slapnahrabe Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 Také mi to nedělá vždy a také jsem si myslel, že to souvisí s tím nouzovým zastavením, i když jsem ho zkoušel přes rádio vypnout a nemělo to vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 Ináč funguje to dosť dobre. Ale je potrebné mať pri cúvaní nejakú rýchlosť. Mne sa to stalo prvý krát, keď som cúval k živému plotu. Vtedy ma to riadne zastavilo. Ak však človek cúva veľmi pomaly a opatrne - krokom, dovolí to až dotyk s prekážkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 Mi už to také párkrát pomohlo, akorát to bere i trávu. Ten zvuk při tom zastavení asistentem je ale šílený, jak bouračka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wazi Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 To tedy, včera jsem couval jako každý den a na jedné straně čouhaly větvičky živého plotu do cesty, rána jak blázen, že jsem si myslel, že tam někdo měl položené tvárnice. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 veru, ta trava je otravna, na rybach som mal co robit sa otocit, kym som neprisiel na to, ze sa to da lahko vypnut. zato staticke veci to neberie a nebrzdi na ne. len hlasi senzor. skusal som doma prekazku dat za auto a nic. musi sa to hybat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 (editace) Mi to na statické reaguje, jen jak už tady padlo, musí se na překážku najíždět určitou rychlostí. Tady k tomu něco je https://youtu.be/oXjUy5BHn9E Editováno: 20. Červenec 2021, autor: slapnahrabe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 20. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2021 V 23. 5. 2021 na 9:47, Michal T. napsal: @Kubo22 Pokud ta fotka není nijak "dophotoshopovaná", tak ty kotouče vypadají jako gramofonová deska s pořádnýma drážkama.... Já s brzdama problém nemám, resp. to neřeším. Přední jsou krásně lesklé, zadní mi přijdou v pohodě až na otisky od destiček. V garáži ručku nepoužívám, přesto lehká vlhkost např. po jízdě v dešti stačí k tomu, aby se tam vytvořila lehká povrchová koroze, která se následně pomalu obrousí. Taky je občas po výjezdu v tichu garáže slyšet "drhnutí" kdy deska vždy projede kolem toho "zkorodovaného místa". Stačí párkrát šlápnout na brzdu a je to pryč. Otisk na zadku je vidět tady: Btw. tady ještě materiál k "vadám" kotoučů - třeba to někomu pomůže v tom, aby věděl, co je příčinou a co se s tím dá/nedá dělat: Tady je pěkný materiál, jak škodovka řeší brzdy, třeba pomůže @PetriCZECH 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 21. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2021 @Jan R. hezký materiál, děkujeme 👍 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Našel jsem v jednotce 03 - "vysychání brzdových kotoučů" s hodnotou středně... Bohužel nikde na webu nemohu dohledat co to vlastně znamená to vysychání brzdových kotoučů??? Možná blbej dotaz, ale: Chápu to správně, že to nějak svírá brzdové destičky aby se ohřály kotouče a vyschnuly??? Pokud to tak je, tak to zbytečně ničí desky a kotouče, ne??? Dle jakých senzorů to pozná??? Dříve to auta neměly a brzdily také. Třeba je to ale úplně jinak😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Mělo by to fungovat, když jsou zapnuty stěrače a lehce se občas deska přiblíží kotouči, aby v případě brždění byl zajištěn nejlepší účinek. Osuší se. O opotřebení navíc jsou úvahy neopodstatněné. Dříve to neměli, ale běžná auta nebrzdila běžně na 35 m za všech podmínek ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m.a.r.e.k Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 mam to na fabii 3 a pri urcitej rychlosti a zapnutých stieračoch to vydava aj zvuk ako keby nieco drhlo v urcitom casovom intervale 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Tady píší Bezpečnější moderna Podceňujete moderní auta s motory s menšími zdvihovými objemy? Máme poněkud překvapivou zprávu. Tyto vozy umí zastavit díky elektronice daleko dříve a bezpečněji než srovnatelné automobily staré dvě dekády. „Konstrukce celého brzdového systému je dimenzována s daleko větší bezpečností, než tomu bylo dříve. Řada podsystémů elektronické stabilizace dokáže eliminovat ztrátu podtlaku nebo přehřátí brzd. Dnešní systémy zvládají i vysušování brzdových kotoučů při delší jízdě za deště. Díky tomu má řidič k dispozici od prvního okamžiku sešlápnutí brzdového pedálu plnou zpomalovací účinnost,“ uvádí na pravou míru člen týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto. https://www.garaz.cz/clanek/brzdy-vcera-a-dnes-nesetrete-udrzujte-nepanikarte-21004112 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 https://www.autolexicon.net/cs/articles/rbs-rain-brake-support/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Tady ještě popis tohoto systému se starším označením: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 (editace) Chlapi díky, takže je to přesně tak jak jsem si myslel... No jak jinak by se kotouče vysušily, že. Další kurvítko aby něco vydrželo méně 🤣 Tohle prosím berte hodně s humorem a rezervou, už vidím ty chytrolíny jak zase řeší bezpečnost. Jen mě zajímalo jak to funguje a čím to snímá. Takže stěrače. Ještě bych to nebyl já, takovej šťoural, abych se nezeptal. Když často ostřikuji sklo i za sucha??? Rozlišuje to elektronika, že neprší, že jsou kotouče suché? 