Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

@silarmNo, že by to byl až takový trhák a radikální zlepšení kapacity tak to dle mne není, ale na odborníka si hrát nebudu, to rozhodně ne. Jak jsem psal dříve, těch tzv. přelomových řešení ohledně akumulace el. energie se objevuje poslední roky opravdu hodně, pomalu denně čteme o nějakém tzv. spásném objevu.  Ale zatím jen pořád čekáme v tomto směru na větší průlom. Létáme za hranice sluneční soustavy, pomalu umíme naklonovat člověka, vyrábět potraviny bez slunce a půdy, ale vyvinout a vyrábět pořádný akumulátor, tak to již přes 120 let děláme jen malé a postupné kroky, revoluci v oboru zatím pořád neumíme.  Ale politicky to naplánované tedy máme, tak holt vědci snažte se, máte to za stranický úkol, ať to lidi nadšeně přijmou.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý článek o tom, jak zelenou politiku Německa řídí rodinný klan. Co je na tom pravda a co není, tak to vědí jedině přímí účastníci, ale to, že Grenn deal je kromě údajného ekologického projektu i  obrovský projekt pro zatím nerozšifrované zájmy určitých  lidí a skupin, tak o tom snad dnes pochybuje jen snílek, nebo blázen....

 

https://www.novinky.cz/clanek/stalo-se-habeckova-afera-obrat-k-zelene-energetice-ridi-v-nemecku-rodinny-klan-40431130#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Troška páteční ironie:
 

Tak Anglie vystoupila z EU ale stejně tam má Brusel své agenty co jim vnucuji ty nestabilní OZE…

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/velka-britanie-energie-obnovitelne-zdroje-vitr-slunce_2305120716_ako
 

a já se táži soudruzi, čemu to prospělo, když lidé v Anglii platí stále víc a víc za energiie :) Opravdu se chceme nechat ožebračit i u nás v ČR? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně jak píšeš, úplně jsem zapomněl zmínit, že nemáme moře. A přiznejme si na rovinu ,že ani to slunce nebude všude svítit 24hod denně  😂🤣

 

prostě a jednoduše, i bez znalosti zeměpisu musí být každému jasné, že OZE je pro ČR jedna velká past

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, určitě jste pochopili, že @silarm je tak trochu skrytý provokatér a tak trochu  si z toho naoko dělá srandu, který když zjistil, že označovat se navzájem za slaboduché a hloupé  a přebíjet tzv. argumenty  protistranu nemá smysl, no a tak na to jde jinak a klade mnohdy provokativní a  možná schválně naivní dotazy. Rozhodně se jeho přesvědčení nezměnilo a nezhloupl. 

Ale i politici ze zemí EU tak nějak v kontextu posledních událostí možná začínají chápat, že rozjetý vlak Green dealu je rozjetý asi až moc, možná dochází trpělivost  a peníze lidu a možná  docházejí i unijní peníze, které v časech krizí jsou potřebnější investovat do jiných oblastí, než jen do zelené vize, prostě začíná se to nějak zadrhávat, normální lid to již začíná cítit na vlastní kůži a to je  dle mne zatím jen pouhý počátek .  Macron snad i pod tíhou "žlutých vest" naštval ekology  a navrhl evropské zelené legislativě pauzu. Německá spolková vláda je v zavádění zelených opatření nejednotná, některé spolkové státy  např. Bavorsko jsou v určitých oblastech Green dealu vyloženě proti, vláda u nás, tedy v ČR v avizovaném balíčku ozdravných opatření chce vyškrtnout dotace státu na OZE, atd. atd...... 

 

Nebo je to vše jinak, než jsem výše napsal?  A nyní jde hlavně a zase o naše hlasy pro nadcházející volby do europarlamentu a pro teplá místečka europoslanců. I strany a frakce v europarlamentu, které se tak vehementně a neochvějně bijí za zelenou politiku, tak náhle v něčem ustupují a dávají některým vlivným, lobistickým skupinám za pravdu, že se musí přibrzdit. No nevím jestli volit takové strany a lidi, co opakovaně a účelově mění názory, jak se to zrovna v danou chvíli hodí? Aby nám opětovně po zvolení ukázali, že obyčejní lidé  jsou jim zase jen a jen na jednu věc a pak už  ve volebním mezidobí jen a jen u prde....!!!

 

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropska-pravice-brzdi-green-deal/r~c0900a70ef3711eda25a0cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Ta54iRSwkbz-202305130920&dop_id=20849897

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme tady prodejní čísla nových automobilů z Německa  za první čtvrtletí 2023, no a pokud si odmyslíme tu omáčku kolem, která na Autofóru prostě vždy nějaká bude, tak čísla se těžko dají falšovat, i když i u daných čísel jsme  kolikrát svědky účelového ohýbání, no a upřímně si řekněme, že je to používáno všemi stranami.

