DušanV Vloženo 8. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Červen 2022 (editace) Tak se jim to v europarlamentu podařilo, tedy europoslanci schválili návrh, který by měl od roku 2035 zakázat v EU prodej nových osobních a lehkých dodávkových aut s pohonem na spalovací motor. Samozřejmě ještě to musí projít přes jednotlivé členské státy, které mohou navrhnou nějaké změny a potom se to musí vše znovu v europarlamentu odhlasovat. Ale jak vidím ten systém EU ala "Buldozer", tedy prosadíme si to za každou cenu a když to nejde přímo, tak to jde oklikou, tak to s vysokou pravděpodobností projde. U dalších podstatných věcí co se týče prosazování balíčku Fit for 55, se poslanci pohádali a zatím hlasování odložili. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nova-auta-na-benzin-a-naftu-maji-skoncit-do-roku-2035-schvalili-europoslanci-205400#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 8. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MIgráček Vloženo 8. Červen 2022 Sdílet Vloženo 8. Červen 2022 Já už si dlouho říkám, že problém není v EU. Problém je v nás všech občanech, co všechno si necháme líbit. Nevyhovuje to nikomu, akceptuje to každý. Na druhou stranu zatím času relativně dost, uvidíme, kam se elektromobilita posune a zda její 100% nástup bude vůbec reálný. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 9. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 9. Červen 2022 (editace) Názory na hlasování europoslanců při schválení návrhu směrnice vedoucí k úplnému zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem od roku 2035, na sebe nenechaly dlouho čekat. Například prezident ACEA (Evropské sdružení výrobců automobilů) Oliver Zipse, který je zároveň generálním ředitelem BMW rovnou k tomu mimo jiné řekl: "Vzhledem k nestabilitě a nejistotě, kterou zažíváme na celém světě ze dne na den, je jakákoli dlouhodobá regulace přesahující toto desetiletí v této rané fázi předčasná". https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/automobilky-sice-podporuji-co2-neutralitu-ale-prechod-k-plne-elektromobilite-v-roce-2035-nevidi-tak-ruzove-jako-politici Editováno: 9. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirikHL Vloženo 9. Červen 2022 Sdílet Vloženo 9. Červen 2022 Hmm... To řekl celkem hezky no. I ten titulek v odkazu zní rozumně. Já nejsem apriori proti elektřině, jak by mohlo vyznít z mého posledního postu. Jen mi vadí to, jak to tlačí na sílu. Pokud to bude tak skvělé jak všichni prorokují, tak si elektromobilita sama najde cestu a spalováky postupně upadnou v zapomění... Vadí mi to, jak se upozaďují evidentní problémy, vyzdvihují pozohýbané fakta a jak se čaruje s čísly, aby vždy el auta vyšla lépe...Pokud bych měl kde nabíjet, iV by pro mě bylo ideální auto. Ať už Superb nebo Octavie. Nicméně nemám, takže je to pro mě totální nesmysl... A dokud to tak bude mít 80%+ lidí, tak prostě mi tohle tlačení proti zdi akorát tak zvedá tepovku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 Vypadá to, že nejblbější z politků poslaly země EU do Europarlamentu a ten je teď schopen schválit že Země je placatá. Stačí když jim to EK navrhne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 (editace) Já bych to nazval ze závislosti do závislosti. Evropa a další tzv. civilizovaný svět chce být energeticky a surovinově nezávislý na Rusku, Číně. Dobře, zrušíme auta na spalovací motor (nepatrně tím možná pomůžeme ekologii, aspoň to tvrdí zastánci Green-dealu), omezíme spotřebu benzínu a nafty, no a zvýšíme tím potřebu a spotřebu surovin na výrobu baterií, rozvodných sítí, trafostanic. Kolik těch potřebných surovin např. v Evropě máme? Lithium pod Cínovcem a to nám zaručí samostatnost surovin pro celou potřebnou výrobu baterií? A není to jenom Lithium, je to další horda potřebných surovin, co se v majoritní míře nachází v tzv. nestabilních zemích. Včera v pořadu na ČT 24 to řekl zástupce automotive velice dobře, tedy zase to europoslanci hodili na výrobce automobilů, aniž by schválili další kroky co se týče budoucnosti nejen např. ve výrobě el. energie. Schválili A, ale neshodli se na B, C atd. Osobně by mne zajímalo, jestli ten bod A (myšleno ten nepřímý zákaz spalováků od 2035) půjde samostatně na projednání do Evropské rady členských států EU, když absolutně nejsou dohodnuty a schváleny k tomu nutné další věci (myšleno body B, C, tedy relevantní body balíčku FF 55) Mně se to jeví tak, že již pár let lítá EU ode zdi ke zdi, z jedné nedomyšlenosti přechází ke druhé, ať už se to týká energetiky, migrace, finanční a hospodářské politiky, bezpečnostní politiky a dalších sfér. Oklešťování volného trhu a postupný přechod na socialistický model. A to má jako fungovat? Editováno: 10. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MIgráček Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 před 13 minutami, DušanV napsal: Mně se to jeví tak, že již pár let lítá EU ode zdi ke zdi, z jedné nedomyšlenosti přechází ke druhé... Mně se to jeví tak, že EU již několik let neřídí politici a jejich voliči, ale lobbisti a tedy finanční zájmy. Proto už jsem registroval na hledání rozumu a logiky v jakémkoliv nařízení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 Měl jsem možnost pár desítek minut sledovat to jednání a hlasování europoslanců, co se týče té energetiky, elektromobility, balíčku FF 55 a řeknu to tak trochu nadneseně, jedni tvrdí že černá je bílá a ti druzí zase tvrdí, že bílá je černá. Naprosté protipóly názorů na jednu a tu samu věc. Ano pravděpodobně lobbing jako prase, jinak si nedovedu vysvětlit, tak diametrálně odlišné názory a argumenty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 (editace) Když se tak dívám na hlasování našich europoslanců ohledně zákazu nákupu nových aut na spalovací motor od toho roku 2035, tak si říkám, že pořád to není u nás tak špatné, samozřejmě dle mého názoru a přesvědčení. Ostatní mohou mít názor zcela opačný. V globále to stejně prošlo tak- tak, tedy z celkového možného počtu poslanců Europarlamentu (709), nebylo přítomných, nebo vůbec nereagovalo na hlasování 94 poslanců , pro hlasovalo 339 poslanců, proti 248 a 24 přítomných se hlasování zdrželo. Takže z celkového počtu možných hlasů pro hlasovalo jen 48% poslanců. Jen můžeme spekulovat z jakého důvodu nehlasovali/ nebyli přítomní při tak důležité věci těch 94 poslanců? Tedy hlasování za ČR: Pro zákaz aut se spalovacím motorem hlasovali: Niedermayer – (TOP09/STAN), Gregorová (Piráti), Peksa (Piráti), Kolaja (Piráti) Proti: Tošenovský (ODS), Vondra (ODS), Vrecionová (ODS), Zahradil (ODS), Blaško (SPD), David (SPD), Šojdrová (KDU), Zdechovský (KDU), Charanzová (ANO), Dlabajová (ANO), Knotek (ANO), Hlaváček (ANO), Maxová (ČSSD, zvolena za ANO), Konečná (KSČM) Zdržel se: Polčák (TOP09/STAN) Nehlasovali/nepřítomni : Jiří Pospíšil (TOP09/STAN), Ondřej Kovařík (ANO) Takže uvidíme, jak se zachovají naši zástupci v Evropské radě při dalším postupu schvalování! PS: Z podrobných výsledků hlasování je zřejmé, že i některé velké státy Evropy (Německo, Itálie) většinově hlasovaly proti zákazu spalovacích motorů. To může hrát velkou roli při projednávání finální podoby tohoto nařízení/směrnice. Editováno: 10. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 Jak může Čech hlasovat pro nechápu. Ale mně to hlavně pořád nevychází přes peníze. Že nikdo nechce platit víc za řešení, které má horší užitné vlastnosti, než řešení dosud používané, je normální. Skazky o tom, jak je elektromobilita ekologická, že provoz ekektromobilů je levnější než aut se spalovacími motory, jsou už dávno vyvrácené. Když politici s veselým úsměvem sypou peníze daňových poplatníků do kapes těch, kteří by si elektromobil mohli pořídit i bez dotací, je to jistě pro prodej elektromobilů přínosné. Ale tohle přece nepůjde do nekonečna. Přece politici nezačnou šetřit, aby ty díry ve veřejných financích zacelili. Jednou to skončí a pozvou i elektromobilisty ke kase. Co pak? Po roce 2035 máme na vybranou ze dvou možností. Buď skončit jako na Kubě, kde dodnes provozují ameriky za 20. až 50. let, nebo nechat vyrábět auta se spalovacími motory mimo EU a k nám je jako ojetiny dovážet. Kolik ale pak budou stát a kdo jim dá výjimky na STK, aby bylo možné je přihlásit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 Jak může? to je prosté, stačí si ty pány poslechnout (nachystat si prášek na uklidnění). není to na poslech, ale na čtení: https://iuhli.cz/niedermayer-sobestacnost-se-nevyplati-odbornici-nesouhlasi/ nebo https://iuhli.cz/byt-politikem-neni-kvalifikace-pro-energetiku/ Kdyby někomu vadil jako zdroj web iuhli.cz, že je zaujatý, tak ty bláboly o nepotřebě soběstačnosti jsem slyšel v TV na vlastní uši, ale