Pawouk Vloženo 29. Dubna Sdílet Vloženo 29. Dubna Pánové, nadále neodbíhejte od tématu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomashewk Vloženo 29. Dubna Autor Sdílet Vloženo 29. Dubna Mě přijde, že to souvisí, ale samozřejmě slovo admina nebudu rozporovat. Chtěl jsem v tomto vlákně sdílet reálnou spotřebu tohoto motoru (aby se o tom dozvěděli třeba i Ti, kteří by si takovou motorizaci chtěli koupit). Jako přínos pro stávající majitele pak i tipy na její snížení (resp. dosažení nízkých čísel, pokud je někdo reportuje). Máme na to založit jiné téma tedy? Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Dubna Sdílet Vloženo 29. Dubna Jo, ale kde to pak skončí? Lidi tady totiž dost často neví, kdy mají přestat. Myslím, že třeba téma plachtění už bylo prakticky vyčerpáno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mito7 Vloženo před 11 hodinami Sdílet Vloženo před 11 hodinami V 7. 4. 2025 na 1:56, e1. napsal: Presne tak, ak práve plachtíš a vidíš, že dopravná situácia bude vyžadovať brzdenie, tak je dobré hneď ťuknúť do pádla, aby tam bol zaradený nejaký rýchlostný stupeň. Nemusí byť nízky a nemusíš túrovať motor do červeného, môže to byť aj najvyšší možný prevod, pointa je v tom, že pri zaradenej rýchlosti je spotreba nulová, kým pri plachtení ak motor beží tam je nejaká spotreba. Príklad takejto situácie je, keď sa blížiš ku kruhovému objazdu mimo obce. Ak pustím plyn/vypnem tempomat takých 800 metrov pred kruháčom, tak pekne k nemu doplachtím a zhruba 30-35-kou ho prejdem. Ak ale počas toho vidím, že pri vjazde do kruhového objazdu stále čakajú autá, alebo z iného dôvodu ten kruháč nebudem môcť prejsť bez zastavenia, tak ťuknem do páčky podradenia, čím dosiahnem, že autom do dorazím do kruhového objazdu trochu neskôr, čo znamená, že stojím kratší čas, je vyššia šanca, že nakoniec nebudem musieť zastaviť lebo dorazím o pár sekúnd neskôr a zároveň som tých posledných pár (sto) metrov oproti plachteniu išiel s nulovou spotrebou. Podotýkam ale, že ja nemám (mild-)hybrid pohon a nepoužívam ani stop-štart systém auta, lebo stále vypínanie a štartovanie motora mi je proti srsti. Druhý zaujímavý príklad je, keď sa blížim 70-kou ku svetelnej križovatke s pomerne rýchlim cyklom a z diaľky vidím, že práve naskočí červená. Som napríklad 400-500 metrov ďaleko. Ak budem plachtiť, určite musím pri križovatke zastaviť a budem tam čakať povedzme 10-15 sekúnd. Ak namiesto plachtenia začnem okamžite brzdiť motorom, pravdepodobne dorazím v čase, kedy síce už naskakuje zelená, ale autá predo mnou sa rozbiehajú moc pomaly a nakoniec budem musieť aj takmer, alebo úplne zastaviť a rozbiehať sa takmer/úplne z nuly. Ak ale hneď v momente naskočenia červenej intenzívnejšie zabrzdíš klasickou brzdou napr. zo 70 na 35-ku a zvyšných povedzme 350-450 metrov budeš plachtiť/dobrzďovať motorom (podľa situácie), tak kvôli nižšej rýchlosti bude trvať dlhšie a kým prídeš na ku križovatke, stihne naskočiť zelená, aj autá pred tebou sa už stihnú dostatočne rozbehnúť, a ty začneš akcelerovať napríklad z rýchlosti 15-20 km/h a nie z (takmer) nulovej rýchlosti, čo je samozrejme lepšie pre spotrebu. Jednoducho: Čo najviac plachtiť a jazdiť bez brzdenia. Ak to bez brzdenia nepôjde, tak namiesto doplachtenia radšej spomaľovať so zaradenou rýchlosťou. Snažiť sa prvé dva body aplikovať tak, aby opätovná akcelerácia začala s čo najvyššej počiatočnej rýchlosti. Čo najviac predĺžiť čas toho kým je auto v pohybe (ideálne s nulovou spotrebou) a čo najviac skrátiť čas státia (platí pre deaktivovaný stop-štart). Pokud chceš z plachtění podřadit tak je lepší ťuknout do brzdy a auto podřadí. Když podřadíš manuálně, tak to otáčky motoru vyžene nejdříve přidáním plynu (spálením paliva) a až potom zavře vstřikování. Ťuknutím do brzdy to motor roztočí od kol a zároveň malinko ubere kinetickou energii brzdama. Nebo přepnutím na jiný režim, než eko. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mito7 Vloženo před 11 hodinami Sdílet Vloženo před 11 hodinami V 28. 4. 2025 na 16:32, tomashewk napsal: @mito7, co myslíš "těžší převodovku"? Jinak pokračuji dále v reportu spotřeby. Cesta Praha - Milevsko. V Praze s docela těžkou nohou. Po dálnici jsem pálil 150 km/h kde to šlo. Cesta Milevsko - Praha. Lehká noha. Dálnice 130 km/h, z kopce občas i víc. V Praze pohodově a předvídavě, kde to šlo. Těžší znamená s těžším převodem. Na stejnou rychlost má nižší otáčky motoru. Škoda, že už nikde neuvádějí převodové poměry, nebo je někdo máte? Zajímavé by bylo porovnat i rozpětí převodovek v různých motorizacích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo před 9 hodinami Sdílet Vloženo před 9 hodinami (editace) 2 hours ago, mito7 said: Pokud chceš z plachtění podřadit tak je lepší ťuknout do brzdy a auto podřadí. Když podřadíš manuálně, tak to otáčky motoru vyžene nejdříve přidáním plynu (spálením paliva) a až potom zavře vstřikování. Ťuknutím do brzdy to motor roztočí od kol a zároveň malinko ubere kinetickou energii brzdama. Nebo přepnutím na jiný režim, než eko. Takto podrobne to nemám odsledované, ale ak plachtím, tak ťuknutím do páčky tam ide aj najvyšší možný prevod, a tým pádom otáčky iba niekde okolo 1500. Ak tam ideš bez plynu, tak to asi bude aj trochu na úkor životnosti spojky. Editováno: před 9 hodinami, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.