I tak se jasně ukazuje, že lidé mají stále racionální uvažování a peníze rozhodují v neposlední řadě a  kde nynější elektromobilita nemá zase až tak moc velkou šanci. Obzvláště, pokud je stále možné koupit nové "normální" auto, takže se ani nedivím, že elektromobily nějak moc netáhnou, aspoň ne u průměrné  populace. 

Pokud chce EU tento trend zvrátit, tak zase asi jen dalšími zákazy, omezeními, restrikcemi, někde dotacemi jinde zase novými daněmi, účelovou propagandou aj. "osvědčenými"  majstršyky...

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-aut-v-nemecku-desi-zelene-uprostred-elektricke-revoluce-prinesly-benzinovou-renesanci/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokonce se již objevují zprávy, mimo jiné i ze Škodovky, že cena nejlevnějšího elektromobilu jménem Škoda (údajně stejně vyráběného mimo ČR) má být přes 625.000,- Kč (zatím).....

Tak nějak to srovnávám s Dacií Spring, která v současnosti stojí cca 550.000,- Kč a ještě je původem z Číny, takže nedokáži si představit malou, plně elektromobilní Škodovku za přibližně stejnou cenu jako ta Dacie.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 5. 2023 na 8:04, DušanV napsal:

Pánové, určitě jste pochopili, že @silarm je tak trochu skrytý provokatér a tak trochu  si z toho naoko dělá srandu, který když zjistil, že označovat se navzájem za slaboduché a hloupé  a přebíjet tzv. argumenty  protistranu nemá smysl, no a tak na to jde jinak a klade mnohdy provokativní a  možná schválně naivní dotazy. Rozhodně se jeho přesvědčení nezměnilo a nezhloupl.

Ale ani nezmoudřel - bohužel.

A tak stále jako evangelista hlásá grýndýl a elektromobilitu.

Za jediný projev jeho moudrosti považuji to, že si sám žádný elektromobil nepořídil. 

Babička mi kdysi z bible četla o evangelistech, kteří hlásali Písmo Svaté (Marek, Matouš, Lukáš a Jan).

Že byli jen 4 muselo být fajn.

Jenže evangelistů jako silarm je pořád ukrutná síla.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím máma Forrestrovi Gumpovi zase říkala: Stupid is as stupid does. — Pro hlupáka každý hloupý.

 

Teď čtu na HN, myslím ze dnes opravdu nikdo ještě přesně neví, jak bude elektromobilita vypadat:

https://byznys.hn.cz/c1-67204210-prijizdi-elektromobil-u-nehoz-baterie-nenabijite-ale-vymenujete-za-stejny-cas-jako-cerpani-benzinu
 

jo a taky občas tankuju na Tank ONO LPG a když tam vidím ty fronty na benzin/naftu tak si říkám ze Supercharger bude možná i rychlejší… Nechápu jak tam někdo muže tak dlouho čekat. Ale dobrý trénink na nabíjení 😂

 

a než jsem stihl v Kauflandu si nakoupit, tak jsem slyšel asi třikrát, že si u nich můžu nabít auto.

 

Ano Teslu bohužel pořad ještě nemám. Je to pro mě velká investice, tak to nejde tak rychle, jak bych si přál. A taky očekávám, že na elektro auta budou muset být v  blízké budoucnosti v ČR pobídky. 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, DušanV napsal:

Dokonce se již objevují zprávy, mimo jiné i ze Škodovky, že cena nejlevnějšího elektromobilu jménem Škoda (údajně stejně vyráběného mimo ČR) má být přes 625.000,- Kč (zatím).....

Tak nějak to srovnávám s Dacií Spring, která v současnosti stojí cca 550.000,- Kč a ještě je původem z Číny, takže nedokáži si představit malou, plně elektromobilní Škodovku za přibližně stejnou cenu jako ta Dacie.

Co ti neni jasne bude to spring len drahsi o logo skoda. Inymi slovami bude to cinske auto s logom skoda, dovezene v kontajneri. Europa davno zaspala dobu, cina tu tie auta dovezie a lacnejsie ako europske. Uz davno prekonala europskych výrobcov. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vládní balíček na konsolidaci státního rozpočtu se dotýká mimo jiné i el. energie a budoucího vývoje její ceny a to rozhodně o mnoho více, než nám obyčejným lidem bylo ve čtvrtek 11.5.2023 za pět minut dvanáct, jak předsedou vlády, tak ministrem financí nenápadně a opatrně prezentováno...

