Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Tak se jim to v europarlamentu podařilo, tedy europoslanci schválili návrh, který by měl od roku 2035 zakázat v EU prodej nových osobních a lehkých dodávkových aut s pohonem na spalovací motor. Samozřejmě ještě to musí projít přes jednotlivé členské státy, které mohou navrhnou nějaké změny a potom se to musí vše znovu v europarlamentu odhlasovat.

Ale jak vidím ten systém EU ala "Buldozer", tedy prosadíme si to za každou cenu a když to nejde přímo, tak to jde oklikou, tak to s vysokou pravděpodobností  projde. U dalších podstatných věcí  co se týče prosazování balíčku Fit for 55, se poslanci pohádali a zatím hlasování  odložili. 

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nova-auta-na-benzin-a-naftu-maji-skoncit-do-roku-2035-schvalili-europoslanci-205400#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už si dlouho říkám, že problém není v EU. Problém je v nás všech občanech, co všechno si necháme líbit. Nevyhovuje to nikomu, akceptuje to každý. Na druhou stranu zatím času relativně dost, uvidíme, kam se elektromobilita posune a zda její 100% nástup bude vůbec reálný.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názory na hlasování europoslanců při schválení návrhu směrnice vedoucí k úplnému zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem od roku 2035, na sebe nenechaly dlouho čekat. Například prezident ACEA (Evropské sdružení výrobců automobilů) Oliver Zipse, který je zároveň generálním ředitelem BMW rovnou k tomu mimo jiné řekl: "Vzhledem k nestabilitě a nejistotě, kterou zažíváme na celém světě ze dne na den, je jakákoli dlouhodobá regulace přesahující toto desetiletí v této rané fázi předčasná".

 

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/automobilky-sice-podporuji-co2-neutralitu-ale-prechod-k-plne-elektromobilite-v-roce-2035-nevidi-tak-ruzove-jako-politici

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm... To řekl celkem hezky no. I ten titulek v odkazu zní rozumně. Já nejsem apriori proti elektřině, jak by mohlo vyznít z mého posledního postu. Jen mi vadí to, jak to tlačí na sílu. Pokud to bude tak skvělé jak všichni prorokují, tak si elektromobilita sama najde cestu a spalováky postupně upadnou v zapomění... Vadí mi to, jak se upozaďují evidentní problémy, vyzdvihují pozohýbané fakta a jak se čaruje s čísly, aby vždy el auta vyšla lépe...Pokud bych měl kde nabíjet, iV by pro mě bylo ideální auto. Ať už Superb nebo Octavie. Nicméně nemám, takže je to pro mě totální nesmysl... A dokud to tak bude mít 80%+ lidí, tak prostě mi tohle tlačení proti zdi akorát tak zvedá tepovku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to nazval ze závislosti do závislosti. Evropa a další tzv. civilizovaný svět chce být energeticky a surovinově nezávislý na Rusku, Číně. Dobře, zrušíme auta na spalovací motor (nepatrně tím možná pomůžeme ekologii, aspoň to tvrdí zastánci Green-dealu), omezíme spotřebu benzínu a nafty, no a zvýšíme tím potřebu a spotřebu surovin na výrobu baterií, rozvodných sítí, trafostanic. Kolik těch potřebných surovin např. v Evropě máme? Lithium pod Cínovcem a to nám zaručí samostatnost surovin pro celou potřebnou výrobu baterií? A není to jenom Lithium, je to další horda potřebných surovin, co se  v majoritní míře nachází v tzv. nestabilních zemích. Včera v pořadu na ČT 24 to řekl zástupce automotive velice dobře, tedy zase to europoslanci  hodili na výrobce automobilů, aniž by schválili další kroky co se týče budoucnosti nejen např. ve výrobě el. energie. Schválili A, ale neshodli se na B, C atd.  Osobně by mne zajímalo, jestli ten bod A (myšleno ten nepřímý zákaz spalováků od 2035) půjde samostatně na projednání do Evropské rady členských států EU, když absolutně nejsou dohodnuty a schváleny k tomu nutné další věci (myšleno body B, C, tedy relevantní body balíčku FF 55)

Mně se to jeví tak, že již pár let lítá EU ode zdi ke zdi,  z jedné nedomyšlenosti přechází ke druhé, ať už se to týká energetiky, migrace, finanční a hospodářské politiky, bezpečnostní politiky a dalších sfér. Oklešťování volného trhu a postupný přechod na socialistický model. A to má jako fungovat?

