Přejít na obsah

hluk od kol medzi 60 a 80km/hod


sltuning

Doporučené příspěvky

zdravim vsetkych.potrebujem diagnostikovat chybu.pri rychlosti cca medzi 80 az 60 sa mi obcas ozyva od kolies nejake zahucanie.je to pocut aj pri brdeni motorom,aj pri vyhodenej rychlosti..ak vozidlo plynule zrychluje je vsetko ok.neviete co by to mohla byt za zavada....dakujem za odpoved

Nepřehazoval jsi nějak pneu na vozidle? Pokud ne tak holou rukou pohlaď zadní pneu po běhounu jedním a potom druhým směrem. Pokud budeš jedním směrem cítit výstupky a druhým bude běhoun hladký tak to je to co ti způsobuje ten hluk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
tak to servis diagnostikoval ako gumy...zadne,no nech radsej vymenim vseky 4...znacka neni barum.ale akesi goodrich...sipovy vzor,tak pozor na ne...zdarec

To prostě není způsobeno značkou gum . Zažil jsem to na Klebrech , barumkách, continentalech, pirelkách. A zkusil jsi po pneu přejet holou rukou jak jsem psal v mém předchozím příspěvku ? To pro zjištění závady stačí a je to hned zřejmé že pneu.

Editováno: , autor: Pepa007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to servis diagnostikoval ako gumy...zadne,no nech radsej vymenim vseky 4...znacka neni barum.ale akesi goodrich...sipovy vzor,tak pozor na ne...zdarec

To prostě není způsobeno značkou gum . Zažil jsem to na Klebrech , barumkách, continentalech, pirelkách. A zkusil jsi po pneu přejet holou rukou jak jsem psal v mém předchozím příspěvku ? To pro zjištění závady stačí a je to hned zřejmé že pneu.

Je to stejně divný, mě něco podobnýho dělaj přední, ale stačí je trošku ohrábnout a daj zas chvíli pokoj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem koupil svou Oktu, tak jsem tam měl Kleber DYNAXER HP2 a musím přiznat, že mě docela mile překvapily, jsou fakt tichý a na silnici drží taky dobře a prodávají se za dobrý peníze.

Kdybych teď měl kupovat dobré a levné pneu, šel bych asi do Dunlop SP 01.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, mám podobný problém.

Mám Oct.I 1,6i,r.2003, najeto 63tis.km, v předu se mě začal ozývat nějaký hluk, spíše bych řekl, že je to hluk jako by mě vybrovala poloosa.

Hluk je pořád stejnej a řekl bych, že při zatáčení doleva nebo do prava nemizí.

Byl jsem s tím v servisu , ale tam nic nenašli. Zkoušeli ložiska, poloosy, zkrátka všechzno. Byl jsem u toho.

Abych měl větší jistotu, navštívil jsem ještě další dva servisy.

V jednom mě zkoušeli ložiska. Zvednuli auto a rozjeli je na prázdno, pak poslouchali hluk u kol, prý mě začíná hlučet právé ložisko. Já jsem však nic neslyšel. Navíc při jízdě- při prudším zatáčení by to bylo poznat podle ustupování hluku.

Ve druhém servisu mě řekli, že to může být i převodovka, nebo rozvodovka (diferenciál). Že prý na to 1,6 Octávky občas trpí.

A jeden technik mě řekl, že mě převodovka hlučí, druhej technik však řekl, že je to normální, že u těchto aut jsou převodovky hlučnější.

Výměna nové převodovky by stála ca.40tis.

V minulosti jsem si přečetl, že před jakoukoliv výměnou ložisek a dalších dílů je dobré prvně zkusit vyměnit gumy (půjčit si a projet to), a pak ještě nechat udělat geometrii.

Geometrie prý může nadělat hluk, jako hodně špatné ložisko.

V servisu mě ale řekli, že u těchto aut se geometrie jen tak nerozhodí.

Tak nevím. Nemáte s tí někdo větší zkušenosti. Nebyla by nějaká dobrá rada ?

