Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikách


Diamant

Doporučené příspěvky

Prosím o pomoc! Dnes prezúvam auto z letných na zimné. Dostal som ale nápad, že otestujem kontrolu tlaku pneumatík. Tak som dohustil pneumatiky na správny tlak, nastavil správny tlak pneumatík a po pár km jazdy som začal jedno zadné koleso vypúšťať. Skončil som na hodnote 1,2 baru a ešte stále sa neobjavila hláška o nízkom tlaku.

Vie mi niekto napísať, ako má byť nakódovaná RJ ABS, ak má auto aj ESP aj kontrolu tlaku v pneu? Hľadám príčinu, prečo mi to nefunguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, postupoval som presne podľa návodu. Teda nahustil pneumatiky na predpísaný tlak, zapol zapaľovanie a držal tlačidlo SET (alebo čosi také), kým kontrolka na prístrojovke nezhasla a neozvalo sa cinknutie. Prešiel som potom cca 3 km a auto odstavil, vypol som zapaľovanie a spustil pneu miesto 2,1 na 1,5 bar. Zase som prešiel cca 3 km a nič. Tak som skúsil ešte spustiť gumu na 1,2. Viac som už nechcel riskovať, už bola dosť mäkká. A stále to nič nehlási.

Postup som zopakoval ešte raz, teda nahustil, nastavil ... a stále nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda tu kontrolu tlaku v pneumatikách v autě nemám a po tom co tady čtu jsem rád že jsem si ji neobjednal. Pánové z Bolky říkají, že by se měla rozsvítit kontrolka + akustický signál když tlak v pneumatice poklesne o cca 30% a více. Podle mě by to chtělo asi překontrolovat řídící jedniotku ABS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podozrievam to, či je RJ ABS správne nakonfigurovaná. Myslím, že ak poklesne tlak z 2,1 na 1,2 (pokles na 57% tlaku), tak by to už reagovať malo. Sú ale 2 možnosti, prečo to nefunguje:

1) Buď je nesprávne nakódovaná RJ ABS

2) Je potrebné prejsť ešte väčšiu vzdialenosť, aby sa to prejavilo.

Napríklad aj BMW má rovnaký systém monitoringu tlaku cez ABS. Ale tam sa mi zdá, že v návodoch píšu, že na správne zapamätanie tlakov pneu je potrebné prejsť istú vzdialenosť. Kdežto v návode k OII píšu, že stlačením tlačidla na prístrojovke sa tlak hneď uloží. Pritom je predpoklad, že auto predtým stálo a vodič zapne zapaľovanie.

Ale kto by vedel nejaké podrobnejšie info, ako má byť tá RJ ABS č.03 nakódovaná, tak to uvítam. Moja RJ je nakódovaná na "0037506". Predpokladám, že v RJ 19 "CAN Gateway" nemá zmysel povoľovať kontrolu tlaku v pneu, lebo po povolení to vyžaduje RJ kontroly tlaku v pneu, ktorú samozrejme žiadna OII nemá (Iba Audiny, ktoré už ale zobrazujú aj teplotu a tlak každej pneu).

Ale taktiež uvítam aj skúsenosti užívateľov, ktorí kontrolu tlaku v pneu majú a aj ju úspešne otestovali. Je možné, že rozdiel v tlaku sa zistí len ak auto prejde nejakú väčšiu vzdialenosť. V návode o tom ale nič nepíšu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s timhle si pockejte na omicrona, protoze ten tady na foru horlive kontrolu tlaku podporoval, ze prej je to spolehlivy. kdyz jsem tu tvrdil, ze to co tady vy dva popisujete mi rikali i servismani, tak se mi vysmal.

ale treba to bude jen nejaka kravinka v nastaveni

Mam s tim dvoji zkusenost.

Poprve, kdyz jsem loni poprve prezul na zimni, a zapomel na novy SET, tak po cca stovce metru me to jiz cinkalo, ze je problem.

Podruhe, kdyz jsem mel na jedne pneu vadny ventilek (asi ho poskodili v pneuservisu pri dohustovani dusiku), a trochu unikala. Byl jediny problem, ze tento system neukaze, ktera konkretni pneu to byla, ale zmerenim v servisu to rychle zjistili. Mela asi o 0,5 mene.