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, DušanV napsal:

 

Mně se to jeví tak, že již pár let lítá EU ode zdi ke zdi,  z jedné nedomyšlenosti přechází ke druhé...

 

Mně se to jeví tak, že EU již několik let neřídí politici a jejich voliči, ale lobbisti a tedy finanční zájmy. Proto už jsem registroval na hledání rozumu a logiky v jakémkoliv nařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost pár desítek minut sledovat to jednání a hlasování europoslanců, co se týče té energetiky, elektromobility, balíčku FF 55 a řeknu to tak trochu nadneseně,  jedni tvrdí že černá je bílá a ti druzí zase tvrdí, že bílá je černá. Naprosté protipóly názorů na jednu a tu samu věc. Ano pravděpodobně lobbing jako prase, jinak si nedovedu vysvětlit, tak diametrálně odlišné názory a argumenty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se tak dívám na hlasování našich europoslanců ohledně zákazu nákupu nových aut na spalovací motor od toho roku 2035, tak  si říkám, že pořád to není u nás tak špatné, samozřejmě dle mého názoru a přesvědčení. Ostatní mohou mít  názor zcela opačný. V globále to stejně prošlo tak- tak,  tedy z celkového možného počtu poslanců Europarlamentu (709), nebylo přítomných, nebo vůbec nereagovalo na hlasování  94 poslanců , pro hlasovalo 339 poslanců, proti 248 a 24 přítomných se hlasování zdrželo. Takže z celkového počtu možných hlasů pro hlasovalo jen 48% poslanců. Jen můžeme  spekulovat z jakého důvodu nehlasovali/ nebyli přítomní při tak důležité věci těch 94 poslanců?

 

Tedy hlasování za ČR: 

Pro zákaz aut se spalovacím motorem hlasovali: Niedermayer – (TOP09/STAN), Gregorová (Piráti), Peksa (Piráti), Kolaja (Piráti)

 

Proti: Tošenovský (ODS), Vondra (ODS), Vrecionová (ODS), Zahradil (ODS), Blaško (SPD), David (SPD), Šojdrová (KDU), Zdechovský (KDU), Charanzová (ANO), Dlabajová (ANO), Knotek (ANO), Hlaváček (ANO), Maxová (ČSSD, zvolena za ANO), Konečná (KSČM)

 

Zdržel se: Polčák (TOP09/STAN)

 

Nehlasovali/nepřítomni : Jiří Pospíšil (TOP09/STAN), Ondřej Kovařík (ANO)

 

Takže uvidíme, jak se zachovají naši zástupci v Evropské radě při dalším postupu schvalování!

PS: Z podrobných výsledků hlasování je zřejmé, že i některé velké  státy Evropy (Německo, Itálie) většinově hlasovaly proti zákazu spalovacích motorů. To může hrát velkou roli při projednávání finální podoby tohoto nařízení/směrnice.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak může Čech hlasovat pro nechápu.

Ale mně to hlavně pořád nevychází přes peníze.

Že nikdo nechce platit víc za řešení, které má horší užitné vlastnosti, než řešení dosud používané, je normální.

Skazky o tom, jak je elektromobilita ekologická, že provoz ekektromobilů je levnější než aut se spalovacími motory, jsou už dávno vyvrácené.

Když politici s veselým úsměvem sypou peníze daňových poplatníků do kapes těch, kteří by si elektromobil mohli pořídit i bez dotací, je to jistě pro prodej elektromobilů přínosné.

Ale tohle přece nepůjde do nekonečna.

Přece politici nezačnou šetřit, aby ty díry ve veřejných financích zacelili.

Jednou to skončí a pozvou i elektromobilisty ke kase.

Co pak?

Po roce 2035 máme na vybranou ze dvou možností.

Buď skončit jako na Kubě, kde dodnes provozují ameriky za 20. až 50. let,

nebo nechat vyrábět auta se spalovacími motory mimo EU a k nám je jako ojetiny dovážet.

