Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

To jsi kupoval nove??Zkus kuknout na hadice, jestli je mas dobre utesnene.TO stare se ti uplne rozpadlo???Pokud ano, tak ti mohly ty sracky z turba naseknout hadici co je hned za nim :o

Upraveno od Grygy

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

Dělá mi to na TDI 81 taky. To má najeto 285 000. Setkal jsem se s tím už několikrát. Některá turba prostě pískají jak uvádíš, některá ne. Nevím snad víc pískají hodně jetá turba a nebo na hodně honěném motoru. Ale to může být jen můj názor.

Už se to tu na foru dříve taky probíralo.

Taky zalezi jaky typ tam mas ...Jestli KKK nebo garetta.Kazde z nich ma jiny zvukovy projev.jinak doporucuji udelat mereni diagnostikou at mas jistotu ze tam neni opravdu nejaky problem.A jeste jsi nenapsal zda jsi dal nove nebo jete.jinak klasika...kontrola hadic a hadicek regulace..

Tento dotaz asi nepatří mě , ale problém žádný diagnostika OK, jede jak z praku.

  • Autor

Daval jsem novy, ale typ ani poradne nevim, ale byl to original co se tam ma montovat. To stary turbo se nerozpadlo, ale asi nejak zaseklo, neb to prestalo tahat :(

Daval jsem novy, ale typ ani poradne nevim, ale byl to original co se tam ma montovat. To stary turbo se nerozpadlo, ale asi nejak zaseklo, neb to prestalo tahat :(

To je skoda, protoze vetsinou se jedna o zadrenou regulaci naklapeni lopatek. Pokut teda mas turbo s VNT- naklapeni lopatek.staci to jen vycistit a jede to dal.. -_-

mně taky píská přesně jak popisuješ už v nejnižších otáčkách zejména po ubrání plynu, a taky pořád ujíždím před floydama, co mě pronásledujou a nejsou nikde vidět ?:-) Mám najeto něco přes 40 tis na 8 měsíců starém autě...

nejnádhernější zvuk co můžeš na tédéí slyšet

Mám to auto od funglovky a píská mi taky pořád , takže bych neřekl, že to dělají staré turba jak se tu někde nahoře psalo, a ani to nijak nehoním. Normální jízda .

nejnádhernější zvuk co můžeš na tédéí slyšet

tak tak, byl bych smutnej kdyby tomu tak nebylo. Ale ze začátku mi přišel jako hodně hlasitý - no zkontroluju hadice.

pískající turbo lahodí mým uším :p

  • Autor

Pískající turbo je hezká věc, ale všeho moc škodí....nedá se sehnat turbo co nepíská jako sanitka???? :angry:

Pískající turbo je hezká věc, ale všeho moc škodí....nedá se sehnat turbo co nepíská jako sanitka???? :angry:

Mno tak to nevím...Možná jinačí než originál co se cpe do kokty.. ;)

  • 1 rok později...

Ono je pískání a pískání. Turbo píská normálně, to je jasný. Mě to přesně začalo dělat to samý co tobě po tom, co mi teď ,měnili spojkovou sadu a převodovku. V nejnižších otáčkách to píská spíš jako meluzína, než jako turbo a taky jsem se ze začátku pořád koukal do zrcátka, jestli za mnou jedou policajti, nebo ne ) Když tomu naložim, tak to píská zase jinak. Pozoruju to tak poslední tři dny po tom, co jsme jeli o víkendu dálku s autama a motorkou najednou, takže jsme na to celou cestu šlapali. Doufam, že je to jen některá z hadic, protože měnit teď pro změnu turbo, to už se mi to auto fakt přestává vyplácet...

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

A to ti piska aj ked stojis na mieste alebo len pocas jazdy ked pridavas plyn?

to je idividuální, známýmu píská jak stíhačka, mě píská dost málo, o hodně míň než na předešlé oktě a kámošovi bych řekl že nepíská spíš vůbec a tahá úplně normálně.

  • 5 týdnů později...
Pískající turbo je hezká věc, ale všeho moc škodí....nedá se sehnat turbo co nepíská jako sanitka???? :angry:

Hele mam 1,9 TDI PD 4x4, rv 2001. v září jsme dávali nový turbo a pískalo jak blázen, taky od nízkch ot. klidně už 1300... ale těd asi po 20tis km se uklidnilo a má krásnej kultivovanej chod, spína na 1800ot, a píská si rozumně...

Mne to taky píská jak meluzína, už sem to tak před rokem koupil, ale až teď mne to dost štve. Tak sem se na to mrknul, rozhodil komlet hadice a druhý spoj od turba do IC je nejakej divnej. Od turba jde gumová hadice a napájí se na plastovou trubku. tak právě tenhle spoj byl trocha povolenej a kolem toho to je trocha zasraný od oleje. Byl sem u nás v servisu a když my řekli cenu novejch dílú tak se my přetočili panenky (cena 3500,-). Pak sem skočil na vrakáč, a nejaký tyhle věcičky tam mneli, ale bohužel v horším stavu než moje. Tak teď přemýšlím jak to nejak přelepit.

Takže doufám že to píská cez tenhle spoj.

