Přejít na obsah

Upgrade plastovej olejovej vani


ritch

Doporučené příspěvky

Stabilnejsia ocel,ktora zo spodu spevnuje blok motora s magnetickou vypustacou skrutkou,vacsia ochrana pred pripadnym kontaktom a celkom prijemne zistenie,nakolko ocel ma lepsi odvod tepla aj teplota oleja dlhodobo isla dole 3-4st.Saci kos a cela spodna cast motora po demontazi plastovej vani cistejsia uz ani nemoze byt,bez akehokolvek naznaku bordelu po 108k.Zaroven otazka do plena.Daval niekto spodny ochranny kryt motora TSI 2.0,popripade aky?Nasiel som pre 162kW,ale len s DSG.

 

 

20211006_133657.jpg

20211011_131625.jpg

kryt.PNG

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Otázka jestli je to upgrade nebo downgrade.

Celkově TSi motory jsou konstruované na vyšší provozní teploty než většina motorů konkurence.

Budiž snižíš teplotu oleje za provozu díky lepšímu chlazení oleje přes vanu motoru. Výší pevnost konstrukce motoru ? No to je docela blbost.

Nicméně zásadně delší bude ohřev oleje v motoru a to hlavně v zimě to bude zásadní rozdíl.

Rozhodně TSičku bude lépe když ho budeš 15 minut honit s teplotou oleje 115 stupňů, nežli 30 minut s teplotou oleje pod 80 stupňů.

 

Plastová vana je konstrukčně na výrobu dražší než ta lisovaná ocelová a určitě to má svůj důvod proč si koncern zvedl náklad na instalaci plastové vany. Obzvlášť když se jedná o vrcholnou motorizaci.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren ubezpecujem ta,ze teplota sa zasadne neznizila a neviem kde si nabral tych 80st,ale dobre,vyjadril si svoj nazor (od veci) ,s ktorym sa samozrejme nestotoznujem kedze mam uz nieco odjazdene s touto vanou a pri dnesnych -4st nebol problem dostat sa po cca 10tich minutach a 7dmich km max do 2200ot/min na teplotu 85st a po 9tich km optimalnych 99st s max teplotou 102st po 20km.Ono to funguje asi tak,ze sa to aj nejaku tu dobu testuje pred tym ako to ide do predaja 😉 S tym spevnenim bloku by sa dalo aj suhlasit...market blabol,ktory Bar-Tek uvadza na svojej stranke.Kazdopadne,zmena k lepsiemu s dobrym pocitom,ze ocelova vana sa "len" preliaci pri nahodnom kontakte a nerozleti sa na par drobnych ako v pripade tej plastovej.

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ritch Dík za info! Zjistil jsi, jestli pasuje ten originální spodny ochranny kryt? Poslední varianta 5E0071608D nemá na skoda eshopu vypsané žádné omezení motorizace či výbavy. A jelikož občas jezdím po špatných cestách, mám přesně ten pocit, co píšeš resp. je zvýšená ochrana dobrá... BTW K teplotě - v létě to bude zas líp chladit, pokud se v zimě pomaleji ohřeje. Nicméně nevidím v rychlosti ohřívání oleje patrnější rozdíl mezi RS FL a předchozím obyčejným TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtual spodny kryt uz neriesim.Tym,ze nie je zakryty cely agregat motor,manual prevodovka ma zrejme svoj ucel,hadam aj koli chladeniu od spodnej casti aj ked mi to nedava tak celkom zmysel kedze ta ista motorizacia,ale s DSG ma ten kryt po celom spodku tz chranena aj DSG.A co sa toho zohriatia oleja tyka +/- za rovnaky cas zima,leto.Skor ide o to,ze pri ocelovej vani dosiahne dlhodobo teplotu max 102st pri rovnakom style jazdy a zatazi ako s plastovou s teplotou 106-108st

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, ritch napsal:

Kazdopadne,zmena k lepsiemu s dobrym pocitom,ze ocelova vana sa "len" preliaci pri nahodnom kontakte a nerozleti sa na par drobnych ako v pripade tej plastovej.

 

Ta plastová vana rozhodně nevypadá že by byla z nekvalitního plastu a navíc je profilovaná, skoro bych si vsadil že při nárazu do vany nedojde tak snadno k fatálnímu průrazu jako je tomu u plechového. Plast totiž dost energie dokáže pohltit aniž by došlo k fatální deformaci. Plech ti neustoupí absolutně nikam, ihned vznikají trhliny.