 

A zajímavé to určitě bude s tím tzv. zastavením dotací na OZE, což činí cca 18 miliard korun, které se vláda zavázala splácet  v době energetické krize za spotřebitele a podniky stejně  jen do konce roku 2023 a nyní to chtěla vrátit do původních mantinelů. Po dotazu na ministra Stanjuru po vládní prezentaci balíčku, ten řekl, že tohle spotřebitelé  a firmy již v cenách el. energie platit nebudou muset a ani stát to již platit nebude. Takže celý ten humbuk, co se týče vládní úspory na dotacích cca 54 mld. Kč je ze třetiny postavený na tomhle švindlu? Ale dle zákona a smluv, všechny ty velké fotovoltaiky a jiné OZE na ty dotace mají nárok, takže co? Stát zase bude porušovat, nebo ohýbat zákon jak se to hodí, nebo bude čelit arbitrážím, nebo nám obyčejným lidem to hodí na hlavu v jiných poplatcích, nebo prostě a jednoduše lže v přímém přenosu? 

Bože, tenhle vládní amatérismus je až do nebe volající...... 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-fialova-vlada-ve-svem-uspornem-balicku-zatajila-zdrazeni-elektriny-8727 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zase Dr. Smutný - kominkační poradce linky důvery :(  a každý den 5 článků na autoforu proti všemu zelenému.  Celý svět se rychle transformuje na elektromobilitu. 

 

Já bych se těmto pánům složil na cestu na auto veletrh do Šanghaje. Třeba by pak vytáhli hlavu z pr**le a uvědomili si, že pro Evropsky průmysl je elektromobilita naprosto zásadní. 

 

V Šanghaji  by viděli tu mizérii. U německých výrobců skoro nikdo. U čínských výrobců naopak narváno. 

Nervozita byla tak veliká, že se ani představitelé německých automobilek nechtěli dávat rozhovory. U ID7 se nikdo z novinářů nemohl na nic ptát. 

https://www.zdf.de/nachrichten/wirtschaft/automesse-shanghai-china-deutsche-autobauer-100.html 

 

Jinak k tomu německému trhu s elektromobilitou - https://www.allianzdirect.de/zahlen-daten-fakten/elektroauto-statistiken/ 

Trh roste velmi rychle. Bavorsko ne na druhém místě. 

 

Ti co chtějí zastat u spalovacích motorů tak by měli říct, kam ty auta chtějí do budoucna prodávat. Je to naprosto nezodpovědné     

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže zodpovědně trváme (a legislativně to nařizujeme) na výrobě něčeho, co surovinově z velké většiny ovládá a dalších min. 35 let bude ovládat (má na to smlouvy) náš největší konkurent? Kdo něco ovládá, tak si vždycky diktuje, tedy co, jestli vůbec, v jakém množství a za jaké ceny. To je tedy zodpovědnost  jako blázen! 

Ti co chtějí  a nemůžou v budoucnu zůstat u spalovacích motorů, by se spíše měli ptát evropských politiků proč nezodpovědně nařídili  totální elektromobilitu. To těm politikům nikdo neřekl, že neovládáme zdroje, že současně přicházíme o dříve rozhodující trhy, že existují oblasti a situace, kdy elektromobilita je pořád nesmysl a ještě dlouho  a možná napořád bude? Tohle všechno riskujeme, protože si  politici myslí, že možná  nové technologie a věda nás třeba z té surovinové šlamastyky, do které jsem se sami dostali vytáhne? A co když věda na nic převratného do roku 2035 a i později nepřijde? 

Určitě nezkrachujeme, ale řádně sebe navzájem oškubeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, DušanV napsal:

Takže zodpovědně trváme (a legislativně to nařizujeme) na výrobě něčeho, co surovinově z velké většiny ovládá a dalších min. 35 let bude ovládat (má na to smlouvy) náš největší konkurent? Kdo něco ovládá, tak si vždycky diktuje, tedy co, jestli vůbec, v jakém množství a za jaké ceny. To je tedy zodpovědnost  jako blázen! 

Konecne si to pochopil a napisal tak ze fuj fuj ropa nafta a benzin. Nikto nam tu nebude diktovat kolko a v akej cene ropu dostaneme. Som rad ze si konecne pochopil,, ze elektrina je buducnost, cisteho ovzdusia v meste a zbavenie sa zavislosti na rope ktoru nemame. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak @atlanasi jen poukazuje na to, že moc naležišť ropy taky nemáme. Evropa je z 97% závislá na dovozu ropy… 

 

viz tento článek, je tam zajímavý i vývoj spotřeby v čase:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-prehledne-jak-je-evropa-zavisla-na-ruske-rope-201976
 

 

politiku jsem netahám, ale snad každému je jasné, že pokud se přestanou spalovat fosilní paliva, tak se celkem razantně změní toky peněz… 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, silarm napsal:

politiku jsem netahám, ale snad každému je jasné, že pokud se přestanou spalovat fosilní paliva, tak se celkem razantně změní toky peněz…

To v každém případě - jenom je to přesně ten případ, na který se hodí rčení, že půjdeme "Z bláta do louže"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...