Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To je velmi zle ked sa neda spojiť ale najprv treba skontrolovať napajanie, poistky a ukostrenie.

  • 4 roky později...

Ahoj,

chystám se koupit F II, o které vím, že jí svítí kontrolka serva. Bohužel nejsem schopnej na dálku poznac, v čem konkrétně je problém. Paní je ochotná mi dát na opravu slevu. Jenže já nevím, kolik bych si měl říct. Na kolik může oprava serva vyjít v nejhorším případě? Je to F II 2008, HTP 51kW. Najeto má cca 180.000. Budu vám moc vděčný za jakoukoliv informaci.

Pokud to tady někde ve vlákně už padlo, tak se omlouvám, ale já to nenašel. Přiznávám ale, že jsem to úplně celé nečetl...

svítí a neposiluje, nebo jen svítí?

úplně při nejhorším je to repas. servo + pár výstřelů vedle. 10 tis. Kč? - takže řekni 15 tis. protože s tím budeš mít sraní.

Prej sviti a obcas neposiluje. Jsme domluveny na 12t sleve. Uvidim jak bude vypadat zbytek a asi do toho pujdu. Diky za odhad...

A proč to píšeš do sekce Fabia I? Respektuj členění fora podle jednotlivých modelů.

Ty jo, toho jsem si vubec nevsimnul?

Dostal jsem se sem z odkazu na Google a na tyhle strance neni poznat, co presne je to za kategorii. Jen, ze je to elektrika.

Omlouvám se ☺️

  • 2 týdny později...

Ahoj,

sice se jedná o FII, ale v tomhle jsou, alespoň co jsem zatím zjistil, stejný, tak to napíšu sem. Ohledně řízení je toho tady spousta.

"Diagnostikoval" jsem si špatný čislo otáčení volantu (příznaky popsaný na fóru, VAG). Tak jsem ho šel včera měnit. Už při pohledu pod auto to bylo divný. Včechno kolem řízení bylo mastný od oleje. Čidlo jsem povolil a vytáhnul to bylo taky celý od oleje a myslím si, že z otoru něco málo oleje i vyteklo. Předpokládám, že tam by asi mělo být sucho, ne? Výmena samozřejmě nepomohla, tak jsem šel doplňovat olej. To je vynález, dát víčko pod baterku aby se muselo rozberat půl autal abych se vůbec podíval, kolik ho tam je. Olej jsem doplnil a už fo funguje skoro jak má. Kontrolka svítí pořád a zcela vyjímečně je při parkování cítit, že volant nejde úplně plynule. Znamená to teda, že netěsní řízení a musí se vyměnit? Auto má 190.000. Když s tím budu takhle chvíli jezdit, nemůžu něco podělat ještě víc než to teď je?

A ještě jsem včera narazil na internetu na různý přípravky na utěsnění servořízení. Např. https://www.autokelly.cz/Product/AC-G032/2538600

Co když to tam naleju? Zkoušel jste to někdo?

 

Ta stížnost,kdo dal nádržku na takové místo...Ono se v podstatě nepočítá s tím,že tam budeš muset něco dolívat.A pokud ano,tak bude někde nějaká chyba,něco někde poteče a ty to budeš muset rozebrat stejně.U čidla má být sucho.Bohužel,jak píšeš,řízení netěsní a bude tě čekat oprava.S těmi přípravky na utěsnění servořízení,na to ti asi nikdo seriozně neodpoví.To záleží na tom,kde přesně to teče a jak moc.Jednomu to pomůže,druhému ne.Otázka je také na jak dlouho.Výrobce toho přípravku bude samozřejmě tvrdit,že to dokáže zázrak.Připrav se psychicky na to,že tě bude čekat výměna celého řízení.

A to já jsem na to psychicky připravenej :)

Jen nemám garáž a teploty a teď brzká tma už nějak nepřejí výměně na ulici. Spíš přemýšlím nad tím, jestli to takhle vydrží do jara nebo bych to měl řešit co nejdříve. Co udělám minimálně bude, že tam vrátím původní čidlo, abych to nový zbytečně nemáchal v oleji. A i kdybych měl pšes zimu jednou do měsíce dopňovat olej, tak bych to přes zimu nějak doklepal a nechal to na jaro. Pokud mi ale někdo napíšete, že si tím zničím servo, tak to zkusím nějak pořašit už teď.

