Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Skus parkovat na neutrali. Mne to chrastilo len vtedy ked to niekto nechal stat s hodenym kvaltom, vtedy ta sila napinak pretlaci a vytvori sa vola retaze. Mas 6V ci 12V? Na 12V by som tu vymenu neodkladal vecne, ale ja sam som s tym jazdil tak 50 tisic km :)

Vloženo

Ahojte. Chcel by som sa spytat na vas nazor, ospravedlnujem sa ak sa nie uplne spravne vyjadrim, no tlmocim len otcove informacie.

Mal som fabiu 1,2 HTP 47kW, motor AZQ. Aktualne ma cca 200 000km. Este ked som ju mal na zaciatku, niekde pri 120-130 000km 2x za sebou v rozmedzi mozno niekolkych tyzdnov preskocil rozvod. Pri druhom preskoceni bol meneny komplet rozvod vratane dlhsieho napinaka (oboch). 

Momentalne su ale problemy ze fabia neide do otacok. Najskor znova preskocil rozvod, ten sa nastavil, no popri tom sa pridal aj katalyzator ktory bol upchaty. Vymenil sa, nastavil sa rozvod a fabia isla chvilu OK. Nasledne znova preskocil rozvod, startuje, no neide do otacok (pri jazde max do tych 3000). Otazka je - co moze byt pricinou ze rozvod preskakuje tak casto. Nie je to predsa normalne aby to robilo, dlho nic a zrazu takto casto. Moze mat s tym nejaky suvis kompresor klimy, napr. ze sa nejak zasekava a to sposobuje zaseknutie a nasledne preskocenie rozvodu, alebo jednoducho treba vymenit rozvody a bude to OK.

 

Dakujem za akekolvek rady a napady.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Ahoj, dneska jsem menil olej, puvodni 5w40 Edge jsem vymenil za 5w40 Magnatec a zacali mi chrastit rozvody pri nizkych otackach, zhruba 1000-1300. Pred tim to urcite nedelal. Mam 1,2 HTP 12V, 2007, 40 000 km. Nevite nekdo co s tim? Jak to odstranit? Dekuji.

Vloženo

Ale chrastí to len krátko po štarte , nie? Tak to obvykle býva - kým sa natlakuje olejom napinák. Edge je podľa technického listu o niečo viac tekutý, takže to asi zaplní o niečo rýchlejšie. Ja som s chrastením jazdil pomerne dlho, po čase už nepomohol žiadny olej, ani 0W-40. Pomohlo parkovať s ručkou a definitívne pomohla výmena rozvodov aj s napinákom a mám pokoj :-)

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Ahoj,

chystám se na výměnu rozvodů a chci se Vás zeptat, co se dává jako těsnění pod hydraulický napínak. V DP jsem nikde nenašel jestli je to bez těsnění nebo těsnění čí silikon. Děkuji

Vloženo

Pánové prosím moc o radu.

Mám připravené auto doma v garáži a zaboha nemůžu najít místo, kam se vkládá aretační čep klikového hřídele...

Naveďte mě.. Dle DP se nemůžu zorientovat kde se místo nachází případně co je potřeba za čidlo apod vyndat..

Děkuji za pomoc!!!Spěchá to :)

Vloženo

Pánové prosím moc o radu.

Mám připravené auto doma v garáži a zaboha nemůžu najít místo, kam se vkládá aretační čep klikového hřídele...

Naveďte mě.. Dle DP se nemůžu zorientovat kde se místo nachází případně co je potřeba za čidlo apod vyndat..

Děkuji za pomoc!!!Spěchá to :)

asi si si neprečítal toto vlákno,že?? ...lebo ak áno,tak si musel nájsť toto

http://forum.skodahome.cz/topic/35136-htp-rozvodový-řetěz/?p=1566110

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím pánové, rád bych si od vás nechal potvrdit svou úvahu. 

Dnes jsem zaparkoval v prudším kopci čumákem dolu a jako vždy jen na kvalt (zpátečka) jsem ho nechal stát, všiml jsem si, že to kvalt neudržel a auto popojelo, tak jsem se vrátil k autu, zatáhl ručku a odešel do obchodu. No po návratu, jsem skočil do auta a už jsem nenastartoval, vše se tváří normálně jen prostě nechytá. Čerpadlo tlačí, startér točí, veškeré pojistky OK, tudíž je dle mého nepravděpodobnější příčina, že přeskočil řetěz. 

Motor AZQ, nájezd poctivých 192 tis. km

Vloženo

Zdravím pánové, rád bych si od vás nechal potvrdit svou úvahu. 

Dnes jsem zaparkoval v prudším kopci čumákem dolu a jako vždy jen na kvalt (zpátečka) jsem ho nechal stát, všiml jsem si, že to kvalt neudržel a auto popojelo, tak jsem se vrátil k autu, zatáhl ručku a odešel do obchodu. No po návratu, jsem skočil do auta a už jsem nenastartoval, vše se tváří normálně jen prostě nechytá. Čerpadlo tlačí, startér točí, veškeré pojistky OK, tudíž je dle mého nepravděpodobnější příčina, že přeskočil řetěz. 

Motor AZQ, nájezd poctivých 192 tis. km

Tak to bych tipnul na skočené rozvody.Celkem klasika.

Vloženo

No, to nejsou odpovědi, které jsem chtěl slyšet :-/ No co už no. Startoval jsem to asi milionkrát, varianta přeskočenýho rozvoďáku mě v tu chvíli nenapadla, tak snad to není doje*aný úplně. 

Vloženo

Či prežili ventily a piesty je prekvapenie ktoré sa odhalí až keď sa to rozmontuje. 

Len repas rozvodov by mal byť cca 5000 CZK. 

U mňa sa reťaz ozývala už okolo 100t. km, tak som radšej moc na kvalte neparkoval. Už je tam ale nový rozvod aj s modifikovaným napínákom, takže 

by to malo byť úplne odolné voči preskočeniu. Proste auto ktoré si musí ešte kutil nejak dokončiť doma, ale potom funguje parádne :-)

Vloženo

Díky za reakce, jen ještě dotaz, řešil už někdo opravu v autorizovaném servisu? Na kolik to přibližně vyjde? Jsem z Prahy a mám tu kousek hned dva autorizvané servisy škoda Auto Adámek a auto Trio. Případně doporučení na neznačkový servis. Nerad bych rozvody svěřil nějakému pochybnému mechanikovi, jen proto, že má solidní ceny za hodinu práce a hezké webovky. 

Vloženo

Ten moj odhad je podla skusenosti s Motoservis Kasl (Su to Revnice alebo Lety). Je to sice trochu dalej z Prahy, ale ta cesta vlakom stoji za tie usetrene prachy. Je to poctiva praca za rozumnu cenu. Schvalne skus zavolat autorizovany servis kolko by stala vymena rozvodov - ak teda optimisticky predpokladame ze je to len preskocene a nic horsie sa nestalo.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...