 

Prostě tam nevidím žádný reálný benefit pouze negativy. Při zátěži motoru stejně hlavní část odvody tepla z oleje se stará vodní chladič oleje a jakýkoli kryt vany na to má naprosto mizivý vliv...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď si myslíš, že to nemá žiadny význam meniť za plechovú vaňu tak prečo potom závodné tými, ktoré vlastnia napr. Audi TT, VW Golf, Skoda Octavia, Seat Leon tie vaňe vymenia za plechové prípadne vyfrezované z hliníka. Možno to nieje pre to aby v prípade nárazu sa hneď nerozbila ale ide o chladenie. Ak ti pri dlhodobej záťaži klesne teplota iba o 2°C tak aj to je niečo. Samozrejme, že tam mávajú namontované náporové olejové chladiče, ale tu ide o dlhodobé zaťaženie. Tiež na DSG prevodovku dávajú hliníkový kryt filtra aby znížili teplotu. 

 

Čo som videl pár videi s teplotou oleja tak tie teploty atakujú hodnotu 130°C bežne pri závodoch tak hocijaké chladenie je dobré. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ritchJá mám auto v sérii a většinou ho nijak nehoním, tak se teplot moc nebojím (i když v létě na dálnici dokáže rychle vystoupat z běžných hodnot). Já ty kryty nezkoumal, DSG má jiný (větší) kryt? Nebo má rovnou ten 5E0071608D? Myslím, že vzduchu tam bude proudit dost i s větším krytem a popojíždění v kolonách se snažím vyhýbat jak jen to jde.

Osobně si myslím, že plastová vana je tam hlavně kvůli flotilové spotřebě, když např. ubrali 5l z nádrže, RS nemá izolaci kapoty apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, marfan napsal:

Keď si myslíš, že to nemá žiadny význam meniť za plechovú vaňu tak prečo potom závodné tými, ktoré vlastnia napr. Audi TT, VW Golf, Skoda Octavia, Seat Leon tie vaňe vymenia za plechové prípadne vyfrezované z hliníka. Možno to nieje pre to aby v prípade nárazu sa hneď nerozbila ale ide o chladenie. Ak ti pri dlhodobej záťaži klesne teplota iba o 2°C tak aj to je niečo. Samozrejme, že tam mávajú namontované náporové olejové chladiče, ale tu ide o dlhodobé zaťaženie. Tiež na DSG prevodovku dávajú hliníkový kryt filtra aby znížili teplotu. 

 

Čo som videl pár videi s teplotou oleja tak tie teploty atakujú hodnotu 130°C bežne pri závodoch tak hocijaké chladenie je dobré. 

 

Odvolání na dlouhodobou zátěž mě dokáže vždy rozesmát.

Při dnešním provozu ani když řidič chce, neprovozuje motorizaci 2.0TSi po 95% motohodin ani na 20% jeho potenciálu.

Troufnu si říct že plný potenciál nikdo nemá šanci využít déle než po dobu 5 sekund.

 

Pokud se chceš bavit o závodních okruzích, tak tam tě plechová vana od destrukce sériového vozu rozhodně neochrání, dejme tomu že v rámci koncepce úpravy celého vozu to nahání užitečné body, ale zdejší majitele rozhodně závodní auto nemají a neudělají ho z něj ani když tam dají tu vanu.

Je to jen business nic víc, absolutně nic to seriovému vozu nedá naopak, k poškození vany dojde mnohem snadněji nežli při plastové vaně.

 

Když už bych chtěl pro své auto skutečně něco udělat a dodat mu trochu závodní stability, tak bych raději namontovat zpevňující kříž do tunelu pod kulisu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Důvod je jasný, u aut se zvýšeným výkonem nebo u aut s dlouhodobější zátěží (tím je myšleno dávat tomu pořádně zabrat na okruzích nebo kdekoliv) ty plastové praskají vysokou teplotou), nejsou na to dimenzované, a způsobují netěsnosti, když dostávají zabrat. Pokud není ochrana podvozku, tak také může být problém, pokud škrábnete někde spodkem. Na výkonnějších modelech se používají často kovové.

Ještě lepší by byla velkoobjemová hliníková, ale teď jsou ceny bohužel vysoké. Ale pro běžná auta to moc smysl nemá (ani výměna za ocelovou).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...