Kolik ale pak budou stát a kdo jim dá výjimky na STK, aby bylo možné je přihlásit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak může? to je prosté, stačí si ty pány poslechnout (nachystat si prášek na uklidnění).

není to na poslech, ale na čtení:

https://iuhli.cz/niedermayer-sobestacnost-se-nevyplati-odbornici-nesouhlasi/

nebo

https://iuhli.cz/byt-politikem-neni-kvalifikace-pro-energetiku/

 

Kdyby někomu vadil jako zdroj web iuhli.cz, že je zaujatý, tak ty bláboly o nepotřebě soběstačnosti jsem slyšel v TV na vlastní uši, ale už to nenajdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes celkem zajímavý pohled různých (snad) odborníků.

 

Zmiňují tam třeba to, co psal @DušanV kousek výše - že ze závislosti na Rusku (ropa) se přesuneme na závislost na Číně (kovy)

 

Rozhodnutí Evropského parlamentu tak vnímá více ve smyslu zbavit se závislosti na ropě „z nestabilních regionů“, jako je Rusko. Je však otázka, zda obrat neposune Západ k závislosti na Číně. Pro produkci elektromobilů se totiž používají kovy, jako je měď, nikl, cín, olovo, stříbro, zlato, lithium a neodym.

„Neodym patří mezi kovy vzácných zemin, to znamená, že jeho dobývání je velmi náročné z hlediska energie a odpadu. Téměř veškerý neodym se nyní těží v Číně za podmínek, které s šetrnou těžbou nemají mnoho společného. Obecně se dá říct, že těžba kovů není k životnímu prostředí nikdy příliš šetrná,“ dodal Chrastný.

 

Je to smutný, že tyhle věcí nerozhodují ti co tomu rozumí, ale nadnárodní lobby... Ale zase o čem nerozhodují, že?

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHLJo, jo, dnes se o nás a o našem bytí, či nebytí a tedy i o elektromobilitě  rozhoduje jinde, než ve volbách při vložení našeho hlasovacího lístku.  Nakonec to vidíme třeba v přímém přenosu z EU, kde kandidátky na europoslance si dělají strany a uskupení sami, my máme jen tu možnost je potvrdit, nebo nejít k volbám, ti lidé jsou již  dopředu daní a jiným zavázaní a podle toho se chovají a jednají.  Členy komisí EU si stejně sami nevolíme a ty europoslance, které jsme jakoby zvolili, tak se stejně přeskupí do tzv. frakcí, kde již nerozhodují naše základní hlasy z voleb, ale úplně něco jiného, nakonec koalice jsou i u nás.  Pokud si někdo myslí, že dokáže ovlivnit svým hlasem tzv. chod dějin, tak je podle mne naivní. Možná tak v regionálním obvodu něco ovlivní, výše už zhola nic.  Kdysi bylo důvodem  a hnacím motorem mocenských struktur tohoto světa  soupeření kapitalismu a komunismu, dnes je to ekologické hnutí a Green deal, až vyčerpá svůj politický a hospodářský potenciál, nebo se ukáže jako slepá ulička, tak se pohotově najde zase jiný důvod, jak ovládat a regulovat lidstvo pro prospěch úzké skupiny lidí.  A tak pořád dokola.......

 

PS: Já vím, že můj celý příspěvek není až tak o elektromobilitě, ale je převážně o politice, ale on ten celý obor automotive je dnes již veskrze prošpikován politikou, bohužel. Jediná naše dnešní výsada je o tom, že to máme možnost sledovat v přímém přenosu a v budoucnu o tom možná vyprávět vnukům, nebo taky ne, pokud nám bude stydno o tom vůbec něco vyprávět.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak údajně Německá vláda nebude chtít schvalovat zákaz prodeje aut na spalovací motorů od roku 2035, jak to ale bude ve skutečnosti, to stejně určí a rozhodne dohoda koalice ve spolkové vládě.  A Fiala, coby předseda vlády ČR zase chce  prosazovat jeho zmírnění v poměru 90/10, tedy aby automobilky  po roce 2035 vyráběly 10% své produkce stále se spalovacím motorem a zbytek elektromobily. Argumentuje tím, že všichni nebudou mít na drahé automobily, akorát nejsem schopen pojmout, že by těch 10% produkce mělo být lacinější, spíše naopak, čím menší vyráběná série, tím dražší ne? Rozhodně pro automobilku, která by si v době elektromobility udržovala malosériovou výrobu spalovacích aut to laciné nebude ani trochu, pokud tedy nebudeme pro tzv. chudé dotovat z našich daní i ty spalováky, jako dnes  ty elektromobily. Někdo by měl panu profesorovi  konečně říci, aby si najal skutečné ekonomické experty, když chce řídit tento stát a neteoretizoval jen pořád.  

