Jump to content
gosh

Virtual Kokpit - chyba nebo vlastnost?

Recommended Posts

Na Virtual Kokpitu (MR2019 pred face) se poslední "sportovní" vzhled vždy po vypnutí/zapnutí zapalování přepne do prvního "základního" s kulatým otáčkoměrem a rychloměrem - viz video. Všechny ostatní vzhledy to nedělají! Je to chyba nebo podobná nelogická vlastnost jako když se vždy po startu nastaví převodovka do režimu D I když jsem předtím měl nastavený režim E (plachtění). Asi aby "sportovní" vzhled nevybízel k neekonomické a tím pádem neekologické jízdě! ;-) 

 

Video

 

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Edited by gosh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá mi to přesně stejné na O3 MR2019. Dneska jsem to zrovna kvůli tomu dal do servisu. Auto je z 9/2018 a pro virtual cockpit od té doby nevydali žádný update FW. Absurdní. Bude to řešit přímo MB, tak jsem zvědavej jak dlouho mi nechají tu jejich "náhradní" 1,2TSI :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslední software je 1711, ale nějak soudruzi zapomněli, že existuje verze sport-line....prostě do ní tento software nepřepnete + nepodporuje ani zobrazení lap-timeru.

 

Jediné plus je zmenšená ikona dálkových světel. Nemluvě, že dělá stále to samé co zde řešíš...jediné auto, kde zde popisovaný problém není, jsou budíky pro Kodiaqa(asi díky verzi RS). 

 

Bohužel Kodiaq není Superb3, tak bych si auto vzal zpátky, protože za měsíc Ti maximálně dají papír, že to je vlastnost. Dokud nenajdeš Superba3, který tuto funkci má, tak je to bohužel bez šance.

 

Je to jako u navigací, jednu chybu nový software opraví a přinese hned nějakou novou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc by mně zajímal důvod pro takovouto "vlastnost" :-) 

 

Podle mně je to programátorská chyba stejně jako čtení značky omezení max rychlosti na 140km/h, která je se 100% přesností čtena jako 100km/h. V podstatě to znemožňuje používání funkce upozornění na překročení max povolené rychlosti, protože na A1 mezi Vídni a Salzburgem jsou dva docela dlouhé úseky s touto rychlostí a za každým nájezdem mi to  bliká a pípá což je dost obtěžující. 

 

A stejný programátorský prešlap se děje při už vzpomínámem nastavení DSG do režimu D i když před vypnutím motoru byla nastavena na E. Předpokládám že je to z důvodu emisí/ekologie apod. Pak ale nechápu proč když chci jezdit "ECO"logičtěji(E) než" NORMAL"(D) mi v tom Škoda brání. 

Automatické nastavování driving modu NORMAL po nastartování umí místí odborník změnit tak aby si auto pamatovalo zvolený driving mode, ale i když je v tomto modu nastavený motor na ECO tak DSG je nastaveno na "D" Grrrrrrr 

 

Pokud se teda něco od 10/2019 nezměnilo? 

 

EDIT: nevyjádřil jsem se úplně správně, myslel jsem spíš chyba designu/návrhu/zadání. 

Edited by gosh

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 34 minutami, gosh napsal:

Podle mně je to programátorská chyba stejně jako čtení značky omezení max rychlosti na 140km/h, která je se 100% přesností čtena jako 100km/h. V podstatě to znemožňuje používání funkce upozornění na překročení max povolené rychlosti, protože na A1 mezi Vídni a Salzburgem jsou dva docela dlouhé úseky s touto rychlostí a za každým nájezdem mi to  bliká a pípá což je dost obtěžující. 

 

toto ale není programátorská chyba, ale snad dočasná vlastnost, protože rychlost 140 km/h nepaří mezí běžně používané rychlostní limity, vozidla pro ČR umí standardně rozpoznávat tyto dopravní značky:

 

image.thumb.png.f1386da4a9e58ac3df37b1caf408ed5a.png

 

 pak bys mohl tvrdit že je programátorská chyba, že v rychlostních limitech pro ČR není uvedena rychlost pro silnice pro motorová vozidla - holt ji tam ještě nikdo nepřidal, stejně jako onu sto čtyřicítku

 

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já zde netvrdím, že to je dobře, jen dle mých zkušeností předjímám další vývoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě je tohle prostě jednoznačný důvod k reklamaci, a pokud ji nevyřeší, tak důvod k odstoupení od smlouvy. A myslím že to samo o sobě se seznamem všech lidí kteří by to chtěli udělat také pak poměrně slušný tlak na to, aby tuto naprosto triviální opravdu v SW udělali (mluvím o paměti cockpitu, nikoliv čteční značek).