😀😀😀 Edit: jo už to čtu : "V prípade jednorazového zotretie čelného skla dôjde iba k jednému vysušeniu." Editováno: 4. Listopad 2021, autor: keras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 (editace) Podle mě tedy, to sušení nemůže suplovat jen malá bezvýznamná síla jak někdo píše... Píšou tam tlak do 2 baru. Bar co si pamatuji je cca kg/cm2. Když vezmu......... ale nic🤣 nechme to být... Editováno: 4. Listopad 2021, autor: keras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura24 Vloženo 7. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2022 Ahojte :) chci se jen zeptat: Letos na začátku listopadu jsem byl v autorizovaném servisu, kde mi řekli, že je potřeba vyměnit brzdové kotouče a destičky. Prý je kontrolovali a byly zralé na výměnu. Prý po 60tis. se musí vyměnit - nevím jestli je to pravda, nebo jestli si chtěli chlapci nadělit na Ježíška. Servis mě stál celkově přes 26tis. Kč v autorizáku. Takže tohle mám všechno nové vyměněné. Brzdí to lépe - s tím nemám problém. Ale teď poslední dobou mi docela dost pískají - zvlášť při brždění z nižší rychlostí (30km/h) Je to normální? Zlepší se to? U starých brzd mi to nikdy nedělalo. Díky za odpověď :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 7. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2022 (editace) Myslím že píšeš do špatného vlákna. Na scalu kompletní brzdy 26K určitě nestojí. Materiál vychází v originálu do 10K vč. maziv ,všech čtyř kotoučů a všech destiček. 1h práce na přední a 1h práce na zadní nápravu. tj. maximálně kolem 14 000 bez jakých koliv slev. Pískat originál nesmí. Pískání je doménou aftermarketu např. textar, který kvůli svým vlastnostem prostě pískat bude. Jestli to píská a je tam originál, tak to nejspíš ani pořádně nevyčistili a jestli se jedná ve tvém případě opravdu o Scalu, tak tam přední brzdy vydrží běžně přes 100K KM a pořádně tě natáhli na ceně. Editováno: 7. Prosinec 2022, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 7. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2022 Piskat origo nema. Ale nie je pravda co pise kolega, ze textar ti bude piskat. Ono ti budu piskat vsetky aj ate, ci brembo ak su nevhodne kombinovane kotuce a platnicky. Niektore znacky neskombinujes bez piskania a ts ista platnicka moze s jednym kotucom piskat a druhym nie. Preto je najlepsie ori aftermarkete brat rovnaku znacku ak sa menia naraz kotuc i platnicky. a tu mas i odpoved…nevhodne kombinovany kotuc a platnicky. Zjavne materialovo nesadli a piskaju ti. Tipujem ale, ze to bude len pri dobrzdovani ( najcastejsi problem). Ono sa to teplom moze zlepsit, ustat, no i nemusi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 8. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2022 (editace) Textar kotouče a textar destičky. Montuji si je na všechny auta, protože u levnější brzdičů FSIII nejsou náchylné na zvlnění, brzdí lépe než originali. ATE a všechny ostatní značky, jak je FSIII brzdič a víc než 100K km tak často aspoň trochu vibrují po najetí 1000 km vždy začnou... Textar zatím nezklamal. Nicméně všechny textary mi vždy v nízké rychlosti pohvízdávali, ale raději hvízdání než vibrace. Editováno: 8. Prosinec 2022, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kolacek12 Vloženo 2. leden 2023 Sdílet Vloženo 2. leden 2023 Ahoj, koncem prosince jsem s autem asi týden stál, před jízdou jsem měl kotouče totálně rezavé, při prvním brždění skoro nic, žádný účinek, musel jsem párkrát přibrzdit, aby auto začalo normálně brzdit. Je to "vlastnost"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 2. leden 2023 Sdílet Vloženo 2. leden 2023 ano, je to OK 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slovacik Vloženo 5. Července Sdílet Vloženo 5. Července Ahojte, Sused kúpil fungel novu Scalu po FL je to funglovka. Keď prišiel domu pýtal sa ma či aj moje predne elektrony sú po jazde mierne teple . Nie horúce len tak na dotyk letne a trochu citit neviem či z motoru ci z kolies taký pach. Ja keď som sa zviezol so svojou tak kolesá neboli vôbec teple . Môže to byť že sú ešte nové alebo treba ísť do servisu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.