Listopad 11, 20186 r Nestudoval jsem to,ale jak probíhá regulace dobíjení,když je rekuperace vyplá-zrušena?
Listopad 11, 20186 r To asi podle toho, jak ji vypne. Musi tam nastavit nejakou podminku, kvuli ktere se rekuperace nespusti, napr. ze je napeti baterie moc nizke.
Listopad 11, 20186 r při klasickém dobíjení je tam regulátor.Pokud tuto funkci přebrala rekuperace tak jak to je?To jako je do baterky trvale pouštěno třeba 14V?
Listopad 11, 20186 r Pakliže potlačíš rekuperaci, dobíjí to de fakto konstantním napětím, podobně, jako bys měl auto bez "inteligentního dobíjení". Ostatně, jiný způsob dobíjení si ani nedovedu představit. Jinak nechápu, co tu pořád řešíte? Jestli se někomu rekuperace, nebo SSS nelíbí, má 3 možnosti. Smířit se s tím. Potlačit, nebo vypnout to sám. A když to neumí, zajet do Strakonic. Nebo někoho napadá ještě něco jiného?
Listopad 11, 20186 r konstantním napětím bez regulace?Co to asi udělá s baterkou,pojedeš li v kuse 800km
Listopad 11, 20186 r Však nepíšu "bez regulace" ale konstantním napětím. Altík připojený k síti auta bez regulace si ani nedovedu představit. Jak jinak by sis představoval rozumné nabíjení baterie za jízdy, než konstantním napětím? Do větších podrobností bych nerad zabíhal, je to zbytečné. Mimochodem, na konstantní napětí regulují prakticky všechna starší auta (ta co nemají rekuperaci).
Listopad 11, 20186 r No a neřídí tu regulaci v tomto případě ta rekuperační jednotka?Pokud se vyruší,co pak?Funguje pak jako klasická regulace?Pak by to bylo v pořádku
Listopad 11, 20186 r Žádná rekuperační jednotka není. Myslím, že rekuperaci řídí přímo ECU (přes J533 a LIN), stejně jako SSS. A regulátor napějí je přímo u alternátoru a reguluje na hodnotu napětí, kterou vyčte z LIN. Jestli někdo má SSP, nebo jiný materiál na inteligentní dobíjení, tak by se dalo vyčíst i něco jiného zajímavého.... Nic podobného k dispozici nemám (a ani mi to netrápí). Upraveno Listopad 11, 20186 r od Clerfayt
Listopad 11, 20186 r A co třeba zeptat se přímo Jirky Cosby? Pro mě jsou Strakonice ze Sev.Moravy hodně daleko, takže dokud se ten prozatím tajný postup “neodtajní” a nedostane mezi lidi, budu se muset spokojit s originálním, tuze neinteligentním, dobíjením.
Listopad 11, 20186 r Princip je pěkně vysvětlený, nicméně všechny tyto věci jsou doposud známé. Podrobný popis ´dobíjecího algoritmu včetně všech proměnných, které do nabíjení vstupují neznáme a asi znát nebudeme, protože tyto informace nikdo od výrobce nevynese. Rozhodně je řízení nabíjení o dost složitější, než se zdá.
Listopad 11, 20186 r Ahoj, měřím skoro denně od počátku této diskuze a mám pořád přes 12,7 po min 12 hod stání. Měřím ctek s aplikací v tel. Ferda25 mi rekuperací nějak poladil, protože jsme se o tom bavili a evidentně to funguje na 100%
Listopad 11, 20186 r Dneska jsem to z legrace změřil na baterce voltmetrem, ihned po otevření dveří a něco odběru 12.48 V, asi po 5 minutách znova měřeno a 12.6 V. Auto dvě hodiny po jízdě 20 km. SSS samozřejmě OFF.
Listopad 11, 20186 r Marap nic nie je evidentne... Tieto merania baterii su v podstate na dve veci... Ale ked vam to robi dobre...
Listopad 11, 20186 r skod@: A mas tedy tip jak to zarucene nejak odmerit? Upraveno Listopad 11, 20186 r od Martin Bednář
Listopad 11, 20186 r Měř napětí po celou dobu jízdy a uvidíš, jak Ti to nabíjí. Dělal jsem to taky tak,
Listopad 11, 20186 r Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice, konstantne zapnute vyhrivani na 1. stupeň. To spolehlive potlaci rekuperaci. Do CL zásuvky jsem koupil maly voltmeter z ALI (https://www.aliexpress.com/item/Red-LED-Car-Cigarette-Lighter-Digital-Voltmeter-Thermometer-Applies-to-12-24V-Universal-Car-SUV-Truck/32791102669.html) a sleduji to (cca 1/2 roku). Po startu to chvili dobiji 14.8V, pak to padne a drzi se to na 14.4-14.5V v jakemkoliv rezimu jizdy. Nechavam to v zásuvce i přes noc a rano je tam bezne 12.5-12.7V. Ted auto dva dny stalo a i když je venku uz chladno je tam stále 12.7V Rekuperace ani SSS (vyreseno přes Start-Stop Memory Module) uz mne netrapi. Sednu, nastartuji, jedu a o nic se uz nestaram. OnMi Upraveno Listopad 11, 20186 r od OnMiT312
Listopad 11, 20186 r On pisal ze si zapeka vlastne vajcia. Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice
Listopad 11, 20186 r před 2 hodinami, OnMiT312 napsal: Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice, konstantne zapnute vyhrivani na 1. stupeň. To spolehlive potlaci rekuperaci. Super řešení. Samozřejmě se tu nyní z Tebe snaží dělat debila. Asi jim nedošlo, že hřát Ti ta sedačka nemusí :-) Upraveno Listopad 11, 20186 r od Clerfayt
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.