Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Včera mě ve Frýdku-Místku zastavila hlídka PČR ke kontrolní kontrole - kontrola dokladů a dechová zkouška. K této zkoušce jsem byl vyzván větou "Jménem zákona vás vyzývám k provedení dechové kontroly..." - což mě dost překvapilo, protože doposud začínali policajti dotazem, zda jsem ochoten se podrobit dechové kontrole a teď na mě zhurta vybafnou "Jménem zákona". Má někdo povědomí, jaký je oficiální správný postup? Aby bylo jasno, já si až tak nestěžuji na uvedené postupy, jen mě to zajímá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jménem zákona vyzývat může, ale já můžu odmítnout - alespoň pokud se dosud nic nezměnilo :) Možná to byl příslušník v zácviku a z nástupního kurzu si pamatoval právě tuhle větu... jinak oficiálními postupy (např. měření) se pár webů zabývá, třeba JUDr. Beran nebo D-fens (poznatky bývají dost často opačné :) ). Pak ještě vygoogli forum 30kmh nebo tak nějak.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ja treba rikam: "vystupte si, provedeme dechovou zkousku".

     

    Nekdo se pta "jste ochoten se podrobit ...?, to je ale spatne, policista se nema ptat, ma ridice vyzvat.

     

    Slova " jmenem zakona" se musi pouzit pri vyzve, po ktere nasleduje pouziti donucovacich prostredku nebo zbrane, tedy tesne pred zakrokem. Je to takova informace pro protistranu, ze bude nasledovat pouziti sily.

     

    Ale neni zakazano ta slova pouzit i jindy, napr. pri vyzve k dechove zkousce, je to ale zbytecne, ja bych je nepouzil, je to z taktickeho hlediska spatne, dechovou zkousku nelze vynutit silou, kazdy ji muze odmitnout s nejakymi nasledky (pokuta a zakaz rizeni napr.). Kdyz si lide na tu vyzvu "jmenem zakona" zvyknou, nebudou pak na ni dostatecne reagovat, jako kdyz ji uslysi poprve v zivote.

     

    § 10/5 zák.č. 273/2008 Sb.

     Pokud to okolnosti dovolují, je policista před provedením úkonu, při němž dochází k přímému vynucování splnění právní povinnosti nebo k přímé ochraně práv za použití síly nebo hrozby jejího použití (dále jen „zákrok“), povinen použít slov „Jménem zákona!“ a odpovídající výzvy.

    • Pozitivní 2
    • Negativní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takže tento postup tedy nemáte stanoven nějakým vnitřním (služebním) předpisem? Ještě mě zaujalo, že vždy chtějí předložit doklady nutné k řízení vozidla a pak stejně škemrají, jestli nemám i OP. :rolleyes: Naštěstí mám štěstí, že mě tyto kontrolní kontroly otravují jen zřídka. Policajt nemá co otravovat občana, pokud tento nic nespáchal.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud foto osoby na RP nesouhlasi s podobou ridice, mel by se vyzadat jiny doklad totoznosti s fotografii. To je caste u zen, zmena ucesu, barvy vlasu, namalovany oblicej, ... A take je rychlejsi lustrace pres cislo OP nebo pasu.

     

    Vnitrnich predpisu je hodne, jsou tam detaily, ktere ani nikdo nedodrzuje, ani si je vsechny nevybavuji, napr. by mel policista od ridice zjistit, jestli v poslednich minutach pred dechovou zkouskou neco jedl nebo pil, protoze tim by mohl byt vysledek dechove zkousky ovlivnen, kdyztak se ma pockat 15 minut, ... naustek by mel rozbalit a nasadit do pristroje policista pred ocima ridice, pokud o to ale ridic pozada, ma mu umoznit, aby si naustek rozbalil a nasadil sam, ..., kdyz je malo naustku, tak by mel policista posoudit potrebu provest dechovou zkousku, napr. podle chovani ridice, ktereho vyzve, aby se prosel 10 kroku primym smerem a sleduje jeho stabilitu, nebo se ridic postavi, zavre oci, pripazi a vyzve se, aby se prstem jedne ruky dotknul spicky nosu se zavrenyma ocima, tedy obdobne testy, jake pak dela lekar pri lekarskem vysetreni na alkohol spojenem s odberem krve.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hm, zajímavé info.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 38 minutami, Pawouk napsal:

     Policajt nemá co otravovat občana, pokud tento nic nespáchal.

     

    To platí pokud není dopravní akce, takže si to vždy zdůvodní.

     

    Ale je třeba realita, že pokud v ve většina státu ameriky neporušíš dopravní předpisy, nebo nemají jiný zásadní důvod a ne buzeraci, tak tě nikdy nezastaví. Namátkové kontroly jsou doménou střední evropy. Předpokládám že jde víc o peníze, než o bezpečnost. Ale asi pořád lepší státní policie se svými namátkovým neoprávněné buzeraci, než městká policie, která nemá žádný jiný účel než kasírovat. Modré zony si v mé ulici uměly pohlídat velmi dobře, ale vyhnat fetky z míst kde jsou děti, nebo obchodáku (výživný je albert u průhonu na P7) to jen když je k tomu člověk dokopal. Zrušit zbytečná instituce.

