Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Je vtipné že ty reproduktory mám dost podobným v leonu co máš ty tady ve vozu, ale jsou šroubované jinak plastový držák stejný řekl bych.

Zaujala mě ta pěna co jsem nalepil pod repro. Mělo to nějaký důvod ?

Taky máš dost vision opravdu všude...

Já jsem repro nechal původně, oni hrajou dost dobře, aby tam byl zásadní rozdíl, bylo by třeba kupovat reproduktory v hladině na 10K za set a to se mi nechtělo.

Dal jsem klasiku D2 na první plech do dveří a na druhý plech kolem repor a pod. Integru jsem nalepil jen do prvních plechu pod repro. Nejvyšší vliv má podle mě ta pěna co jde pak na samotný tapec a samozřejmě D2 aby nerezenoval plech. Vision vrstva nebo integra mi přijde už jako laborování, nikdy nevíš jakou hladinu to vlastně zesílí a jestli se ti to bude líbit.

 

Každopádně i přes to že mi na všechny 4 dveře stačil set na přední dveře a dostal jsem se na zvednutí váhy vozu o nějakých 8 kg (snažím se dávat jen tolik aby to mělo efekt, nechci přetěžovat auto) tak výsledek samozřejmě epický. Extrémně se vyrovnali basy a jsou už slyšet i středy. Samozřejmě sudový zvuk úplně zmizel a jsem rád že jsem zbytečně nevyhazoval prachy za lepší reproduktory např. gladen za 4K mě lákal, ale jak  říkám myslím si že mnohem víc udělá izolace těch dveří, tam není naprosto nic je to jen plech a plast.

 

Ohledně zadní nápravy. Když parkuji a je poloplná nádrž tak slyším přelévání benzínu, proto si od izolace u zadních sedaček slibuji víc než od kufru, přece jen v kufru mám dřevěnou desku která dost pohltí a vrchní kryt kufru + sedačky. Prostě nevěřím že to polepení kufru reálně sníží hluk od zadní nápravy. Možná ještě začlením ty podběhy tam by to taky mohlo reálně pomoc. Ještě přemýšlím jestli dám pod sedačky jen vision nebo i integru ale integra je zase hodně těžká asi zůstanu u visionu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo právě hlavně váha, proto dělám kopromis, prostě jen aplikuji na místa a materiál s nejvyšším efektem za přijatelnou hmotnost. Nechci aby celková hmotnost tlumícího materiálu přesáhla 30Kg takže i po vytlumení dveří mám pořád 22 kg rezervu :-).

Počítám tedy s 10kg na zadní sedačky. s 8kg na podběhy a možná pěnovou izolaci na střechu, která by mohla lépe izolovat v létě i v zimě teploty od okolí (rychleji vychladím a vytopím vůz) možná by to mohlo i trochu snížit aerodynamické hluk v dálničních rychlostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v sobotu jsem stihl dodělat zbývající troje dveře. Postup stejný jako u prvních dveří. Během úpravy jsem musel jet s autem cca 2km a hned při rozjezdu bylo dost znát odhlučnění torpéda. Když jsem vytočil jedničku, tak to bylo mnohem tlumenější. Pak jsem jel ještě cca 30km a opravdu je toto odhlučnění znát na zvuku motoru.

 

Kvalita repro je znát. Dole to basuje a nahoře jsou výšky krásně čisté. A to by se repro mělo ještě rozehrát.

 

Nejvyšší skok v kvalitě bude určitě vzadu, kde byly osazeny pouze koaxiální repro. Naštěstí má Rapid přípravu na výškové repro u klik (nechápu, že Fabie toto nemá a proč je tam u Rapida nedávali). Takže místo koaxiálů co vám hrají někam do nohou, tak najednou krásné výšky co vám hrají u hlavy a dole basy. Nádhera.

 

Teď budu čekat, jak se reproduktory rozehrají. Jinak opět celkem piplačka. Ono se to nezdá, ale nejdříve rozebrání, odvrtání a pak udělat novou kabeláž > instalace repro > dohlučnění a opět smontování a pak si to musíte dát ještě třikrát znovu.

 

Originál repro mají i s "gumou" okolo průměr 13cm > nové mají 14,5cm. Originály prodávám.

10.jpg

20220507_101243_HDR.jpg

20220507_135558_HDR.jpg

20220507_171131_HDR.jpg

20220507_171154.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další moje plány (v rámci odhlučnění) jsou dodělání palubní desky. Pak bude následovat vleká akce v podobě kufru. Původně jsem chtěl jenom podlahu, ale nakonec to rozeberu celé a odhlučním i boky a podběhy. Poslední budou páté dveře, kde budu odlučňovat opravdu jenom lehce kvůli váze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za recenzi odhlučnění torpéda. Pokud to odtlumí motor v zátěži hlavně na nižší kvalty, tak to je přesně to co potřebuji a půjdu do toho také (spolu s dnem kufru, plechu pod zadním sedákem, kapotou, a co půjde za palubkou). Jinak ty repro, to je paráda 👌.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@tom01 Pod zadním sedákem pozor na výšku materiálu. Pak se špatně zacvakávají ty packy na sedačce do "patek" co jsou na plechu  dole. Logicky to tam překáží.

