Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 55 kW


lada

Doporučené příspěvky

První případ se nám stal normálně při jízdě.To jsem řídil já.Automechanik.Takže jsem podle zvuku poznal že se něco děje.Při akceleraci to mělo zvuk jako když něco střílí z lehka do sání.Zůstaly pootevřené ventily.Druhý případ se stal při normálním zhasnutí motoru a následném startu.U pumpy.Přijel,natankoval a už neodjel.Tak jelikož si byl vědom že to má řetěz pustil to dolů kopcem. Samozřejmě se to potkalo.Potom při sundané vaně a krytu řetězu jsem normálně točil klikou a vačka stála.Vím že je napínaák hydraulický,ale jak je to řešené proti úniku tlaku z něj?Ta pružina co v něm je to nikdy neudrží.

Editováno: , autor: raca
http://forum.skodahome.cz/index.php?act=boardrules bod 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozvěte se komu přeskočil ten řetěz a v jakém provozním režimu to bylo. Toto téma si myslím zasloží víc rozebrat. Ty případy se množí.

Tak já se také přidám. 1,2 47KW kombi, 04/2003 najeto cca 122 000 km.

Už asi týden před tím jsem pozoroval, že trochu houpou otáčky na volnobě, např. ři dojezdu do křižovatky - spadly na 400 -500 a hned se srovnaly.

Říkal jsem si, že to je špinavá klapka a až se vrátím z dovolený tak ji vyčistím.

No a na dovolený přeskočil řetěz, nastartoval jsem, popojel a vypnul klíček - stál jsem trochu z kopce. No a dál jsem již nenastartoval.

Naštěstí se nic nepotkalo, i když jsem stím točil jak divej (myslel jsem, že odešla cívka). Oprava 7500 (nový řetěz + napínák + lišta atd)

a také vyměnili svíčky (byly BOSH). Nevím zda vynechala svíčka nebo prostě přeskočil řetěz ? Je pravda, že nějaký čas předtím jsem po nasartování slyšel zde popisovaný zvuk řetězu - cca 2 sek. Po opravě vše zmizelo, zvuk i houpání volnoběhu.

No a servisák říkla, že se to stává u 1,2 47KW RV do 03 - snad krátká vodící lišta?

Osobně si myslím, že se sešlo více věcí najednou : 1) krátká vodící lišta, 2) unavený napínák a 3) blbá svíčka ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, ale abych řek pravdu moc mě to nepotěšilo - čekal sem, že by to mohlo být při nějaké "extrémní" situaci - nutnost prudké akcelerace popř při brždění se současnym podřazením, ale tohle je fakt k naštvání. Jak vidim nejsou to ojedinělé případy - u "lepších" značek by výrobce udělal svolávačku ale Š evidentně šetří kde se dá a ona přece nic to řidič. Myslím, že je to téma, který by se mělo udržet živý - jednadvojek jezdí dost a pokud se to může stát vlastně kdykoli, stálo by za to zkusit "zatlačit" na škodovku, ať se k tomu vyjádří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak již tu někdo psal, tak Škodovka to řeší v rámci kulance do nějakého času i po záruce. Podmínka jsou pravidelné servisní prohlídky. Co znám případy ostatních výrobců, tak se jejich svolávačky většinou týkají na závažné vady jako je řízení, čidla ABS... a navíc jejich svolávačky nejsou zrovna laciné. Kamarád byl na nějaké svolávačce s Mazdou, kde mu měnili právě čidlo a kabeláž ABS, na voze zjistili, že všechny opravy nebyly prováděny v autorizovaném servisu (jiné šroubky místo původních, ostisky klíčů...) tak musel v rámci "bezplatné výměny" platit 30% ceny opravy (něco kolem 5tis) z důvodu porušení podmínek kulance. Pochybuju, že by Škoda Auto nechala svolat všchny auta s motory 1,2 vyrobené do roku 03, aby jim vyměnili vodící lišy a případně rozebrali motor a zjišťovali stav ventilů.

Editováno: , autor: raca
http://forum.skodahome.cz/index.php?act=boardrules bod 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Vzhledem k mému stavu na tachometru mě docela zajímá životnost řetězu a dílů napínáku řetězu, má někdo nějaké praktické zkušenosti - samozřejmě vím co se kde píše, doživotní, ale kolik je to km - to doživotní, všichni moc dobře víme, že doživotně by to bylo při provozu 20.000km za rok, ale já najedu krapet víc,

olej v převodovce je taky doživotní, přesto ho kolem 150.000km měníme a pozitivní to je, proto mě zajímá právě řetěz a napínák - výměna ano - ne, resp. při kolika km, klidně udělám něco pro auto preventivně, ale nerad zbytečně.

