PájaSP Posted December 29, 2024 Share Posted December 29, 2024 Ahoj, mám čerstvě RS 245 r.v 2017 motor DLBA a dnes mě čekalo nepříjemné překvapení, dole na krytu motoru jsou kapky chladící kapaliny, čili předpokládám že je vodní pumpa KO, podle toho, že má najeto 114 000 a vše původní (to jsem byl původně rád, protože není bouraná, má původní hodnoty laku, světla, atd.... teď to vypadá, že je spíše před velkým servisem a zatím jsem nechal udělat jen základní věci jako olej, filtry, svíčky a olej v diferenciálu, rozvody zatím ne). Jen se chci zeptat, u tohoto motoru jsou rozvody řetězem, čili vodní pumpa je mimo a je to nějaký problém jí vyměnit? Sám to dělat nebudu, to je jasné, ale řešil to někdo u tohoto motoru, případně jaká byla cena? Našel jsem témata s vodní pumpou pro jiné motory, ale ne benzínové RS. Původní radost z auta vystřídalo tak trochu zklamání, je to prostě staré a vypadá to, že bude potřebovat více péče, než jsem původně myslel . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted December 29, 2024 Share Posted December 29, 2024 retaze su tam tusim tri, na olejove cerpadlo, vacku a vyvazovaci hriadel. stav napinaku sa da skontrolovat cez take okienko. vodna pumpa je hnana remenom a taki experti, co nemaju specialne naradie, tusim T10355A, ho nemenia, lebo vraj netreba - to by som si postrazil hned by som skontroloval aj vyrovnavaciu nadobku na chladiacu kvapalinu, ci tam nemas G13 MIT SILIKAT a ten vyhodit a naliat G12evo btw netesnost moze byt aj na obale termostatu, podla stavu vymenit rovno s vodnou pumpou 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PájaSP Posted December 29, 2024 Author Share Posted December 29, 2024 JJ vím, okénko, které se vylomí a pak se musí dát nové, to chci nechat alespoň zkontrolovat, v servisu (neautorizovaném) mi říkali, že podle zvuku OK. Tři řetězy, tak to je mazec.... ve Škodovce mi řekli, že je to za 35 000 Kč, což mi přišlo jako ranec, ale už asi tuším proč tolik. Věčný řetěz . G12evo ... Ok, píšu si, stejně se bude muset vyměnit. Netěsnost.... no to musí udělat servis, že je na to potřeba speciální udělátko, z toho nemám radost, na to se musím zeptat. Když koukám na AutoKelly - Termostat s těsněním VERNET - 1 705 Kč, Vodní pumpa INA - 9 716 Kč + práce. Nebo se nemění celá vodní pumpa? Za tyhle peníze je s těsněním, s vodním čerpadlem, s modulem termořízení, s řemenicí. To snad není třeba, nebo ano? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted December 29, 2024 Share Posted December 29, 2024 ak to bude u teba vyzerat takto nejako, tak treba menit cely "modul termorizeni" uz som pocul aj o pripade, ze niekomu v zaruke vymenili len pumpu a po zaruke zacal tiect "modul" 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PájaSP Posted December 29, 2024 Author Share Posted December 29, 2024 Sakryš... tak to je raketa. Svěřím to servisu a připravím se tak na 15 000 Kč . Děkuji za info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PájaSP Posted January 4 Author Share Posted January 4 Tak nové poznatky ze servisu, vodní pumpa to není, chladič prý taky ne, teče něco zepředu motoru (nevyznám se v tom, nevím, jestli může téct něco přímo z motoru, podle schémat jsou tam hadice a milion spon, nebo čeho). Takže se bude bádat dál...... Škodovka fakt super, hned půjde do výkupu za novou Kiu. Jasně je stará 7 let, ale nečekal jsem, že bude problém hned. Nechce někdo RS 245 za výkupní cenu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michi07 Posted January 15 Share Posted January 15 Častý problém u této motorizace, únik chladící kapaliny. Většinou jsou s tím problémy už v první letech, takže často měněna vodní pumpa, termoregulátor a skříň v rámci záruky. Já to takto měl na dvou autech s touto motorizací cca po dvou letech . Spíš bych řekl, že si toho předešlý majitel nevšiml, nebo to ignoroval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PájaSP Posted January 17 Author Share Posted January 17 Já to mám už docela dlouho v servisu, vodní pumpa prý rosila, takže vyměněna, druhý den pod autem opět loužička. Bude se to řešit dál, ale jsem z toho auta totálně znechucený. Že já nezůstal u motorek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanmar Posted January 18 Share Posted January 18 No mě unikala voda z termoregulátoru. Sice to bylo u 1,8 tsi ale to je víceméně stejný motor. A bylo to už při najetých 50 tisících km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.