Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 3 hodinami, martin8xf napsal:

auto za vice jak mega a má to klacek na podepření přední kapoty - už to hovoří za vše. to i blbá  dacia za 300 k. má plyn. vzpěru!  viděl jsem to naživo a žadnej zázrak to tedy není, na fotkách to vypadá docela dobře ale ve skutečnosti je to docela hnus. tot jen muj názor, cena vice jak mega no nevím podle mne tak kdy by to bylo na poloviční ceně tak možná

 

Sis trochu spletl server, ne? Tohle je taková klasická ukázka expertů z Novinek. "Proč tam nedají aspoň šestiválec?" "Tyvole, xxxx (dosaďte libovolnou značku) má tohle a přitom stojí jenom xxx (dosaďte libovolnou cenu pod 300.000)!" "Jooo, kdyby to stálo půlku, tak by se to prodávalo, tohle nebude nikdo chtít!"  "Proč jako nebude kombík? Zasranej koncern zase nechce tu naši Škodovku dýchat!" a vzápětí "Škodovka už dávno není naše, jsme jen montovna!"

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co všichni mají s tou vzpěrou, kdybych pod kapotu lozil denně (možná někde standard), tak to asi vadí, ale na to abych ji 2x ročně otevřel a dolil vodu mě ta tyčka nějak netrápí.

 

upřímně se mi to docela líbí, u venku nic moc, ale ten interiér vypadá na fotkách povedeně, uvidíme co naživo :) Cena je vysoká, na druhou stranu je třeba se na to dívat optikou elektromobilů, a z tohoto pohledu mi to nepřijde až tak strašné. Záleží jak nacenní ten model 80, to už má dostatečný dojezd na většinu běžných situací (do Itálie to asi nedojede, ale když už si člověk kupuje auto za mega a půl, tak bude pohodlnější použít letadlo, a do do Chorvatska jezdí vlaky :D ). Určitě elektromobilita bude chtít nějaký vývoj, ale toto už nevypadá uplně špatně (bráno optikou jaké možnosti diktuje EU...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Martab napsal:

to už má dostatečný dojezd na většinu běžných situací (do Itálie to asi nedojede, ale když už si člověk kupuje auto za mega a půl, tak bude pohodlnější použít letadlo, a do do Chorvatska jezdí vlaky :D ).

Ještěže je to jen vtip, protože takhle umí argumentovat jen milovníci elektroaut... (možná se to ještě hodí do krámu představitelům, kteří záměrně betonují dopravu.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě se to hodně povedlo, hlavně tedy interiér a z určitého úhlu pohledu i cena. Sám jsem docela napjatě čekal, jak moc "zmrší" koncept a jak to nacení. Výsledek mě moc mile překvapil a musím říct, že jsem o Enyaqu začal hodně vážně uvažovat, ač mám do ekologa daleko.

Auto mi každý den stojí minimálně 10 hodin v garáži, takže o nabíjení mám postaráno. 99% mých cest je do 200km. Ty 2 až 3 delší se v pohodě vejdou do 500km, takže s maximálně jedním rychlým docucnutím baterky. Za poslední 4 roky jsem nebydlel v hotelu, kde by neměli nabíječku, takže taky OK. 

 

A jinak to je objektivně (zatím samozřejmě papírově) skvělý auto. Akorát velké, moderní auto a na škodovku po dlouhé době docela cool design. První škodovácký interiér, který se mi fakt líbí. Tichý provoz, dobrá dynamika. Jasně, není to pro každého a záleží na využití, ale já si s tím dokážu svůj život představit. 

 

Počkám, až budou předváděčky, abych si ho půjčil a pokud to takhle bude i naživo a RS v rozumné výbavě se vejde do ceníkových cca 1,6m, tak do něj asi půjdu. Tohle je první e-auto, které mě zaujalo a které si i sám před sebou jsem schopen obhájit. Jediný zádrhel, který mě zatím brzdí v nadšení, je strach z neschopnosti škodovky doladit SW. Tam je třeba jen doufat, že to vyřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych se vsadil, že to bude hit, cena, výbava, dojezd i velikost fajn, někde bylo info, že 2020 vyrobí jen 1000 ks. Kdyby příští rok byla čekačka, nic překvapivého. Odečíst DPH, firmy v centru parkování zdarma a při nevelké dojezdové vzdálenosti pracovní týden na jedno nabití. Jen si zvyknout na mega tablet a ta zadní část nic moc stylu X4.

