Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Fábie 1,2 HTP 47 kW r.v. 2003,najeto 35 tis. km (pozn. do minulého roku s tím jezdil tatík), předevčírem jsem normálně zaparkoval do garáže, včera přijdu, startuju a už jsem nenastartovat a to jsem to zkoušel několikrát. Diagnostika motoru bez závad. Jak tady čtu, tak mne potkala klasika u těchto motorů tohoto ročníku, tedy přeskočil mi řetěz. Startér točí, ale nic. Snad se to nepotkalo, nic jiného jsem s tím nedělal, jen startoval, bezúspěšně :-(

Mám několik dotazů:

1. Mohlo se to potkat při startování ?

2. Co všechno musím vyměnit, abych mohl dál jezdit a kolik to bude stát? Četl jsem tu částku kolem 7 tis. Kč (řetěz, kola, lišty, napínák+ práce)?

3. Je výměna těch rozvodů dostatečná, nebo musím opravit, či vyměnit ještě něco? Někdo tady psal o svíčkách ?! Dále olej ?! ,oc jsem tomu nerozumněl z pohledu souvislosti.

Díky za info.

Dotaz: - vztahuje se na tuto "věc" havarijní pojištění?

určitě ne, ale dalo by se se škodovkou diskutovat o kulanci (jedná se o konstr.problém), tj. pokud by ti to uznali, tak materiál platí Škodovka a práci ty

určitě ne, ale dalo by se se škodovkou diskutovat o kulanci (jedná se o konstr.problém), tj. pokud by ti to uznali, tak materiál platí Škodovka a práci ty

No, ale při cenách práce ve ŠA se možná dostanu i s cenou materiálu u garážového servisáka níž. :-(

necituj poslední příspěvky ...

pak ti mohu poradit jen jedno, napiš SZ uživateli SEBO ať ti pošle ceny ND a pak zkus napsat SZ uživateli JAKR a ten ti řekne za kolik by ti to udělal (na svém už to měnil) no a pak můžeš porovnat co tě vyjde laciněji ;)

Ozvěte se komu přeskočil ten řetěz a v jakém provozním režimu to bylo. Toto téma si myslím zasloží víc rozebrat. Ty případy se množí.

Tak mne sa to stalo tiež, ale prišiel som na to až keď mi začala svietiť kontrolka elektroniky motora. V podstate ukazovalo chybu snímača tlaku vzduchu a keď som ho vymenil tak stále ukazovalo nejakú chybu a po čase sa mi kontrolka rozsvietila znova. Trochu bolo počuť akoby šušťala reťaz, motor zhasínal pri voľnobežných otáčkach a mal nepravidelný chod a viacej sa chvel. Mám ročník 2003. Kedy a ako sa to stalo neviem, lebo som bol dlhšiu dobu v zahraničí a autom jazdila manželka a niekedy otec. Najazdené mám 64 tkm. Kámoš mi vymenil rozvody, olej (mal som vlastý), vzduchový filter, sviečky, prečistil zadné brzdy (ostávali visieť) a zapojil hadičku do nádržky kvapalinu na ostrekovače a spolu ma to stálo 240 eur. Vravel, že to nie je prvý prípad s ktorým sa stretol. Údajne v jednom prípade sa to stalo pri štartovaní. Na chybu prišiel hneď a to vytiahnutím krytiek pri vačkových hriadeľoch, ktorých rysky neboli súbežne. Uvažujem nad 51kW FII a táto nepríjemná skúsenosť ma trochu odradila. Našťastie je tu fórum v ktorom som sa dočítal, že u novších modeloch sa to nevyskytuje. Tak asi do tej FII ale kombi s klímou pôjdem. Kupovať ju však pôjdem do CZ alebo PL, lebo tam sú ceny lepšie. Šťastie v nešťastí bolo (vo všetkých prípadoch ktoré robil kámoš to tak bolo), že sa nestretli ventily s piestom. ;):)

Startér točí, chvilkama to vypadá, že by to mohlo naskočit, ale vůbec nenaskočí. Co těsnění pod hlavou ?!? Mohlo odejít?!

