Ferdinand II Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 (editace) Dobrý den, hledám nejlepší náhradu původního převodového oleje do převodovky 002 FNK (03/2001). Nevím už kam se obrátit s dotazem, názory a nepřeberné množství převodových olejů, jsou často rozličné. Ztrácím se ve specifikaci. V DO je uvedeno: syntetický SAE 75W-90 G50. Pod G50 najdu více olejů různých norem. Pak jsem našel normu pro tuto převodovku G005000 - žádný produkt s touto normou jsem nenašel. Přímo specifikace VW501.50 - našel jsem dost produktů, ale v DP nic o této normě není. Vyměnil jsem olej a dal tam, nalezený dle VIN, originální G060726A2. Výsledek je takový, že jdou rychlosti řadit nepatrně hůře. 1) Jaké má specifikace orig. olej G060726A2? 2) Je orig. olej vhodný do 002 FNK? 3) Jaký olej, resp. přesnou specifikaci nalít? 3) Patří sem vyloženě API GL-4 nebo GL-4+? 4) Dost se zmiňuje Castrol Syntrans 75W-90 - proč? 5) Co se vlastně lilo ve výrobě? 6) Píše se objem 2l - to se mi nepodařilo tam dostat, začne to přetýkat, když je tam tak 1,9l - to je dobře/špatně, jak tam dostat 2l? ------------- Off topic) Jak se liší Castrol TAF-X 75W-90 a Castrol Transaxle Syntrans 75W-90? ------------- Moc díky! Editováno: 12. Březen 2021, autor: Ferdinand II Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 K offtopic: mal by to byť totožný olej - taf-x je starý názov, syntrans je nový názov... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 (editace) Ak ti chyba to 1dl,daj dole. Kryt 5 stupna. Osobne by som sa nato.... To deci sa tam strati. Nedavno som ten kastrol daval do jednej prevodovky nie skoda, a radi to paradne. Editováno: 12. Březen 2021, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 12. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 Dobře, šoupnu tam tedy ten Castrol. K tomu množství. V DP popisují nalít olej, pak nastartovat na zvedáku a nechat 2 minuty na hvaltu. Asi to tak zkusím, možná se tam pak ty 2l vlezou. Nechápu, proč je kontrolní díra níž, než je třeba. Anebo vezmu velkou stříkačku, rychle to tam vypravím a zavřu. Nějaký tip, jak to v praxi přeprat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 Nový olej je hustší, tak pokud ho komplet vyměníš půjde zřejmě řadit kompaktněji. Též jsem doléval o něco více nad kontrolní šroub, u převodovky Mq200 to bylo ale i tak pod 2 litry. Kolem hadičky jsem dal kousek gumy, dolil, rychle vytáhl a zašrouboval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 Proč tam chceš dávat víc oleje, než tam patří? Olej má být ke spodnímu okraji plnicího otvoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 12. Březen 2021 Sdílet Vloženo 12. Březen 2021 Auto bylo na klínech, tedy ne v ideální rovině a nejdříve jsem odšrouboval kontrolní šroub a něco již vyteklo. Proto jsem se snažil tam vpravit trochu navíc, byla to tak 1 - 2 dcl, ale stejně mi z 2l olej zůstal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 20. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 V 12. 3. 2021 na 14:09, psurn napsal: Nový olej je hustší, tak pokud ho komplet vyměníš půjde zřejmě řadit kompaktněji. Též jsem doléval o něco více nad kontrolní šroub, u převodovky Mq200 to bylo ale i tak pod 2 litry. Kolem hadičky jsem dal kousek gumy, dolil, rychle vytáhl a zašrouboval. Proč by měl být hustší? Jiné složení? Já jsem si nevěděl rady, tak jsem tam dal Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, tak uvidím. Když bych to býval věděl, jaká to bude anabáze, tak bych tam nechal původní kaši klidně dalších 10 let. Víc tam dávat nechci, ale píší 2l, to se tam nevleze. Udělal jsem to tak, že jsme to tam nalili, projeli a zkontrolovali, jestli je to ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Řekl bych, že bude hustější, protože není degradován opotřebením. Přišlo mě po jeho výměně, že šlo řadit s trochu větším odporem. Měnil jsem po 80 tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 (editace) Také MPI? A dal jsi originál G060726A2? To stejné jsem zjistil také. Psal to nějaký uživatel FII, že po výměně s originálem řadil dost ztuha a některé kvalty jakoby drhly. Po nějakém nájezdu se to zlepšilo? Editováno: 21. Březen 2021, autor: Ferdinand II Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Pokud ti to po výměně drhne, tak to bude něco špatně. Mě prostě se zdál jen trochu větší odpor při řazení a možná jsem ho tam dal i o trochu více. I přesto mi ale olej zůstal mezi 1 - 2 dcl. Mám 1.4 16V, ale převodovky budou stejné. Dával jsem jednou originál a podruhé shell a nepozoroval jsem rozdíl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Tak teď máš Shell nebo orig? Ano, prý to šlo ztuha, tak jakoby tam něco třelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Teď mám shell. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Napsal jsem převodovkáři (pan Sixta) tak čekám, co mi doporučí. Ten Shell by měl být podle spec. ok. Přijde mi hodně podobný tomu originálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 21. Březen 2021 Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 Dával jsem dle normy Spirax. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 21. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2021 (editace) Jj, vím. S4 GXME. Tak pak sem klidně napiš, jestli se to zlepší, když si vzpomeneš ;) Editováno: 21. Březen 2021, autor: Ferdinand II Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Řadit mi jde dobře, jen bezprostředně po výměně se mi zdálo, že je o něco tužší a to jsem přičítal novému hustějšímu oleji a i jeho většímu množství. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 22. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Jasně. Jen mě zajímá, jestli se to po nějaké době vylepšilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Jak jsem již napsal, bezprostředně po výměně, tak asi 1-2 měsíce se mi zdálo řazení kompaktnější. Teď ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferdinand II Vloženo 4. Listopad 2021 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Setkal jste se někdo s tím, že by vám unikal olej přes vypouštěcí zátku na 1.4 MPI? Objevily se mi tam kapky, ta zátka byla zaolejovaná a celý spodek převodovky. Utřel jsem to, udělalo se to zase, pak jsem to prostříkal čističem brzd a znova, do třetice jsem to prostříkal i pořádně tu zátku a týden nic, a to se s autem dále jezdilo. Nevím teď, co si o tom myslet a co s tím. Vyměnit tu zátku nebo jen doplnit olejem? Ta zátka by měla být kónická podle dílenské příručky, tak je vůbec možné, aby propouštěla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.