už to nenajdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 A tenhle magor byl viceguvernér banky. To už by tam mohla být moje 14-ti měsíční dcera. A možná by měla rozumu víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirikHL Vloženo 21. Červen 2022 Sdílet Vloženo 21. Červen 2022 (editace) Dnes celkem zajímavý pohled různých (snad) odborníků. Zmiňují tam třeba to, co psal @DušanV kousek výše - že ze závislosti na Rusku (ropa) se přesuneme na závislost na Číně (kovy) Rozhodnutí Evropského parlamentu tak vnímá více ve smyslu zbavit se závislosti na ropě „z nestabilních regionů“, jako je Rusko. Je však otázka, zda obrat neposune Západ k závislosti na Číně. Pro produkci elektromobilů se totiž používají kovy, jako je měď, nikl, cín, olovo, stříbro, zlato, lithium a neodym. „Neodym patří mezi kovy vzácných zemin, to znamená, že jeho dobývání je velmi náročné z hlediska energie a odpadu. Téměř veškerý neodym se nyní těží v Číně za podmínek, které s šetrnou těžbou nemají mnoho společného. Obecně se dá říct, že těžba kovů není k životnímu prostředí nikdy příliš šetrná,“ dodal Chrastný. Je to smutný, že tyhle věcí nerozhodují ti co tomu rozumí, ale nadnárodní lobby... Ale zase o čem nerozhodují, že? Editováno: 21. Červen 2022, autor: JirikHL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 21. Červen 2022 (editace) @JirikHLJo, jo, dnes se o nás a o našem bytí, či nebytí a tedy i o elektromobilitě rozhoduje jinde, než ve volbách při vložení našeho hlasovacího lístku. Nakonec to vidíme třeba v přímém přenosu z EU, kde kandidátky na europoslance si dělají strany a uskupení sami, my máme jen tu možnost je potvrdit, nebo nejít k volbám, ti lidé jsou již dopředu daní a jiným zavázaní a podle toho se chovají a jednají. Členy komisí EU si stejně sami nevolíme a ty europoslance, které jsme jakoby zvolili, tak se stejně přeskupí do tzv. frakcí, kde již nerozhodují naše základní hlasy z voleb, ale úplně něco jiného, nakonec koalice jsou i u nás. Pokud si někdo myslí, že dokáže ovlivnit svým hlasem tzv. chod dějin, tak je podle mne naivní. Možná tak v regionálním obvodu něco ovlivní, výše už zhola nic. Kdysi bylo důvodem a hnacím motorem mocenských struktur tohoto světa soupeření kapitalismu a komunismu, dnes je to ekologické hnutí a Green deal, až vyčerpá svůj politický a hospodářský potenciál, nebo se ukáže jako slepá ulička, tak se pohotově najde zase jiný důvod, jak ovládat a regulovat lidstvo pro prospěch úzké skupiny lidí. A tak pořád dokola....... PS: Já vím, že můj celý příspěvek není až tak o elektromobilitě, ale je převážně o politice, ale on ten celý obor automotive je dnes již veskrze prošpikován politikou, bohužel. Jediná naše dnešní výsada je o tom, že to máme možnost sledovat v přímém přenosu a v budoucnu o tom možná vyprávět vnukům, nebo taky ne, pokud nám bude stydno o tom vůbec něco vyprávět. Editováno: 21. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 21. Červen 2022 Sdílet Vloženo 21. Červen 2022 No když už o tom píšeš, mě stačilo když jsem viděl kdo a jak z našich europoslanců volil. A žádné velké překvapení nebylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 21. Červen 2022 Sdílet Vloženo 21. Červen 2022 Elektromobilita je jeden z milníků, jak se dopracovat k tzv. "kubánské ekonomice". 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 22. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 22. Červen 2022 (editace) Tak údajně Německá vláda nebude chtít schvalovat zákaz prodeje aut na spalovací motorů od roku 2035, jak to ale bude ve skutečnosti, to stejně určí a rozhodne dohoda koalice ve spolkové vládě. A Fiala, coby předseda vlády ČR zase chce prosazovat jeho zmírnění v poměru 90/10, tedy aby automobilky po roce 2035 vyráběly 10% své produkce stále se spalovacím motorem a zbytek elektromobily. Argumentuje tím, že všichni nebudou mít na drahé automobily, akorát nejsem schopen pojmout, že by těch 10% produkce mělo být lacinější, spíše naopak, čím menší vyráběná série, tím dražší ne? Rozhodně pro automobilku, která by si v době elektromobility udržovala malosériovou výrobu spalovacích aut to laciné nebude ani trochu, pokud tedy nebudeme pro tzv. chudé dotovat z našich daní i ty spalováky, jako dnes ty elektromobily. Někdo by měl panu profesorovi konečně říci, aby si najal skutečné ekonomické experty, když chce řídit