Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dnes jsem si všiml, že Scala 70 kW má HW odlišnosti od silnější varianty 85, ale je i odlišná oproti 70 kW třeba v Rapidu/Fabii.  Nějak jsem předpokládal, že rozdíl bude jen v SW, resp. fyzicky minimální. Zajímalo by mě teda v čem je ta odlišnost. Na obrázku je vidět hadice uchycená přímo na trubce vzduchu od turba, to může být jen jiné uložení a druhá věc je na trubce vzadu, kde je umístěno “něco” navíc. 

7A43307C-B94C-4F51-90BA-DCEAFBA7027C.jpeg

To něco navíc myslíš 70 vs 85, nebo Scala vs. Rapid? Rapid jsi porovnával s OPF nebo bez?

  • Autor

Ta vec navic vzadu vyznacena sipkou je pouze na Scale 70, ale ne na Scale 85, tj. motory s filtrem. Co jsem hledal 70kW verze s filtrem u Fabie, tak to tam nemeli, ale nemam to obereno na 100%, protoze zdroj mam jen internet.

Už jsi koukal do dílenských příruček a schémat, co jsou tu ke stažení?

Třeba to tam bude, ne?

Tomas

85/81kW varianta má dvouhmotný setrvačník, jiné turbo a ventily jsou chlazené sodíkem.

  • Autor

Na strane 189 je system plniciho vzduchu pro motory 70/85, ale o tom napojeni “cehosi” za snimacem plniciho tlaku neni vubec nic.

A pokud chceš srovnávat Scalu a Fabii/Rapid, tak Scala má u 70kW varianty točivý moment 175Nm od 2 000 do 3 500ot. a Fabia/Rapid s GPF 160Nm v rozmezí 1 800–3 500.

  • Autor

O těch rozdílech co jsou někde na papíře vím, ale nejvíc mě teď zajímá ta věc na trubce, nemůžu to nikde najít. 

7F6EB558-C957-440E-A2AD-8CFE05DD5DB3.jpeg

Ty mě se...,tvl já se snad obliknu a půjdu se podívat do garáže jak to v reálu vypadá ???. Sice nic nepoznám, ale to snad stojí i za to...

  • Autor

Tady je 85, fotka stažená z netu a je tam právě vidět ta odlišnost.

 

scala85.jpg

Toto je motor z Fabie 1.0 TSI 70kW 10/2019
https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_G_e/pMFMvT.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18644063?goFrom=list

tady též https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18630559?goFrom=list

 

 

U 81kW 1/2020 je to uplně to samé:

Spoiler

 

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/NJ4BaM9.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/zL4BaNA.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/iWrBaNB.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

 

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18636924?goFrom=list

 

 

Tady u té Scaly 85kW 1/2020 to vypadá taky uplně stejně:

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/WytBtOD.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/scala/18591851?goFrom=list


Vypadá to uplně stejně. Nejspíš nějaká úprava v rámci modelové péče. Pokud chceš zjistit přesně co to je, někde na tom dílu bude vyražené číslo, podle toho to půjde zjistit.

  • Autor

Díky za info, takže v tom případě se nejedná o rozdíl mezi 70 a 85, ale všobecně o nějakou inovaci, ale aby to nebylo nějaký ku.vítko.

Zajímavý je už kód těchto motorů:

70 kW => DKRF

85 kW => DKLA

Dříve se obvykle lišily jen v koncovém písmenu (CHZB 70 kW vs CHZC 81 kW u FIII apod).

Nejspíš ano, může to být cokoli, důvod může být též téměř jakýkoli, podle umístnění bych to tipoval na nějaký snímač tlaku a/nebo teploty nasávaného vzduchu. Kdyžtak se zkus podívat na číslo dílu a uvidíš.

  • Autor

mám kód v TP u 70kW DKL

  • 4 týdny později...