    Editováno na 15degren
    • Líbí se mi 1
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    V USA jsou jine zakony, zastavit auto tam policie muze, az kdyz ridic porusi zakon, nemaji tam uzakoneny preventivni silnicni kontroly jako u nas. Sami policiste by tu ale urcite uvitali, kdyby to tu ohledne silnicnich kontrol bylo jako v USA, ubyla by jim prace.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Citovat

    nemaji tam uzakoneny preventivni silnicni kontroly jako u nas

    Jakým zákonem je to nařízeno?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kde konkrétně je tam tato povinnost?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    § 124/11 Policie vykonává dohled na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích ... a dalsi odstavce

     

     

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    § 16 odst. 1 zákona č. 379/2005 Sb

    a

    361/2000 Sb., ve znění účinném k 20. únoru 2016

    odst. 1 písm. f) a g)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Co bylo pod pismeny f) a g) v odst. 1? V soucasnem zneni zakona ta pismena nejsou.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 53 minutami, osobne napsal:

     

    § 124/11 Policie vykonává dohled na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích ... a dalsi odstavce

     

     

     

     

    To je ovšem jeden výklad, explicitně tam nikde není, že musí zastavovat auta, jejichž řidič nespáchal žádný přestupek. Prevence přece není jen tato buzerace. Ono stačí, když jsou příslušníci PČR vidět tam, kde je to skutečně potřebné, což jaksi v této zemi není pravidlem... Spíš je to přesně naopak.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vsak to je jejich opravneni nikoliv povinnost, rozhodne nemusi zastavovat kazde auto, ale muzou. Nemaji to omezene jako policie v USA, nebo jako napr. obecni policie v CR.

     

    § 79 zák.č. 361/2000 Sb.

    (1) Zastavovat vozidla je oprávněn

    a) policista ve stejnokroji,

    ...

    c) strážník obecní policie ve stejnokroji

    1. před přechodem pro chodce k zajištění bezpečného přechodu osob, jestliže to situace na přechodu či stav přecházejících osob vyžaduje,

    2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,

    ...

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    OK, to chápu, takže to ve skutečnosti dělat nemusí, když řidič nic nezákonného neprovádí. O to mi jde.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na druhou stranu po nich chce vedouci nejake vysledky a nejak se k nim dostat musi. Carkovy system. Zastavi napr. behem sluzby nahodne 10 vozidel, jeden z ridicu nepredlozi zelenou kartu, druhy ridicak, to jsou dve pokuty, tedy dve carky do vyslednosti.

    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @Pawouk  kdyz jsem wyjel z OMV takhle jsem videl policajtu. Bylo jejich asi 2 kusy. Kazde auto chytaji. Dobre ze jsem jel driv na cerpacku. To byl dobry napad :D Pry i by me zasatavili a hlidaji nevim ceho - muze zlatych vejec . Kdyz jsem jel z cerpacky to mne nekontrolovali :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, osobne napsal:

    Na druhou stranu po nich chce vedouci nejake vysledky a nejak se k nim dostat musi. Carkovy system. Zastavi napr. behem sluzby nahodne 10 vozidel, jeden z ridicu nepredlozi zelenou kartu, druhy ridicak, to jsou dve pokuty, tedy dve carky do vyslednosti.

    To je ovšem špatný systém. Já samozřejmě vím, že hlídka dělá to, co jim nařídí. To těm chlapům těžko může někdo vyčítat. Nicméně je to pořád to stejné - zastavují náhodně auta, jejichž řidič viditelně nic neporušil.

     

    před 45 minutami, TOMUS napsal:

    @Pawouk  kdyz jsem wyjel z OMV takhle jsem videl policajtu. Bylo jejich asi 2 kusy. Kazde auto chytaji. Dobre ze jsem jel driv na cerpacku. To byl dobry napad :D Pry i by me zasatavili a hlidaji nevim ceho - muze zlatych vejec . Kdyz jsem jel z cerpacky to mne nekontrolovali :D

    Tos měl štěstí, oni zastavovali všechna auta, ale podle mně neznámého klíče je vzápětí pouštěli a kontrolu prováděli jen u někoho.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jo je to spatny system. Vymysleli to ti nahore, sleduji pak jen statistiky a podle toho hodnoti podrizene, nastavuji podrizenym priority v oblastech, kde se jim zda, ze vysledky zaostavaji.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na 3 auta dva zastavene. Tolik bylo policajtů. Jedno auto mělo štěsti

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 12 hodinami, osobne napsal:

    Jo je to spatny system. Vymysleli to ti nahore, sleduji pak jen statistiky a podle toho hodnoti podrizene, nastavuji podrizenym priority v oblastech, kde se jim zda, ze vysledky zaostavaji.

     

    Politika výtěžnosti je znát i na práci se stacionárními radary- když radar nevydělává, začne se pracovat s rychlostními limity nahoru i dolu a když se provoz zpomalí na tak nízkou hodnotu že už ani omezení rychlosti nepomáhá, tak se radar jednoduše posune do míst, kde to naučený řidiči nečekají, např. z holešoviček na most barikádníků. 

     

    Tam se kecalo o tom jak tam radary jsou určené pro snížení hluku lidem v holešovičkách, ale to že po přesunu radarů na most, umožnily najet do úseku bez vstupního měření, takže lidi co jedou z blanky tam můžou jet kolik chtějí.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ve finále nemohou, protože to brzdí ti od Holešovic. To samé úsekáč od D8 a nájezd od Kbelské směrem na Střížkov.
    Jinak postupy a jednotlivé akce, kontroly, DBAčka atd. upřesňuje nařízení presidenta PČR. Formulace výzvy není přesně dána. Takže to může být předložte, ukažte, atd.
    Zde je to docela dobře rozebrané:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.polac.cz/katedry/kvs/konfer/sborniky/vetesnik.pdf&ved=2ahUKEwiCzsuT9YPfAhVDPFAKHUsXDJkQFjAGegQIBxAB&usg=AOvVaw0aK5n_rdhCh0gEhfwdUPMa

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×