Díky moc předem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaujimave poznatky.normalne si ma teraz rozhodil,ze to nebudu gumy.ja som robil to same.hore auto,loziska,polosi a nic...ze su to gumy a hned vyberal katalog aby som si vybral nejake...opytal som sa ho,ze aj ked to potom bude hucat,ci mi tie gumy zoberie spat,tak povedal ze ani nahodou..vraj si ich mam nechat do buducna...tak tiez u dvoch mehanikoch...skuslil som aj gumy podhustit a mal som pocit ze to tak nebolo pocut..fakt tiez neviem co by to mohlo byt.ked to nahodou vyriesis,daj mi vediet....nechce sa mi vyhodit 10 litrov za gumy,a ked to neprestane zase hladat pricinu inde a znova pchat peniaze do niecoho co neviem ci mi pomoze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem řešil problém s hučením gum následovně:

1. pohmatová kontrola pneumatik

2. zjištšní vůlí (čepy atp.)

3. zkusil jsem jinou sadu gum (zimni)

4. geometrie

5. nakonec hučelo ložisko > výměna a je klid

Na služebním byly odskákaný gumy > test tlumičů > výměna tlumičů + gum a je klid.

Bavil jsem se v Barumu s technikem a interval pro výměnu tlumičů by měl být kolem 80tis. km. Jen tak pro představu na OII r.v. 2005 najeto cca 200tkm účinnost tlumičů pod 50%, což je dost málo!! Auto více než pravidelně servisované. Dle mého by se měla přidělat v servsisce další kolonka a to výměna tlumičů po xx tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem řešil problém s hučením gum následovně:

1. pohmatová kontrola pneumatik

2. zjištšní vůlí (čepy atp.)

3. zkusil jsem jinou sadu gum (zimni)

4. geometrie

5. nakonec hučelo ložisko > výměna a je klid

Na služebním byly odskákaný gumy > test tlumičů > výměna tlumičů + gum a je klid.

Bavil jsem se v Barumu s technikem a interval pro výměnu tlumičů by měl být kolem 80tis. km. Jen tak pro představu na OII r.v. 2005 najeto cca 200tkm účinnost tlumičů pod 50%, což je dost málo!! Auto více než pravidelně servisované. Dle mého by se měla přidělat v servsisce další kolonka a to výměna tlumičů po xx tkm.

je mozne aby mi lozisko hucalo len od urcitej rychlosti????ak je v hajzli,nemalo by hucat stale?je do tej 50kmh vsetko v pohode.tak v 70 to robi uz pekny randal..skusal som to pocuvat cez otvorene okno,ale to nic nepocut,len valivy hluk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to servis diagnostikoval ako gumy...zadne,no nech radsej vymenim vseky 4...znacka neni barum.ale akesi goodrich...sipovy vzor,tak pozor na ne...zdarec

To prostě není způsobeno značkou gum . Zažil jsem to na Klebrech , barumkách, continentalech, pirelkách. A zkusil jsi po pneu přejet holou rukou jak jsem psal v mém předchozím příspěvku ? To pro zjištění závady stačí a je to hned zřejmé že pneu.

no po tych pneumatikach som presiel,ale neviem.ja tam nic necitim....dnes mi jeden znamy povedal ze to moze byt poloos...neviem ako moze poloos hucat.je to mozne??mohlo sa na nej nieco sku....mne sa to zda na gumu hlucne velmi..mohlo by to byt aj lozisko?to by ale hucalo vzdy nie???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem řešil problém s hučením gum následovně:

1. pohmatová kontrola pneumatik

2. zjištšní vůlí (čepy atp.)

3. zkusil jsem jinou sadu gum (zimni)

4. geometrie

5. nakonec hučelo ložisko > výměna a je klid

Na služebním byly odskákaný gumy > test tlumičů > výměna tlumičů + gum a je klid.

Bavil jsem se v Barumu s technikem a interval pro výměnu tlumičů by měl být kolem 80tis. km. Jen tak pro představu na OII r.v. 2005 najeto cca 200tkm účinnost tlumičů pod 50%, což je dost málo!! Auto více než pravidelně servisované. Dle mého by se měla přidělat v servsisce další kolonka a to výměna tlumičů po xx tkm.

je mozne aby mi lozisko hucalo len od urcitej rychlosti????ak je v hajzli,nemalo by hucat stale?je do tej 50kmh vsetko v pohode.tak v 70 to robi uz pekny randal..skusal som to pocuvat cez otvorene okno,ale to nic nepocut,len valivy hluk...