Ahojte, nechcem zakladať nové vlákno tak sa opýtam tu. Majitelia 1.0 70KW, aké mate pocity z tohoto motoru? Je jeho výkon dostačujúci pre malú rodinu? Jazdím hlavne okresky. Jedno dieťa a plný kufor. Mame v rodine citroen c3 Picasso 1,4 16v 70kw a pri stúpania okolo obci (hlavne tých tiahlych) je katastrofa. Auto musím točiť na trojke aby vyšlo. Samozrejme na rovinkach je to v pohode. Asi nie je celkom správne porovnávať tieto motory, ale zaujímalo by ma, či scala bude pružnejšia a nebudem nadávať ako pri citroene.

Dakujem

Nějaký rozdíl tam jistě bude, což je dáno jinou charakteristikou přeplňovaného motoru, nicméně běž se s tím projet, z internetu to stejně nepoznáš, navíc je toto téma o něčem jiném.

Mrkni na moje vlákno, popsáno je tam dost. Nebo warmenovo, ten má 70kW taky.

https://forum.skodahome.cz/topic/149040-scala-10-tsi70kw-ambition-%C5%A1ed%C3%A1-steel/#comments

1.4 VTi má 135Nm, to bude znát hodně proti Scale která má 175Nm a v mnohem nižších otáčkách. No pokud budeš jezdit častěji naložený, tak bych zvážil silnější verzi s 85kW, příplatek je 20tis, záleží zda dovolí rozpočet.

Včera jsem objednal skladovou scalu z důvodu zdražení a dalšího zdražení, které má přijít od 15.4. Nechal jsem si vypracovat mraky nabídek a hledal jaký auto se mi bude vzhledově líbit vs cena. Nakonec stříbrná Style 2019 s motorem 85kW. Všiml jsem si ale, že některé Scaly mají maximální rychlost 204km/h a některéné 201km/h. Patrně to souvisí s možností mít v budoucnu tažné lze/nelze. Nemáte někdo katalog ze začátku produkce MR2019 s technickými údaji?

https://www.garaz.cz/clanek/skoda-scala-tak-trochu-octavia-hatchback-21001682

  • 2 týdny později...
V 10. 4. 2020 na 9:02, ja_som_laci napsal:

Ahojte, nechcem zakladať nové vlákno tak sa opýtam tu. Majitelia 1.0 70KW, aké mate pocity z tohoto motoru? Je jeho výkon dostačujúci pre malú rodinu? Jazdím hlavne okresky. Jedno dieťa a plný kufor. Mame v rodine citroen c3 Picasso 1,4 16v 70kw a pri stúpania okolo obci (hlavne tých tiahlych) je katastrofa. Auto musím točiť na trojke aby vyšlo. Samozrejme na rovinkach je to v pohode. Asi nie je celkom správne porovnávať tieto motory, ale zaujímalo by ma, či scala bude pružnejšia a nebudem nadávať ako pri citroene.

Dakujem

Ahoj, 1.0 TSI 70kw jede lépe než jakákoliv atmosféra 1.4, Je tam hutnější zátah ve středním pásmu. Pokud ale můžeš koupit 85kw verzi, určitě ji vem, protože větší výkon a točivý moment je poznat a dvouhmota také :-) ALE: projel bych se i s konkurencí. Skladovka Kia Ceed SW, i30 SW 1.4 T-GDI je dostupná cca něco málo přes 400 000kč a to je trochu jiná "liga" motoru. Nemá takový nástup jako 1.5 TSI, ale kultivovanost a záběr v širokém spektru přesahuje možnosti litrového motoru od kohokoliv. Také bych rád napsal, že pro klidnějšího řidiče stačí bohatě např. korejský nebo fiatovský 1.4i - na okresky bohatě, na občasnou dálnici také. Výhoda je zřejmá - jednoduchý motor 4-válec=jednoduchý servis a děti jsou často vděčné za slabší zrychlení, není jim tak často špatně :-)

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.