 

Trochu srovnání s konvenční verzi

https://www.auto.cz/skoda-enyaq-vs-skoda-kodiaq-co-vsechno-ne-dostanete-za-1-2-milionu-135866

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Founders Edition v černé objednáno... ;)

 

+ asistenční paket

+ tech paket

+ komfort paket

+ family paket

 

Po slevě prodejce a odečtu dotace co máme schválenou to vyjde na 867.000,- bez DPH.

skoda-enyaq-iv-founders-edition.jpg

Editováno: , autor: Saty
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkám si na nějaké verdikty až po prvních měsíčních testech. Nevím totiž, jestli si někdo uvědomuje, na jakou refereční hmotnost, zatížení, rychlost atd. je vlastně avizovaný dojezd počítán. Představa někoho, že si v Praze naloží rodinku a pojede na výlet za babičkou do Olomouce po dálnici a výjde mu to na jednou nabití (bavím se o základní verzi), mi příjde více než úsměvná ? Ale pokud na to někdo má, ať si to samozřejmě koupí, postuje se s tím na Twitteru atd. ? A srovnávat to s Teslou v poměru k její ceně je úsměvné také....zatím si pořád myslím, že Superb nebo Kodiaq za stejnou cenovku udělá více práce a jeho provoz bude podobně nákladný....už jen pořízení dobíjecí stanice domů v pohodě vyrovná několik let provozu naftového či benzínového Kodiaqu za stejnou cenovku ? + elektrika není taky zadarmo...a nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1000ks letos a 1000ks 2021, to nemůžou myslet vážně, :-( , vedle toho statisíce ks ostatních modelů, chjooo , viděl jsem to jako opravdu elektro cestu pro škodovku.

Vyklubává se z toho předělaný šuplíkový ropák ( fakt hodně pěknej ) a jeho transformace na elektro.

Mno snad z toho ŠA vykřesá něco víc, služby nad elektro ( taxi/pronájmy atd).

Příští rok dorazí EU T3 a EU TY - statisíce ks, to bude Enyaq pro srdcaře ? kdo dá 1.5míče za ŠA když tu bude za 1míč EU T3/Y. Přestávám to chápat.

Q2 2021 Enyaq v elektro éře by musel být Enyaq II nebo přece něco podobného, roční / kvartální updaty/upgrady jsou i mohutné.

Kdo prosím bude servisovat 1000ks sérii ? Jestli jich nevyrobí tak 50tis. ks ročně, tak je to smutné. chjooo.

Tak jdeme čekat na ID4. na konec září..snad tam to bude jiné.

Roska

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držím jim palce i když v konfiguratoru jsem si naklikal rozumne auto. Aby bylo podobné tomu mému Kodimu  LK. Vyslo to 1 530 000.To už je dost.  Ale každá sranda něco stojí.  Možná za tu cenu lepší koupit Kodiho (Cca 900k) a Toyotu hybrida CHR (650k).  Nebo když musí být full elektro tak Citigo....    Na lidové elektroauto si teda počkáme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti nevím, ale ten interiér Enyaqu a CitiGo jsou dost rozdílné, ať už zpracováním nebo rozměry...

Nikdo netvrdí, že toto je cíl a má to nahradit spalovací auta, toto je jen cesta a ve své podstatě stále 1. generace elektromobility. Z tohoto pohledu je třeba se na to dívat. Stran cesty Praha -> Olomouc, vzhledem ke stavu a délce cesty po D1 nebo i přes Hradec, většinou stejně někde stojíme na kafe, takže není problém to naplánovat někde s krátkým nabíjením.

Co se týče "málo hmotných aut", tak to není až tak úplně výhoda v emisích. Třeba Fabii 1.0 MPI 44kW vychází emisní pokuta na skoro 60tis., kdežto u Superbu 2.0 TSI DSG jen nějakých 5tis a to jen proto, že do emisního limitu se započítává hmotnostní koeficient a díky tomu pro Fabii platí limit 83g CO2 a pro ten Superb 99g CO2. ještě absurdnější případ je OIII s 1.5 TSI, kde je pokuta 44tis a musí se vejít do 90g, ale 1.6 TDI jen 38tis a limit 93g. Přitom obě tyto motorizace produkují papírově 108g CO2...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...