A co jsem nenašel, a to jsem už pročetl skoro všech 85 stránek, je jak se to řízení vyndává. Není tady na to někde postup? Viděl jsem video jak je to na Octavii. Tady je to stejný nebo se to nějak zásadně liší? A když by všechno šlo jak má, na jak dlouho by to zhruba bylo?

základem je spustit dolu nápravnici. Předpokládám, že to bude podrobně popsané v dílenské příručce, někde si ji stáhni.

manduss - už jsem tě jednou napomínal, abys dodržoval rozdělení fora podle modelů, my tady nejsme pro legraci! Příspěvky přesunuty.

Ja zacinal nejprve s dolivanim oleje do serva cca 5deci co rok. Byla to v radu stokorun s praci v AS (oproti 18 za origo cely dil). Po asi 2 letech se to prehouplo na dolivani skoro co 3 mesice. Takze servo slo na repas (AS uz mel nasmlouvanou na to firmu, delalo se to casteji:). Utikalo mi to kolem manzety na prave strane (teda spis vzlinalo a mizelo). Oprava v AS vysla nakonec na cca 9000. AS rozebral. Odeslal do specializovane firmy na repas - rozborka a pretesneni a pak zpatky namontoval. Co jsem v te dobe se dival. Tak jen matros na eshop byl kolem 3.5. a s praci za repas kolem 5-6. (ceny cca 2-4roky zpatky).

  • 2 roky později...

Po šesti letech a 140 000 km jsem začal u svého Roomstera v delších levotočivých zatáčkách pozorovat příliš horlivé, takové skokové a celkově moc lehké a nepřirozené vracení volantu do středové polohy. V pravotočivých zatáčkách ne. Předpokládám, že je to záležitost posilovače řízení. Nesetkal jste se někdo s tímto problémem? Ptám se radši nejdřív zde, inteligentních lidí, než půjdu problém vysvětlovat těm trubkám v autorizovaným servisu, kde mi jistě řeknou, že si ničeho nevšimli.

 

Díky :-)

Je to servem, už jsem viděl pár celkem zábavných videí :)

 

 

  • 5 měsíců později...

Tento týden jsem byl v autorizovaným servisu na výměně brzdový kapaliny a oleje v servořízení. Náplň v servořízení evidentně běžně nemění, protože se vyptávali, proč to chci a vůbec se na mě koukali všelijak.

 

Hned druhý den jsem měnil žárovku denního svícení v levý mlhovce a vykoukla tam na mě podivná hadička, která tam dřív nebyla. Domnívám se, že to souvisí právě s tou výměnou oleje v servu, protože vede nahoru přímo kolem tý nádržky serva.

 

Nevíte někdo, co je to za hadičku?

 

Díky moc.

hadicka1.jpg

hadicka2.jpg

  • 2 měsíce později...

Ahojte, mám problém že přestal jít posilovač (servo).

Mám slabší baterii, tak jsem objednal novou. Pak jsem našel na netu, že by to mohl být snímač úhlu natočení volantu nebo ve finále odešel servomotor.

 

Diag vyhodila závady na dílu 6Q1937049F,  5J0959441 a 6N0909901.  Dle gůglu je tam zahrnuta i nějaká řídící jednotka palubní sítě, pak ovládání rádia pod volantem, ale nevím jestli to má s tím souvislost.

 

diag 2.jpg

diag 3.jpg

diaj 1.jpg

Upraveno od Martinak34

Takže závada zjištěna, byla prasklá pojistka na krytu baterie (první z prava)

V 2. 12. 2021 na 8:32, Václav Š. napsal:

Hned druhý den jsem měnil žárovku denního svícení v levý mlhovce a vykoukla tam na mě podivná hadička, která tam dřív nebyla. Domnívám se, že to souvisí právě s tou výměnou oleje v servu, protože vede nahoru přímo kolem tý nádržky serva.

 

Nevíte někdo, co je to za hadičku?

 

Díky moc.

hadicka1.jpg

hadicka2.jpg

 

Ta hadička je přepad z baterie.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.