Přejít na obsah

Vybíjení baterie - klidový odběr proudu


Trisy89

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

mám takový problém. Když mi auto stojí cca den, tak se mi kompletně vybije baterie.

Myslel jsem, že bude problém v baterii, ale dle akuservisu je baterie v pořádku a auto dobíjí.

 

Šel jsem tedy za elektrikářem a ten zjistil, že po uspání auta stále zůstává odběr 250mA a to prý stačí k vybití auta.

Horší to bylo s určením závady. Nakonec mi řekl, že to vždy zmizelo, když odpojil ABS buď pojistku nebo komplet jednotku.

 

Jel jsem s tím do servisu a nikdy to prý neslyšeli. Volali do firmy která opravuje ABSka a tam o tom prý také neslyšeli.

 

Každopádně jsem se rozhodl, že vyzkouším jestli to tím opravdu je a po zaparkování jsem vždy auto zamknul a vyndal ABS pojistku (7,5ku).

Elektrikář říkal, že stačí jí vyndat a za chvíli dát zpět, ale i tak se mi auto vybilo. Zkoušel jsem jí tedy mít celou dobu vyndanou a i tak se auto vybilo.

Takže ABS to očividně nedělá.

 

Nesetkal jste se s tím někdo? Nevíte co by to mohlo dělat?

 

Děkuji

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vybíjení baterie - klidový odběr proudu
před 9 minutami, roubic napsal:

@Trisy89 kdyz jsem mel audi tak mi to delala klika ktera probouzela auto ale uz si nepamatuju jak se to diagnostikovalo ( tusim ze sem si vsimnul ze kdyz jsem mel auto a stal u nej bylo zamkle tak se mi rozsvicel trojuhelnik a tlacitko na start motoru ) a klika psala chyba dotyku nebo tak nejak

Musím to nějak vyzkoušet, protože očividně když si člověk zaplatí elektrikáře tak ten zjistí kulové. Litr fuč a nevím nic nového :-))

 

Proto píšu sem, tady lidi ví víc jak kdejakej servis.

 

K tématu: všiml jsem si, že poslední dobou mi nejde odemknout auto pomocí kliky u řidiče dotykem. ale přičítal jsem to tomu, že je auto vybité, tak jsem to vždy otevřel dálkou.

Musím to tedy nechat vybít a zjistit, jestli se bude dát otevřít alespoň klikou u řidiče.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, MaraH napsal:

Mě napadla zda nemáte dodělávanou kameru vpředu nebo couvací? Ty často vybíjely baterku během víkendu.

Ano kameru mám dodělávanou. Mám jí neustále píchlou v zapalovači a spouští se vždy při pohybu nebo nárazu. 

 

Mám jí takhle ale už asi rok nebo dva a nikdy to problém nedělalo. Ale jo, mohl bych to vyzkoušet vytáhnout a uvidíme..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, jarv napsal:

Taky bych zkusil odpojit kameru ze zapalovače. Něco podobného mě to dělalo u kamery na záznam jízdy. Objevilo se to po cca dvou letech používání. Řešil jsem to odpojováním a musel jsem na to pořád myslet. 

No tak cca dva roky jí mám taky no... Ještě jsem se ptal elektrikáře jestli to nemůže být tou kamerou.

 

Ona je to kamera na záznam jízdy, ale zároveň monitoruje auto i když je zaparkované. Takže při pohybu nebo nárazu spíná a natáčí pár minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, Trisy89 napsal:

Ona je to kamera na záznam jízdy, ale zároveň monitoruje auto i když je zaparkované. Takže při pohybu nebo nárazu spíná a natáčí pár minut.

Zapalovač nehlídá nízké napětí, takže klidně vybije baterku. Pokud má kamera parkovací funkci, má neustále odběr, i když nenahrává. Odhaduju, že baterka má s věkem horší parametry a kamera v zapalovači ji vybije rychleji než dřív. Sám mám proto kameru jen na klíček. Pokud chceš používat parkovací režim, použij "hardwire kit" s ochranou napětí baterie. Něco jako: https://www.isix.cz/prislusenstvi-k-viofo-gitup-autokameram/vylepseny-3-wire-mini-usb-hard-wire-kit-kompatibilni-s-a129-a129-duo/

 

Editováno: , autor: virtual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, virtual napsal:

Zapalovač nehlídá nízké napětí, takže klidně vybije baterku. Pokud má kamera parkovací funkci, má neustále odběr, i když nenahrává. Odhaduju, že baterka má s věkem horší parametry a kamera v zapalovači ji vybije rychleji než dřív. Sám mám proto kameru jen na klíček. Pokud chceš používat parkovací režim, použij "hardwire kit" s ochranou napětí baterie. Něco jako: https://www.isix.cz/prislusenstvi-k-viofo-gitup-autokameram/vylepseny-3-wire-mini-usb-hard-wire-kit-kompatibilni-s-a129-a129-duo/

 

Já teda prvně vyzkouším, jestli je to tím. A pokud by to tím bylo, tak to musím řešit no. Problém je, že to mám zapojené do zapalovače a to co jsi poslal jen tak do zapalovače nenapojíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu vlákno o instalaci kamer - pro bezproblémovou funkčnost potřebuješ zapojit kameru buď "na klíček" na pojistky, nebo na stejné místo zapojit ten hard wire kit, co napájí kameru i s vypnutým klíčkem a zároveň hlídá napětí baterky. Bonusem je skrytá instalace, kdy ti kouká jen 5 cm kabelu u zrcátka, vše ostatní je schované.