 

https://www.novinky.cz/auto/clanek/nemecka-vlada-nebude-souhlasit-se-zakazem-spalovacich-motoru-od-roku-2035-40400791#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=XqsnFWBIhad-202206220509&dop_id=40400791&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jak to chtějí řešit v roce 35 s vyrobou fosilních motorů, kterým bláznivý Brusel naordinoval v tu dobu 0% emisí. Takový motor by se snad ani nedal zaplatit. Tedy je nutné nechat emise a současné úrovni, jenže to fanatici v Bruselu nepřipustí.

Jinak již 20 dní jedu vyhradně na vlastní elektriku z fotovoltaiky a je to famozní být v ostrovním systému a nepotřebovat dodavatele, tedy alespoń sezoně. Při tomto bych si i dokázal představit elektroauto, ale jeho životnost a cena mě zatím neláká. Ale provoz by byl bez spotřební daně, DPH a dalších plateb které fotovoltaika ušetří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jedna z možných podob městského dobíjení - malý stojan na každá dvě parkovací místa...

 

Jak se řeší situace, kdy tam dotyčný potřebuje parkovat třeba dva dny? Tzn. většinu času bude jen blokovat dobíjecí stanici, protože bude mít dávno nabito. Nebo budou/jsou stojany chytré a majitele (třeba SMSkou) upozorní, že auto je nabité. A pokud jej majitel třeba do půl hodiny nepřeparkuje, začne naskakovat pokuta?

IMG_1996_.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis  v souvislosti s útlumem výroby aut na spalovací motor a navyšováním výroby elektromobilů, předpokládá již v roce 2024-2025 obrovský nedostatek baterií a s tím související další  krizi v oboru automotive.

 

https://www.autojournal.cz/zakaz-spalovacich-motoru-je-mensi-problem-nez-vyroba-baterii/ 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 7. 2022 na 20:47, Bubaq napsal:

A pokud jej majitel třeba do půl hodiny nepřeparkuje, začne naskakovat pokuta?

Proč pokuta? Kabel bude jistě připojený, tak se holt přejde na tarif 1000 kč/hod za 0 spotřebovaných kWh. Easy.

 

V 22. 6. 2022 na 14:24, wolfspitz napsal:

kterým bláznivý Brusel naordinoval v tu dobu 0% emisí. Takový motor by se snad ani nedal zaplatit.

Takový motor ani existovat nemůže. Vždy je potřeba započítat alespoň zdroj energie pro pohyb. 0% emise jsou žalovatelná lež, zatím to nikomu, žádnému právníkovi, asi nedošlo.

 

"Nesoběstačnost" tu zavedl Klaus st.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis  v souvislosti s útlumem výroby aut na spalovací motor a navyšováním výroby elektromobilů, předpokládá již v roce 2024-2025 obrovský nedostatek baterií a s tím související další  krizi v oboru automotive.

 

https://www.autojournal.cz/zakaz-spalovacich-motoru-je-mensi-problem-nez-vyroba-baterii/ 

Výsledek toho bude, že elektromobily budou ještě dražší, takže bežný automobilista si je nikdy nekoupí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení, už jsem ten eurosojus pochopil. Veškeré snahy včetně elektromobilismu, greandealů a sankcí.... mají za cíl jediné. Nastolit v Evropě tzv kubánskou ekonomiku. Jenomže na Kubě mají alespoň sambu, doutníky a vše se vyřeší maňána. U nás nebude ani to. Jen bída a jako bonus gumáky z Afriky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...