Ze zacatku to lozisko hucelo take zhruba od 60-70km/h a jen pri lehkem zatoceni. V primem smeru auto jelo tise. Po par stovkach km zacalo i pri mensich rychlostech. Nechal jsem ho vymenit i s praci to vyslo na 2500,-. Da se sehnat i levnejsi servis, ale ja to potreboval rychle..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás,

takže můj problém vyřešen. Byly to špatné gumy.

Už jsem koupil nové. Po poradě s několika kolegy, kteří mají v jedné firmě na starosti služební auta, jsem šel do Michelinů.

Původní gumy byly Bridgestone B390. Do teď jsem myslel, že je to ta lepší kvalitnější značka, takže jsem byl celkem nepřijemně překvapenej. Přední pneu byly sjetý na 4mm a zadní na 5mm, takže by celkem ještě vydržely.

Závadu jsem nakonec odhalil sám. Přezul jsem auto na zimní kola a bylo po hluku.

Musím ale přiznat, že takovej hluk jsem v autě ještě nezažil. Při rychlosti 80-90km/h jsem myslel, že se mě rozskočí motor, jak to hlučelo.

Jo, a taky jsem odzkoušel jednu radu. Přejel jsem dlaní po pneumatice. Na jednu stranu byla hladká a na druhou stranu drhla. To znamená, že se mě vzorek sjel šikmo a to pak dělalo ten hluk.

Akorát jsem se přesvědčil, že naše servisy nejsou žádní profíci, ale úplní amatéři, kteří chtějí ze zákazníka akorát vyždímat prachy.

Já po této zkušenosti bych jako první zkusil vyměnit kola a až pak bych hledal jinde.

V servisu mě akorát diktovali, kolik bude stát výměna ložiska, nová převodovka (40tis.), atd.

Ještě mám však jednu závadu, která, jak jsem si přečetl, trápí více Octáváků.

Jedná se o klepání vpředu (u mě) na levé straně při přejezdu nerovností. Značkový servis si s tím neví rady, tak mě tvrdí, že je to normální a že nic neslyší (opět profesionální přístup), takže jsem se rozhodl, že to zkusím vyřešit sám.

Už mám zjištěno, že to můžou dělat 4 věci:

1) horní uložení tlumiče

2) kovová trubka (výstup) dole u chladiče hned vedle vypouštěcího ventilu (tady se konstruktéři ŠKODOVKy zase jednou vyřádili, ta trubka je pouze několik milimetrů od kovového nosníku, při přejezdu nerovností při trošku opotřebených silenblocích na chladiči to může krásně ťukat do nosníku a tento hluk se přenáší přímo do kabiny, a to nemluvím o tom, že se trubka může časem poškodit)

3) silenblok uložení motoru (už jsem měl částečně demontováno, je tam ale špatný přístup, takže to ověřím až na druhý pokus)

4) táhla řazení

Příště zkusím přiložit pro názornost i několik fotek a snad i nové zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sakriš čím to je, že se zadní gumy tak kur.ěj, dal jsem zadní dopředu a najednou zvuky, jak když odejde ložisko

tak ošahám gumu a po směru hladký a proti cítím že vzorek není jednotně ojetej

čím to že se to oskáče a to mám origo 15 a žádný široký balony

to abych každej měsíc prohazoval kola ne? nebo jak to mu předejít

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sakriš čím to je, že se zadní gumy tak kur.ěj, dal jsem zadní dopředu a najednou zvuky, jak když odejde ložisko

tak ošahám gumu a po směru hladký a proti cítím že vzorek není jednotně ojetej

čím to že se to oskáče a to mám origo 15 a žádný široký balony

to abych každej měsíc prohazoval kola ne? nebo jak to mu předejít

A v jakém stavu máš na zadku tlumiče?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...