Kolik kdo máte na HTP najeto a jak se k tomu postavíte, má někdo zkušenosti - se servisu - jak vypadá řetěz tak po 150 - 200.000km ?

1,2 40kw konec roku 2004 (koupě 2005), najeto 40 000 km a nějaké drobné a budu měnit rozvody. Ne že bych chtěl, ale zvuk z motoru mě vyhnal do servisu a po konzultaci s garančním technikem se budou měnit s finanční účasti Škody. Moje úpravy ve 30 000 úprava řídící jednotky Sportmotorem a ve 33 000 jsem dával svíčky Denso. Motor 2x Shell 10W40, teď Shell 5W40. Benzín z 90% Shell, z 95% značková pumpa. Tak asi tak. A můžu se zeptat jestli dostanu staré ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsou krásný kilomtery ;) Zajímalo by mě jak dlouho mi vydrží Fábie :D Felicie má od roku 1997 najeto 65tis km, stále bez koroze, jako nová - jen oschází díly stářím (nastavení výšky světel, čidlo otáček, těsnění na čidlu v chladiči...)

Na Fábii mam 34tis, tak doufám že mi nepostihne závada tady popisovaná. Mam auto vyrobený 11/2003 ...ale při používání 16" kol bude brzy výměna kostí, nějak to začalo klepat ;)

jen ještě takový dotaz: Jak často jsi měnil ložiska na zadku u Felicie? Zdá se mi že zadní kola mají nějakou vůli, když s nima cloumam, tak něco jakoby klepe :(

Sorry, ty snad  auta ani nevytahuješ z garáže, felda 97 najeto 65tis km? fabča za 5jahre 34tis. km? , já mám s fabčou 15 000 km za 8 měsíců, necloumej se zadníma kolama feldy, prd poznáš, já jsem s feldou najel 160 000, ložiska v zadních kolech nebyl žádný problém,štelování světel (hydraulické nastavování), je problém všech feld (mimo jiné), na technické to prošlo jen díky přiznání hned na začátku že je tento problém. Dle servisu oprava za 2500,- životnost možná do další technické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ty snad  auta ani nevytahuješ z garáže, felda 97 najeto 65tis km? fabča za 5jahre 34tis. km? , já mám s fabčou 15 000 km za 8 měsíců, necloumej se zadníma kolama feldy, prd poznáš, já jsem s feldou najel 160 000, ložiska v zadních kolech nebyl žádný problém,štelování světel (hydraulické nastavování), je problém všech feld (mimo jiné), na technické to prošlo jen díky přiznání hned na začátku že je tento problém. Dle servisu oprava za 2500,- životnost možná do další technické.

je to trapné, ale musím se také přidat k těm co auta spíše šetří (sorry za OT): moje felda 97 také najeto 65 tisíc, fabia 02 něco málo přes 40 tisíc a pak ještě žigul 73 ale ten už má 175 tisíc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

pracuju ve skodovce a tak jsem zasel na poverena mista ke kamaradovi a ten mi ochotne zapujcil k nahlednuti origo dilenskou prirucku kde se pise ze:prvni kontrola rozvodu je po 90000km,dalsi kontrola ve 120000km dalsi po dalsich 30000km.takze je asi na mechanikovi nebo na vas jak uznate za vhodne je vymemit.kazdopadne ja bych je tam nenechaval dyl jak 120000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové,mám také 1.4 16v 55kW a mám najeto 80tis.km,nechal jsem si vyměnit rozvody,všechny filtry,svíčky a vyčistit škrtící klapku a od té doby mám velký problém:motor na místě při volnoběhu i při akceleraci cca do 2tis.otáček,strašně škube,rozjezdy jsou hrozné,jak asi první jízda v autoškole.Jinak auto bylo na diagnostice a výsledek je 0 nalezených závad.Prosím jestli vás něco napadne tak poraďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz se netrefi na velkem remenu tak se to mozna potka,ale maly remen mezi vackama klidne das +- zub a nepotka se to.

to co popisujes to mi delalo taky po vymene remenu ve skodovce,spatne nasazeny maly remen...taky se mi rozsvecela kontrolka emisi (ve vyssich otackach),potom to uz nejakou chybu napsalo (ted si nevzpomenu,ale neco se vstrikem...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

super :specool:

Mně ješte v záruce měnili pohon olejového čerpadla (bohužel nevím co přesně, jestli řetez, ozubená kola...), vydávalo to divný zvuk - drhnutí, mezi cca 1000-1500 ot. Po asi 10 000 km byl ten zvuk zpátky a tak s ním žiju dodnes. Někde tady na fóru jsem četl, že obdobným problémem trpí některé OII 1.9 TDI (to už musí být hlasitější projev) a že už to škodovka odmítá na záruku měnit. Možná na to má vliv olej. V servisu mi tam dávali Castrol TXT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...