Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Sedačka mi padá taky, jen se mi to nechce reklamovat pokud oprava tento problém nevyřeší definitivně (viz diskuze výše).

Mě vrže rámeček virtual kokpitu, začalo to v létě ve vedrech v Itálii. Teď ale, jak se ochladilo to přestalo. Tedy ráno. Odpoledne jak je tepleji si trošku zavrže. Sedačka naštěstí nic. Máme v rodině Scaly rv. 2020,2022,2023 to ta má a sedačky jsou bez problémů. Pouze u té rv.2020 byla dvakrát menena anténa nouzového volání. 

Upraveno od Vojta.MM

@Vojta.MM Rámeček vyškubnout a podmazat, dělal jsem to také a je klid, vše hotovo do 10 minut.

A jde to lehce? Nerad bych něco urval. Koukal jsem, že je k němu přidělaná ta guma na sloupu volantu, nebo jak se tomu říká.

Hledal jsem i zde na fóru, ale nenašel jsem. 

Upraveno od Vojta.MM

@Vojta.MM
 

Zkopirovany text od @Michal T.
 

…když je auto i v zimě ve stavu "ticho", tak přeci jen na dlažebních kostkách nebo vlnitém betonu se sem tam ozvalo zadrnčení od kapličky budíků. Což mě samozřejmě vytáčí a zase mi to nedalo.... :)

 

Přijde mi, že vrže nejvíc ten dekorativní vnější ovál, resp. jeho styk s okolními částmi palubovky. Po dnu přemýšlení čím to utlumit, když styčné plochy jsou relativně malé, padla volba na sanitární silikon. Z tuby se dá dobře dávkovat a z rovných částí plastů jde i při troše snahy dobře seškrábat kdyby bylo potřeba. Navíc je aplikovaný na nepohledové části, takže když se vám nepovede super housenka, vidět to nebude ;)

 

Takže rozborka:

vrzani_budiky.thumb.jpg.67572eafefb105ff444e4c23cd0500c8.jpg

 

1) Nutno dát páku nastavení volantu dolů a stejně tak volant dát do nejnižší polohy.

2) Pak se opatrně vycvakne (směrem k sobě a lehce nahoru) spodní část toho krytu a postupuje se k dalším zámkům. Jde to relativně snadno.

3) Zejména na modře zvýrazněné plochy jsem nanesl housenku silikonu a nechal den vysychat. A teď je při pomačkávání toho rámečku prakticky ticho. Ještě mám vytipovené další části (při extrémním "kroucení") kde může docházet ke tření, ale uvidím jak se to bude chovat za jízdy - první test ale přinesl svoje ovoce :)

 

Vliv na to má zřejmě i usazení budíků, které lze doštelovat dvěma torxy (červeně). U mně třeba pravý doraz nebyl zcela na zarážce, takže dekorativní kryt byl v pravé části trošku víc nahoře a lehce koukal (zelený) zoubek dekoru palubovky a kryt díky tomu v jednom zámečku nebyl nadoraz. Normální člověk si toho nevšimne, hnidopich jako já jo. Ale po doštelování OK.

 

Co ještě povrzává (ale jen při dotyku, při jízdě naštěstí ne) je ten dekor palubní desky. Ale jelikož je to za jízdy zticha, do toho se pouštět nebudu. Navíc mi přijdě, že i v příručce pro montáže v interiéru to není moc podrobně popsané jak do toho...

 

Vím že vrzání od budíků tu zmiňovalo více lidí, tak to třeba někomu pomůže.

Upraveno od Dodi 15
Text

Paráda. Moc děkuji za návod. Ano ten ovál skřípe nejvíc. Za jízdy. Když na něj sáhnu, no hnusný zvuk...

Ještě jednou moc dekuji.

Ne moc dobré vysvědčení pro Škodu Scala, která se umístila  v TÜV  reportu 2024  (německá obdoba našich STK) v kategorii 2-3 leté vozy  někde mezi dost poruchovými vozy, dokonce pod Dacií Sandero a ve společnosti Dacie Dokker.

Bohužel do  okolí Scaly se v tabulce přidala i Škoda Superb. Těch 2-3 letých vozů z koncernu VW AG se tam v  tabulce většího výskytu  poruch pohybuje více. Na druhou stranu nutno přiznat, že Němci vykazují na technické kontrole i  závady nad kterými u nás kolikrát mávnou rukou ( ovšem přísná  kritéria jsou pro všechny stejná) , ale i tak to není pro koncern a jeho současnou výrobní kvalitu některých typů vozů žádná paráda....