  • 1 rok později...

ako to moze byt turbo ked to zacina hukat povedzme od 1000-1700 otaciek? tak isto mi auto huka ale ked sa snazim velmi pomaly slapat na plyn a velmi pomaly zvysovat otacky tak to nerobi...nechce sa mi velmi verit ze by to bolo turbo

Zajímavý počtení tady. :palec2: Já mám najeto okolo 150Tis km a turbo původní, za jízdy absolutně není slyšet,jen když otevřu okna a vyloženě to poslouchám.takhle to je OK. Hlasité pískání způsobují tyto věci: Nětesnost výfuk potrubí mezi motorem a turbem..to jedině při přidání plynu a ve vyšších otáčkách,pak nětěsnost potrubí někde za turbem ( to bývá velmi vyjimečná záležitost a nedělalo by to na volnoběh ale jen když turbo fakt plní) no a pak se nám nabízí poslední a nejčastější problém a to poškozené lopatky turba

- zkroucené po velkém tepelném namáhání

- poškozené turbínové kolo od částic prachu,dalo by se říci zanedbanou údržbou výměny vzduch filtru atp.

Toto způsobí nevyváženost celé hřídelky turba a lopatky turba potom při vysokých otáčkách (běžně 100 000ot/min) škrtají o hliníkový obal turba a to je ten pískavý zvuk závislý na tom,jak rychle

se to turbo otáčí. Toto stačí zkontrolovat pouhým pohledem po oddělání hadice,kterou turbo nasává vzduch. Když seženu nějaký turbo v práci,hodím foto pro představu.

Setkal jsem se i s tím,že turbo vyloženě hučelo,tak bylo to vylomeným jedním listem vrtulky.

Takže studenýmu autu nedávat na prdel,turbo nechat chladit,nejlíp klidnou jízdou nebo decelerací příp aspoň na volnoběh a hlavně měnit včas vzduch filtr ,ale takový,který nejsou NO NAME ,protože ty nesedí a pak to saje prach a to je smrt pro turbo. ŠETŘIT JE POTŘEBA NA SPRÁVNÝCH MÍSTECH.

Upraveno od juke.box

no moje auto ma 230tis km, servisovane v pravidelnych intervaloch-komplet servisna historia...jazdene dlhe trasy-mozno predch majitel nenechaval vychladnut turbo. ja jazdim tak ze sa mi turbo pomaly ani nezapne...nizke otacky dodrzujem rychlost 50km/h. auto mi huka ako sanitka uz od 1200-1700 otacok, ale turbo sa tak skoro nezapina preto mi to je cudne....ked som stiahol okienko a pomalypridaval plyn tak najprv hukalo ako sanitka a potom prestalo a uz bolo pocut iba klasicke jemne piskanie turba...fakt nechapem co to moze byt....neda sa turbo dako odpojit-vypnut a skusit jazdu bez neho ci bude hukat? co ked turbo odide? da sa jazdit aj tak alebo sa moze poskodit motor?

Přesně jak píše kolega JUKE.BOX kolegovi v práci turbo na oktě taky vyloženě pískalo a to po přidání i ubrání plynu, podotýkám, že nás je tam vícero co máme

taky OI Tdi a ten zvuk nikdo z nás u turba neměl, no jezdil s tím asi rok bez jakýchkoli problémů a pak ho to už přestalo bavit poslouchat a po rozdělání

se zjistilo, že měl prasklou tu jednu lopatku (po opravě už mu nepíská).

Upraveno od stejski

no moje auto ma 230tis km, servisovane v pravidelnych intervaloch-komplet servisna historia...jazdene dlhe trasy-mozno predch majitel nenechaval vychladnut turbo. ja jazdim tak ze sa mi turbo pomaly ani nezapne...nizke otacky dodrzujem rychlost 50km/h. auto mi huka ako sanitka uz od 1200-1700 otacok, ale turbo sa tak skoro nezapina preto mi to je cudne....ked som stiahol okienko a pomalypridaval plyn tak najprv hukalo ako sanitka a potom prestalo a uz bolo pocut iba klasicke jemne piskanie turba...fakt nechapem co to moze byt....neda sa turbo dako odpojit-vypnut a skusit jazdu bez neho ci bude hukat? co ked turbo odide? da sa jazdit aj tak alebo sa moze poskodit motor?

To že je nějaká servisní historie nic neznamená,já si servisuju auto sám, a vím že takovou péči,co tomu věnuju žádnej normální servis neudělá. Jinak 230tis na turbo je celkem hodně,určitě bych zvažoval jeho výměnu. Slušným zacházením se pak už po zbytek životnosti nebudeš o turbo starat a auto pojede jak má. Jsem odpůrcem prodloužených servisních intervalů.kdo jezdí na olej 30 tis km je u mě blázen. I těch 15 tis km je dost,takže ne zbytečně drahej olej,ale měnit cca po 10 000 km.Pokud to houká,je bud vylomenej kus lopatky,nebo to škrtá o obal,v horším případě obojí. Každopádně smrt turba pak přijde z ničeho nic, auto čeká odtah a v horším případě může dojít k vážnému poškození motoru. Tak si propočítej tyhle náklady a porovnej s náklady na výměnu turba.

Paradoxem je,že vetšinou je poškozená turbína,která stlačuje vzduch do motoru,tedy ta sací a proč? Protože je na vině zanedbaná údržba péče o vzduch filtr a o těsnnost celého potrubí odtud až k turbu a to nepočítám výměny oleje a jeho kvalitu.

Vrtulka co je poháněná výfuk. plyny a tudíž velice teplotně namáhaná,tak tu jsem viděl poškozenou asi jen 2x,to ale může být způsobené nějakým úlomkem který se dostal z motoru a prošel výfukem do turba.

Konečně i pan CIMBU ví o čem mluví ( i když na toho chlápka mám taky svůj názor:-) Konečně koukněte na ty odkazy: :kol-79:

http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=11

http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=13

Upraveno od juke.box

auto bolo servisovane v autorizovanom servise skoda, to ako tam mechanici pristupuju k autu neviem. olej meneny kazdych 15tis km...mna by iba zaujimalo preco to huka uz pri nizkych otackach...ved turbo zacina vyssie

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.