Přesně takhle se mi projevila baterka, byla K.O., ale přitom normálně točila a auto občas jakoby chtělo chytit (jakoby nahodile padla jiskra v některém z válců) ale jinak prt.... ;)

Taky jsem myslel, že jsou to rozvody, všechny příznaky tomu nasvědčovaly, včetně toho, že jsem poslední "jízdu" před tímto problémem absolvoval v délce 20m do garáže... Krátká jízda, vyloženě poškubnutí o pár metrů a následné vypnutí motoru býval také příznak přeskočených rozvodů u HTP 12V a tak jsem se i já obával o rozvody, ikdyž mám MR 05, tak bych měl být v pohodě. A nakonec to byla baterka, která mě vypekla, ač měla teprve 3,5 roku :huh::rip:

Zkus tedy zaměřit pozornost i tímto směrem, změřit multimetrem napětí na aku v klidu, zkusit startovat přes kabely atp.

Přesně takhle se mi projevila baterka, byla K.O., ale přitom normálně točila a auto občas jakoby chtělo chytit (jakoby nahodile padla jiskra v některém z válců) ale jinak prt.... ;)

Taky jsem myslel, že jsou to rozvody, všechny příznaky tomu nasvědčovaly, včetně toho, že jsem poslední "jízdu" před tímto problémem absolvoval v délce 20m do garáže... Krátká jízda, vyloženě poškubnutí o pár metrů a následné vypnutí motoru býval také příznak přeskočených rozvodů u HTP 12V a tak jsem se i já obával o rozvody, ikdyž mám MR 05, tak bych měl být v pohodě. A nakonec to byla baterka, která mě vypekla, ač měla teprve 3,5 roku :huh::rip:

Zkus tedy zaměřit pozornost i tímto směrem, změřit multimetrem napětí na aku v klidu, zkusit startovat přes kabely atp.

No bohužel to není můj případ, baterku jsem dobil a zkoušel startovat i přes kabely, ale baterka je stopro v pohodě. Navíc jsem už odkryl ty krytky k vačkám a jsou o 6-7 mm posunutý od sebe, takže je to skočený určitě. Dnes to jdu odtáhnout do servisu, tak uvidím jak to vše dopadne, doufám, že se to nepotkalo :-(

  • 3 týdny později...
Startér točí, chvilkama to vypadá, že by to mohlo naskočit, ale vůbec nenaskočí. Co těsnění pod hlavou ?!? Mohlo odejít?!

Tak to máš skočené. Dnes jsem přivezl tenhle problém z opravny. Při startování to zachrastilo ale nenaskočilo.Byl skočenej rozvod o tři zuby.Je fakt že ty kolečka jsou jak z tříkolky.

Tak opraveno, bylo to skočený, prý o 3/4 zubu, vyměněny komplet rozvody včetně napínáku a nové lišty, cena 6800,- Kč z originál servis Škoda.

Osobně jsem ten motor neviděl, ale kamarád automechanik říkal, že u htp je výměna řetězu docela složitá (snad že se musí i sundat hlava a další - už přesně nevím).

jenom prsa motoru,vyko ventylu a vana :prc: nikdy vyckrat to už nechci delat.......bez připravků

Upraveno od Roman Fabian

  • 2 týdny později...

Zájímalo by mě,kdy měnit rozvody,nebo nejlíp jak to poznám,kdy vyměnit nebo kde je to napsáno?Po kolika km?Dík

mrkni do servisky (sice teda serviska nehledi na motorizace, ale zminka o tom tam je), kazdp. zalezi na motorizaci, trebas 1,2jky maj rozvody retezem, cili v uvozovkach "nesmrtelny", tam se obavat rozvodu nemusis :-)

  • 4 týdny později...

jak ho vyměnit?poradí někdo??

Hah, no robi sa to jednoducho kedze priestoru v HTP motorovom priestore je na rozdavania... tusim ze sa to da spravit aj tak ze povolis napinaciu kladku, klasicky tusim tisihran a povolujes :) alebo ja som to vzdy menil stylom zapacit to pri kladka tym hladkym telom skrutkovacu a remen bol dole, davanie noveho remena takym istym stylom :D Zas s tym nemusis robit v rukavickach a bat sa toho :)

  • 9 měsíců později...