 

image.thumb.png.f56bfd5bdbd47f9d11d114eb94f19408.png

 

https://svolavacky.cz/spolehlivost/spolehlivost-tuv-report-2024-2-3-roky/

Upraveno od DušanV

No nic moc statistika. Co že tam není Kamiq /nebo blbě koukám/, není náhodou brán ke Scale? 

To nemôže byť reálne. Veď problémy so scalou mám len ja a možno 1-2 ďalší :D

@csabac věřím tomu, že TVU určitě neřeší při kontrolách, jestli se někomu restartuje infotaiment nebo ne :)

@Martab nikdy nevies co vsetko. Bolo to hlavne ustipacne myslene. Na motore menili zatial jedno cidlo a minule ta strata vykonu. To ma viac desi, ci sa to zopakuje.

Nevím kde němci berou ty čísla, ale přes rok chodím na brigádu do firmy kde je flotila různých nijak starých Dachen a je to bída

To jsou závady zjištěné při STK. To si fakt myslím, že restart infotaimentu nebo padající sedačka tam neřeší.

červená kontrolka SOS, běžná věc na Scale, se na STK řeší

@vormen Jako že se na STK řeší! Nebo se na STK řeší? To je rozdíl. 🙂

 

Já jen, že když se závada SOS začala objevovat, tak jsem zde diskutoval o tom, že na STK bude problém a měl tedy již někdo problém?

Je to součást kontroly na STK. Pokud je eCall demontován, nebo jeho konstrukční části chybí => závada typu B (vážná závada). Ostatní problémy s eCall jsou klasifikovány jako závada typu A (lehká závada) - viz příloha č. 1 (číslo kontrolního úkolu 7.13), vyhláška č. 211/2018 Sb.

@Pawouk Tak jsem to předpokládal správně. Opět se v budoucnu provoz pravděpodobně pro většinu vlastníků prodraží, takové EU kurvítko 😞 

Tak zase úplně si nemyslím, že EU může za to, že to neumí škoda pořádně udělat :)

Nám napsali do A závad nefunkční automatické vyjíždění skla u řidiče. Takže asi tak 😄 

EDIT: to neměla být citace. Neumím to smazat...

Upraveno od Ondra16V
Hotovo😎

Někdy si tu přílohu č. 1 přečtěte - velmi zajímavé čtení.

 

3.2.5
Otvírání nebo zavírání okna vadné nebo okno nelze zajistit v otevřené nebo zavřené poloze

3.2.5.1 Některé okno, je-li otevíratelné, nelze otevřít - závada A

3.2.5.2 Některé okno nelze zavřít či bezpečně zajistit v zavřené poloze - závada B

 

Tož tak.

  • 4 měsíce později...

pri 500tis km sa vynuloval tachometer a ideme odznova  670tis km ... je teda menený motor ale zbytočne lebo starý mal horšie kompresie ale závada bola inde nakoniec 

20240411_100559.jpg

@suri. tak a teraz ho treba predať so 170k km ako nestočene :D

aj RJ má 170K, či tam to ostalo zapísané?

netuším , sem to už dlhšie nechodí až teraz problém s ocu podotýkam poprvé

  • 2 týdny později...

Mám auto Scala 1.5TSI 110kW 2023, najeto cca 4tis. km, bohuzžl se z oblasti asi motoru ozyvá při akceleraci (od cca 2tis. otáček za minutu) podivné "řechtání", při vyšší rychlosti zvuk není už tolik slyšet. Samozřejmě v servisu si s tím moc nevědí rady. Netušíte čím by to mohlo být? Osobně si myslím, že buď turbo, olejové čerpadlo či opravdu asi přímo něco v motoru. Ale na chodu motoru/jízdy to nění vůbec znát. Tak nevím. Zvuk mě vážně "štve". Díky moc.

  • 4 měsíce později...

Zdravím, rovnaké parametre (Scala 1.5 TSI 110kW 2023) a objavil sa u mňa okolo 10tis. km rovnaký problém. Kovové hrkotanie pri rozjazde, vo väčšej rýchlosti to potom nieje patrné, ale napr. v podzemných garážach alebo na miestach mimo premávku kde je ticho to je v nížkej rýchlosti citeľne počuť. Prikladám video. Od 10 sekundy nasledujúcich pár sekúnd sa mi podarilo zvuk zachytiť, je len potreba dať si volume na maximum. Prosím vie niekto v čom môže byť problém? V servise si tiež nevedeli poradiť. Vďaka za akékoľvek tipy.

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.