika % ?
Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ?

 

 

Už tu historii nevidím, ale leckdy i při provozu na delší trasy pod 50%, i 40%. Zřejmě proto, že když jedeš neucpanou trasou pod standardní zátěží motoru tak to prostě málo dobíjí. Vše při vypnutém SS. Dobíjel jsem za zimu xkrát nabíječkou a nepoužívám proto nezávislé topení.

 

Asi nemusí být baterka pořád na 100%, ale tohle je fakt málo kvůli nějakému ekokurvítku. Dlužno říct, že to dělá 140kW nafta, ale benzin 206kW je na tom rapidně líp.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.