Jump to content

Recommended Posts

Jako že by si udělali separátní linku na písty do motorů, kterých se prodala promile ?

Konstrukčně motor možná vychází ze stejného základu, ale to je tak všechno.

Nedělej si iluze že by 88 kw verze měli konstrukčně něco navíc o proti 77 kw v ochcávkách. Budou to kosmetické úpravy.

 

Má samozřejmě jiný komparz (dodávka vzduchu / emise atd), přepraovanou hlavu a vstřikovače, ale motor provedením bude podobné řešení (odlehčený na materiálu).

Jinak by přece vůbec nemělo smysl se babrat s 1.6 TDI 88 kw když mohli nechat 2.0 l obsah.

Ona totiž 1.6 TDi má k 2.0 TDI na první pohled taky hodně blízko. Z vrchu ty motory nerozpoznáš, vycházejí totiž ze stejné technologie.

 

Je třeba tedy dodat že samozřejmě 1.6 TDI 88 kW vychází z technicky z TDIček, použitých v OIII, nikoli v OII.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Myslím, že rozdiel medzi 77/81/85/88kw je len SW v RJ. Majú rovnaké turbo rovnaké vstreky používajú rovnaké prevodovky. Jediný rozdiel vidím iba možno v zmene emisnej normy a s tým spojené pridanie druhého EGR. Presne ako to je u dvojlitra pri O3. 

 

Keď sme pri tom čo ten motor znesie. V sériovom stave 81kw verzie mali často namerané okolo 90kw. Krútiaci moment bol max o 5% väčší ale báť sa chiptuningu na rozumné hodnoty je podľa mňa blbosť. Sám úpravca ti povie, že 170koní pri dlhodobom používaní blbosť. Nie pre motor ale pre turbo. Limit je často turbo. A výšku krútiaceho momentu zasa limituje prevodovka. 

To, že prevodovka (mechanika) vydrží dvojnásobok tak to si myslím stále. Nehovorím, že to vydrží 200tkm pri 200tkm nájazde ale nerozsype sa to po prvých 500km. Skôr ti začne preklzovať spojka ako sa ti rozletia prevody. 

 

Profituning má úpravu motora DCXA na svojej stránke s grafom na cca 110kw a 330Nm parametre slabšieho dvojlitra. Pri DSG prevodovke si myslím, že to bude tak 300Nm. 

Link to post
Share on other sites

Jistě že se nerozsype ta převodovka hned, nerozsype se pravděpodobně ani po 200K km. Problém je že začne hučet a pískat. Normálně to ta převodovka začne dělat po 250K km. Pokud to chipne na krouták 300nm+ začne to dělat mnohem dříve třeba po 100K km.

Link to post
Share on other sites

Tak kedze zaruka nepada, ja som to pochopil ze to je "fabricky chiptuning". Je to autorizak s maximalne pozitivnymi referenciami cize pristup typu daj nam 500€ a ked sa ti nieco poserie chopd prec si nemyslim ze budu aplikovat. Jasne ze by som tomu doveroval, nepoznas pojem powerbox? (ked som pisal prvy prispevok som si nevedel spomenut ako sa to vola). Uplne bezna vec a ked im to ŠA povolila...

Link to post
Share on other sites

Tím že jim to ŠA dovolí bych si nebal až tak jistý a určitě to není "fabricky chiptuning"... A PowerBox není zrovna nejlepší řešení, protože jen "oblbuje" původní jednotku v autě a ta se stejně většinou po čase přizpůsobí a výkon je tam kde byl...

Link to post
Share on other sites

Pozri...ja len pisem co som sa dozvedel...mozno to robia poza chrbat ŠA...a ani nehodnotim aky tuning je powerbox...napisal som ze je to option a ze pri nej nepada zaruka...that´s all..

 

Chlapi kua troska googlit...to bol len prvy odkaz..

https://www.racechip.at/chiptuning/skoda.html?gclid=EAIaIQobChMIqJ-R_93W7AIVRbDtCh3sLw6zEAAYASAAEgIzLvD_BwE

 

Inak to som tiez este nepocul ze by sa RJ casom prisposobila...za tym si stojis?

Edited by Jozef999
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

😂 vždy se usmívám nad tím, když někdo o něčem mluví bez zkušeností a na základě slyšel jsem, jedna paní povídala 😂😂😂

 

máme zkušenosti s chiptuningem již 20 let na různých autech, také máme zkušenosti s powerboxy již 12 let. Obojí funguje, každé ale jinak. 

 

Pokud ale chcete zlepšit výkon, cítit větší zátah, mít větší akcelerace bez problémů se zárukou vozu, tak klidně do Racechip jděte. Funguje to, jednoduchá instalace, výkon naroste, výhoda toho je opravdu při řešení záruky, ale jinak to samozřejmě není tak dokonalé jako kvalitní chiptuning dělaný na míru a doladěný k dokonalosti, kde se dá doladit hlavně u DSG rychlost, odezva a kultivovanost. Pak to vše jako celek funguje opravdu dokonale a proti originálu je to zcela jiný zážitek a radost z jizdy.

 

Takže za těch 7.500kč je Race Chip RS co používáme na X autech při záruce již zmíněných 12 let je zcela bez problémů.

 

jinak samozřejmě oficiálně nic takového u Škoda Auto dealerů neexistuje, že to nějaký dealer nabízí je čistě jeho zájem. 

Edited by LEdit
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ak som to správne pochopil, tak 55, 66, 77, 81 aj 88kw sú totožné motory a je tam od výroby iba SW upravený výkon?

Mám 55kw verziu vo fábii a hľadal som už všemožne ale nikde som nenašiel, či ozaj sú všetky tie verzie konštrukčne identické + či tam je aj rovnaká spojka a prevodovka, pretože našiel som, že je možné navýšenie výkonu dvojnásobne cca 100kW a necelých 300Nm, čo vyzerá veľmi zaujímavo ale pokiaľ s tým ten motor spojka a prevodovka nemá problém, tak to je super! 

Ako to teda je? Osobne mám z toho trochu obavy....

Link to post
Share on other sites

Toto je sekce pro SIII, respektuj to. Ty motory rozhodně nejsou identické. Ty máš totiž FII, kde je 1.6 TDI z jiné generace, tak to sem nepleť.

Link to post
Share on other sites

Zdravím.  Měl bych stejný dotaz na chip na SIII 1,6. Ale s manuální převodovkou. Přemýšlím také o chiptuningu. 

Přemýšlím o využití https://www.mereni-vykonu.cz/chiptuning/skoda/superb-3-2015/1-6-tdi-cr-88kw/   variantu Balance.

Jak je to u manuální převodovky, mám se obávat o opotřebení součástí v motoru nebo by jste do toho šli?

 

Link to post
Share on other sites

Myslim si ze manualna prevodovka to vacsinou lahsie znasa navysenie vykonu ako automat. kazdopadne aj keby opotrebenie prevodovky nastalo skor, tak je oprava financne vyrazne menej narozcna ako pri dsg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...