Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tak tuhle jistotu co tady píšeš, nemáš ani u nového vozu.. vůz tam můžeš mít taky skryté vady třeba i v motoru, jako x lidí s l@k vadné sedačky...

roční vozy jsou dobré, ovšem prověřovat jako každý jiný vůz, tzn i novej... alespoň jim nemusíš platit nesmyslnou sumu co za ty auta chtějí a nulový servis na rekklamace, ale to jsem někde jinde.. 1.8 bych se nebál

Souhlasím, je to opravdu dobrý motor. Odejít může cokoliv kdykoliv bez ohledu na motorizaci a značku.

Já osobně si na motor nemůžu stěžovat taky, opravdu jeden z nejlepších motorů co do škodovek dávají. A bratranec, co dělá šéfredaktora tipcars.cz tak mi tenhle motor vlastně doporučil a ten ví o čem mluví... :kol-48: navíc žádnej motor není bez chyby, záleží taky jak se člověk k tomu chová...

Upraveno od lojzahlina

Já až budu kupovat do dvou let novou oktávku, tak to vidím opět na 1,8 TSI, také mi ten motor vyhovuje, výkonem, tichostí, možností ho krásně vytočit a i příznivou spotřebou. Ve finále oproti 2,0 TDI 110KW tratím jen 1,5 litru/100km, při mém nájezdu a koupi TDI bych jen cenový rozdíl naháněl dva a půl roku a to nekoukám na vyšší pojistku u TDI a nesmí se samozřejmě nic podělat.

  • 2 týdny později...

Zdravím Vás , tak som dal na Vaše rady a nechal som včera skontrolovať a následne vymeniť napinák rozvodovej reťaze pre jemné chrastenie po naštartovaní teplého motora trvajúce cca. 2 sekundy. Výmena bola prevedená v autorizovanom servise Škoda , vymenili napínák za najnovší typ N a plastový kryt rozvodov. Podľa vyjadrenia známeho v servise žiadne opotrebenie napínaku ani rozvodovej reťaze nebolo zistené, akurát mi bola doporučená vymena motorového olaja, ktorý je podľa mechanika opotrebený . Olej má momentálne 10 tis. km. prevažne na krátke vzdialenosti a je tam Shell 5W-30 AV-L s pevnými serv. intervalmi .Pravdepodobne prejdem na Castrol 5W-40.Cena celého servisu včetne dielov bola 250 euro.

Poslední napínák je K. Už od loňska. A jak zjistil, že je olej opotřebovaný?

Dobrá zpráva, my tě jen zkoušeli s tou výměnou a sázeli se, jestli to vyměníš nebo ne :D :D

 

Ne, samozřejmě si dělám legraci. Ale dobrá zpráva pro další jedince, co mají strach z napínáku....;)

Samozrejme máte pravdu na fakture je napínak K . Ohľadom oleja, sám musím uznať že olej je po cca. 10 tis. totálne čierny asi ako v našej Octavií 1.9 TDI.Neviem či je to normálne u benzínového motora 10 tis. km po výmene oleja.A to by mal byť LL olej Shell 5W-30 AV-L.

olej je pak vždy černý.... hlavně že tam není třeba voda atd..

Upraveno od kokta7

  • 1 měsíc později...

Ahoj,dnes při přehazování kol na letní jsem si všiml,že mám pravou poloosu celou zacákanou olejem.Za poslední 2 měsíce jsem doléval 0,1 litru oleje,což doteď nebývalo zvykem.Při nahlížení baterkou jsem zjistil,že olej odkapává z místa,kde je

 

připojeno sání vzduchu motoru.Je to u nádoby s chlad. kapalinou,svislý konec potrubí,kde je utahovací spona,úplně plave v oleji.

 

V pondělí to samozřejmě dám do servisu,ale netušíte co by to mohlo být?

umyť a sledovať , iné sa nedá

Tak na octaviaclubu tahle závada už pár lidí potkala,měnilo se potrubí sání vzduchu turba a nějaké těsnění.V Bolce o tom dobře vědí,tak snad to mají vychytaný.

Tak servisu mě nic neměnily,sací potrubí je úplně čistý bez oleje,turbo taky nic nepropouští,chtělo by to jen vyměnit oba odlučovače oleje,nebo alespň ten co je pod plastovým krytem motoru mezi 2.a 3.válcem,cena je jednoho je 1950,-,druhy 2450,- a to je důvod proč mě to v servisu nedoporučily - po dalších 30.tis km bude situace stejná.

To ti jako realne rekli, ze jejich originalni dil vydrzi 30000km?

Upraveno od mike_k

Z jejich pohledu to nemá vliv na funkci motoru,že 5 let starý motor je a bude zamaštěný od oleje,je pro ně realita.

Má to vydržet 2 roky,kilometry nejsou téma k diskuzi.

Kdo je nóbl,tak si musí holt připlatit.

  • 5 měsíců později...
  • 2 týdny později...

Chlapi, kdo z vás byl na výměně rozvodů za své? Dal jsem auto do servisu na Jarov, při dotazu na cenu výměny napínáku a řetězu z přijímacího technika vypadlo, že okolo 16.000.-Kč. Na kolik to vyšlo vás?

Do 13.000,- se musí vejít. Napínák, řetěz a kryt a nějaké šrouby.

7-8tis vč. materiálu a práce (napínák, řemen a drobný materiál) vč. DPH v autorizáku Škoda Autostop v Rakovníku.

 

Za 16tis, to je solidní zlodějina....

Upraveno od Clint

Byl by někdo ochoten mi zaslat fakturu za výměnu rozvodů (samozřejmě bez osobních údajů)? Ať mám aspoň něco v ruce, až se s nima budu dohadovat o ceně.

A jak se chces dohadovat? Shora rizene ceny skoncily v roce 1989. To ze to nekde stoji tolik neznamena, ze to jinde stoji taky tolik. Kdyz se ti to nelibi, tak muzes jit do jineho ze stovky autorizovanych servisu. Oni nemaji zadne Skodovkou narizene jednotne ceny. Jinak to co nadhodi technik na dotaz je vetsinou dost nadsazene. Alespon v mem servisu.

  • 1 měsíc později...

Tak najeto 102tis km, rozvody původní, nechrastí nic. Jenže.....spotřeba oleje nadále vzrůstá, nyní je již přesně 0,35 litru/1000km. A to jsem to šetřil. Blížím se tedy k magické hranici a nastane výměna pístní sady.....samozřejmě na náklady výrobce. Jsem ochoten platit max. práci. ;)

Dle autorizáku neduh tohoto motoru do 06/2011. (já mám 03/2011).

 

Třetí neduh (po rozvodech a spotřebě oleje) je častá vadná vodní pumpa, ale to je u mě OK, voda se neztrácí.

Upraveno od Clint

Od kolika najetých km si musel doplňovat mot. olej ?

. Blížím se tedy k magické hranici a nastane výměna pístní sady.....samozřejmě na náklady výrobce. Jsem ochoten platit max. práci. ;)

Dle autorizáku neduh tohoto motoru do 06/2011. (já mám 03/2011).

 

Niečo mi asi ušlo, to je nejaká častá závada, výmena pístni sady ?

Nevím jestli častá, ale asi ne neobvyklá, vzhledem ke stížnostem majitelů na vysokou spotřebu oleje. Škodovka na to má i TPI, takže výjimka to nebude.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.