 

Jel jsem s tím bez audia jenom kousek a bylo to podle mě dost znát. Pak už jsem měl nové repro a tam byly priority jinde :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokončil jsem odhlučnění torpéda. Demontáž stěračů v pohodě, domluvil jsem jim stahovákem 🙂. Odšroubovat aspoň z části ten černý plech, to už jsem si trošku zaklel. Za to dostat ven mechanizmus stěračů, to byl ježek v kleci🤣, ale domluvil jsem i jemu.

 

Vše očištěno, odmaštěno a šlo se lepit. Docela piplačka, je to hodně členitý. Lepil jsem antivibraci na stranu za palubku pod čelní sklo, na tom černém plechu už něco takového bylo z fabriky, to jem jen doplnil. Pak na obě strany torpéda nalepen odhlučňovací neopren👌.

 

Sestavit vše zpět už bylo hned. Tisícihrany stěračů jsem pořádně namazal bílou vazelínou, aby tolik nepřirůstaly. No, stěrače mi stírají a pri první jízdě je opravdu patrné lepší vytlumení zvuku motoru. Věřím, že  ještě dál pomůže odhlučnění kapoty, což už proti torpédu bude hračka 😁

20220515_134250.jpg

20220515_134253.jpg

20220515_134300.jpg

20220515_142838.jpg

20220515_142846.jpg

20220515_083524.jpg

20220515_094259.jpg

20220515_094303.jpg

20220515_094310.jpg

20220515_095650.jpg

20220515_095658.jpg

20220515_095713.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okolo misky jsem to nechal volný. Lepil jsem jen od ní směrem ke kabině. Ono se to těžko popisuje. Já  než začnu lepit odhlučnění, tak vše prohlídnu, kde jsou svry a výztuhy, proklepu vše jak to zní a pak lepim kde to "zvoní". Horní uložení tlumiče jsrm vyhodnotil jako mimo akustický most 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, kufr mě taky čeká. Spolu se zadními podběhy a zadním sedákem, kde už něco mám, ale dovylepším to. Tato akce se váže ještě na jeden projekt (couvací kamera), při němž budu mj. rozebírat boky kufru. Jsem zvědav na tvé dojmy, odhlučnění kufru prý dělá hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem k tomu kufru taky skeptický.

Ohledně vytlumení torpéda tlumičů... viděl bych spíš smysl vytlumit podběhy ze spod od kol, než to plácat na ty misky ze vnitř motoru. Odhlučnění je vždy nejúčinnější od strany kde se generuje hluk...

Já osobně nebudu kufr dělat, pouze zadní sedačky a podběhy předek a zadek. Moc nevěřím že přes dřevěnou podlážku, tapec a sedačky ještě projdou z kufru nějaké zásadní hluky + často jezdím s plným kufrem a hluk od zadku je pořád stejný...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím plným kufrem ti musím oponovat. Nevím jak Spaceback, ale u Liftbacku je rozdíl plný vs. prázdný sakra znát. Ale je to větší plocha a objem kufru a ještě je tam větší sklo, od kterého se to může odrážet. A naopak, když je plný, je to pohlcovač rezonancí jako hrom. 

U torpéda je vlastně otázka, zda u Rapida nestačí pokrýt ten černý plech směrem zevnitř, což se dělá docela snadno mimo auto. V úrovni toho plechu je vlastně ta nevytlumená palubka, kudy a se ten hluk šíří. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odhlučňováním jsem vpodst. laik, ale, když jsem dělal moje torpédo, tak mi také připadalo, že nejvíce by mělo být znát odhlučnit primárně ten černý plech. Pak je ještě taková kapsa přímo pod čelním sklem, kde plech torpéda běží cca 5cm jakoby vodorovně do kabiny a pak svisle dolů. Toto je také vesměs plochý plech bez výztuh a kotevních míst a může to rezonovat. Vytlumení této kapsy myslim také efekt má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se pustil do vytlumení/odhlučnění kufru. Chtěl jsem to opět pořádně, takže včetně boků a podběhů.

 

- vyndat všechny potřebné i nepotřebné věci z kufru a místa pod podlahou včetně rezervy

- vymontovat zadní sedačky, pásy, C sloupky, plastové a kobercové obložení kufru

- stržení původní "protihlukové izolace" a vyčištění jejího lepidla technickým benzínem

 

Zbylo mi ještě cca 30min času, tak jsem začal polepovat D2. Dnes dolepím D2. Pak na podlahu Raptor (kvůli tloušťce) a na boky Integra. To bych chtěl stihnout dnes a ve čtvrtek snad smontování.

20220516_181848.jpg

20220516_181854.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem stihl pouze polepení D2 a uválečkování. Pokračování je ve čtvrtek, kdy budu dávat na podlahu Raptor a na boky Integru. Kufr jako kráva, kdy jsem si do něj sednul pro lepší práci. Čekal jsem, že je to velká plocha a taky že byla. Polykalo to to hóóódně materiálu. Škoda té členitosti.

 

Opět upozorňuji na nutnost D2 pořádně přitlačit. Ideálně uválečkovat. Foto ještě před přitlačením.

20220517_185540.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...