Ondra16V Vloženo 7. Ledna Sdílet Vloženo 7. Ledna Držte se původního zadání tématu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarelM Vloženo 20. Února Sdílet Vloženo 20. Února Takže přímo k tématu: Mnohé odpovědi k bateriím v mild hybridu (eTSi) lze nalézt ve starším článku, který asi znáte, ale pro úplnost zde dávám link - https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/na-mild-hybrid-s-48-volty-kabely-nestaci-musite-ho-vencit-ji/r~17c1b278eeb911eda3c0ac1f6b220ee8/ Pokud dojde ke kolapsu lithiové 48 V baterie, nepomůže žádná nabíječka ani kabely z druhého auta. Nenastartujete. Musí odtahem do servisu, kde je to většinou řešeno její výměnou. To může být docela zásadní při výběru motorizace. A že není nikde v infotaimentu informace o stavu této baterie, je docela zvláštní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gandi Vloženo 16. Října Sdílet Vloženo 16. Října Premyslim jestli jit do manualu nebo automatu DSG. 29 roku jezdim s manualem ale asi jsem nejak spohodlnel, unaveny obcas z prace kdyz mam jet daleko a premyslim ze bych vzal O4 1.5Tsi s DSG. Drive nebyl takovy provoz tak to bylo jedno ale dnes kdyz vjedu nekam do mesta tak me to razeni kvuli provozu zacina stvat a unavovat. Pri vyberu DSG mi ale dela starost ta 48V baterie. Rad bych uvital informacejako v prvnim prispevku, jestli se stav dobiti da nejak zjistit a jakym zpusobem se dobiji ta baterie a jestli ji lze nejak dobit nebo zabranit ve vybijeni napr. pri odstaveni auta kvuli nemoci apod. Nebo kdybych potreboval jezdit cca 14 dnu 1km do obchodu a zpet na nakup kvuli nemoci apod kde v podstate ani nebrzdim jestli se to staci dobit abych priste nastartoval. Jednu dobu jsem pri nemoci to tak mel a baterii jsem dobijel dobijeckou u stareho auta a v pohode. Tady nevim jak bych to resil. Nebo kdybych odjel druhym autem a tohle nechal mesic stat a jeste po kratkych trasach jizdy. Jinak bude jezdit auto dal ale obcas potrebuji jezdit i kousky az prodam to stare auto. Technika mne neni cizi, ale byl bych moc rad kdyby mne to nekdo vysvetlil jak je to s tim dobijenim. Hlavne kdybych cca 14 dni i v mrazech jezdil kousky + zapinal nezavisle topeni jak je to osetrene dekuji. Idealni stav by byl kdyby si ta 12V umela tu 48V pres menic dobyt. Nebo bych to musel po zaruce rozebrat a dodelat sam? 😄 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Škodov_KÁR Vloženo 18. Října Sdílet Vloženo 18. Října Osobne mám pocit, že keď nie je batéria dostatočne nabitá, tak nejde do plachtenia s vypnutým motorom až kým sa batéria nedobije. Nemyslím si, že aj jej teoretické vybitie by ti spôsobilo nejaký problém. Chod auta nie je nijak ohrozený. Auto štartuje z 12V batérie, nie z 48V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gandi Vloženo 20. Října Sdílet Vloženo 20. Října Nekde jsem to cetl ze kdyz neni nabita neplachti protoze obstarava napajeni vozu nekterych komponent pri vyplem motoru. Ve videu s Vaculikem na Youtube o motoru 1.5tsi tam rikali ze kdyz napeti te 48V klesne pod urcitou mez, tak se uz nenastartuje ani z kabelama ale do urcite hranice vybiti ty kabely muzou pomoct, tak teda nevim cim to vlastne startuje protoze morory 1.5tsi EVO2 uz nemaji klasicky starter a velike ozubeni. Zkusim o tom neco pohledat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 20. Října Sdílet Vloženo 20. Října Je to tak, pokud dojde k vybití 48V baterie, elektronika samotné baterie ji zablokuje a musí se vyměnit. Stojí prý 30 tkč. Celá ta midhybrid technologie v autě je cca za 100 tKč. Pokud v záruce a funguje, tak fajn. Horší to bude mít druhý a další majitel po pátém a dalším roku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 21. Října Sdílet Vloženo 21. Října k čomu by tam bola 48V batéria keby to nebolo na naštartovanie motora? mild hybrid používa generátor v spojení s 48V batériou, ktorý podľa mňa A/ štartuje motor - či už je to pri prvom štarte alebo po každom plachtení - preto je nábeh motora po plachtení jemný bez vibrácii na rozdiel od klasického štartéra 12V B/ potláča "výkonovú dieru" medzi tým než motor skutočne začne mať otáčky a výkon. C/ pomáha motoru pri akcelerácii podobne ako full-hybrid v prvých sekundách, než sa malý 1.5 motor spamätá po pridaní plynu resp. DSG "vykvedlá" správny prevodový stupeň D/ pomáha pri brzdení a šetrí palivo tým, že namiesto bŕzd, ktoré menia mechanickú energiu na teplo mení mechanickú energiu na elektrickú a dobíja 48V akumulátor takže keď skončí 48V baterka s určitosťou si myslím, že sa auto naštartovať nedá. Keďže sa jedná o sieť 48V žiadne káble nepomôžu. aký význam má mild hybrid záleží zrejme od toho, aká je kapacitne veľká batéria 48V a aký výkon má generátor. Kolega, ktorý jazdí takúto eTSI kombi tvrdí, že je to pecka. Ja som mal M6 nehybrid tak neviem posúdiť. ale môžem potvrdiť že elektromotor/generátor má svoj význam, Napríklad v mojom súčasnom aute je benzín 204k a elektromotor 130k a cítiť ho fakt neskutočne. Môžem zmerať G ktoré je tam na palubovke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gandi Vloženo 22. Října Sdílet Vloženo 22. Října Ve videu s Vaculikem rikaly ze 1.5tsi EVO2 v mhev uz nema klasicky starter ani to ozubene kolo do ktereho zapada pri startovani pastorek. Vse je reseno uz pres ten starter-generator remenem. Startuje tak vzdy - za tepla i studena. Jen by mne zajimalo z jake baterie to startuje, protoze rikaly ze pokud u 48V baterie klesne napeti pod urcitou mez, ale ne zase tak moc kdy by ju zablokovala elektronika, tak kabelama nastartovat jeste jde. A kdyz klesne pod urcitou mez, tak uz auto nenastartuje ani kabelama a pokud neni baterka mrtva, tak mensim servisnim zasahem to jeste jde zprovoznit ale musi zasahnout servis. Prej je to ale v extremnich pripadech ze si vse elektronika hlida a dobiji podle potreby. Auto by muselo asi stat hodne dlouho. Brzdenim se prej dobiji 48V baterie a tak pak pres menic napeti podle potreby dobiji tu 12V baterii ktera obstarava napajeni palubni site a vseho, tak by nemusela tak trpet jako u aut rekuperacnim brzdenim. Vyhoda je ze Li-ion baterie se umi nabijet mnohem rychleji nez ta 12V. Jen by mne zajimalo co tam jsou za clanky ale predpokladam ze tam klasicke 18650 asi nebudou kvuli vyssim proudum. Kdyby nekdo vedel jak to tam presne funguje, to dobijeni a startovani, budu rad kdyz se dovim neco noveho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.