Přejít na obsah

Technické problémy a závady


losllanos1

Doporučené příspěvky

Mě vrže rámeček virtual kokpitu, začalo to v létě ve vedrech v Itálii. Teď ale, jak se ochladilo to přestalo. Tedy ráno. Odpoledne jak je tepleji si trošku zavrže. Sedačka naštěstí nic. Máme v rodině Scaly rv. 2020,2022,2023 to ta má a sedačky jsou bez problémů. Pouze u té rv.2020 byla dvakrát menena anténa nouzového volání. 

Editováno: , autor: Vojta.MM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vojta.MM
 

Zkopirovany text od @Michal T.
 

…když je auto i v zimě ve stavu "ticho", tak přeci jen na dlažebních kostkách nebo vlnitém betonu se sem tam ozvalo zadrnčení od kapličky budíků. Což mě samozřejmě vytáčí a zase mi to nedalo.... :)

 

Přijde mi, že vrže nejvíc ten dekorativní vnější ovál, resp. jeho styk s okolními částmi palubovky. Po dnu přemýšlení čím to utlumit, když styčné plochy jsou relativně malé, padla volba na sanitární silikon. Z tuby se dá dobře dávkovat a z rovných částí plastů jde i při troše snahy dobře seškrábat kdyby bylo potřeba. Navíc je aplikovaný na nepohledové části, takže když se vám nepovede super housenka, vidět to nebude ;)

 

Takže rozborka:

vrzani_budiky.thumb.jpg.67572eafefb105ff444e4c23cd0500c8.jpg

 

1) Nutno dát páku nastavení volantu dolů a stejně tak volant dát do nejnižší polohy.

2) Pak se opatrně vycvakne (směrem k sobě a lehce nahoru) spodní část toho krytu a postupuje se k dalším zámkům. Jde to relativně snadno.

3) Zejména na modře zvýrazněné plochy jsem nanesl housenku silikonu a nechal den vysychat. A teď je při pomačkávání toho rámečku prakticky ticho. Ještě mám vytipovené další části (při extrémním "kroucení") kde může docházet ke tření, ale uvidím jak se to bude chovat za jízdy - první test ale přinesl svoje ovoce :)

 

Vliv na to má zřejmě i usazení budíků, které lze doštelovat dvěma torxy (červeně). U mně třeba pravý doraz nebyl zcela na zarážce, takže dekorativní kryt byl v pravé části trošku víc nahoře a lehce koukal (zelený) zoubek dekoru palubovky a kryt díky tomu v jednom zámečku nebyl nadoraz. Normální člověk si toho nevšimne, hnidopich jako já jo. Ale po doštelování OK.

 

Co ještě povrzává (ale jen při dotyku, při jízdě naštěstí ne) je ten dekor palubní desky. Ale jelikož je to za jízdy zticha, do toho se pouštět nebudu. Navíc mi přijdě, že i v příručce pro montáže v interiéru to není moc podrobně popsané jak do toho...

 

Vím že vrzání od budíků tu zmiňovalo více lidí, tak to třeba někomu pomůže.

Editováno: , autor: Dodi 15
Text
  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne moc dobré vysvědčení pro Škodu Scala, která se umístila  v TÜV  reportu 2024  (německá obdoba našich STK) v kategorii 2-3 leté vozy  někde mezi dost poruchovými vozy, dokonce pod Dacií Sandero a ve společnosti Dacie Dokker.

Bohužel do  okolí Scaly se v tabulce přidala i Škoda Superb. Těch 2-3 letých vozů z koncernu VW AG se tam v  tabulce většího výskytu  poruch pohybuje více. Na druhou stranu nutno přiznat, že Němci vykazují na technické kontrole i  závady nad kterými u nás kolikrát mávnou rukou ( ovšem přísná  kritéria jsou pro všechny stejná) , ale i tak to není pro koncern a jeho současnou výrobní kvalitu některých typů vozů žádná paráda....

 

image.thumb.png.f56bfd5bdbd47f9d11d114eb94f19408.png

 

https://svolavacky.cz/spolehlivost/spolehlivost-tuv-report-2024-2-3-roky/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to součást kontroly na STK. Pokud je eCall demontován, nebo jeho konstrukční části chybí => závada typu B (vážná závada). Ostatní problémy s eCall jsou klasifikovány jako závada typu A (lehká závada) - viz příloha č. 1 (číslo kontrolního úkolu 7.13), vyhláška č. 211/2018 Sb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy si tu přílohu č. 1 přečtěte - velmi zajímavé čtení.

 

3.2.5
Otvírání nebo zavírání okna vadné nebo okno nelze zajistit v otevřené nebo zavřené poloze

3.2.5.1 Některé okno, je-li otevíratelné, nelze otevřít - závada A

3.2.5.2 Některé okno nelze zavřít či bezpečně zajistit v zavřené poloze - závada B

 

Tož tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Mám auto Scala 1.5TSI 110kW 2023, najeto cca 4tis. km, bohuzžl se z oblasti asi motoru ozyvá při akceleraci (od cca 2tis. otáček za minutu) podivné "řechtání", při vyšší rychlosti zvuk není už tolik slyšet. Samozřejmě v servisu si s tím moc nevědí rady. Netušíte čím by to mohlo být? Osobně si myslím, že buď turbo, olejové čerpadlo či opravdu asi přímo něco v motoru. Ale na chodu motoru/jízdy to nění vůbec znát. Tak nevím. Zvuk mě vážně "štve". Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, rovnaké parametre (Scala 1.5 TSI 110kW 2023) a objavil sa u mňa okolo 10tis. km rovnaký problém. Kovové hrkotanie pri rozjazde, vo väčšej rýchlosti to potom nieje patrné, ale napr. v podzemných garážach alebo na miestach mimo premávku kde je ticho to je v nížkej rýchlosti citeľne počuť. Prikladám video. Od 10 sekundy nasledujúcich pár sekúnd sa mi podarilo zvuk zachytiť, je len potreba dať si volume na maximum. Prosím vie niekto v čom môže byť problém? V servise si tiež nevedeli poradiť. Vďaka za akékoľvek tipy.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...