Mám 47kW RV 09/2003 najeto 80 000 km. Ptal jsem se v servise na výměnu a cena cca 6000,- Dělá se prý výměna celý sady.

měl jsem 1.2 htp 47kw creation 2003/06 a přeskočil....od té doby se mi pořád něco dělo, zejména v zimním období při mrazech neustálé problémy, šla z domu za 1.9 tdi pd 74kw elegance a neměnil bych. je to 2005/12

Upraveno od pivinko

Mám 47kW RV 09/2003 najeto 80 000 km. Ptal jsem se v servise na výměnu a cena cca 6000,- Dělá se prý výměna celý sady.

jj, ale není potřeba to dělat, jen pokud je krátká lišta, a vyměnit max. řetěz

na foto je lišta dlouhá, liší se proti krátké tím prodloužením v zakroužkování na fotce,

já měnil jen pro prdel na 200.000km, prostě jsem to chtěl vidět a můžu říct, že opotřebení je žádné,

viz foto - bílá lišta je nová, hnědorezatá původní, kolo taky původní

post-94-1264520036_thumb.jpg

post-94-1264520173_thumb.jpg

post-94-1264520194_thumb.jpg

post-94-1264520229_thumb.jpg

post-94-1264520286_thumb.jpg

post-94-1264520300_thumb.jpg

Ta moje je předface a tím pádem bude asi krátká? A myslíš že se dá koupit samotný řetěz? Lišta stojí asi 560,-

A jak je složitá rozborka a samotná výměna? Stojí za to si to nechat udělat v servisu?

Upraveno od Kubenec

pivinko: rozumny tah, aspon mas zetor co ma tah narozdiel od nas ;)

Ta moje je předface a tím pádem bude asi krátká? A myslíš že se dá koupit samotný řetěz? Lišta stojí asi 560,-

A jak je složitá rozborka a samotná výměna? Stojí za to si to nechat udělat v servisu?

určitě se dá i řetěz samostatně, ano asi budeš mít krátkou, vzhledem k záruce bych to nechal na servisu, myslím tím záruku na přeskočení řetězu apod., není to náročné a ani to asi nebude drahé, každopádně bych si domluvil cenu předem

mne preskocila o jeden zub, rv 12/2003 130tkm, po vymene je motor o poznanie tichsi.. (vo firme mame 5 fabii a 2 uz retaz preskocila cca pri 140tkm vsetky rv.2003)

Boleslaváci možná zapomněli do servisky napsat,že když mrzne,tak se s motorem 1.2 nemá jezdit.....Motor je tuhý a má větší tendenci přeskočit řetěz

Včasná výměna oleje je důležitá:

Naše poznatky z provozu motorů 1,2 l HTP v České republice jsou následující: na bezporuchový chod tohoto motoru má zásadní vliv kvalita motorového oleje. Ta vzhledem k příměsím síry v našich palivech rapidně klesá, dle našich zkušeností je olej v benzinovém motoru po ujetých 7 500 km prakticky bez přísad a paradoxně čím kvalitnější olej použijete, tím rychlejší bude jeho degradace.

Specifikem motoru 1,2 l HTP je vysoká teplota oleje, daná nevhodným umístěním katalyzátoru před hlavní olejový kanál v bloku motoru (páni konstruktéři zapomněli při využívání metody konečných prvků používat zdravý selský rozum). Pokud olej v motoru necháte déle jak 10 000 km (ano zásadně se to rozchází s doporučením výrobce na servisní prohlídky),dochází k zakarbonování pístních kroužků, ale hlavně zdvihátek ventilů v hlavě. Ty se nevracejí dostatečně rychle a dostávají se do kontaktu s písty motoru – výsledkem je minimálně poškozená hlava motoru. Dalším konstrukčním nedostatkem je technické řešení napínáku rozvodového řetízku – z důvodu snížení nákladů na výrobu motoru není použit systém rohatka – západka, který by i při motoru v klidu udržoval dostatečné napnutí rozvodového řetězu a napínák je tlačen tlakem motorového oleje jen při běhu motoru. Vlivem provozu dochází k degradaci motorového oleje a tím také k výraznému zvětšování jeho viskozity. Při startu motoru pak nemusí být napínák schopen dostatečně rychle napnout rozvodový řetěz, ten se rozkmitá a na rozvodovém kole přeskočí. Po prodloužení vodících lišt rozvodového řetězu dochází k tomuto jevu méně často.

V obou případech je prevencí včasná výměna oleje, nejlépe přesně na polovině servisního intervalu doporučeného výrobcem, tedy na 7 500 km, nebo alespoň na 10 000 km

Myslím, že poznatky od pana Jandy zná asi každy a kdo má čip od CIMBU, tak tuplem.

Mám 1.2/40kW r.v. 2005, najeto 88.000 km a zatím motor bez jakéhokoliv problému.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.