Doplneno : system TPM by mel "pochytit" problem pri poklesu o 0,2 baru.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem loni dělal pokus s TPM. Postupně jsem snižoval tlak z hodnoty 2,1. Při snížení tlaku na 1,5 kontrolka ještě nesvítila, při snížení na 1,3 se rozsvítila po ujetí cca 1 km. Takže hranice leží někde mezi 1,3 - 1,5.

Nedokážu si představit, jak by TPM z hlediska principu činnosti zaregistroval pokles tlaku o 0,2 baru. Systém reaguje na otáčky kola, tedy na jeho obvod. Pokud by byl sytém přehnaně citlivý, reagoval by i na větší zatížení auta. Kvůli převozu nákladu na malou vzdálenost každý hned kola nedofukuje a změna obvodu kola v tu chvíli by vedla k falešným signalizacím.

Muselo by se změřit, jaká změna obvodu kola odpovídá poklesu tlaku o 0,2 bary. Ale tato citlivost se mi moc nezdá. U mého auta taková není určitě, naštěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zda sa mi to logicke, aby ten system reagoval na tlak nizsi ako cca 1,5 bar. Na takejto gume sa da este jazdit, ale uz by pri dlhodobej jazde mohlo dojst k jej poskodeniu. Ale mne to nezareagovalo ani po viac nez 2 km. Takze cenna info, ze to reaguje uz po par sto metroch.

To, ze to nezahlasi o ktore koleso sa jedna je skoda, lebo system to urcite vie. Ale zase aj samotna informacia o poklese tlaku je cenna. Ak sa mi to podari nasimulovat, tak napisem, ci sa to nahodou nezmenilo od MR2007.

Inak skoda, ze ta kontrola nesvieti na zlto pri mensom poklese tlaku (napriklad aj nedohustenie zadnych pneu pri naklade v kufri. To by clovek vedel, ze ma dofukat, alebo ist aspon opatrnejsie. A cervena by mohla byt pri vacsej strate tlaku.

omicron - ty mas Maxidot?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rekl bych, ze jo, kdyz si prectes vybavu, kterou ma napsanou...

pak napis, jestlis to rozchodil, protoze jak to tady ctu, tak TPM fakt asi nic moc, jednomu to hlasi pokles uz o 0.5, druhymu az 0.8 a dalsim dvoum to nefunguje vubec...

Rekl bych, ze je to o te pneumatice co tam mas, protoze pri snizeni tlaku, ruzne pneu ruzne meni obvod...

Na mne to zatim rvalo jen jednou a to, kdyz to slo dolu asi o tech 0,5.

Zimni pneu to ani nezaregistrovalo.

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to asi taky, ja spis narazim na to, ze to neni az zas tak davno, co tady ze me delal omicron blbečka, jakej je TPM nadmiru presnej a spolehlivej a ze moje poznamky jsou hloupe a nelogicke. no ted to vidim...ukazalo se, ze ten muj servis "jedna pani povidala" az zas tak nekecal

celej prispevek zde http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...trola+tlaku+TPM

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rekl bych, ze jo, kdyz si prectes vybavu, kterou ma napsanou...

pak napis, jestlis to rozchodil, protoze jak to tady ctu, tak TPM fakt asi nic moc, jednomu to hlasi pokles uz o 0.5, druhymu az 0.8 a dalsim dvoum to nefunguje vubec...

Nevím, čím to je,ale mě to vždy fungovalo dobře.Vždy, když měním pneu, tak to neresetuji a vždy mě to upozorní.Jednou jsem to už tady psal, při cestě do Chorvatska, sjížděl jsem z hor dolů na Makarskou a tam se mi to rozsvítilo.Nejdříve jsem myslel, že je prasklá pneumatika, ale u pumpy jsem zjistil, že se zvýšil tlak o cca 0,5. Takže zatím jen dobré zkušenosti s TPM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenná informácia, že to reaguje aj na zvýšenie tlaku. Čo ti to písalo? Iba, že nesprávny tlak, alebo aj to, že je vysoký?