Zkus vypojit ten zapalovač a uvidíš jestli se to taky vybije...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, virtual napsal:

Je tu vlákno o instalaci kamer - pro bezproblémovou funkčnost potřebuješ zapojit kameru buď "na klíček" na pojistky, nebo na stejné místo zapojit ten hard wire kit, co napájí kameru i s vypnutým klíčkem a zároveň hlídá napětí baterky. Bonusem je skrytá instalace, kdy ti kouká jen 5 cm kabelu u zrcátka, vše ostatní je schované.

Zkus vypojit ten zapalovač a uvidíš jestli se to taky vybije...

Já si ten kabel také zastrkal tak, že není vidět. Manželka teď jede z Prahy, takže auto bude nabité. Tak jak přijede tak to hned vyrvu ze zásuvky a uvidí se. Dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus to a uvidíš. Když jsem řešil kameru (Viofo), zjistil jsem, že spotřeba při parkování je fakt velká (pro nehlídaný zapalovač). U starší baterky nebo při městském provozu s SS systémem to určitě může dělat neplechu.

Namátkou "The camera consumes a current of 200 mA in the parking mode. Interestingly, this is only 10mA less than in normal driving mode." nebo

Parking_Mode_Settings_A119.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menší update.

 

Manželka dnes jela do Prahy (120km) tam pak nastartovala v pohodě a jela zpět do Jihlavy (120km). Zaparkovala na náměstí, že nakoupí a po 20ti minutách už nenastartovala.

Aku dle akuservisu byla v pohodě a auto dobíjelo. A aby se vybilo po ujetých 240km za 20 minut mi přišlo hodně zvláštní. Říkal jsem si že by to nevybilo nic... tak jsem si řekl že to vážně musí být baterie.

Nastartovali jsme to přes kabely a dojeli znovu do akuservisu, vysvětlil a oni že to tedy znovu proměří. Chlápek z ničeho nic říká, že baterka je úplně mrtvá. Takže jsem koupil novou aku a doufám, že se tím problém vyřeší.

Pokud ano, škoda jen, že se jim to neobjevilo hned poprvé, protože takhle mě to stálo litr navíc za elektrikáře, kterej mi stejně prd poradil.

 

Takže teď budu jezdit (snad) a dám tedy vědět jestli se to vyřešilo nebo ne.

 

VŠEM VÁM MOC DĚKUJI ZA POMOC A RADY.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje rada zní, v první řadě změnit autoelektrikáře a ještě jedna rada navíc, i když v reále těžko použitelná.  Pokud někdy chce člověk zjistit, jak je na tom skutečně autobaterie, tak nějaké to testování klasickými  elektronickými autotestery a to  i v autorizovaných servisech pořádně nic neodhalí. Občas  se i stává, že v servisu ti vyjedou písemný protokol z testeru, že baterie je OK, ale ta následně, třeba se začínající zimou neočekávaně klekne.  Skutečný stav baterie odhalí jen test tzv. zátěžovým , odporovým testerem, kdy baterie se při tom na pár vteřin dostane až do hluboce vybitého stavu a pak se musí okamžitě opětovně několik hodin nabíjet.  Tohle klasický autoservis ani průměrný  autoelektrikář nikdy dělat nebudou, protože to stojí hromadu času, auto zabírá v servisu zbytečně místo a výdělek z toho skoro žádný. 

Osobně si myslím, jak to tady čtu, že to byla jen ta špatná (dosluhující) baterie.  Pokud by to nebylo jen tou baterií, ale  tím zvýšeným klidovým odběrem, tak schopný a fundovaný autoelektrikář, to musí celkem snadno zjistit proměřením jednotlivých obvodů ve vozidle. Pokud to neumí a jen tak nahodile zkouší, tak to není dobrý autoelektrikář.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, DušanV napsal:

Moje rada zní, v první řadě změnit autoelektrikáře a ještě jedna rada navíc, i když v reále těžko použitelná.  Pokud někdy chce člověk zjistit, jak je na tom skutečně autobaterie, tak nějaké to testování klasickými  elektronickými autotestery a to  i v autorizovaných servisech pořádně nic neodhalí. Občas  se i stává, že v servisu ti vyjedou písemný protokol z testeru, že baterie je OK, ale ta následně, třeba se začínající zimou neočekávaně klekne.  Skutečný stav baterie odhalí jen test tzv. zátěžovým , odporovým testerem, kdy baterie se při tom na pár vteřin dostane až do hluboce vybitého stavu a pak se musí okamžitě opětovně několik hodin nabíjet.  Tohle klasický autoservis ani průměrný  autoelektrikář nikdy dělat nebudou, protože to stojí hromadu času, auto zabírá v servisu zbytečně místo a výdělek z toho skoro žádný. 

Osobně si myslím, jak to tady čtu, že to byla jen ta špatná (dosluhující) baterie.  Pokud by to nebylo jen tou baterií, ale  tím zvýšeným klidovým odběrem, tak schopný a fundovaný autoelektrikář, to musí celkem snadno zjistit proměřením jednotlivých obvodů ve vozidle. Pokud to neumí a jen tak nahodile zkouší, tak to není dobrý autoelektrikář.

Podle mě to byl pablb....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen me napada, pokud mas aktivni "inteligentni' dobijeni, tak to ti drzi aku stale na 12.1V(mimo zimni mesice, tam to pere jak smyslu zbaveny). jak asi bude ten aku vypadat po 24hodinach provozu te kamerky? a hlavne, pokud to takto bude dlouhodobe provozovano?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...