tento stát a neteoretizoval jen pořád. https://www.novinky.cz/auto/clanek/nemecka-vlada-nebude-souhlasit-se-zakazem-spalovacich-motoru-od-roku-2035-40400791#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=XqsnFWBIhad-202206220509&dop_id=40400791&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 22. Červen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 22. Červen 2022 Sdílet Vloženo 22. Červen 2022 Ale jak to chtějí řešit v roce 35 s vyrobou fosilních motorů, kterým bláznivý Brusel naordinoval v tu dobu 0% emisí. Takový motor by se snad ani nedal zaplatit. Tedy je nutné nechat emise a současné úrovni, jenže to fanatici v Bruselu nepřipustí. Jinak již 20 dní jedu vyhradně na vlastní elektriku z fotovoltaiky a je to famozní být v ostrovním systému a nepotřebovat dodavatele, tedy alespoń sezoně. Při tomto bych si i dokázal představit elektroauto, ale jeho životnost a cena mě zatím neláká. Ale provoz by byl bez spotřební daně, DPH a dalších plateb které fotovoltaika ušetří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 22. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 22. Červen 2022 Tento článek o možnosti dobíjení, nebo spíše o možném nedobíjení elektromobilů, stojí minimálně za přečtení a taky za zamyšlení. https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricky-raj-uz-priznava-ze-sit-nezvladne-dobijeni-i-kdyz-elektromobilu-je-zlomek-omezi-majitele/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 1. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2022 Jedna z možných podob městského dobíjení - malý stojan na každá dvě parkovací místa... Jak se řeší situace, kdy tam dotyčný potřebuje parkovat třeba dva dny? Tzn. většinu času bude jen blokovat dobíjecí stanici, protože bude mít dávno nabito. Nebo budou/jsou stojany chytré a majitele (třeba SMSkou) upozorní, že auto je nabité. A pokud jej majitel třeba do půl hodiny nepřeparkuje, začne naskakovat pokuta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Červenec 2022 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Jednotlivé členské státy EU potvrdily, že výpadky spotřebních daní z fosilních paliv je třeba nahradit https://www.autojournal.cz/zdaneni-elektromobilu-zacina-byt-zhavym-tematem-dosavadni-dotace-vystridaji-nove-dane/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Červenec 2022 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 (editace) Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis v souvislosti s útlumem výroby aut na spalovací motor a navyšováním výroby elektromobilů, předpokládá již v roce 2024-2025 obrovský nedostatek baterií a s tím související další krizi v oboru automotive. https://www.autojournal.cz/zakaz-spalovacich-motoru-je-mensi-problem-nez-vyroba-baterii/ Editováno: 6. Červenec 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 V 1. 7. 2022 na 20:47, Bubaq napsal: A pokud jej majitel třeba do půl hodiny nepřeparkuje, začne naskakovat pokuta? Proč pokuta? Kabel bude jistě připojený, tak se holt přejde na tarif 1000 kč/hod za 0 spotřebovaných kWh. Easy. V 22. 6. 2022 na 14:24, wolfspitz napsal: kterým bláznivý Brusel naordinoval v tu dobu 0% emisí. Takový motor by se snad ani nedal zaplatit. Takový motor ani existovat nemůže. Vždy je potřeba započítat alespoň zdroj energie pro pohyb. 0% emise jsou žalovatelná lež, zatím to nikomu, žádnému právníkovi, asi nedošlo. "Nesoběstačnost" tu zavedl Klaus st. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 před 1 hodinou, DušanV napsal: Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis v souvislosti s útlumem výroby aut na spalovací motor a navyšováním výroby elektromobilů, předpokládá již v roce 2024-2025 obrovský nedostatek baterií a s tím související další krizi v oboru automotive. https://www.autojournal.cz/zakaz-spalovacich-motoru-je-mensi-problem-nez-vyroba-baterii/ Výsledek toho bude, že elektromobily budou ještě dražší, takže bežný automobilista si je nikdy nekoupí. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Vážení, už jsem ten eurosojus pochopil. Veškeré snahy včetně elektromobilismu, greandealů a sankcí.... mají za cíl jediné. Nastolit v Evropě tzv kubánskou ekonomiku. Jenomže na Kubě mají alespoň sambu, doutníky a vše se vyřeší maňána. U nás nebude ani to. Jen bída a jako bonus gumáky z Afriky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.