Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Možné příčiny rozsvícené kontrolky EPC na Škodě

 

EPC kontrolka se na přístrojové desce tvé Škody nejčastěji rozsvítí, pokud nastala:

  • porucha nebo znečištění škrticí klapky motoru

  • porucha systému trakce nebo tempomatu

  • porucha brzdového spínače nebo elektroniky motoru

  • porucha plynového pedálu a jeho elektronického řízení

  • vypálená pojistka k brzdovým světlům

  • porucha čidla váhy vzduchu

  • vypálená žárovka

  • nečistoty v palivu

  • slabá baterie

No jej ale na diagnostike vypise poruchu na 3 valci ako som písal skôr. Vypis z diagnostiky

@slovacik Zober do servisu, "opravia" naúčtujú, uplatníš kulanciu po záruke, dostaneš dáku symbolickú zľavu z predraženého diela aby ta hrialo pri srdci a rok-dva budes zase spokojný. Alebo si to naštuduješ, vylučovacou metódou prídeš na to, čo je vadné a spravíš si to, ci dáš spraviť už s tým, že čo presne treba urobiť. To je to najlepšie riešenie. Jaaj a odporúčam i postup prác a finálnu kontrolu ako spraviť spísať v bodoch na papier. potom možno to bude spravené tak ako má byť.

I keď zjavne minule aj obrázkové osnovy v ŠA zlyhali a po prebratí hladina nedoplnená po odvzdušnený, hadica pod nádržkou expanznou slzila-parila v spoji-tým pádom skúška tesnosti ktorú som požadoval tlakovaním isto nebola spravená.

Proste čo si nespravíš sám v dnešnej dobe je na 90% na h...o

No ale v ŠA nemajú snahu nájsť chybu. Oni odstránia teraz problém ale že ten problém bol uz pri 21 tisic km  potom zas po 1,5 a teraz zas po 1,5 oni nechcu riesit ze ci chyba je niekde inde. Oni teraz chcú vyčistiť dekarbonizaciou za 180€ a sam si to mám zaplatiť a do budicna že už niečo prispeje ŠA ale kolko to už nevedia. Lenže ja si myslím že to nebude chyba ze je zakarbonovany motor ved pri 21 tisic nemohol byť už špinavý motor a opakovane o 1,5 r. Zas tá istá chýba a teraz zas to by asi hlasilo stale chybu keďže nebol ocisteny motor uz vtedy a robí to stále v zime 😂. Stále po výmene sviečky ide motor cca 1,5 r dobre. To asi bude lepšie meniť sviečku s olejom 🤣

 

Ako môžem zistiť či je motor zakarbonovany? 

Záleží od konštrukcie motora, jazdy. Kľudne ho môžeš mať aj po 21k km zanesený, aj keď to považujem za nepravdepodobné. Už len preto, že po oprave ak vtedy nerobili dekarbo, by sa ti chyba prejavila ďaleko skôr ako po 1,5r.

Nepoznám konštrukciu toho motora, že ako sa tam vracajú výfukové plyny cez EGR. Ale čo som mal auto pred škodou, tak EGR a map senzor som si vždy po 30-50k km prečistil a hlavne na senzore bola vždy pekná vrstva karbónu.

  • 1 měsíc později...

Ahoj, nemáte někdo zkušenost s tímto? Po vypnutí motoru kromě toho standardního pískání, je slyšet další zvuk, jako kdyby se tam něco spékalo, nebo nevím jak to přesně popsat.

Připadá mi to jako standardní projev. Praskání je normální, všechno, při chladnutí dilatuje. Na výfuku z motoru, včetně kaťáků a turba klidně i z teploty nad 500°C, nebo vyšší,  podle toho jak se motor zatěžoval. 

Praskání z důvodu chladnutí beru, o to mi nejde. Teď jsem zkusil na minutu nastartovat a to bzučení je slyšet stejně.

  • 4 týdny později...

Poslední dva dny mně vrže okýnko řidiče při zavírání. V zimě to občas písklo, někdy vůbec, ale mám obavy, že se z toho teď stal trvalý jev. V rychlosti jsem očistil gumy a sklo a žádná změna. Takže mám obavy, že to bude chtít vyčistit a promazat mechanizmus vedení. Tapec bych asi zvládl sundat, ale předpokládám, že tam bude dál plechový kryt s nýtama. Nevíte, jestli je tam třeba montážní otvor s gumovou krytkou, nebo přístup ke stahovačce? 

Stahovačka drží na dvou matkách pokud se nepletu, demontáž je jednoduchá. Je tam nacvaklý velký plastový kryt, není potřeba nic odvrtávat :)

před 12 hodinami, vormen napsal:

Poslední dva dny mně vrže okýnko řidiče při zavírání. V zimě to občas písklo, někdy vůbec, ale mám obavy, že se z toho teď stal trvalý jev. V rychlosti jsem očistil gumy a sklo a žádná změna. Takže mám obavy, že to bude chtít vyčistit a promazat mechanizmus vedení. Tapec bych asi zvládl sundat, ale předpokládám, že tam bude dál plechový kryt s nýtama. Nevíte, jestli je tam třeba montážní otvor s gumovou krytkou, nebo přístup ke stahovačce? 

Je tam takato diera prekryta plastovou krytkou,ktora tam je nacvaknuta.Vpoho sa k tomu dostanes.Je to ala 3kova octavia.

20250405_145605.jpg

Díky za info, to jsem rád. Viděl jsem, jak je to na OII a tam jsou právě nýty, tak jsem měl strach. Včera jsem auto ručně umyl a je ticho, tak snad to rozebírání nebude potřeba.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.