Nějaké vyjádření o "vlastnosti" mě nezajímá. Ale nechci předjímat, uvidíme až dojde na lámání chleba.

 

OT: jen pro srovnání - řeším s nimi ještě jednu věc - velmi mě irituje, že se blind spot detect neaktivuje sám po odpojení přívěsu, po tom, co se sám deaktivoval jeho připojením. Deaktivace smysl dává, ale to že se pak opět nezapne, to je nekomfortní. Musím na to pořád myslet a často jezdím nevědomky bez toho. Takhle si příplatkový bezpečnostní prvek nepředstavuju. Tohle je opět jen programátorská blbost která nemá žádný racionální základ, ale tady už je riziko že by to neprošlo jako reklamace větší....

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kdy Škoda vyrábí auta jen pro český trh?  ;-)  

Jinak nevyjádřil jsem se úplně správně, myslel jsem spíš chyba designu/návrhu/zadání. 

 

Nerad bych aby se toto vlákno otočilo k diskuzi o 140km/h značce. Mně osobně to vadí hodně protože ten úsek jezdím 2x týdně, ale chápu že nás moc nebude koho to trápí.

 

Přesto by mně zajímalo jestli není nějaká cesta jak tyto nelogičnosti/chyby dostat ke kompetentní osobě ve Škodě. Autosalony to mají na háku a infolinka je myslím příliš silná bariéra.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 minutami, gosh napsal:

Přesto by mně zajímalo jestli není nějaká cesta jak tyto nelogičnosti/chyby dostat ke kompetentní osobě ve Škodě. Autosalony to mají na háku a infolinka je myslím příliš silná bariéra.

Hele pokud něco nevyřeší infolinka, musíš k dealerovi. MB se s tebou bavit nebude. Ale MB to zas pak řešit musí, má na to 30 dní.... Přesně tuhle cestu teď podstupuju.... Tím jsem chtěl říct že dealer to rozhodně nemá na háku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, capo napsal:

 - velmi mě irituje, že se blind spot detect neaktivuje sám po odpojení přívěsu, po tom, co se sám deaktivoval jeho připojením. Deaktivace smysl dává, ale to že se pak opět nezapne, to je nekomfortní. 

 

Vycházeje z toho, že i prémiove značky jako BMW to mají úplně stejně, nejspíš to bude mít nějaky význam, minimálně pro homologaci.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaroslave blbost...u Audi se bez problémů aktivuje znova...opět je to jen o tom, jestli se vývojář SW zamyslel a hlavně o tom jestli ona automobilka chce nebo ne...popř. jestli vůbec v rámci hiearchie může nebo nemůže

Edited by Bladik
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mojej 2019tky si toto posledne nastavenie VC nepamata ani po kodovani u Ferdu.Jazdny profil ano,ale posledne nastavenie VC nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jizdni profil ano, ale bez pamatovani motoru na ECO, resp DSG na "E", nebo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MR2020 si navoleny sportovni zobrazeni ve VC pamatuje.

 

Tohle chovani prevodovky ze si to pamatovalo "E" v ECO modu mela naposledy moje O3 MR2016, taky uplne nechapu proc si to tu volbu nepamatuje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mne MR2020 Style, zustava posledni navolena moznost (jezdim na tu posledni - jiz zminovany otackomer). Pokud bych to mel pokazde prepinat, tak rozhodne do servisu jedu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

muze ten komu to posledni VC zobrazeni po vypnuti/zapnuti zapalovani zustava natocit kratke video? 

At to muzu pouzit jako argument u reklamace.  Predem dik

 

Edited by gosh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, software 4196...on má ještě software 1691 nebo 1703 nebo poslední je 1711 a tam je ten problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se mi trochu změnila situace, auto budu mít jen do konce března, takže mi teď řešení problému s kokpitem nepřijde úplně podstatný.

Když mi tedy hned druhý den dealer volal, že reklamace je vyřízená, cituji "je to stav techniky" což je oficiální vyjádření z MB ve smyslu "problém uznáváme ale nehodláme s tím nic dělat.", auto jsem převzal zpět a více to neřeším.

Kdybych auto nevracel, možná bych měl chuť trvat na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu zjevné nefunkčnosti...

 

Tak třeba někdo z vás uspěje lépe. A psal mi @Pytlák že jemu to na Karoqu funguje správně, že si to tenhle režim také pamatuje.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, honza-marek napsal:

Video zde:

Este skus nastartovat motor,pretoze pokial nestartujem,ale iba zapnem budiky,tak tam tento rezim zachovany je.Akonahle nastartujem,da sa to prvotne nastavenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...