V princípe na pneumatike nezáleží. Základ je, všetky pneumatiky nahustiť na predpísaný tlak a tento stav zapamätať. Predpokladám, že systém si uloží do pamäti pre každé koleso zvlášť aktuálny obvod (alebo počet impulzov na nejakú prejdenú vzdialenosť) a je hotovo. Pri prezutí zimné/letné a naopak predpokladám, že tie kolesá nikdy nebudú mať rovnaký obvod, lebo každá sada je inak ojazdená a navyše aj fungel nové gumy od rôznych výrobcov ešte nemusia mať na chlp rovnaký obvod.

Stále si však myslím, že je to dobrý systém, len že u mňa je kdesi chyba. Ešte mi napadlo. Je dosť možné, že zmena obvodu pri poklese tlaku povedzme o 25% (2,1 -> 1,6) nespôsobí rovnaké zmenšenie obvodu kolesa u každnej pneumatiky. Je možné, že u pneumatík s nižším profilom sa obvod zmenší menej, je možné, že to ovplyvňuje ešte aj konštrukcia pneumatiky (napr. pevnosť behúňa či bokov). Takže by bolo ešte dobré vedieť, komu to zareagovalo na aký rozdiel tlakov, ale aj u akých pneumatík (aspoň rozmer).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant: Nemůže to být také tím, že jsi to zkoušel na nových pneu? Mě příjde, že když jsou pneu nové, tak jsou boky takové pevnější a časem trošku povolí - zakulatí se. Otázka je, jestli to jde pozorovat i u pneu s tak nízkým profilem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mám 17" disky, tak je to nižší profil, ale zase to nie je taký extrém.

Testoval som to práveže tak, že som jedno koleso nechal ešte letné, lebo v zimných mám dusík, ktorý by som nerád vypúšťal. A tá letná sa už rozhodne musela dostatočne zabehnúť a zaguľatiť. A spustil som ju tak od oka pomerne dosť. Tak, aby sa na tom ešte dalo bez poškodenia pri istej opatrnosti jazdiť. Takto som sa dostal na tlak 1,2 baru. Tak predpokladám, že metodika testu bola dobrá. A ešte podotknem, že som aj tú letnú nahustil na správny tlak a hodnotu uložil tlačidlom SET. Trochu som pojazdil (cca 3 km) a až potom som pneu spustil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mám 17" disky, tak je to nižší profil, ale zase to nie je taký extrém.

Testoval som to práveže tak, že som jedno koleso nechal ešte letné, lebo v zimných mám dusík, ktorý by som nerád vypúšťal. A tá letná sa už rozhodne musela dostatočne zabehnúť a zaguľatiť. A spustil som ju tak od oka pomerne dosť. Tak, aby sa na tom ešte dalo bez poškodenia pri istej opatrnosti jazdiť. Takto som sa dostal na tlak 1,2 baru. Tak predpokladám, že metodika testu bola dobrá. A ešte podotknem, že som aj tú letnú nahustil na správny tlak a hodnotu uložil tlačidlom SET. Trochu som pojazdil (cca 3 km) a až potom som pneu spustil.

A nemůže to být, že když zastavíš a upustíš kolo, že ten systém pozná, že si z něj střílíš a zkoušíš ho? Jestli to nemá fungovat jen při nepřerušené jízdě nebo tak.. Jinak mně nenapadá, že když jedno kolo postupně skoro vypustíš, tak to nic nehlásí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preventívne som myslel aj na to, tak som pri vypúšťaní vypol motor. Takže vlastne bolo auto akoby odstavené a pneu mohla mať defekt, takže počas státia tlak klesol. Potom som zase naštartoval a vyrazil.

Ale myslím, že takúto funkciu kontrola tlaku mať nebude. Predsa len, tu nejde o strieľanie si, ale o to, že keď je tlak malý, tak to má vodiča upozorniť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mělo..ale na všechno při vývoji a programování nejde myslet. Slyšel jsem, že třeba servisní polohu na stěrače přidali dodatečně, protože až na prototypu se zjistilo, že nejdou normálně sundat. Neměl jsem na mysli střílení jako takové, ale spíš jestli to nefunguje jen při nepřerušené jízdě. Ale zas by bylo logický, že to bude křičet, když mi kolo ujde třeba na parkovišti. No nakonec to dopadne tak, že jsem doteď jezdil s Favoritem, který nic takového neměl (kupodivu :D ), a dalo se to, tak i te´d budu spoléhat na sebe a pocity..no a když se k tomu ozve i kontrola v autě, budu rád..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...